Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

08-11-2012 09:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Geregeld kom ik op dit forum om de verhalen van andere mensen te lezen. Nu besloot ik zelf maar eens mijn ellende van me af te schrijven en misschien tips te mogen ontvangen. Mijn leventje bestaat eigenlijk sinds mijn tienerjaren uit een aaneenschakeling van problemen, zorgen en foute keuzes. Het begon ermee dat mijn moeder zelfmoord pleegde en ik hierin als tiener niet goed begeleidt werd. Hierdoor maakte ik verkeerde beslissingen om maar aardig gevonden te worden. Ik dacht dat als mijn moeder mij niet eens waard vond om voor te leven wie dan wel. Niet mijn best gedaan op school, foute mannen. Het enige positieve aan deze periode is mijn kinderen waar ik op dit moment voor leef. Na veel ellende met hun vader had ik alles weer op dit rit. Ik kwam een nieuwe partner tegen, maar die bleek later zulke grote schulden...Daar ben ik pas later achter gekomen. Hij is wel heel goed voor de kinderen, die hebben nu hun plekje gevonden dat ik voor hun blijf. Ik ben er nu ook zelf teveel bij betrokken. Dit jaar ben ik onverwacht werkloos geworden, bedrijf failliet..nog meer stress. Mijn man heeft onlangs een hartaanval gehad, dus ligt in het ziekenhuis. Ik moet en wil sterk zijn. Maar dat is zo moeilijk. Eigenlijk wil ik slapen en niet meer wakker worden. Maar dat kan niet, ik heb nooit rust. Kon ik maar ergens een lening krijgen, alles in een keer aflossen en nog maar een aflossing overhouden. Ik weet het echt even allemaal niet meer, weet wel dat ik mijn kinderen een beter leven gun, vooral een moeder die er voor hun kan zijn, niet eens zozeer in materiele zin, maar hun de aandacht en liefde kan geven die ze verdienen. Dat is nu niet mogelijk door de zorgen en vermoeidheid.
Je kan naar de afdeling schuldbemiddeling/sanering van de gemeente. Je kan daar ook gewoon terecht voor advies.

Voor jezelf is misschien ook handig om naar maatschappelijk werk te gaan?

Sterkte
De titel zegt 'geldzorgen' maar dat lijkt bijzaak.

Probeer dit feitelijk en zakelijk te benaderen. Hoe groot zijn de schulden, kun je erop aflossen, heb je uitgaven/ontvangsten goed op een rijtje? Je kunt idd gewoon eens een gesprek aangaan met de gemeente. Sterkte met de rest.
Berlinda. heb jij ook schulden of alleen je partner?
Als je het (tijdelijk) allemaal teveel wordt, kun je bij de gemeente ook in budgetbeheer gaan. Dan laat je al het inkomen naar de gemeente op een speciaal rekeningnummer overmaken en dan betalen zij voor jou alle vaste lasten met jullie inkomen. Ook regelen ze dan de schulden. Zelf krijg je dan elke week een vast bedrag waarvoor je boodschappen kan doen. Je stuurt de post door naar de gemeente, dan hoef je je daar zelf even niet meer druk om te maken en kun je je op andere dingen richten.

Google er maar eens op! Succes!
Of zijn jullie getrouwd? Wanneer in de relatie ben je erachter gekomen dat hij schulden heeft?
Wat vervelend Berlinda. Probeer inderdaad zoals ondernemer al aangeeft je schulden, uitgaven, inkomsten (van jullie allebei) op papier te zetten.

Op dit moment zie je door de bomen het bos niet meer.

Door het overzichtelijk te maken wordt het in ieder geval al iets helderder en kun je het wellicht beter behappen.

Probeer daarnaast de leuke dingen van het leven op te zoeken, dan wordt het leven al een beetje minder somber. Ook met weinig geld kun je erg leuke dingen doen. ga samen met je kinderen naar een dierentuintje (wei met hertjes of zo?) Ga eens lekker wandelen en neem dan een thermoskan chocomel mee (lekker) Daarnaast hebben veel gemeentes en plaatsen hebben vaak ook wel gratis uitjes e.d.
quote:louba schreef op 08 november 2012 @ 10:13:

Als je het (tijdelijk) allemaal teveel wordt, kun je bij de gemeente ook in budgetbeheer gaan. Dan laat je al het inkomen naar de gemeente op een speciaal rekeningnummer overmaken en dan betalen zij voor jou alle vaste lasten met jullie inkomen. Ook regelen ze dan de schulden. Zelf krijg je dan elke week een vast bedrag waarvoor je boodschappen kan doen. Je stuurt de post door naar de gemeente, dan hoef je je daar zelf even niet meer druk om te maken en kun je je op andere dingen richten.

Google er maar eens op! Succes!

Louba wat jij schrijft klopt niet!

To moet als ze al wil, eerst alle papieren bij elkaar pakken waarop eventuele schulden staan vermeld, alles wat met vaste lasten wat op papier staat bij elkaar voegen , de papieren van de belasting bij elkaar voegen en een afspraak maken bij loket schuldhulpverlening , in haar gemeente.

Die bekijkt wat er gedaan kan worden aangaande de schuldeissers, en of to wel butgedbeheer nodig heeft , het is niet zo makkelijk als jij beschrijft, bovendien hebben ze bij schuldhulp verlening het heel druk, dus om nou maar te denken dat jij als client even achterover kan leunen omdat jij het even niet ziet zitten om je vaste lasten zelf over te maken, zo werkt dat niet!
Het kan altijd hoor, budgetbeheer, als je dat wilt. Alleen moet je dat dan wel doen bij een bureau en dat kost geld. Maar kan wel gemoedsrust opleveren.

Ik ken iemand die dat doet omdat hij heel veel moeite heeft met goed omgaan met geld. Had eerst altijd schulden ondanks een prima inkomen. Dat is nu allemaal in orde, hij kan gewoon geen schulden meer maken.
Komt TO nog terug om te reageren?
@ronniemitchell : Bedankt voor de aanvulling. Ik ben werkzaam in dit gebied, dus ik weet dat ik een heleboel dingen niet heb verteld. Ik wilde TO alleen wijzen op de mogelijkheid om dingen uit handen te kunnen geven. Hoe het precies allemaal werkt komt TO achter als ze googeld en er serieus iets mee wil.
quote:louba schreef op 08 november 2012 @ 14:20:

@ronniemitchell : Bedankt voor de aanvulling. Ik ben werkzaam in dit gebied, dus ik weet dat ik een heleboel dingen niet heb verteld. Ik wilde TO alleen wijzen op de mogelijkheid om dingen uit handen te kunnen geven. Hoe het precies allemaal werkt komt TO achter als ze googeld en er serieus iets mee wil.Als jij in dat vakgebied werkt, begrijp ik niet dat je als eerste al niet verteld dat het erg druk is bij schuldhulpverlening en dat als het om butgetbeheer gaat ze dat via de gemeente kan aanvragen bij de kredietbank in de plaats waar ze woont, en vermeld dat je er voor moet betalen, vertel het dan helemaal en niet de helft.
@ronniemitchell: nogmaals bedankt, gelukkig doe jij de hele uitleg nu voor me
Ik heb ook een topic lopen met als titel "geldzorgen" en dacht even dat dit mijn topic was....

Wat een nare situatie TO! Het wordt gewoon allemaal te veel bij elkaar lees ik zo. En wat heb je al veel heftige dingen meegemaakt in je leven Ga inderdaad hulp zoeken! Als je je financiën weer op de rit hebt zul je je beter voelen. Je komt niet direct uit de schulden maar als je een beter overzicht hebt scheelt dat ook al veel!

Heel veel sterkte!
Hallo allen,

Bedankt voor het reageren. Er is in de tussentijd alweer veel gebeurt waardoor ik niet eerder de moed had om achter de laptop te gaan zitten. Mijn vriend ziet het niet meer zitten en wil dat we uit elkaar gaan. De liefde is over en er is teveel gebeurt om het nog weer goed te krijgen. Er zijn dus nieuwe zorgen bij gekomen. Heb voor mezelf, ook naar aanleiding van de berichten hier, het een en ander op een rijtje gezet. Het is nu eerst prioriteit om een baan te vinden en een ander huis. Dit huis is van hem en staat op zijn naam. Hij zal ons er niet direct uitzetten, maar de situatie is zo niet ideaal. Het blijkt dat hier in de buurt een VKB zit. Daar ga ik dan naar toe als ik een beetje gesetteld ben. Mijn kinderen zijn al wat ouder, pubers en het is voor hun ook allemaal niet makkelijk. Moet even sterk zijn voor hun.
In hoeverre zijn die schulden van jouw ex-vriend wel van jou? Zolang je niet in gemeenschap van goederen bent getrouwd/geregistreerd partner, dan zouden ze wel eens niet van jou kunnen zijn. Of niet allemaal.
Jeetje wat naar voor je allemaal! Geldzorgen zijn nu helaas niet je enige zorg...ben je erg verdrietig? Had jij de relatie nog wel een kans willen geven? Misschien is het nog te vroeg om het zo te zien maar nu je weer overnieuw moet beginnen krijg je wel de kans om alles goed op orde te brengen en een frisse start te maken voor jezelf en de kinderen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven