Geld & Recht alle pijlers

Geef jij je postcode in winkels?

30-08-2018 20:49 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het afrekenen in winkels krijg ik regelmatig de vraag of ze mijn postcode mogen registreren.

Ik heb het altijd al irritant gevonden, maar somde altijd toch even braaf m’n postcode op.

Daar ben ik maar eens mee gestopt. Tegenwoordig antwoord ik gewoon: ‘Nee, dat lijkt me niet nodig.’ En dan krijg ik vaak iets als: ‘Nou ja, het hoeft ook niet per se.’

Geef jij je postcode, desgevraagd?

Geef jij je postcode in winkels?

Totaal aantal stemmen: 185

Ja, waarom niet? (44%)
Ja, maar eigenlijk met tegenzin (15%)
Nee (22%)
Soms, net hoe mijn pet staat (19%)
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-08-2018 21:17
Ik heb geantwoord 'soms, net hoe mijn pet staat '. Soms word ik daar wel wat opstandig van, zeker aangezien zo'n verkoopster maar zelden bevredigend kan antwoorden op de waarom-vraag. Tsss, als ze het zelf al niet weten....Dat trek ik slecht. Zegt ook veel over mij, I know.
Ik heb altijd alleen als reactie gekregen dat het te maken had met de folderverspreiding.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 21:09
...maar alles met hun marketing. In die zin vragen ze je als klant gewoon om een gunst.


Nou en?
Waarom zou je die gunst niet verlenen dan?
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 21:22
Ik heb altijd alleen als reactie gekregen dat het te maken had met de folderverspreiding.
Ja, dat begrijp ik er soms ook uit. Alleen zit ik überhaupt niet te wachten op folders. Bovendien irriteert het me als het betreffende personeelslid niet kan uitleggen waarom ze dat moet weten. Dat gebeurt best regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
30-08-2018 21:24
Nou en?
Waarom zou je die gunst niet verlenen dan?
Ik kom gewoon iets kopen, ik ben al klant en ik hoef geen folders.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wel, nu geef ik het niet meer. Word eigenlijk niet goed van zulke idiote en onbeschofte vragen

Personeel wordt helaas gedwongen om daar klanten mee lastig te vallen, erg slecht en klant onvriendelijk van werkgevers / eigenaren / zaakvoerders vind ik
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-08-2018 21:26
Ja, dat begrijp ik er soms ook uit. Alleen zit ik überhaupt niet te wachten op folders. Bovendien irriteert het me als het betreffende personeelslid niet kan uitleggen waarom ze dat moet weten. Dat gebeurt best regelmatig.
Snap ik wel, ja.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, veel plezier met mijn postcode.
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 21:29
Ik kom gewoon iets kopen, ik ben al klant en ik hoef geen folders.
Ik hoef geen gerichtere reclame en ik hoef al helemaal niet dat er in een extern systeem van een supermarkt mijn bankgevens en naam gekoppeld worden aan een postcode.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen reden waarom ik dat bedrijf niet zou helpen om inzicht te krijgen in hun klanten. Ik zou het zelf enorm frustrerend vinden als ik bij marktonderzoek geen medewerking krijg.
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 21:22
Ik heb altijd alleen als reactie gekregen dat het te maken had met de folderverspreiding.
Niet alleen dat. Ze willen gewoon weten waar hun klanten ongeveer vandaan komen. Dat zijn basisdingen die ieder bedrijf wil weten.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
30-08-2018 21:36
Niet alleen dat. Ze willen gewoon weten waar hun klanten ongeveer vandaan komen. Dat zijn basisdingen die ieder bedrijf wil weten.
Wat mij betreft bedenken ze daar dan toch een andere methode voor.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
30-08-2018 21:34
Ik hoef geen gerichtere reclame en ik hoef al helemaal niet dat er in een extern systeem van een supermarkt mijn bankgevens en naam gekoppeld worden aan een postcode.
In theorie zou dat inderdaad kunnen als je met pin betaalt.
Overigens denk ik niet echt dat dat gebeurt.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 21:42
In theorie zou dat inderdaad kunnen als je met pin betaalt.
Overigens denk ik niet echt dat dat gebeurt.
Zodra ze bij je pinbetaling je code intikken is het gelinkt.
Die data hoeven ze niet te hebben en wie zegt dat ze het goed beveiligen.

En wat ik al zei, ik hoef geen gerichte reclame. Ik kan zelf wel uitzoeken waar ik wat wil kopen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik noem altijd maar wat random cijfers en letters.
Meestal niet, maar soms wel.
Jullie mogen hem ook weten: 1234 AB
Desalniette- schreef:
30-08-2018 22:01
Meestal niet, maar soms wel.
Jullie mogen hem ook weten: 1234 AB

Hé buuf! 8-)
Alle reacties Link kopieren
Het voelt altijd een beetje raar om de postcode te zeggen maar ik heb er niet veel problemen mee aangezien ik ook regelmatig iets via internet bestel. Dan geef je je postcode en hele adres ook dus dan maakt het in een normale winkel eigenlijk niet uit ook.
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 21:22
Ik heb altijd alleen als reactie gekregen dat het te maken had met de folderverspreiding.
Dit. Meestal zeggen ze dat er ook bij, is mijn ervaring. Ik heb zelf een nee/nee sticker dus zullen ze aan mij niet veel hebben, maar hey, veel plezier met mijn postcode.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Nee. Laatst werd er zelfs on een huisnummer bij gevraagd. Doei.

Er is ook een winkelketen (weet even niet meer welke) waarbij je alleen aan het loyaliteitsprogramma mee kunt doen met je email adres. Moet je in een volle rij/winkel je email adres gaan vertellen, wat in mijn geval voornaam.achternaam is. Kon niet anders volgens hun. Ook heel bijzonder.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
30-08-2018 22:01
Meestal niet, maar soms wel.
Jullie mogen hem ook weten: 1234 AB
:proud:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
TinderExpert schreef:
30-08-2018 22:22
Nee. Laatst werd er zelfs on een huisnummer bij gevraagd. Doei.

Er is ook een winkelketen (weet even niet meer welke) waarbij je alleen aan het loyaliteitsprogramma mee kunt doen met je email adres. Moet je in een volle rij/winkel je email adres gaan vertellen, wat in mijn geval voornaam.achternaam is. Kon niet anders volgens hun. Ook heel bijzonder.
Maar waar ben je dan bang voor? Dat wildvreemde winkelbezoekers je gaan mailen?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
30-08-2018 22:13
Dit. Meestal zeggen ze dat er ook bij, is mijn ervaring. Ik heb zelf een nee/nee sticker dus zullen ze aan mij niet veel hebben, maar hey, veel plezier met mijn postcode.
Die heb ik ook. Van mij mag die hele folderverspreiding verboden worden, maar dat is weer een heel ander onderwerp. :)
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
quattro35 schreef:
30-08-2018 21:32
Vroeger wel, nu geef ik het niet meer. Word eigenlijk niet goed van zulke idiote en onbeschofte vragen

Personeel wordt helaas gedwongen om daar klanten mee lastig te vallen, erg slecht en klant onvriendelijk van werkgevers / eigenaren / zaakvoerders vind ik
Wat is er onbeschoft aan dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten het ook twee keer per jaar vragen. En als ik een nee te horen vind ik dat helemaal niet erg. Maar sommige mensen gaan je ook bijna uitschelden omdat je het vraagt, dat snap ik dan weer niet. Ik kan er niets mee, met die vier cijfers, ik moet het vragen en ik heb het niet bedacht. Je hoeft dan niet ronduit onbeschoft tegen mij te gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven