Geld & Recht alle pijlers

Geld terugstorten naar ex?

14-09-2013 15:32 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoor ik jullie mening over het volgende.

Ik heb 7 jaar een relatie gehad met een man. Van deze 7 jaar hebben wij 5 jaar samengewoond. Wij hebben geen kinderen, zijn niet getrouwd en hebben ook nooit een samenlevingscontract opgesteld.

Vijf jaar geleden is mijn ex voor zichzelf begonnen. Ik heb gestudeerd en kon na mijn afstuderen geen werk vinden. Omdat mijn ex's zaak op een gegeven moment goed ging lopen, heb ik een baan onder mijn niveau geaccepteerd en heb ik hem daarnaast geholpen met zijn zaak. Hiervoor is nooit iets op papier gezet, ik dit deed met alle liefde omdat ik hem steunde. Mijn ex verdiende erg goed met zijn zaak en betaalde de meeste van onze kosten. Ik daarentegen deed alles in het huishouden en een deel van zijn administratie. Hij zei vaak gekscherend tegen mij dat ik zij personal assistent was en dat hij me eigenlijk een salaris hiervoor zou moeten betalen.

Twee maanden geleden zijn we uit elkaar gegaan. Onze relatie was al aardig scheef gegroeid aangezien hij bakken met geld verdiende, ik nog steeds geen baan op niveau had gevonden en ook nog steeds wat betreft het huishouden overal alleen voor stond. We waren nog steeds heel erg gek op elkaar, maar de relatie raakte steeds meer uit balans. Uiteindelijk is hij vreemd gegaan.

Wat volgende was een emotionele achtbaan, ik was enorm gekwetst en verdrietig en kon echt niet meer met hem verder. Mijn ex begreep dit en stond er eigenlijk ook wel achter om de relatie te verbreken aangezien hij merkte dat hij de laatste tijd wat meer op zoek was naar spanning.. (Heel fijn ook dat hij dit nooit eerder gemeld heeft).