Geld & Recht alle pijlers

Geld verdienen

21-03-2013 21:03 69 berichten
Pfffff, net een brief van de belasting gekregen. Of ik 2100 euro kan betalen.

Nu kan ik dit niet in een keer, dus een betalingsregeling.

Dit is goed te doen, maar ik wil graag snel van die schuld af en dus extra af betalen.

Ik werk momenteel 28 uur per week in de zorg. Dus onregelmatig.

Ik wil graag extra geld verdienen door een extra baan te nemen als dit mogelijk is.

Maar met het onregelmatige is dit lastig.

Thuiswerk is een goede optie, maar weet geen goede sites hiervoor.

Zouden jullie met mij mee kunnen denken waar ik wat extra geld mee zou kunnen verdienen?
Nachtdienst en zondagdienst. Tijdelijk meer werken.
Alle reacties Link kopieren
Folders rondbrengen? Hier worden ze ook op verschillende tijdstippen bezorgd.

Schoonmaken / strijkservice bij particulieren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tijdelijk meer werken heb ik gevraagd. Is helaas geen optie
In de zorg heb je toch zo een extra (oproep) baan?

Als je gediplomeerd bent zitten ze om jou te springen. Bijvoorbeeld om een aantal nachtdiensten te draaien ofzo.
En alles wat ik extra werk wordt verrekend met de volgende maand. Dan werk ik weer minder
Himalaya: schoonmaken en strijken lijkt me tof. Maar hoe kom ik aan dat werk?
Ik heb mij al opgegeven voor de flexpool. Maar die hebben momenteel genoeg mensen. Dus daar ben ik nog in afwachting van
quote:jo12345 schreef op 21 maart 2013 @ 21:05:

In de zorg heb je toch zo een extra (oproep) baan?

Als je gediplomeerd bent zitten ze om jou te springen. Bijvoorbeeld om een aantal nachtdiensten te draaien ofzo.Dat was vroeger wel het geval, maar in deze tijden van bezuinigingen wordt er ook in de zorg gekort op goed personeel....
briefje in de supermarkt ophangen, advertentie op marktplaats zetten.

Zo heb ik ook iemand gevonden die komt strijken en poetsen. Ik vind haar fantastisch, en dat dankzij marktplaats.
quote:Miekkie schreef op 21 maart 2013 @ 21:07:

Himalaya: schoonmaken en strijken lijkt me tof. Maar hoe kom ik aan dat werk?Wat dacht je van briefje in de supermarkt, op je facebook zetten, rondvertellen in je familie/vrienden/kennissenkring?
Spullen die je niet meer gebruikt verkopen op MP

Proberen zwart bij te werken in de avonden/weekenden. Kun je iets wat je particulier zou kunnen doen?
Oppasdiensten aanbieden. Als je kinderen leuk vindt tenminste
Bij familie, vrienden, kennissen, buren etc. aanbieden 'n klusje te doen tegen betaling, in de hoop dat ze meer betalen dan 'n normaal uurloon omdat ze je snel uit je crisis willen helpen.
Kan je niet vragen of je extra uren worden uitbetaald? Ik werk ook in de zorg en kan aangeven of ik vrije tijd of geld wil voor mijn extra gewerkte uren.
Ik denk dat je in de zorg het meeste verdient.

Schoonmaken verdient niet echt veel.
De zorg zul je niet zwart kunnen doen, schoonmaken wel. Volgens mij betalen mensen hun poets toch vaak 12,50 per uur. Weet niet wat je netto overhoudt aan de zorg?
Let op dat je bij een tweede werkgever automatisch in de hoogste belastingschaal komt, dus 50% van je bruto loon is direct verdwenen. Dit is altijd, 1 werkgever mag loonheffingskorting toepassen, elke volgende werkgever niet. Netto is het dus eigenlijk alleen interessant om bij je eigen werkgever meer uren te maken
Je gaat toch geen belasting betalen over geld wat je daarna toch al allemaal naar de belasting moet brengen? Wit werken loont niet, helemaal niet als je het toch kwijt bent nadat je er voor hebt moeten sloven.
Je kan naast extra geld verdienen ook extra geld besparen:

Kachel uit, dikke trui aan. Doe mee met euroclix/moneymiljonair etc. voor wat extra centjes. Boodschappen bij Lidl/onderste plank van de supermarkt. Eet 1x per week bij je ouders. Zeg abonnementen op. Ga fietsen ipv met de auto, doe je auto weg (als je die hebt). Laat je pinpas thuis. Doe een nee/nee sticker op je brievenbus, dan kom je niet in de verleiding om dingen te kopen.
quote:elninjoo schreef op 21 maart 2013 @ 21:51:

Je gaat toch geen belasting betalen over geld wat je daarna toch al allemaal naar de belasting moet brengen? Wit werken loont niet, helemaal niet als je het toch kwijt bent nadat je er voor hebt moeten sloven.Dat belastinggeld wat terug betaald moet worden, kwam haar blijkbaar niet toe. Daarom moet ze daarvoor werken of 'sloven'.
Moppie het is klinkklare onzin wat je daar verkondigd!

Als je niet weet hoe het werkt zegt dat niks.

@ to alleen op letten dat er niet dubbel loonheffingskoring wordt toegepast en dat je te weinig belasting betaald omdat je beide inkomens in bv tot de eerste tarief belast worden maar dat het totaal op jaarbasis voor een gedeelte ook in op het tweede tarief belast moet worden.

Succes
quote:moppie0407 schreef op 21 maart 2013 @ 21:50:

Let op dat je bij een tweede werkgever automatisch in de hoogste belastingschaal komt, dus 50% van je bruto loon is direct verdwenen. Dit is altijd, 1 werkgever mag loonheffingskorting toepassen, elke volgende werkgever niet. Netto is het dus eigenlijk alleen interessant om bij je eigen werkgever meer uren te makenDit klopt niet. Het loon van de tweede werkgever wordt opgeteld bij het loon van de eerste werkgeven en op basis daarvan betaal je belasting. als je totaalinkomen binnen de laagste belastingschaal valt, betaal je dus gewoon 37 % over je totaalinkomen.
Ik koop al heel goedkoop boodschappen. Met de energie hebben we 337 euro teruggekregen. Is al een begin!

En ik fiets naar m'n werk. Heb geen auto.

Nee nee sticker heb ik ook.

Helaas wel de folder app op m'n telefoon haha.

Het nadeel van een tweede baan is inderdaad de velasting die je moet betalen.
Ohh dat wist ik niet. Dan is een tweede baan niet zo erg zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven