Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
quote:Courage-- schreef op 01 november 2016 @ 13:28:

[...]

Wel de TO van dit deel...

De eindeloze discussies hangen mij soms ook de keel uit.

Maar goed, dat hou je niet tegen op een openbaar forum.Dus je mag als to beslissen wat wel en niet banwaardig is ? Dan kunnen er voortaan veel topics op slot .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lanzaroos schreef op 01 november 2016 @ 13:21:

[...]

Mini pizza's? Er staat: mini stukje pizza.

Het hoeft ook niet teveel te zijn natuurlijk maar een paar bakjes met wat nootjes doet het altijd goed.Het was inderdaad één stuk pizza, dat met meerdere mensen gedeeld moest worden. Overigens waren er een aantal mensen die nog wat verder weg moesten, denk aan één à twee uur reistijd. Het was evengoed gezellig, maar ik vond het een beetje karig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Courage-- schreef op 01 november 2016 @ 13:24:

[...]

Sorry Febag.

Zuid-Amerika, met een levensstandaard dusdanig dat je vanuit Nederland kan bijdragen aan aflossen hypotheek aldaar? Logisch dat er door het NL stel veel of alles betaald wordt. En zéker als de familie hier op bezoek komt. Het is natuurlijk niet leuk als men daar de hand op houdt of het verwacht wordt. Maar het verschil is zo groot, wat je met een euro daar wel niet kan...

Edit (toevoeging): dat jatten is natuurlijk nooit ergens acceptabel.

Ik snap dat de mentaliteit je tegen staat, maar ook met een lieve, dankbare familie zit je financieel met dezelfde dynamiek.

Wellicht wel. Maar het gemak waarvoor er overal (zelfs voor een paar cent voor een wc onderweg) naar mijn broer werd gekeken, stond hem enorm tegen.

Tegenwoordig vragen ze al om grote geldbedragen omdat er iemand een nagelsalon wil beginnen of neef Antonio aan de studie wil.

Ik zit net boven het bijstandsniveau maar echt niet dat ik mijn broer om geld zou vragen.
Febag; ik zie dat je zelfs de OP hebt aangepast met je stafwaarschuwing.

Ik weet ook nog wel een andere oplossing: het openen van deel VI door iemand anders van hier en daar verder gaan met gierige acties. Ik geloof niet dat dreigen de weg is.
quote:Belle73 schreef op 01 november 2016 @ 13:31:

[...]

Het was inderdaad één stuk pizza, dat met meerdere mensen gedeeld moest worden. Overigens waren er een aantal mensen die nog wat verder weg moesten, denk aan één à twee uur reistijd. Het was evengoed gezellig, maar ik vond het een beetje karig.

Maar die mensen met reistijd kunnen toch ook eerder vertrekken?

Hier is een feestje namelijk nooit zo vast qua tijd.

Meestal een soort "je bent welkom vanaf zo en zo laat en het duurt tot zo laat".

Dan kun je dus ergens tussen tijd A en tijd B binnen vallen.
668, the neighbour of the Beast
quote:Pretzel66 schreef op 01 november 2016 @ 13:29:

[...]

Wat vond zijn vrouw ervan ?

Mijn schoonzus is een superlief en sociaal mens en ook echt een familiemens. Binnen de Latijns-Amerikaanse gemeenschap is familie echt alles. Zij is al jong met haar vader meegegaan naar Canada en kent dus ook de Westerse maatschappij goed. Heeft hier ook een goede baan.

Ik denk dat haar familie nogal makkelijk op haar schuldgevoel kan spelen. Maar de poging tot diefstal en het latere vragen van grote geldbedragen vond ze ook niet oke. En ze snapt ook wel dat broer geen vliegtickets meer wil betalen.
quote:Marels schreef op 01 november 2016 @ 13:39:

[...]

Maar die mensen met reistijd kunnen toch ook eerder vertrekken?

Hier is een feestje namelijk nooit zo vast qua tijd.

Meestal een soort "je bent welkom vanaf zo en zo laat en het duurt tot zo laat".

Dan kun je dus ergens tussen tijd A en tijd B binnen vallen.Dat is waar, maar er waren ook andere vrienden die we, vanwege diezelfde reistijd, niet zo vaak zien. Uiteindelijk zijn we natuurlijk niet verhongerd en hebben we snel een restaurant opgezocht. De gezelligheid was voor ons het belangrijkste en wat bleef hangen van dit feestje. Maar ik vind het ook wel typisch Nederlands/Hollands.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als die schoonfamilie naar NL komt en hier niet uitgebreid alles kan bekostigen voor jullie allen kan ik me daar wat bij voorstellen, wanneer in hun land echt alles vele malen goedkoper is. Dan zijn ze hier immers al door hun maandinkomen heen wanneer ze bij wijze van spreken trakteren op 1 kop koffie buitenshuis.

Echter toiletbezoek financieren, vanzelfsprekend vinden dat betaald is en ook nog vragen om geld......dat gaat veel te ver naar mijn mening.
quote:Courage-- schreef op 01 november 2016 @ 13:30:

[...]

Even rekenen... ze wil 3 euro van jou. Dat betekent dat de maaltijd in elk geval 6 euro heeft moeten kosten. Maar... dat is dan bovenop wat je normaal uitgeeft aan een maaltijd voor 2 personen, laten we zeggen 6 euro. Dus dan kostte alles bij elkaar toch minimaal 12 euro.

Wat heb je gegeten? Kaviaar?

Biologische kipfilet, flesje wijn erbij: dan kom je al een heel end.

Ze vond mijn voorstel trouwens prima, zag zelf volgens mij ook wel in dat dat voor die paar centen een betere oplossing was. Ben nu oprecht nieuwsgierig of ze de bonnetjes nog wil gaan vergelijken...
Een café-feestje tussen 13.00 uur en 18.00 uur is naar mijn mening zonder warme maaltijd. Serveert men daar dan diverse hapjes is dat meegenomen. Echter ik calculeer in dat ik zelf voor mijn avondeten zorg.
quote:Belle73 schreef op 01 november 2016 @ 13:49:

[...]

Dat is waar, maar er waren ook andere vrienden die we, vanwege diezelfde reistijd, niet zo vaak zien. Uiteindelijk zijn we natuurlijk niet verhongerd en hebben we snel een restaurant opgezocht. De gezelligheid was voor ons het belangrijkste en wat bleef hangen van dit feestje. Maar ik vind het ook wel typisch Nederlands/Hollands.Laten we het idd nog even hebben over de typisch Nederlandse ongastvrijheid dat je niet zomaar overal kan blijven eten
quote:Belle73 schreef op 01 november 2016 @ 13:08:

Het was misschien geen opzettelijke gierigheid, maar ik vond het toch wel wat karig. Ik was laatst op een feestje van 1 's middags tot 6 uur in een café. De gasten kregen één stuk appeltaart, een mini stukje pizza en wat bitterbalen. We moesten nog een heel stuk terug rijden, dus we zijn eerst op zoek gegaan naar een restaurant toen we in de auto zaten.Nederlanders zeker
quote:Marels schreef op 01 november 2016 @ 14:00:

[...]

Laten we het idd nog even hebben over de typisch Nederlandse ongastvrijheid dat je niet zomaar overal kan blijven eten

Ligt er blijkbaar maar net aan wat je maatstaf is, sommigen vinden een gebakken ei + een blik bonduelle bonen een prima avondmaaltijd voor gasten
quote:Belle73 schreef op 01 november 2016 @ 13:49:

[...]

Dat is waar, maar er waren ook andere vrienden die we, vanwege diezelfde reistijd, niet zo vaak zien. Uiteindelijk zijn we natuurlijk niet verhongerd en hebben we snel een restaurant opgezocht. De gezelligheid was voor ons het belangrijkste en wat bleef hangen van dit feestje. Maar ik vind het ook wel typisch Nederlands/Hollands.

*komt uit meeleesstand*

Verwachten dat je tijdens zo'n feestje je buik gratis en voor niks vol kan eten terwijl het om de gezelligheid zou moeten gaan klinkt mij dan weer "typisch Nederlands" altijd iets zoeken om te kunnen klagen.
quote:clemance schreef op 01 november 2016 @ 14:06:

[...]

Ligt er blijkbaar maar net aan wat je maatstaf is, sommigen vinden een gebakken ei + een blik bonduelle bonen een prima avondmaaltijd voor gasten

Ik heb gewoon altijd zat in de vriezer, kan ook.

Momenteel als warme maaltijd;

- bigos

- chili

- tig bakken stoofpeertjes

- één of andere pastaschotel

Als er hier spontaan mensen binnen vallen (wat nooit gebeurt hoor) haal ik wat bakjes bigos uit de vriezer, aardappelen erbij en klaar is Klara.

Nu toevallig geen pastasaus maar dat heb ik normaal ook, kun je ook zo je gasten mee voederen.

Maar goed, blikjes bonduelle heb ik dan weer niet
Ken geen bigos. Lees wel regelmatig dat je graag en goed kookt Marels.

Marels, even off-topic.........(oeps, dadelijk krijg ik een stafje!).......heb recent aan je gedacht, echter net te laat!

Heb een hele stapel kleding weggebracht in grotere maat. Pas nadien bedacht ik me dat jij regelmatig wisselt van kledingmaat en het wellicht goed had kunnen gebruiken.

Las ergens dat je echt goed gaat vwb dalende aantal kilo's op de weegschaal!

Trots op je!
Ik was vandaag gierig!

Nam bij Kruidvat 7 (7!) gratis proefmonstertjes mee van Dove bodylotion. Ken die lijn en vind de geur zooooo lekker. Echter de fles te duur om zomaar te kopen voor erbij zonder aanbieding, daar ik recent in een aanbieding 6 nieuwe Dove bodylotions heb gekocht. Andere geuren wel te verstaan.
Bigos is een traditioneel Pools gerecht met kool en vlees er in. Erg lekker

En qua kleding; mijn kast puilt echt uit

Enige wat ik nog nodig heb zijn goed zittende broeken en shirts met lange mouwen.

Inmiddels al een tijdje in maat 42, maar ik kom van 52, dus dat is best wel een verschil al

Da's trouwens niet gierig, zeven proefmonstertjes meenemen, maar dat riekt naar jatten

(wat mij verder koud laat, als je er gelukkig mee bent )
Lieve mensen, kunnen jullie niet in een apart topic verder gaan over "Wat heb jij in huis/voorraadkast/vriezer en wat kun je daarmee koken voor onverwachte gasten"?

Febag verwoordt het misschien wat onvriendelijk, maar ik vind dit zó zonde van het topic. Het gaat maar door over blikjes, zakjes, vriezers etc. Ik en andere mensen proberen het weer over gierige acties te hebben en je kunt daar natuurlijk best eens verschil van mening over hebben, maar het beschrijven van de inhoud van je voorraadkast vind ik zonde en (sorry) ontzettend oninteressant.
Ik heb het aan de kassiere vermeld hoor. Hahaha.

En het gebeurde voor haar ogen. Dus jatten was het beslist niet.
En je strijd tegen de kilo's, petje af meid voor je resultaat!
Tjonge, bepaalt een TO tegenwoordig waarvoor je een ban krijgt? Lekker dan.

Ik zei vanmorgen al iets over mijn ex, en kilometers lopen ivm gratis parkeren. Hij had meer van die trekjes. Hij laadde zijn telefoon op op zn werk, belde nooit met de vaste telefoonlijn maar altijd met de mobiel van de zaak, kon alleen in de plaats waar zijn werk zat gratis tanken dus nam op vakantie altijd een paar jerrycans diesel mee, etc etc. Binnenkort moeten we naar de notaris om eindelijk het huis wat we samen bezitten te verkopen. Hij hoeft alleen een handtekening te zetten, kan daar de notaris voor machtigen voor een paar tientjes, maar dat doet hij niet, hij neemt liever een uur (of 2) vrij om de boel te regelen.
Fluithaas, inmiddels zijn we reeds verder gegaan met gierige acties.

Zelfs een van mezelf.
Marana, dat van die benzine/diesel begrijp ik wel hoor. Dat is een riante aanschaf, dus als dat gratis kan zou ik dat ook doen.
Gezellig, zie je je ex weer. Kunnen jullie gierige herinneringen ophalen samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven