Geld & Recht alle pijlers

Geen bedankje...

30-04-2017 20:09 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een kaart en een envelop met 20 euro meegenomen voor de dochter van een vriendin. Ze was jarig geweest.. Dochterlief was niet thuis en heb het aan haar moeder gegeven. Vervolgens hoor ik helemaal niks. Is dit tegenwoordig normaal gedrag, dat kinderen, ze is 17, geen bedankje sturen?
Het was netjes geweest, maar ik ben bang dat het redelijk normaal is.
Nee vind ik asociaal. Dat t kind er zelf niet aan denkt, a la, maar dan kan moeder haar erop wijzen.
Heeft moeder je bedankt?

Ik zou er niet méér van maken dan het is.

Ik vind het ergens dan weer vreemd dat je graag bedankt wil worden voor een cadeautje wat je niet eens zelf in persoon aan deze dochter hebt gegeven. Kan de ontvangende partij ook heel veel van vinden.
Ik merk dat het mij een beetje dwars zit.. Ze hebben veel geld, kinderen hebben alles en dan denk ik, jeetje, alsof het niets is...
Doreia, ze had plotseling besloten bij een vriend te gaan logeren. Ik ging er vanuit dat ze er was...
Waarom geef je geld aan iemand die alles al heeft en genoeg geld heeft? Geef dan een leuk kado..
Ik vind het ook asociaal. Een belletje of appje is zo gebeurd.
Nothing worth having ever comes easy
quote:aidem schreef op 30 april 2017 @ 20:17:

Waarom geef je geld aan iemand die alles al heeft en genoeg geld heeft? Geef dan een leuk kado..Ze wilde zelf graag iets uitzoeken...
Vermoeiend als je je hier druk om maakt. Ja dat zou netjes geweest zijn. Maar een puberbrein denk niet altijd zo.

Misschien komt dat bedankje wel de volgende keer dat je haar wel in levende lijve ziet.

Of niet.
Tsja, wat maakt het uit wat wij er van vinden? Jij vindt het vervelend. De volgende keer het geschenk dus alleen persoonlijk overhandigen.
Misschien is die moeder vergeten het te geven?

Of zij heeft er een grote doos chocola van gekocht voor haarzelf, kan natuurlijk ook.
Ik vroeg het mij gewoon af...
Hoe close ben je met die dochter?

Wie weet weet ze wel nauwelijks wie jij bent?

Ik kende toch ook niet alle vriendinnen van mijn moeder.

Laat staan dat ik er hun telefoonnummer van had.

Bovendien had ik het haar zelf gegeven.

Niet thuis = geen cadeau. Zeker op die leeftijd.

Dan had ik die envelop dus gewoon terug meegenomen.
quote:Louise70 schreef op 30 april 2017 @ 20:13:

Doreia, ze had plotseling besloten bij een vriend te gaan logeren. Ik ging er vanuit dat ze er was...

En wist zij dat je zou komen?

Ik denk dat je teveel verwacht van het gebaar van het geven van een biljet in een kaart aan een ander dan degene voor wie het is bestemd.

Misschien laat ze je later nog even zien wat ze ervan heeft gekocht, en bedankt ze je op dat moment.

Maar ik zou het laten rusten, geen woorden aan vuil maken en in het vervolg gewoon persoonlijk overhandigen.
Ik ken haar heel goed... Goede tip voor de volgende keer. Persoonlijk overhandigen!
Serieus? Ik geef echt geen kado's, ook geen enveloppe aan iemand anders. Dan had ik het weer mee naar huis genomen en later gegeven.

Mijn zoon kreeg geld per post voor z'n verjaardag, hij bedankte diegene toen hij haar weer zag. Vrij normaal lijkt me.
Asociaal! Ik had echt wel een bedankje gegeven op die leeftijd.En als ik dat zou vertikken dan hadden mijn ouders erop gestaan dat ik dat even heel snel moest gaan doen.
Ik krijg ook wel eens wat via mijn ouders van iemand, en ik bedankt àltijd. Via facebook, whatsapp, sms whatever.

Vind het erg asociaal.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Tis een puber. Vergeet dat niet.

En ik geef kados omdat ik dat graag geef, niet omdat ik iets terug verwacht. Jij neemt aan dat ze je gaat/komt bedanken. Tja..niet dus.

Ps..wie weet wacht ze tot ze je live ziet.

Aannames zijn een bitch.
Ik hoor het vaker tegenwoordig, maar vind het onbeleefd.
Ik snap je, ik zou het ook vreemd vinden om er niks meer van te horen. Ze kunnen tegenwoordig appen, mailen, twitteren over elke scheet, een kort bedankje is het minste.. Misschien kun je zelf nog appen, of de enveloppe is aangekomen, en dat ze alsnog gefeliciteerd is, jammer dat je haar zelf niet trof, zoiets. Ik vind het vreemd dat sommige hier reageren dat het allemaal aan jouw verwachting ligt, het is gewoon een kwestie van fatsoen.
Ik vind het toch wel heel normaal om even iemand te bedanken; al is het maar via de app.

En toen ik een puber was herinnerde mijn moeder me daar wel aan. Iets met normen en waarden.
Het zou mij niet eens zijn opgevallen dat ze me niet bedankt heeft. Wat Versnellingsbak ook zegt, je geeft een cadeau omdat je dat leuk vindt, niet omdat je er iets voor terug verwacht.
heb je haar sindsdien gezien? kan toch zijn dat ze je even persoonlijk wilde bedanken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven