Geld & Recht alle pijlers

Gereserveerd Bedrag Ing

23-12-2010 21:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dinsdag een bedrag gepint bij Primark. Toen ik thuis zat keek ik mn ing internetbankieren dat er voor het bedrag:gereserveerd stond met een sterretje ervoor.

Dus ik dacht dat het bedrag er nog af moes. Nu keek ik net weer en staat hetzelfde bedrag op mn rekening en is er niks vanaf gegaan maar het sterretje en gereserveerd staan niet meer weergeven.

Gaat dit er nu nog vanaf ?
Het gaat er idd nog vanaf. Primark laat het pinverkeer via hun hoofdkantoor lopen in het buitenland (Ierland?) en daarom staat er gereserveerd en kan het soms wat langer duren voor je saldo gewijzigd wordt.
Maar nu staat gereserveerd niet meer weergeven ( ook geen sterretje voor het bedrag) maar mn saldo is nog steeds hetzelfde
Geloof me, die saldowijziging komt nog wel
Op het moment dat het bedrag als 'gereserveerd' staat in je overzicht is je saldo al aangepast zodat je altijd een actueel saldo hebt (en niet meer kunt pinnen dan je tegoed is). Alleen is de boeking nog niet definitief met de juiste valutadatum verwerkt. De betaling is niet terug te draaien. De exacte uitleg staat op de site van Ing.

Je kunt het eventueel zelf testen door van een 2e ing-rekening (als je die hebt) een bedrag over maken via MijnIng naar je andere ing-rekening. Je zal zien dat je saldo dan is aangepast maar het bedrag als een reservering staat aangegeven.
OP het moment dat het als gereserveerd geboekt wordt is het er al af gehaald.
Thanks Bloem,

Dus van mn saldo bedrag gaat niks meer af?

Ik dacht al...had al helemaal uitgerekent hoeveel ik had uitgegeven. Als dat bedrag nog niet van mn saldo af was dan zou er wel veel afgaan. Vandaar mn bezorgtheid.

(kan ik gelukkig meer uitgeven voor kerst kado*
Thanks Bloem,

Dus van mn saldo bedrag gaat niks meer af?

Ik dacht al...had al helemaal uitgerekent hoeveel ik had uitgegeven. Als dat bedrag nog niet van mn saldo af was dan zou er wel veel afgaan. Vandaar mn bezorgtheid.

(kan ik gelukkig meer uitgeven voor kerst kado*
Klopt helemaal Het bedrag is al in je huidige saldo verwerkt!
Ik zou je trouwens adviseren om daar voortaan contant te betalen!

Ik heb ook een rekening bij de ING-bank en pinde een tijdje geleden bij Primark. De transactie lukte niet (het komt vaak voor dat hun apparaat de pinpas niet pakt) maar het bedrag was door ING inmiddels wel 'gereserveerd' en stond dus niet meer op mijn rekening.

Gelukkig had ik nog een ander pasje bij me, waarmee ik geld van mijn andere rekening kon pinnen, maar vervolgens kon ik dus een paar dagen wachten tot de ING mijn geld terug stortte!

Maar dat gereserveerde bedrag wordt inderdaad zo gedaan omdat hun transacties via het buitenland verlopen.
Zelfde gehad bij de BP vandaag! Pinnen lukte eerst niet (althans, dat leek zo), nogmaals geprobeerd, toen lukte het dus wel, maar nu staan er dus 2 reserveringen! (2 keer hetzelfde bedrag).

Volgens de mevrouw van de BP zou dat binnen 24 uur weer teruggestort worden, maar goed, dat moet ik dus nog even afwachten.

Wel irritant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven