Geld & Recht alle pijlers

Geld voor het stappen?

11-01-2012 17:21 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Liefbeest gaat voor het eerst sinds een heeeeeele lang tijd stappen deze week en is een beetje uit het stapwereldje.

Daarom vroeg ik mij dus af hoeveel geld ik mee zou moeten nemen.

Dus hoeveel geld nemen jullie mee naar een avondje in de kroeg?

Liefs
ik vind de bedragen ook belachelijk hoog!

op een avondje uit drink ik eens 3-4 cola/bitter lemon en dan heb ik het wel gehad....misschien nog wat chipjes/nootjes/kaas+worst dus ¤20 zou voor mij ook voldoende zijn..

en noem me een knieperT, maar ik ga het zuipgedrag van vrienden niet financieren. (zeker niet voor vrienden die stukken meer verdienen dan ik)
Een biertje is echt niet zoveel duurder dan jouw colaatje hoor gelukkigmeisje.
quote:gelukkigmeisje schreef op 11 januari 2012 @ 19:23:

en noem me een knieperT, maar ik ga het zuipgedrag van vrienden niet financieren. (zeker niet voor vrienden die stukken meer verdienen dan ik)Als ze rondjes geven, doe je dat toch ook terug?
Dus omdat jij niet veel uitgeeft als je uitgaat, gelukkigmeisje, is het bestedingspatroon van anderen belachelijk hoog?
Ik vind 50-100 euro ook veel hoor. Ik drink zelf altijd bier en ga eigenlijk altijd eerst nog naar vrienden voor we de stad ingaan. Als ik dan in de stad een biertje of 8 drink is dat echt veel. Dan ben ik dus voor 20 euro klaar... Als ik 100 euro zou uitgeven, dan zou ik dus 40 bier drinken, nee dat vind ik én zonde én ik zou een alcoholvergiftiging oplopen.
En frisdrank is trouwens even duur als bier. Allebei zo rond de 2,20-2,50, (soms duurder op bepaalde plekken natuurlijk, maar ik ga nooit naar van die hippe lounge bars enzo)
Volgens mij zeggen heel veel mensen hier trouwens ook dat je beter teveel geld mee kunt nemen, dan dat je daar zonder zit. Ik geef zelf ook echt geen 75 euro uit per stapavond. Maar Ik ben wel altijd in de positie om een taxi naar huis te pakken, mocht het nodig zijn. Of wat voor andere ellende ook op te vangen.
Ik geef het ook vaak niet uit maar neem deze bedragen wel standaard mee, je weet maar nooit...

Een vriendin ging een keer voor het eerst mee naar een feest en had iets van 30 euro mee. Dat was bij de eerste ronde muntjes halen al op, ook kluisje erbij enzo.

Ik was blij dat ik genoeg bij me had zodat ik haar wat kon lenen.
quote:flowerbombje schreef op 11 januari 2012 @ 19:42:

Volgens mij zeggen heel veel mensen hier trouwens ook dat je beter teveel geld mee kunt nemen, dan dat je daar zonder zit. Ik geef zelf ook echt geen 75 euro uit per stapavond. Maar Ik ben wel altijd in de positie om een taxi naar huis te pakken, mocht het nodig zijn. Of wat voor andere ellende ook op te vangen.Ja toch, helemaal mee eens hoor!
quote:flowerbombje schreef op 11 januari 2012 @ 19:28:

Een biertje is echt niet zoveel duurder dan jouw colaatje hoor gelukkigmeisje.

nee maar die drinken wel zo 10-15 bier :D

bier drinkt sneller (??) dan fris...na 3-4 drankjes zit ik echt wel vol hoor...ik ga dan ook meestal na een uur of 3-4 weer naar huis...
Niemand verwacht toch dat jij 10-15 colaatjes drinkt. Ik vind dat je hier behoorlijk loopt te miepen om helemaal niks eerlijk gezegd.
quote:luni schreef op 11 januari 2012 @ 19:32:

Dus omdat jij niet veel uitgeeft als je uitgaat, gelukkigmeisje, is het bestedingspatroon van anderen belachelijk hoog?

in mijn ogen wel...eerlijk gezegd.....ik wil gewoon niet 50¤ kwijt (ben net student af) zijn voor een paar drankjes in de kroeg....omdat anderen in een veel rapper tempo drinken dan ik..en ja, de helft van de rondjes pas ik ook...dus meestal deed ik ook een rondje en kwam het er steevast op neer dat ik flink meebetaalde aan het drinkgedrag van anderen...

sterker nog, ik spreek veel liever thuis af om gezellig wat te drinken...lekkere bank om op te zitten, muziek die we leuk vinden....niet te hard..maar hey, ik ben dus ook absoluut geen kroegentijger
quote:gelukkigmeisje schreef op 11 januari 2012 @ 19:50:

[...]

nee maar die drinken wel zo 10-15 bier :D

bier drinkt sneller (??) dan fris...na 3-4 drankjes zit ik echt wel vol hoor...ik ga dan ook meestal na een uur of 3-4 weer naar huis...Gewoon je eigen drankjes betalen dan
altijd pinpas meenemen voor het geval dat je een taxi nodig heb, verder is het afhankelijk wat en waar en met wie je naar toe gaat en wat er gedronken en of gegeten wordt etc.
Als ik echt ga stappen is het meestal vanaf 11 uur met de bus/trein mee zoiets en dan tot 5,6,7 uur door..dan drink ik wel meer dan 4 drankjes, meestal wijn of een mix, afgewisseld met water.
quote:gelukkigmeisje schreef op 11 januari 2012 @ 19:55:

[...]

in mijn ogen wel...eerlijk gezegd.....ik wil gewoon niet 50¤ kwijt (ben net student af) zijn voor een paar drankjes in de kroeg....omdat anderen in een veel rapper tempo drinken dan ik..en ja, de helft van de rondjes pas ik ook...dus meestal deed ik ook een rondje en kwam het er steevast op neer dat ik flink meebetaalde aan het drinkgedrag van anderen...

sterker nog, ik spreek veel liever thuis af om gezellig wat te drinken...lekkere bank om op te zitten, muziek die we leuk vinden....niet te hard..maar hey, ik ben dus ook absoluut geen kroegentijger

1. Dan heb jij blijkbaar slechte vrienden. Bij ons in de groep letten we er echt wel op dat iemand die aan de hele avond aan het fris zit, niet meebetaalt aan de dure cocktails/wijntjes van de rest.

2. Godzijdank is niet iedereen hetzelfde denk ik altijd maar. Beetje leven en laten leven.
Ik neem meestal zo´n 75 euro mee en mijn pinpas. Ik ben meestal tegen de 50 euro kwijt. Maar daar zit dan vaak wel een entreekaartje bij.
Poeh, wat een bedragen allemaal! Ik geef hooguit 20 euro uit voor een avondje in de kroeg denk ik.. Maar ik (en mensen met wie ik ga) ben dan ook niet zo'n zuipert
Allemachtig, wat een bedragen. Maar meer nog dan het geld verbaas ik me altijd om het tanken-om-het-tanken. Kan me met de beste wil ter wereld geen alcoholisch drankje voorstellen waarvan je er na drie, vier nóg meer wil drinken. Dat je 15 biertjes wegtikt, of nog wel meer. Dan gaat het blijkbaar alleen maar om het zat worden. Das meteen ook de reden waarom dat soort avondjes niet aan mij besteed is, heb een enorme hekel aan dronken mensen.

Maar ieder zijn meug....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven