Geld & Recht alle pijlers

Geld is op, maar kan niet werken. Wat nu?

01-05-2012 12:46 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door ziekte kan ik niet werken, maar omdat ik studeer heb ik (volgens de decaan op school) geen recht op een uitkering. Die decaan vertelde dat ik dan moest stoppen met mijn studie zodat ik in de bijstand kon. Mijn ziekte is geen officieel erkende ziekte, dus voor zo'n uitkering kom ik sowieso niet in aanmerking volgens mij. Van mijn studiefinanciering (incl. maximale lening en collegegeldkrediet) kan ik echter nog maar amper rondkomen. Als ik elke maand mijn vaste lasten heb betaald blijft er nog maar net genoeg over om de rest van de maand boodschappen van te doen (bij de lidl) en niet voor dingen als kleding, voor komende zomer heb ik welgeteld 2 tshirtjes en daar zal ik het mee moeten doen. Ik heb geen familie die me kan steunen, en mijn vriend heeft net zulke financiële problemen als ik dus die kan ook niet bijspringen. Ik bespaar al op alles, en zie niet waar ik nog op zou kunnen besparen. Wat moet ik nou? Dit gaat zo niet langer, dan beland ik straks bij het leger des heils in de nachtopvang. Met mijn ziekte is dat eigenlijk gewoon geen optie. Via internet word ik echt geen wijs uit al die uitkeringen enzo, en ik weet niet waar ik terecht moet. Kan iemand me hier vertellen bij welke instanties ik terecht kan voor eventuele financiële bijstand of in elk geval hulp wat betreft mijn financiële situatie?
Je hebt dus gewoon een megaschuld ergens als je bij het incassobureau 350E per maand moet aflossen. Tja, dan zou ik ook niet rondkomen. Verder verdient je vriend blijkbaar erg weinig?

Vind het anders erg uit verhouding dat jij de helft van de huur betaalt en meestal betaal je dus nog meer ook?

Gas, water, licht lijkt me ook niet erg in verhouding met 300E aan boodschappen wat je ook nog voor ZIJN kind betaalt. Ik vind hem wat profiteurachtig klinken, zou zeggen: ga op je zelf wonen.
quote:esmeexx schreef op 01 mei 2012 @ 13:02:

[...]