Geen reactie op ingebrekestelling. En nu?

woensdag 6 juni 2012 om 22:49
We hebben de dakdekker/aannemer ingebreke gesteld, voor t hele verhaal zie hieronder:
http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
We hebben de brief aangetekend verzonden anderhalve week geleden en verzocht om een schriftelijke reactie binnen 5 werkdagen. En dat we de overeenkomst als ontbonden beschouwen indien we geen schriftelijke reactie krijgen.
De 5 werkdagen zijn inmiddels voorbij. Hoe nu verder? Ik denk dat we nog een brief moeten sturen om officieel te melden dat de overeenkomst ontbonden is om eea rechtsgeldig te maken? Ook wil ik graag vervolgschade op ze verhalen.
Ik ben al even aan t zoeken op internet maar kom er niet uit. Iemand tips? Officiële termen?
http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
We hebben de brief aangetekend verzonden anderhalve week geleden en verzocht om een schriftelijke reactie binnen 5 werkdagen. En dat we de overeenkomst als ontbonden beschouwen indien we geen schriftelijke reactie krijgen.
De 5 werkdagen zijn inmiddels voorbij. Hoe nu verder? Ik denk dat we nog een brief moeten sturen om officieel te melden dat de overeenkomst ontbonden is om eea rechtsgeldig te maken? Ook wil ik graag vervolgschade op ze verhalen.
Ik ben al even aan t zoeken op internet maar kom er niet uit. Iemand tips? Officiële termen?

woensdag 6 juni 2012 om 22:52
Je kan inderdaad doen wat je van plan bent en als ze de schade weigeren te betalen dan kan je nog een brief sturen dat je het één en ander door een ander bedrijf laat oplossen op hun rekening. Als dat van toepassing is natuurlijk. Ik zou dat overigens niet op eigen houtje doen, maar iemand inschakelen van het juridisch loket.
woensdag 6 juni 2012 om 23:03
Zo te lezen heb je nu de overeenkomst juridisch ontbonden. Het staat zwart op wit en aangetekend verstuurd, als he dat bewaard is dat voldoende Je hebt geen geld aanbetaald en ik heb niet gelezen dat de data in de offerte vast stonden dus volgens mij kan je nu verder niets doen. Je bent van hen af en kunt opzoek naar een ander betrouwbaarder bedrijf.
Wat voor vervolg schade zou je hebben?
En staan er data in de offerte?
Wat voor vervolg schade zou je hebben?
En staan er data in de offerte?

woensdag 6 juni 2012 om 23:07
Staan geen data in de offerte.
Vervolgschade zijn de vrije dagen die ik heb genomen. Heb er vier keer vrij voor genomen maar wil er een of twee op ze verhalen. Alle dagen op ze verhalen zou erg onredelijk zijn. Zij kunnen ook niets doen aan slecht weer of familieomstandigheden aan hun kant. Maar die laatste dag sowieso en de dag ervoor twijfel ik nog over.
Bon van t aangetekend versturen heb ik bewaard. Hij is ook nog via de reguliere post verzonden. Dubbel dus.
Vervolgschade zijn de vrije dagen die ik heb genomen. Heb er vier keer vrij voor genomen maar wil er een of twee op ze verhalen. Alle dagen op ze verhalen zou erg onredelijk zijn. Zij kunnen ook niets doen aan slecht weer of familieomstandigheden aan hun kant. Maar die laatste dag sowieso en de dag ervoor twijfel ik nog over.
Bon van t aangetekend versturen heb ik bewaard. Hij is ook nog via de reguliere post verzonden. Dubbel dus.

woensdag 6 juni 2012 om 23:23
Dus je hebt in je aangetekende brief alleen gezet dat bij geen reactie de getekende offerte ontbinden is. Niet dat je zodra dat gebeurt kosten vergoed wil zien voor de vrije dagen?
Persoonlijk denk ik dat je je beter kan richten op een ander bedrijf wan ook al zou je in je recht staan gaan dit wel een hele toestand worden. Maar als je het wilt doorzetten zou ik id eerst bij juridisch loket vragen welke stappen op welke volgorde
Persoonlijk denk ik dat je je beter kan richten op een ander bedrijf wan ook al zou je in je recht staan gaan dit wel een hele toestand worden. Maar als je het wilt doorzetten zou ik id eerst bij juridisch loket vragen welke stappen op welke volgorde

woensdag 6 juni 2012 om 23:35
Ja ik heb er ook in gezet dat ik overweeg om de vervolgschade op ze te verhalen. Op aanraden van juridisch loket.
Enerzijds denk ik dat we blij moeten zijn dat we ervan af zijn. Anderzijds heb ik meerdere vakantiedagen genomen terwijl zij niet op kwamen dagen. En die gaan niet van een grote bult. Door dit hele gebeuren ben ik dus nu al een week kwijt. Ben boos over de manier waarop. Als ze gewoon normaal gecommuniceerd hadden dan had ik t vervelend gevonden maar geen drama. Maar ik merk dat ik wel geneigd ben om ze die dagen te laten betalen ja.
Enerzijds denk ik dat we blij moeten zijn dat we ervan af zijn. Anderzijds heb ik meerdere vakantiedagen genomen terwijl zij niet op kwamen dagen. En die gaan niet van een grote bult. Door dit hele gebeuren ben ik dus nu al een week kwijt. Ben boos over de manier waarop. Als ze gewoon normaal gecommuniceerd hadden dan had ik t vervelend gevonden maar geen drama. Maar ik merk dat ik wel geneigd ben om ze die dagen te laten betalen ja.
woensdag 6 juni 2012 om 23:45

woensdag 6 juni 2012 om 23:57
Heb je in je ingebrekestelling ook geschreven voor wanneer ze de klus moeten klaren? Alleen een termijn noemen voor een reactie is namelijk niet voldoende. Overigens denk ik niet dat je nog wat hoort van die dakdekker.
Die algemene voorwaarden zijn vernietigbaar (niet geldig) nu je deze niet hebt ontvangen.
Het is trouwens gevolgschade ipv vervolgschade.
Die algemene voorwaarden zijn vernietigbaar (niet geldig) nu je deze niet hebt ontvangen.
Het is trouwens gevolgschade ipv vervolgschade.

donderdag 7 juni 2012 om 08:37
even een simpele vraag hoor, maar is de brief ook daadwerkelijk aangenomen door de tegenpartij? Kun je checken he met die track en trace code. Voor hetzelfde geld hebben ze die niet eens aangenomen namelijk.
En om juridisch helemaal goed te zitten moet je je aangetekende brief ook per gewone post sturen, zodat je er verzekerd van bent dat ie altijd bij de tegenpartij aankomt.
En om juridisch helemaal goed te zitten moet je je aangetekende brief ook per gewone post sturen, zodat je er verzekerd van bent dat ie altijd bij de tegenpartij aankomt.