Geld & Recht alle pijlers

Gemeentelijke kredietbank

10-05-2012 12:20 51 berichten
Beste dames,



Ik heb een vraag omtrent de GKB. Als je bij de GKB loopt, regelen zij al je financiële verplichtingen. Indien je een schuldeiser hebt, zoals de zorgverzekering, ga ik er van uit dat de GKB er voor zorgt dat het geld overgemaakt wordt maandelijks.



Alle rekeningen worden doorgestuurd naar de GKB en zij regelen het dus verder met de schuldeisers. Hoe kan het dat bij de zorgverzekeraar een 'nieuwe schuld' is ontstaan waardoor de schuldregeling afgebroken is?
Even met je contactpersoon van de GKB / budgetbeheerder bellen. En anders met de zorgverzekering



Mijn glazen bol doet het namelijk niet vandaag.
Even googelen op GKB en klachten. Er schijnt heel veel mis te zijn met de hulpverlening daar. Het schijnt dat er mensen zijn die alleen maar dieper in de problemen komen omdat niets op tijd betaald wordt.

Informeer jezelf goed voordat je er mee in zee gaat.
@Kaatje_85

Helaas net te laat, ze zijn maar tot 12:00 bereikbaar voor particulieren, vandaar dat ik het hier even post. De mensen aan de telefoon zijn daarnaast ook nog niet bijzonder behulpzaam.



@Cateautje

Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan hun kunde.. Ik vind het heel raar dat er een nieuwe schuld kan ontstaan, terwijl zij de verantwoordelijkheid hebben om te zorgen dat de lasten op tijd betaald worden.



Zijn er meer mensen met problemen bij de GKB?
quote:mediocrity schreef op 10 mei 2012 @ 12:40:

@Kaatje_85

Helaas net te laat, ze zijn maar tot 12:00 bereikbaar voor particulieren, vandaar dat ik het hier even post. De mensen aan de telefoon zijn daarnaast ook nog niet bijzonder behulpzaam.



@Cateautje

Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan hun kunde.. Ik vind het heel raar dat er een nieuwe schuld kan ontstaan, terwijl zij de verantwoordelijkheid hebben om te zorgen dat de lasten op tijd betaald worden.



Zijn er meer mensen met problemen bij de GKB?

Het erge er van is dat jij de eindverantwoordelijke bent.



Google even.
quote:Cateautje schreef op 10 mei 2012 @ 12:45:

[...]



Het erge er van is dat jij de eindverantwoordelijke bent.



Google even.Uuh, da's toch eigenlijk niet meer dan normaal?
http://www.viva.nl/zoeken ... D%3A9&ie=ISO-8859-1&q=gkb
quote:kettle schreef op 10 mei 2012 @ 12:48:

[...]





Uuh, da's toch eigenlijk niet meer dan normaal?Dus als ik jouw financieën beheer en er een zooitje van maak, dan is het de normaalste zaak van de wereld dat jij daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld? Vreemde redenering.
Alle reacties Link kopieren
Simplistisch gesteld: als jij mij vertelt dat jij iets gaat overmaken voor mij, en je doet het vervolgens niet, dan is dat inderdaad heel erg zuur. Maar uiteindelijk ben jij de schuldenaar en ben jij degene met een verzekering op jouw naam, en dus verantwoordelijk.



Je kunt het dus (helaas) niet uit handen geven, blijkbaar zul je het moeten controleren. Bellen met de ziektekostenverzekeraar, situatie uitleggen (GKB, er van uitgegaan dat eea dus ook keurig gedaan zou worden, niet gebeurd, kan er alsnog een regeling getroffen weer worden?)
Alle reacties Link kopieren
Voordat iets een schuld wordt, ontvang je daar als het goed is eerst een herinnering over. Deze brief wordt naar jou gestuurd en niet naar het GKB. Mocht er iets mis zijn gegaan bij de betaling, dan ben jij zelf daar dus zelf wel van op de hoogte en de GKB niet. En dus ben je er zelf voor verantwoordelijk als je geen actie hebt ondernomen voordat het overgedragen wordt naar een incassobureau. Lijkt me logisch!
quote:Darceltje schreef op 10 mei 2012 @ 12:58:

Voordat iets een schuld wordt, ontvang je daar als het goed is eerst een herinnering over. Deze brief wordt naar jou gestuurd en niet naar het GKB. Mocht er iets mis zijn gegaan bij de betaling, dan ben jij zelf daar dus zelf wel van op de hoogte en de GKB niet. En dus ben je er zelf voor verantwoordelijk als je geen actie hebt ondernomen voordat het overgedragen wordt naar een incassobureau. Lijkt me logisch!Als het GKB er voor zorgt dat alles op tijd wordt betaald, dan is er geen sprake van herinneringen.
quote:Cateautje schreef op 10 mei 2012 @ 12:30:

Even googelen op GKB en klachten. Er schijnt heel veel mis te zijn met de hulpverlening daar. Het schijnt dat er mensen zijn die alleen maar dieper in de problemen komen omdat niets op tijd betaald wordt.

Informeer jezelf goed voordat je er mee in zee gaat.





laat me niet lachen.

Ik werk bij de overheid en heb op dagelijkse basis te maken met de GKB en het is echt onzin die je loopt te verkondigen. De GKB helpt de meeste mensen wel van hun schulden af!

Maar jij behoort waarschijnlijk bij het groepje mensen dat altijd maar loopt te klagen over hulpverlening, die de schuld bij iedereen behalve bij zichzelf zoekt. Als je het allemaal zo goed zelf kon regelen had je ook geen schulden he?
quote:Cateautje schreef op 10 mei 2012 @ 12:59:

[...]



Als het GKB er voor zorgt dat alles op tijd wordt betaald, dan is er geen sprake van herinneringen.Als er kosten door de klanten zelf gemaakt zijn die niet automatisch betaald worden (omdat het geen maandelijkse kosten zijn bijvoorbeeld) en de klant betaalt niet, en informeert de GKB ook niet over het bestaan van die rekening, dan kan de GKB vrij weinig doen he....
quote:kaatje_85 schreef op 10 mei 2012 @ 13:01:

[...]





laat me niet lachen.

Ik werk bij de overheid en heb op dagelijkse basis te maken met de GKB en het is echt onzin die je loopt te verkondigen. De GKB helpt de meeste mensen wel van hun schulden af!

Maar jij behoort waarschijnlijk bij het groepje mensen dat altijd maar loopt te klagen over hulpverlening, die de schuld bij iedereen behalve bij zichzelf zoekt. Als je het allemaal zo goed zelf kon regelen had je ook geen schulden he? Ik heb geen schulden en ook nog nooit gehad, dat ten eerste. Ik ben er meer over te weten gekomen omdat dit niet het eerste topic is dat hierover is geopend en als je in je alomvattende wijsheid zou googlen op de klachten die er zijn over het GKB eb de ellende die veel mensen moeten ervaren doordat jawel het GKB er een grote zooi van maakt, dan zou je zelfs nog beter weten, wijsneus.
quote:kaatje_85 schreef op 10 mei 2012 @ 13:02:

[...]





Als er kosten door de klanten zelf gemaakt zijn die niet automatisch betaald worden (omdat het geen maandelijkse kosten zijn bijvoorbeeld) en de klant betaalt niet, en informeert de GKB ook niet over het bestaan van die rekening, dan kan de GKB vrij weinig doen he....En zo kan je overal spijkers op laag water zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, for argument's sake: in dit geval gaat het toch wel om een periodieke afrekening, nl ziektekosten? (Waarom zou die trouwens niet in incasso zijn omgezet? Maar dat terzijde).
Alle reacties Link kopieren
Maar als er toch een herinnering mocht komen, om welke reden dan ook, dan doe je daar toch iets mee? We hebben het nu over een volwassen vrouw,niet over een klein kind! Ik vind het niet kunnen om de GKB nu zwart te maken terwijl to er zelf een potje van heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen maandelijkse afspraken met je contactpersoon?

En JIJ blijft verantwoordelijk voor je rekeningen , niet de GKB.
quote:Cateautje schreef op 10 mei 2012 @ 13:05:

[...]



Ik heb geen schulden en ook nog nooit gehad, dat ten eerste. Ik ben er meer over te weten gekomen omdat dit niet het eerste topic is dat hierover is geopend en als je in je alomvattende wijsheid zou googlen op de klachten die er zijn over het GKB eb de ellende die veel mensen moeten ervaren doordat jawel het GKB er een grote zooi van maakt, dan zou je zelfs nog beter weten, wijsneus.



Wie is er nou de wijsneus, degene die op dagelijkse basis dit werk doet of degene die denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft omdat ze op het Vivaforum wel eens een topicje over de GKB heeft gelezen? Beetje sneu.



Het is zoals met alles: de goede ervaringen lees je nergens, de slechte ervaringen die plempt men maar op internet neer. Dat er fouten gemaakt worden ontken ik niet: waar mensen werken worden immers fouten gemaakt. Maar vergeet ook niet dat het een bepaald slag volk is wat bij de GKB loopt (uitzonderingen daargelaten) die NOOIT zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden. En dat dus ook niet op internet zullen toegeven.

Maargoed, jij zult het uiteraard veel en veel beter weten met je uitgebreide vakkennis
quote:Cateautje schreef op 10 mei 2012 @ 13:06:

[...]



En zo kan je overal spijkers op laag water zoeken.Nee hoor, dit is ervaring vanuit mijn vakgebied. Maar zoals ik al zei: jij weet het vast veel en veel beter, met je enorme kennis van zaken.
quote:kaatje_85 schreef op 10 mei 2012 @ 13:09:

[...]





Wie is er nou de wijsneus, degene die op dagelijkse basis dit werk doet of degene die denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft omdat ze op het Vivaforum wel eens een topicje over de GKB heeft gelezen? Beetje sneu.



Het is zoals met alles: de goede ervaringen lees je nergens, de slechte ervaringen die plempt men maar op internet neer. Dat er fouten gemaakt worden ontken ik niet: waar mensen werken worden immers fouten gemaakt. Maar vergeet ook niet dat het een bepaald slag volk is wat bij de GKB loopt (uitzonderingen daargelaten) die NOOIT zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden. En dat dus ook niet op internet zullen toegeven.

Maargoed, jij zult het uiteraard veel en veel beter weten met je uitgebreide vakkennis

Ik ken die paraplu vanuit mijn eigen vakkennis, heb hem in tegenstelling tot jou, altijd geweigerd boven de hoofdjes te houden.

Het GKB verzuimt plichten en willen daar niet alleen niet de verantwoordelijkheid voor dragen, het wordt er blijkbaar ook niet beter op.

Ik vind je opmerking over het soort mensen dat afhankelijk is van de GKB overigens om te kotsen.
quote:Cateautje schreef op 10 mei 2012 @ 13:15:

[...]



Ik ken die paraplu vanuit mijn eigen vakkennis, heb hem in tegenstelling tot jou, altijd geweigerd boven de hoofdjes te houden.

Het GKB verzuimt plichten en willen daar niet alleen niet de verantwoordelijkheid voor dragen, het wordt er blijkbaar ook niet beter op.

Ik vind je opmerking over het soort mensen dat afhankelijk is van de GKB overigens om te kotsen.Tja, dat vind ik ook van jou, maar daar hebben we het niet over of wel.
Alle reacties Link kopieren
He wat is het weer gezellig.



Even om niemand te verdedigen maar ook ik heb redelijk vaak te maken met het GKB op zakelijk gebied, en ook ik heb redelijk slechte ervaringen met het GKB. Meer dan goede eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
vind het alleen jammer dat er over "een bepaald slag volk" wordt gesproken.



Een oom van mij had een zeer goed lopend bedrijf en is door de crisis zeer hard getroffen en uiteindelijk failliet gegaan waardoor hij nu bij de GKB hulp heeft gezocht. KOm op zeg
quote:katrien1974 schreef op 10 mei 2012 @ 13:19:

vind het alleen jammer dat er over "een bepaald slag volk" wordt gesproken.



Een oom van mij had een zeer goed lopend bedrijf en is door de crisis zeer hard getroffen en uiteindelijk failliet gegaan waardoor hij nu bij de GKB hulp heeft gezocht. KOm op zegAls je beter leest zeg ik ook dat er uitzonderingen zijn. Maar van wat ik hier zie, is 80% toch echt door eigen toedoen tot in de nek aan de schulden gekomen. Tuurlijk zijn er mensen die met faillisementen te kampen hebben, of gewoon door samenloop van lullige omstandigheden bij de GKB terecht komen. Maar laten we vooral niet doen alsof iedereen heel zielig is en het echt niet zelf veroorzaakt heeft hoor, dan heb je echt oogkleppen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven