Geen bedankje...
zondag 30 april 2017 om 20:09
Hoi allemaal,
Ik heb onlangs een kaart en een envelop met 20 euro meegenomen voor de dochter van een vriendin. Ze was jarig geweest.. Dochterlief was niet thuis en heb het aan haar moeder gegeven. Vervolgens hoor ik helemaal niks. Is dit tegenwoordig normaal gedrag, dat kinderen, ze is 17, geen bedankje sturen?
Ik heb onlangs een kaart en een envelop met 20 euro meegenomen voor de dochter van een vriendin. Ze was jarig geweest.. Dochterlief was niet thuis en heb het aan haar moeder gegeven. Vervolgens hoor ik helemaal niks. Is dit tegenwoordig normaal gedrag, dat kinderen, ze is 17, geen bedankje sturen?
zondag 30 april 2017 om 20:22
Hoe close ben je met die dochter?
Wie weet weet ze wel nauwelijks wie jij bent?
Ik kende toch ook niet alle vriendinnen van mijn moeder.
Laat staan dat ik er hun telefoonnummer van had.
Bovendien had ik het haar zelf gegeven.
Niet thuis = geen cadeau. Zeker op die leeftijd.
Dan had ik die envelop dus gewoon terug meegenomen.
Wie weet weet ze wel nauwelijks wie jij bent?
Ik kende toch ook niet alle vriendinnen van mijn moeder.
Laat staan dat ik er hun telefoonnummer van had.
Bovendien had ik het haar zelf gegeven.
Niet thuis = geen cadeau. Zeker op die leeftijd.
Dan had ik die envelop dus gewoon terug meegenomen.
zondag 30 april 2017 om 20:23
quote:Louise70 schreef op 30 april 2017 @ 20:13:
Doreia, ze had plotseling besloten bij een vriend te gaan logeren. Ik ging er vanuit dat ze er was...
En wist zij dat je zou komen?
Ik denk dat je teveel verwacht van het gebaar van het geven van een biljet in een kaart aan een ander dan degene voor wie het is bestemd.
Misschien laat ze je later nog even zien wat ze ervan heeft gekocht, en bedankt ze je op dat moment.
Maar ik zou het laten rusten, geen woorden aan vuil maken en in het vervolg gewoon persoonlijk overhandigen.
Doreia, ze had plotseling besloten bij een vriend te gaan logeren. Ik ging er vanuit dat ze er was...
En wist zij dat je zou komen?
Ik denk dat je teveel verwacht van het gebaar van het geven van een biljet in een kaart aan een ander dan degene voor wie het is bestemd.
Misschien laat ze je later nog even zien wat ze ervan heeft gekocht, en bedankt ze je op dat moment.
Maar ik zou het laten rusten, geen woorden aan vuil maken en in het vervolg gewoon persoonlijk overhandigen.
zondag 30 april 2017 om 20:39
Ik snap je, ik zou het ook vreemd vinden om er niks meer van te horen. Ze kunnen tegenwoordig appen, mailen, twitteren over elke scheet, een kort bedankje is het minste.. Misschien kun je zelf nog appen, of de enveloppe is aangekomen, en dat ze alsnog gefeliciteerd is, jammer dat je haar zelf niet trof, zoiets. Ik vind het vreemd dat sommige hier reageren dat het allemaal aan jouw verwachting ligt, het is gewoon een kwestie van fatsoen.