Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
quote:minnimouse schreef op 17 september 2016 @ 08:34:

[...]

Grappig, met die melk!

Van die bonboncollega's had ik in elk geval geëist dat ze het cadeau voor de volgende koopten. En dat dan ook in de groep bekend maken, dat ze mooi voor lul staan. Bonbons opeten is al onbeschoft, maar dan ook nog zo gierig/kinderachtig zijn om je fout niet toe te geven en gewoon sportief het volgende cadeau te kopen, nee dat gaat er niet in.

Koopten

Helemaal met je eens, raar gedrag
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn ouders in het dorp woonde een veekoopman, niet onbemiddeld, wel gierig. Als er een toneelvoorstelling was gingen hij en zijn vrouw na afloop daar 1 gehaktbal eten. Die ze dus samen deelden...
Misschien vonden ze een hele te groot?
quote:Curley schreef op 16 september 2016 @ 10:57:

Bizar eigenlijk dat volwassen mensen zich zomaar dingen gaan toe-eigenen van een ander, van je collega’s nog wel. Hoe moeilijk is het om van die zak chips af te blijven of een verjaardagstaart, of in mijn geval bonbons.

Eigenlijk zijn het best een stelletje ongemanierde neanderthalers

Zoon had vorige week een fles cola in de koelkast gezet op zijn werk. Volgende dag, fles leeg. Onbeschoft dus.

Ik had uit mijn kerstpakket nog een flesje basilicumazijn staan. (vind ik echt niet lekker) Halfvolle fles cola mee bijgevuld... Ik laat nog even horen hoe het is afgelopen
quote:geluksolifantje schreef op 17 september 2016 @ 08:45:

[...]

Koopten

Helemaal met je eens, raar gedragOeps!
quote:pokkewijf schreef op 18 september 2016 @ 09:13:

[...]

Zoon had vorige week een fles cola in de koelkast gezet op zijn werk. Volgende dag, fles leeg. Onbeschoft dus.

Ik had uit mijn kerstpakket nog een flesje basilicumazijn staan. (vind ik echt niet lekker) Halfvolle fles cola mee bijgevuld... Ik laat nog even horen hoe het is afgelopen Azijncola, ik denk wel dat de dader zijn of haar lesje daarna wel heeft geleerd
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:Curley schreef op 18 september 2016 @ 10:16:

[...]

Azijncola, ik denk wel dat de dader zijn of haar lesje daarna wel heeft geleerd Ik zou daar graag bij willen zijn
Kennis vertelde me laatst in gezelschap dat zijn collega altijd ruimhartig trakteerde op zijn verjaardag. In plaats van alleen naaste collega's kreeg iedereen een stuk taart.

Hij ging dan naar de Hema en nam een stuk of 6 taarten mee. Altijd zonder te betalen. De truc was om de taarten aan te nemen en dan gewoon naar buiten te lopen (in plaats van met de bon naar een kassa te gaan).

Zelf vind ik het schandalig, het is ook nog eens iemand met een modaal salaris. Het ergste was dat de anderen in het gezelschap het een strakke actie vonden. Ach, de Hema, dat is toch een groot bedrijf.
Wow, dat is gewoon diefstal
quote:Mary20 schreef op 18 september 2016 @ 11:17:

Kennis vertelde me laatst in gezelschap dat zijn collega altijd ruimhartig trakteerde op zijn verjaardag. In plaats van alleen naaste collega's kreeg iedereen een stuk taart.

Hij ging dan naar de Hema en nam een stuk of 6 taarten mee. Altijd zonder te betalen. De truc was om de taarten aan te nemen en dan gewoon naar buiten te lopen (in plaats van met de bon naar een kassa te gaan).

Huh wat? Er bestaan echt mensen die tegen anderen zo openlijk en trots over diefstal vertellen ?

Zelf vind ik het schandalig, het is ook nog eens iemand met een modaal salaris. Het ergste was dat de anderen in het gezelschap het een strakke actie vonden. Ach, de Hema, dat is toch een groot bedrijf.De genereuze dief....gatver.....en dan nog bravoure...en de mensen in die kamer vonden het nog tof ook...bah, bah, bah
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:laverne schreef op 18 september 2016 @ 11:30:

[...]

Huh wat? Er bestaan echt mensen die tegen anderen zo openlijk en trots over diefstal vertellen ? ja joh, stoer toch....want de mensen in de Hema krijgen toch hun salaris wel...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 18 september 2016 @ 11:30:

[...]

De genereuze dief....gatver.....en dan nog bravoure...en de mensen in die kamer vonden het nog tof ook...bah, bah, bah

Ja, en dan ben ik weer de moraal ridder.

Gelukkig ben ik hier niet de enige die het ziet als puur diefstal.
quote:Mary20 schreef op 18 september 2016 @ 11:36:

[...]

Ja, en dan ben ik weer de moraal ridder.

Gelukkig ben ik hier niet de enige die het ziet als puur diefstal.Maar het is ook puur diefstal, ik weet niet hoe je dit anders kunt zien.
quote:grutt schreef op 18 september 2016 @ 12:09:

[...]

Maar het is ook puur diefstal, ik weet niet hoe je dit anders kunt zien.

Vind ik ook.

Ik snap ook niet dat anderen het wel cool vonden. Die man verdient goed, en hij herhaalt deze actie jaarlijks. Zo onaantrekkelijk.
Wow! De hema was bijna failliet een tijd geleden. Ik had persoonlijk die man aangegeven.
Belachelijk! Diefstal

De truc was om de taarten aan te nemen en dan gewoon naar buiten te lopen (in plaats van met de bon naar een kassa te gaan).Wat ontzettend asociaal. Ik baalde laatst wel dat ik met een webbestelling (dus al betaald) nog voor het plastic tasje bij de kassa in de rij stond. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik dan zo wegloop. Dat is diefstal, bedrag of bedrijf maakt niet uit.
Een vriendin van me kwam bij me eten (uitgebreid etentje). Ze vroeg of ze nog wat kon meenemen, ik zei "een fles wijn is altijd lekker."

Vervolgens kwam ze met een aangebroken fles wijn aanzetten... "Die had ik nog staan."

Ik twijfel nog of ik het echt gierig vind of een rare manier van praktisch denken, vermoed dat het voor haar het laatste was. Maar gek vond ik het wel...
De collega die taarten jat, zou ik gewoon aangegeven hebben. Wat een aso.
CaptainO, als je officieel bij iemand gaat eten zou ik het niet doen, maar heb het zelf bij een avond bijkletsen weleens gedaan. Had een wat bijzonderder fles open, enkel glaasje eruit en zo lekker dat ik hem haar graag ook liet proeven. Hoop dat mijn gastvrouw daar niet stiekem toch wat van vond

(Zou ik met een standaard tafelwijntje dan weer niet doen)
quote:Erizon schreef op 18 september 2016 @ 13:58:

CaptainO, als je officieel bij iemand gaat eten zou ik het niet doen, maar heb het zelf bij een avond bijkletsen weleens gedaan. Had een wat bijzonderder fles open, enkel glaasje eruit en zo lekker dat ik hem haar graag ook liet proeven. Hoop dat mijn gastvrouw daar niet stiekem toch wat van vond

(Zou ik met een standaard tafelwijntje dan weer niet doen)

Dit was denk ik geen bijzonder wijntje, de vriendin is ook echt meer van het praktische type. Ze drinkt zelf nauwelijks wijn, dus ik denk dat ze dacht dat dit goedkoper was dan een nieuwe fles wijn mee te nemen, anders moest ze die wijn zelf opdrinken.

Ik vond het ook niet erg maar wel gek.

Het was overigens een etentje met meerdere mensen, we waren met zn zessen.
quote:ekeim schreef op 18 september 2016 @ 08:24:

Bij mijn ouders in het dorp woonde een veekoopman, niet onbemiddeld, wel gierig. Als er een toneelvoorstelling was gingen hij en zijn vrouw na afloop daar 1 gehaktbal eten. Die ze dus samen deelden...Dit heeft ook wel iets schattigs vind ik. Ik vind het in elk geval niet direct een gierige actie. Ligt er een beetje aan wat voor types het zijn, wat de reden is voor het nemen van één gehaktbal en deze dan ook nog samen delen. Het kan best gierig zijn natuurlijk, maar het kan ook juist zijn dat het genieten van eenvoud is.
quote:Mary20 schreef op 18 september 2016 @ 12:15:

[...]

Vind ik ook.

Ik snap ook niet dat anderen het wel cool vonden. Die man verdient goed, en hij herhaalt deze actie jaarlijks. Zo onaantrekkelijk.

Wat zeg jij daar dan van op zo'n moment? Eet jij ook de gestolen Hema taart?

Ik zou een melding van maken bij de Politie en men bij Hema waarschuwen.
quote:minnimouse schreef op 18 september 2016 @ 15:18:

[...]

Wat zeg jij daar dan van op zo'n moment? Eet jij ook de gestolen Hema taart?

Ik zou een melding van maken bij de Politie en men bij Hema waarschuwen.

Die gestolen taart is al een tijdje op

Het was een kennis die dit over een collega vertelde. Geen idee hoe die collega heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven