Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
quote:colalight schreef op 01 januari 2015 @ 01:52:

[...]

Je hebt het vast aardig bedoeld, maar zo'n cadeau is wel erg over de top. Je had het geld beter aan een goede spellingscursus kunnen besteden ( niet lullig bedoeld, maar je tekst zit vol met spellingsfouten)

Wat overbodig om dat hier te melden.

En het is spelfouten zonder lings ertussen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:Bieb2.0 schreef op 01 januari 2015 @ 13:54:

[...]

Wat overbodig om dat hier te melden.

En het is spellingfouten zonder s ertussen.Spelfouten toch?
Hah ja!
In het Witte Boekje staat spelling(s)…, waarmee wordt uitgedrukt dat de tussen-s na spelling altijd mag, maar niet hoeft.
Spellingsfout staat niet in het woordenboek.
Een fraaie gierige actie van mijn schoonzus. Mijn schoonouders zijn gescheiden en schoonmoeder moet alleen de huur opbrengen. Werkt behoorlijk wat uurtjes om rond te komen. Moet ook eerlijk toegeven dat schoonmoeder makkelijk geld uitgeeft wat ook niet altijd even handig is, maar dat terzijde.

Schoonmoeder had op zolder allemaal speelgoed staan van haar kinderen. Playmobil, spelcomputer etc. Dit is natuurlijk perfect voor de kleinkinderen als ze komen spelen. Hoeft oma niets te kopen en hebben de kinderen leuk speelgoed om te spelen. Maar schoonzus heeft gewoonweg de zolder geplunderd en alles bij haar thuis neergezet voor haar kinderen. Schoonmoeder heeft dus weer speelgoed gekocht voor als de kleinkinderen komen. Schoonzus heeft samen met haar man een prima salaris maar toch de zolder van haar moeder plunderen. En grotendeels ook gewoon zonder overleg. Als het nog haar eigen speelgoed was is het logisch, maar het was ook van mijn man en zijn broer.

Ik kan er weinig van zeggen als schoonzus. Schoonmoeder is bang voor een conflict en mijn man vindt het lastig om dit tegen haar te zeggen. Ik vind het gewoon sneu voor schoonmoeder dat zij nu speelgoed moet aanschaffen. Uiteraard hoeft het van ons niet want neem gerust iets mee als we langs komen, maar het gaat om het idee.
Ik heb er nog wel een. Of het echt gierig is, weet ik niet. Maar heel apart vond ik het wel.

Ik zette schoenen op Marktplaats waar ik ooit 130 euro in de winkel voor had betaald. Kwam tot een overeenkomst met een koper om daar 45 euro voor te krijgen. Komt dat meisje bij mij thuis om te passen, verliefd op de schoenen en helemaal bij mee. Op het moment van afrekenen zegt ze: "eh, ik heb wel maar 40 euro bij me, vind je dat OK?" Het was mijn eerste verkoop dus wist niet precies hoe te reageren, heb volgens mij iets gezegd van: "is goed zo." Maar achteraf dacht ik toch, hallo, we hadden toch 45 afgesproken? Vergt toch wel wat lef om met minder aan te komen dan was afgesproken.. Vond het best uitgekookt, ookal ging het maar om 5 euro.
Oud en nieuw deed mij denken aan een beetje gierige (maar vooral kinderachtige) actie van oud en nieuw twee jaar geleden.

We gingen dus oud en nieuw vieren met een vriendengroep. Daarvan was iets meer dan de helft man, en die waren van plan veel te gaan drinken. Prima. Alle vrouwen in de groep zijn niet echt drinkers, met 2 glaasjes wijn of een malibu-cola zijn wij meer dan tevreden. We vonden het dan wel scheef dat wij moesten meebetalen aan hun 10 kratten bier, terwijl wij genoeg hadden aan 4 goedkope flessen wijn en een fles malibu. Dus gevraagd om het bier door de mannen te laten betalen en wat wijn en malibu door de vrouwen.

Wat gebeurde er? De mannen hebben zich die avond zat gedronken aan malibu-cola(waarvan dus wel meer dan een flesje was gekocht). Het bier hebben ze amper aangeraakt. Dat hebben ze later gebruikt voor een after-oud-en-nieuw-party.
quote:Zanahoria schreef op 02 januari 2015 @ 01:32:

Oud en nieuw deed mij denken aan een beetje gierige (maar vooral kinderachtige) actie van oud en nieuw twee jaar geleden.

We gingen dus oud en nieuw vieren met een vriendengroep. Daarvan was iets meer dan de helft man, en die waren van plan veel te gaan drinken. Prima. Alle vrouwen in de groep zijn niet echt drinkers, met 2 glaasjes wijn of een malibu-cola zijn wij meer dan tevreden. We vonden het dan wel scheef dat wij moesten meebetalen aan hun 10 kratten bier, terwijl wij genoeg hadden aan 4 goedkope flessen wijn en een fles malibu. Dus gevraagd om het bier door de mannen te laten betalen en wat wijn en malibu door de vrouwen.

Wat gebeurde er? De mannen hebben zich die avond zat gedronken aan malibu-cola(waarvan dus wel meer dan een flesje was gekocht). Het bier hebben ze amper aangeraakt. Dat hebben ze later gebruikt voor een after-oud-en-nieuw-party.Volgende keer BYOB doen. Dan weten ze niet wat jullie meenemen en nemen ze zelf wel mee wat ze willen.
quote:Jacey schreef op 02 januari 2015 @ 00:37:

Ik heb er nog wel een. Of het echt gierig is, weet ik niet. Maar heel apart vond ik het wel.

Ik zette schoenen op Marktplaats waar ik ooit 130 euro in de winkel voor had betaald. Kwam tot een overeenkomst met een koper om daar 45 euro voor te krijgen. Komt dat meisje bij mij thuis om te passen, verliefd op de schoenen en helemaal bij mee. Op het moment van afrekenen zegt ze: "eh, ik heb wel maar 40 euro bij me, vind je dat OK?" Het was mijn eerste verkoop dus wist niet precies hoe te reageren, heb volgens mij iets gezegd van: "is goed zo." Maar achteraf dacht ik toch, hallo, we hadden toch 45 afgesproken? Vergt toch wel wat lef om met minder aan te komen dan was afgesproken.. Vond het best uitgekookt, ookal ging het maar om 5 euro.

Aso gewoon. Ze weet heel goed dat jullie ¤45 hadden afgesproken. Kinderachtige manier om er zo nog weer ¤5 af te krijgen.

Ze heeft nu geluk. Volgende keer niet accepteren hoor, dan gaat ze nog maar even pinnen.

Vriend had het ook. Goede winterbanden met velg ¤100.

Akkord, komt de man wil hij ze opeens voor ¤85. Want ja hij moest er ook een stuk voor rijden.

Tja niet vriends probleem.

Banden zijn bleven liggen.

Later verkocht aan een leuk stel die ook van ver kwamen maar die er een dagje van hadden gemaakt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:matroesjka_ schreef op 02 januari 2015 @ 01:34:

[...]

Volgende keer BYOB doen. Dan weten ze niet wat jullie meenemen en nemen ze zelf wel mee wat ze willen.

Zul je zien dat ze alsnog opdrinken wat wij meebrengen...

Maar het is geen probleem meer! We zijn twee jaar verder, en ze drinken inmiddels niet meer zoveel, dus dan gaat het aardig gelijk op qua kosten en splitten we de boodschappen gewoon
quote:MadameQetesh schreef op 02 januari 2015 @ 01:40:

[...]

Aso gewoon. Ze weet heel goed dat jullie ¤45 hadden afgesproken. Kinderachtige manier om er zo nog weer ¤5 af te krijgen.

Ze heeft nu geluk. Volgende keer niet accepteren hoor, dan gaat ze nog maar even pinnen.

Vriend had het ook. Goede winterbanden met velg ¤100.

Akkord, komt de man wil hij ze opeens voor ¤85. Want ja hij moest er ook een stuk voor rijden.

Tja niet vriends probleem.

Banden zijn bleven liggen.

Later verkocht aan een leuk stel die ook van ver kwamen maar die er een dagje van hadden gemaakt.

De "ver rijden" smoes heb ik ook ooit gehoord. Euhm ... JIJ kiest ervoor om op mijn advertentie te reageren en het is dus niet mijn probleem dat je een uur moet rijden.

Irritant hoor.
Tvp
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
quote:Zanahoria schreef op 02 januari 2015 @ 01:32:

Wat gebeurde er? De mannen hebben zich die avond zat gedronken aan malibu-cola(waarvan dus wel meer dan een flesje was gekocht). Het bier hebben ze amper aangeraakt. Dat hebben ze later gebruikt voor een after-oud-en-nieuw-party.Ik zou me veel meer ergeren aan het feit dat mannen al van te voren gaan bedenken dat ze ladderzat willen worden op een feest....... Wat heb je dan aan die figuren? Wordt er niet gezelliger op

Ik zette schoenen op Marktplaats waar ik ooit 130 euro in de winkel voor had betaald. Kwam tot een overeenkomst met een koper om daar 45 euro voor te krijgen. Komt dat meisje bij mij thuis om te passen, verliefd op de schoenen en helemaal bij mee. Op het moment van afrekenen zegt ze: "eh, ik heb wel maar 40 euro bij me, vind je dat OK?" Het was mijn eerste verkoop dus wist niet precies hoe te reageren, heb volgens mij iets gezegd van: "is goed zo." Maar achteraf dacht ik toch, hallo, we hadden toch 45 afgesproken? Vergt toch wel wat lef om met minder aan te komen dan was afgesproken.. Vond het best uitgekookt, ookal ging het maar om 5 euro.Inderdaad gierig en ook heel irritant. Ik verkocht eens een kinderfietsje, de man die hem zou overnemen voor de vraagprijs heeft hier aan de deur een half uur lang geprobeerd nog af te dingen. Ineens op een miniroestplekje wijzen enzo. Maar zijn vrouw met wie ik het mailcontact had gehad zei dat ze het fietsje wilde voor haar zoontje die de volgende dag jarig was en aangezien het al 22.00 uur was heb ik mijn poot stijf gehouden en gezegd dat als hij het niet voor de afgesproken prijs zou kopen ik het fietsje binnen zou zetten en de deur dicht zou doen. Dat hielp, want die man kon toch moeilijk zonder verjaardagscadeau thuiskomen.

Zo doen ze dat hier ook als je op de rommelmarkt staat. Dan kom je een bedrag overeen ('6 euro') en dan geeft de koper maar 5. En als je dan zegt van 'ik krijg nog een euro van u' dan wuiven ze je weg van 'komop, over die laatste euro doe je toch niet moeilijk?'

Heeeeeel brutaal. En ook heel on-Nederlands, vind ik. Sorry, maar afspraak = afspraak is zo'n beetje het fundament van onze handelsgeest, toch?
op markt bij de viskraam staat een hele grote schaal waar je zo kibbeling van kan pakken als je je vis bakken heel erg netjes. Hier staat een visboer op de markt en viswinkels ook als ze hier een bakje kibbeling geven wegen ze dat op de gram nauwkeurig af als het 1 gram meer is snijden ze het eraf
Oh daar erger ik me bij de groenteboer altijd zo aan: als ze je salade opscheppen dan krijg je ook echt geen gram meer dan waar je voor betaalt. Zelfs niet als je 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en een grote bak koopt.

Ik snap best dat je geen 30gram extra krijgt, maar moet die ene gram nou echt demonstratief uit dat bakje gepulkt worden?
quote:Sugarbaby schreef op 02 januari 2015 @ 11:23:

Oh daar erger ik me bij de groenteboer altijd zo aan: als ze je salade opscheppen dan krijg je ook echt geen gram meer dan waar je voor betaalt. Zelfs niet als je 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en een grote bak koopt.

Ik snap best dat je geen 30gram extra krijgt, maar moet die ene gram nou echt demonstratief uit dat bakje gepulkt worden?ja want dat kost geld belachelijk is het. ze geven hier liever minder dan meer
Zo'n marktplaatsactie heb ik ook gehad toen ik een 12" inch kinderfietsje verkocht. Zelf had ik het overgenomen van een collega voor 25 euro (hij wilde het eigenlijk geven maar dat mocht niet van zijn vrouw ). Ik verkocht het voor 25 euro, prima prijs voor een fietsje in goede staat. De koper, een keurig verzorgde Gooise dame in een nieuwe Jeep Grand Cherokee, bekeek het fietsje en begon toen over een klein scheurtje in het handgreepje aan het stuur. Ze wilde er ineens nog maar 20 euro voor betalen. Daar ging ik niet mee akkoord en toen begon ze over dat ze ver had moeten rijden. Ja jammer, zeker als je voor niets komt. Uiteindelijk heeft ze gewoon die 25 betaald, maar anders had ik nog zeker 10 gegadigden gehad (de biedingen waren zelfs nog opgelopen tot 35).

Mijn schoonmoeder heeft Marktplaatsverkopen als hobby dus die maakt regelmatig dit soort dingen mee. Een glijbaan voor 12,50 verkopen en mensen die dan nog 2,50 eraf willen pingelen aan de voordeur. Daar gaat ze dus nooit in mee.
quote:minnimouse schreef op 02 januari 2015 @ 02:11:

[...]

De "ver rijden" smoes heb ik ook ooit gehoord. Euhm ... JIJ kiest ervoor om op mijn advertentie te reageren en het is dus niet mijn probleem dat je een uur moet rijden.

Irritant hoor.Haha, dat ken ik idd. Via mp ook zoiets gehad. Dat heb ik ook letterlijk terug gemaild. Uiteindelijk een week later toch nog reactie gehad en kwam ze het toch nog ophalen.
quote:maylina schreef op 02 januari 2015 @ 10:21:

[...]

Maar zijn vrouw met wie ik het mailcontact had gehad zei dat ze het fietsje wilde voor haar zoontje die de volgende dag jarig was en aangezien het al 22.00 uur was heb ik mijn poot stijf gehouden en gezegd dat als hij het niet voor de afgesproken prijs zou kopen ik het fietsje binnen zou zetten en de deur dicht zou doen. Dat hielp, want die man kon toch moeilijk zonder verjaardagscadeau thuiskomen.

LOL :D Daar waren de onderhandelingspoten mooi onder zijn stoel vandaan gezaagd!

Maar dat is eg wel de hollandsche mentaliteit hoor, kijken of het niet voor weiniger kan.... Mijn schoonvader heeft ook een keer zoiets gehad, bij de verkoop van zijn oude caravan. Dat was bij een handelaar. Er was 500 euro afgesproken. Maar eenmaal aangekomen, begon de koper ook moeilijk te zuchten en te kreunen bij de aanblik. En het was een perfect onderhouden caravan, wel oud, maar geen plekkie an. Dus veel moeilijke blikken en uiteindelijk toch de poeplap trekken, ook moeilijk in de portemonnee kijken en zeggen "ik heb toevallig nog 225 euro in de portemonnee. Deal?"

"Ja dahag", zei mijn schoonvader "dan cremeer ik hem hier wel te plekke". (bij die handelaar op het terrein). Die vent keek hem verbijsterd aan. "Ja hop, de hens erin!", zegt mijn schoonvader. "Fikt lekker hoor zo'n caravan".

:D

Was het toch 500 euro ineens.
Oh, die marktplaats acties doen mij gewoon denken aan mijn vader. Schandalig om met hem wat te gaan kopen. Zo kocht ik mijn eerste auto ook via marktplaats. In eerste instantie stond de auto er op voor ¤1300. Mijn broer regelde de afspraak voor mij en had er aan de telefoon bij de beste mevrouw al ¤300 afgepingeld. We zouden voor ¤1000 komen kijken. Ik was natuurlijk blij dat er al ¤300 af ging, maar voelde me wel een beetje opgelaten. Mijn vader zei dat dat nou eenmaal onderhandelen was. Dus hup, wij helemaal naar Sneek gereden, voor ons 2 uur rijden. De auto zag er helemaal super uit, kreeg de ingebouwde radio er bij (geen idee of dit normaal is, maar ze had hem er ook uit kunnen halen natuurlijk) en verder geen krasje te zien. Het meisje was duidelijk niet iemand die moeilijk zou gaan staan doen en daar wilde mijn vader nog wel even gebruik van maken, want de linkerkoplamp was een keer vervangen en dus wat dof. Hij wilde wel ¤850 geven zei hij Terwijl ik hem zelf ging betalen! Ik schaamde me verschrikkelijk en heb het meisje apart genomen en gezegd dat als ze nog akkoord ging met ¤1000 ik dat graag wilde betalen. Toch nog mijn autootje mee kunnen nemen Verder is het de liefste vader die ik me kan wensen, maar man, op dat soort momenten kan ik wel door de grond zakken.

Nog een "geniale" actie zo vond hij zelf: in Kroatië een nep Louis Vuitton tas die omgerekend te koop was voor nog geen ¤5. Ik als 14 jarige wilde die natuurlijk echt wel hebben. Hij heeft daar zo lang moeilijk staan doen, uiteindelijk werd het ¤4 maar mijn vader wilde maar ¤3 geven. Ik heb de tas niet van hem gekregen maar ben de volgende dag zelf terug gegaan om hem te kopen van het geld dat ik kreeg voor een ijsje. De verkoper wist het nog precies en ik kreeg hem mee voor, jawel, ¤4.
---
Over die markplaatsacties. De koper kan het natuurlijk proberen, en dan is het aan die verkoper om voet bij stuk te houden als hij niet voor minder wil verkopen. Maar zelf zou ik als koper echt niet ineens een lager bedrag durven vragen als je al een prijs overeengekomen bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven