Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een gierige actie.

Ik ga met 2 vriendinnen regelmatig uit eten. We kennen elkaar als sinds de middelbare schooltijd. Door de fase in onze levens zien we elkaar een stuk minder. Kleine kinderen verhuizingen, nieuwe banen etc.

Onlangs zijn we weer met z'n 3 en gaan eten ergens. Ze had via Groupon een etentje geregeld. 3 gangen menu voor vast Groupon bedrag maar Drankjes moesten we bijbetalen. Bij het afrekenen moesten we ieder 15€ bijbetalen. Ze rekende dit met VVV bonnen af. En toen andere vriendin en ik aangaven nog een fooi te geven. Zei ze dat ze dit zo mooi zat vond.

Ik vond dat wel gierig. We hadden echt goed en goedkoop gegeten. En we waren heel goed bediend. Ze had bijvoorbeeld een glas jus dorange laten omvallen en kreeg gelijk een nieuwe zonder deze te hoeven te betalen.
Oh, daar zou ik ook de pest in hebben haddah.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Maar je hebt die fooi er wel bijgelegd?
Shit happens
quote:Porec schreef op 10 april 2016 @ 10:33:

Maar je hebt die fooi er wel bijgelegd?Ja vriendin en ik hebben wel een fooi bijgelegd. Zij dus niet.
Nog even over die gebakjes Ik haal altijd verschillende gebakjes bij de bakker. Voordat de visite er is kiezen we (ik en de kinderen) dan onze favoriet en die doe ik apart voor 's avonds als toetje. De rest van de taart is ook lekker hoor, maar ik zou het wel jammer vinden als ik geen aardbeienschuitje heb die ene keer dat ik gebakjes eet.
quote:haddah schreef op 10 april 2016 @ 10:37:

[...]

Ja vriendin en ik hebben wel een fooi bijgelegd. Zij dus niet.Aha, dacht even dat vriendin jullie ervan weerhield om wel fooi te geven.
Shit happens
Zou ik ook doen Minke
Shit happens
Ik heb nog een vraag

Wat is wel/niet gierig in de volgende situatie: A heeft kortingskaartjes voor een pretpark. Hij vraagt aan B t/m F om mee te gaan. B en C zijn de kinderen van A. D en E zijn familie en F is een vriend. A bestelt alle kaartjes waarvan er vier 25 euro kosten met korting, en twee 10 euro (normale prijs is 35). Die kaartjes van 10 euro zijn met inwisseling van Airmiles waarvan hij ineens bedacht dat hij die ook al 20 jaar spaarde

Is het gierig als A aan de gasten 25 euro vraagt voor het kaartje? Of is hij min of meer 'verplicht' om alle kaartjes bij elkaar op te tellen en aan ieder dan 1/6 te vragen?
Tja, zijn Airmiles, dus op zich vind ik het wel ok dat hij dat bij zijn eigen gezin in mindering brengt. De anderen krijgen al een tientje korting vanwege de kortingsactie.
quote:MinkeDeWit schreef op 24 april 2016 @ 22:13:

Ik heb nog een vraag

Wat is wel/niet gierig in de volgende situatie: A heeft kortingskaartjes voor een pretpark. Hij vraagt aan B t/m F om mee te gaan. B en C zijn de kinderen van A. D en E zijn familie en F is een vriend. A bestelt alle kaartjes waarvan er vier 25 euro kosten met korting, en twee 10 euro (normale prijs is 35). Die kaartjes van 10 euro zijn met inwisseling van Airmiles waarvan hij ineens bedacht dat hij die ook al 20 jaar spaarde

Is het gierig als A aan de gasten 25 euro vraagt voor het kaartje? Of is hij min of meer 'verplicht' om alle kaartjes bij elkaar op te tellen en aan ieder dan 1/6 te vragen?Nee lijkt me niet gierig, hij laat de anderen al delen in de korting en betaalt zelf met die air miles
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind het niet zo netjes om te verdienen op je vrienden en familie dus ik zou 1/6 pp declareren.
Ligt er een beetje aan, vind deze wel moeilijk want er is al korting en de Airmiles heeft die persoon zelf gespaard en betaald.
De andere kaartjes zijn met gespaarde zegeltjes van een supermarkt.
quote:Fog schreef op 24 april 2016 @ 22:17:

Ik vind het niet zo netjes om te verdienen op je vrienden en familie dus ik zou 1/6 pp declareren.Hoezo verdient hij op zijn vrienden dan? Hij kan ook de Airmiles niet hier aan besteden maar er op een ander moment iets anders mee doen he?
O ja het is weer bijna koningsdag,brengt mij op het volgende.

Vorig jaar stond kind van 10 ook op de markt spullen te verkopen.Ik ga even bij kind kijken en kijk wat ze allemaal uitgestald heeft.Kind staat dus aan de andere kant van het kleed.Komt er een man en die vraagt wat een spelletje kost.Kind zegt 50 cent.Man zegt ik heb nog maar 20 cent dus meer kan ik je niet geven.Kind kijkt mij aan dus ik zeg tegen man 50 cent en voor minder gaat het niet weg.Ik zie hem verschrikt kijken omdat hij waarschijnlijk dacht dat ik er niet bij hoorde en ook een koper/kijker was.Gaf hij kind dus toch 50 cent,wat een gluiperd omdat zo bij een kind te proberen bah.

Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Ik vind het niet zo netjes om te verdienen op je vrienden en familie dus ik zou 1/6 pp declareren.

Dit snap ik ook niet?

Ik vind persoon A niet gierig, het zijn zijn airmiles, hij mag toch zelf weten wat hij daarmee doet.
quote:jennie77 schreef op 24 april 2016 @ 22:28:

Vorig jaar stond kind van 10 ook op de markt spullen te verkopen.Ik ga even bij kind kijken en kijk wat ze allemaal uitgestald heeft.Kind staat dus aan de andere kant van het kleed.Komt er een man en die vraagt wat een spelletje kost.Kind zegt 50 cent.Man zegt ik heb nog maar 20 cent dus meer kan ik je niet geven.Kind kijkt mij aan dus ik zeg tegen man 50 cent en voor minder gaat het niet weg.Ik zie hem verschrikt kijken omdat hij waarschijnlijk dacht dat ik er niet bij hoorde en ook een koper/kijker was.Gaf hij kind dus toch 50 cent,wat een gluiperd omdat zo bij een kind te proberen bah.

Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.Ja daar zijn er best veel van die sneakerds.
quote:jennie77 schreef op 24 april 2016 @ 22:28:

Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.Ow wat erg dit soort mensen, grote vent bent je dan hoor, een kind proberen af te zetten
Als je je zo gedraagt als volwassen man tegenover een klein kind dan heb je wat mij betreft een flinke kronkel in je kop.

Hij verdient er toch niets aan?

Ik vind de vraag eigenlijk al raar, waarom zou dit gierig zijn?
quote:MarindaH schreef op 25 april 2016 @ 08:23:

[...]

Hij verdient er toch niets aan?

Ik vind de vraag eigenlijk al raar, waarom zou dit gierig zijn?

Dit idd, hij heeft juist zegels gespaard om anderen korting te kunnen geven!

En het is dan toch logisch dat hij door zijn airmiles de kaartjes voor zijn kinderen nog goedkoper kan krijgen maar niet voor iedereen? Ik vond de vraag ook al raar, maar denk dat de vraagsteller had gewild dat hij ook dat allemaal zou delen.
Of de vraagstelster is A en heeft te horen gekregen van de anderen dat het raar is dat alleen haar eigen kinderen die airmileskorting kregen.
Maar dan zijn dus eigenlijk de vrienden gierig omdat ze vinden dat ze recht hebben op zijn korting
quote:haddah schreef op 10 april 2016 @ 10:23:

Hier een gierige actie.

Ik ga met 2 vriendinnen regelmatig uit eten. We kennen elkaar als sinds de middelbare schooltijd. Door de fase in onze levens zien we elkaar een stuk minder. Kleine kinderen verhuizingen, nieuwe banen etc.

Onlangs zijn we weer met z'n 3 en gaan eten ergens. Ze had via Groupon een etentje geregeld. 3 gangen menu voor vast Groupon bedrag maar Drankjes moesten we bijbetalen. Bij het afrekenen moesten we ieder 15€ bijbetalen. Ze rekende dit met VVV bonnen af. En toen andere vriendin en ik aangaven nog een fooi te geven. Zei ze dat ze dit zo mooi zat vond.

Ik vond dat wel gierig. We hadden echt goed en goedkoop gegeten. En we waren heel goed bediend. Ze had bijvoorbeeld een glas jus dorange laten omvallen en kreeg gelijk een nieuwe zonder deze te hoeven te betalen.Je weet het nooit. Misschien zat ze wel heel krap. Ik vind het niet gierig en juist wel slim om met VVV-bonnen af te rekenen, maar ook dat deed ze misschien wel omdat ze gewoon blut was. Een fooi was in dit geval zeer terecht, maar het zou best eens kunnen dat het etentje voor haar al heel veel geld was ook al vond jij het eten goedkoop.
Als je bij uit eten gaan je geen fooi kan veroorloven, wat is er dan nog leuk aan het uit ten gaan?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven