Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVI

13-07-2023 13:40 2042 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 15 delen waren een groot succes. In deel 16 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
25-04-2024 13:43
ja echt? doe jij dat?
Ik niet. Maar het lijkt me dat het gebeurt.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
@evy nou breekt mijn klomp hoor. En ook nog overgieten in een andere zak. Ik vind deze actie van jou heel lief. En ik zou haar even een appje sturen dat het vanaf nu niet meer gratis is. Om in de toekomst dit te voorkomen.

Wat betreft mijn vrienden. Ik heb besloten om er niet meer mee te zitten. Ik zie wel wie er komt en we gaan er gewoon hoe dan ook een leuk feestje van maken.

Er is al genoeg ellende op de wereld
Alle reacties Link kopieren Quote
Elegantic schreef:
24-04-2024 11:33
Is dit dezelfde als 'Hoor ik daar de kraan?' die vond ik ook hilarisch!
Ik denk dat die mij altijd bij blijft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu ben ik wel benieuwd naar het kraan-verhaal! :D
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
25-04-2024 13:40
Betalen voor restafval vind ik zoiets raars. Dat werkt toch in de hand dat mensen hun restafval bij het plastic of zo weg gaan gooien?
Zo werkt het helaas wel ja. In onze gemeente betaal je zo'n 12 euro voor een kliko restafval. Onze buurman heeft m nooit aan de weg staan, maar fietst meerdere keren per week met een zakje afval naar openbare afvalbakken en komt zonder afval terug. Groenafval dumpt hij bij het gemeentelijke groen, dus in de sloten oa. Echt te belachelijk. Heb al vaker overwogen melding te maken, maar zo'n mensen zijn zo asociaal dat ze daar toch niet van leren. Ergste vind ik dat het niet uit armoede is (dan kan ik het nog enigszins begrijpen) maar geld als water heeft.

Ook zie je steeds meer zwerfafval, en gedumpt afval sinds de kliko zo duur is. Denk dat dat minder zou zijn als afval gratis ingeleverd zou kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine gierige actie van mijn schoonmoeder. Leuke foto gemaakt tijdens een bruiloft. Hele gezin staat er leuk op. Helaas is de foto iets te groot voor een standaard foto lijstje van 10x20. In plaats van een nieuw fotolijstje te kopen zijn mijn zwager en ik half opgevouwen. Scheelt toch weer een paar euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
25-04-2024 16:12
Kleine gierige actie van mijn schoonmoeder. Leuke foto gemaakt tijdens een bruiloft. Hele gezin staat er leuk op. Helaas is de foto iets te groot voor een standaard foto lijstje van 10x20. In plaats van een nieuw fotolijstje te kopen zijn mijn zwager en ik half opgevouwen. Scheelt toch weer een paar euro.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
25-04-2024 16:12
Kleine gierige actie van mijn schoonmoeder. Leuke foto gemaakt tijdens een bruiloft. Hele gezin staat er leuk op. Helaas is de foto iets te groot voor een standaard foto lijstje van 10x20. In plaats van een nieuw fotolijstje te kopen zijn mijn zwager en ik half opgevouwen. Scheelt toch weer een paar euro.
Dat is wel heel triest!
Alle reacties Link kopieren Quote
care_ schreef:
25-04-2024 14:27
Nu ben ik wel benieuwd naar het kraan-verhaal! :D
Dat ging over iemand met een gierige ex waar ze dan langsging en hij zei: je 'mag' vandaag lekker hier in bad! Hij had alleen het bad maar half vol laten lopen. Dus de schrijfster zat lekker in het bad en zette de kraan aan om het nog aangenamer te maken. Kwam vriend naar boven gesneld: 'hoor ik daar de kraan lopen?' Want dat was nou niet te bedoeling, dat halfvolle bad was al duur genoeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
24-04-2024 12:20
Het mooiste verhaal vond ik van die mensen die een huurhuis overnamen en het zo hadden gespeeld dat ze de spullen die ze zouden overnemen gratis kregen, door heel geniepig op het allerlaatste moment te zeggen dat ze niet van plan waren het afgesproken bedrag te betalen in de veronderstelling dat de eerdere bewoners die spullen dan toch niet meer weg konden halen - en dat toen bleek dat de sleuteloverdracht ook een dag later kon, en dat ze toen het hele huis hadden leeggehaald tot aan de tuintegels toe.

Die herinner ik me ook nog. Het was een gierige actie van misschien wel 10 jaar geleden.

Nieuwe huurders wilden last minute niet betalen voor over te nemen spullen. De verhuurder (of woningbouw) had in de smiezen, wat de nieuwe huurders flikten en zei tussen neus en lippen door: "De sleuteloverdracht kan ook morgenochtend." Snel vrienden/familie opgetrommeld en diezelfde avond alles, alles gestript in dat huis.

En het was ook nog in een ons-kent-ons dorp, waar dit verhaal een (waargebeurde) urban legend is geworden.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
25-04-2024 16:12
Kleine gierige actie van mijn schoonmoeder. Leuke foto gemaakt tijdens een bruiloft. Hele gezin staat er leuk op. Helaas is de foto iets te groot voor een standaard foto lijstje van 10x20. In plaats van een nieuw fotolijstje te kopen zijn mijn zwager en ik half opgevouwen. Scheelt toch weer een paar euro.
Hahaha duidelijk dat de koude kant er aan moest geloven
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
25-04-2024 16:38
Dat ging over iemand met een gierige ex waar ze dan langsging en hij zei: je 'mag' vandaag lekker hier in bad! Hij had alleen het bad maar half vol laten lopen. Dus de schrijfster zat lekker in het bad en zette de kraan aan om het nog aangenamer te maken. Kwam vriend naar boven gesneld: 'hoor ik daar de kraan lopen?' Want dat was nou niet te bedoeling, dat halfvolle bad was al duur genoeg.
Volgens mij bedoelde hij dat wel, maar riep hij dat hij de dubbeltjes hoorde rinkelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was het inderdaad dat man een half leeg lauw bad voor vrouw had gevuld. Vrouw wilde het bijvullen waarop de reactie van de man: Hoor ik daar nou de kraan?

En dan een andere situatie al dan niet van die zelfde gierige man als diezelfde zielige vrouw de verwarming aan wilde zetten omdat het ijskoud was in huis: Ik hoor de dubbeltjes al rinkelen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha sindsdien roep ik tegen man als hij weer eens te hard optrekt met de auto “Ik hoor de dubbeltjes de uitlaat uitvliegen” ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
en zo worden gezegdes geboren.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat van die nieuwe huurders heb ik inderdaad ook wel eens gedaan… waren een prijs overeengekomen voor de vloer, lampen en gordijnen. Alles was 2 jaar oud, perfect op maat, echt een heel redelijke prijs. Twee weken vantevoren gingen ze er toch weer over onderhandelen en toen zijn we erin meegegaan. Twee dagen vantevoren wilden ze toch nóg minder betalen (denk aan max. 100 euro voor 5 ramen gordijnen, 90m2 laminaat en 3 hanglampen). Toen hebben we gezegd “dan niet” en zijn we speciaal teruggegaan naar het al volledig schoongemaakte huis om alles eruit te halen.

Ik vond het heel rancuneus van mezelf maar ik was zo pissig :rolling:

Uiteindelijk via marktplaats een paar 100 euro voor alle spullen gekregen. En de nieuwe huurders hebben een jaar lang lakens voor de ramen gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb precies andersom gehad. De vorige bewoners begonnen gelijk uit zichzelf wat ik wel kon overnemen en ze wilden voor alles 5000 euro. (gordijnen, vaatwasser, laminaatvloer en inbouwkast). Dat was mij veel te duur dus ik ben daar niet in mee gegaan.

Vlgs hen was dat het waard want het waren dure gordijnen. Ja kan best, maar ik ging net op mijzelf en was dik tevreden met ikea-gordijnen. Uiteindelijk werd het 1000 euro voor het laminaat en inbouwkast. Achteraf had ik het - destijds 15 jaar geleden - voor die prijs splinternieuw kunnen laten leggen. Maar ik was nog jong, ging vanuit het huis van mn ouders voor het eerst op mijzelf en was daar compleet bleu in.

Maar toen kwam de sleuteloverdracht en de persoon die dat deed zei ' oh grappig. die vloer en inbouwkast hebben zij 10 jaar geleden ook overgenomen van de vorige bewoners'. .... okay..heel erg grappig....

Later alsnog een nieuwe vloer laten leggen omdat het laminaat er echt niet uit bleek te zien met alle meubels er uit en dat was nog een behoorlijke klus want alles zat vastgelijmd rechtstreeks op het beton. En toen ik er uit ging moest ik de inbouwkast terug in oude staat brengen.
Dus voor de vorige bewoners een makkie qua werkzaamheden en er nog aan verdient ook.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven