Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XIII

05-01-2022 21:11 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 12 delen waren een groot succes. In deel 13 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ook een gierige tvp :P
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zo, deel 13 alweer!
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen hier. En zelden cadeaus voor volwassenen.

Ben ik gierig als ik laatst eens uitrekende en het me effe frustreerde wat er hier buitengaat aan kinder-cadeaus? Neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden, ...
En dat er dus nagenoeg nooit iets terugkomt.


Het is met liefde gegeven, hoor.
Maar er is totaal geen wederkerigheid.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nog nooit stilgestaan bij de eerlijkheid van hetgeen er uit gaat aan cadeau’s in relatie tot hetgeen er binnen komt aan cadeau’s.
Alle reacties Link kopieren
Gierigheid in de vorm van een tvp.
Wissewis schreef:
05-01-2022 21:57
Geen kinderen hier. En zelden cadeaus voor volwassenen.

Ben ik gierig als ik laatst eens uitrekende en het me effe frustreerde wat er hier buitengaat aan kinder-cadeaus? Neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden, ...
En dat er dus nagenoeg nooit iets terugkomt.


Het is met liefde gegeven, hoor.
Maar er is totaal geen wederkerigheid
.

Dan spreek je jezelf in twee zinnen toch enorm tegen. Of niet?
Ttroeteltje schreef:
05-01-2022 21:57
Nog nooit stilgestaan bij de eerlijkheid van hetgeen er uit gaat aan cadeau’s in relatie tot hetgeen er binnen komt aan cadeau’s.

Dan kun je ook wel de moeite die in cadeautjes kopen gestoken wordt gaan afmeten.

Dat is dan soms gierig in tijdsinvestering. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp :rolling:
theepoes wijzigde dit bericht op 06-01-2022 08:41
7.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-01-2022 21:57
Geen kinderen hier. En zelden cadeaus voor volwassenen.

Ben ik gierig als ik laatst eens uitrekende en het me effe frustreerde wat er hier buitengaat aan kinder-cadeaus? Neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden, ...
En dat er dus nagenoeg nooit iets terugkomt.


Het is met liefde gegeven, hoor.
Maar er is totaal geen wederkerigheid.
Ja en nee, het ligt een beetje aan de situatie denk ik. Hier in de omgeving vieren de meeste mensen wel elk jaar de kinder verjaardagen, maar de volwassenen niet elk jaar hun verjaardagen. Die worden meestal alleen met ronde cijfers, belangrijke gebeurtenissen ed gevierd. Dus als die kinderverjaardagen gevierd worden, je wordt uitgenodigd en andersom vier jij het niet krijg je ook geen cadeau. Daarnaast zie ik kinder cadeaus los van de ouders, ik heb in de familie een stel dat ik niet mag. Ze komen nooit naar verjaardagen of andere dingen bij ons, toch ga ik bij hun kinderen altijd. Zij kunnen er toch ook niks aan die dat het niet klikt tussen ons en hun ouders? En het zijn net als de andere kinderen in de familie gewoon een neefje en nichtje van ons. Jibj hebt als kind vast ook cadeautjes gekregen van mensen voor wie jij zelf al die tijd niks gekocht hebt.

Loop jij al hun verjaardagen langs en komen zij andersom nooit terwijl je het wel viert en ze uit nodigt dan snap ik je wel. Dat steekt gewoon ook als alle cadeaus gratis waren geweest steekt dat nog denk ik.

Bij een volwassenen verjaardagen kom ik net als bij kinderen met een cadeau, kan zijn een bos bloemen, boek, cadeaubon, uitnodiging om te lunchen op mijn kosten oid. Ik ga alleen voor die ene kinderloze tante of oom niet uitrekenen wat ze aan ons gezin heeft uitgegeven dat jaar en dat terug geven. Stel dat we 1 volwassenen verjaardag vieren waar ik of man een boek van 15 euro krijgt, 2 kinderverjaardagen en de een krijgt lego van 12,50 en de ander krijgt knutselspullen van 10 euro. Dan vind ik niet dat mijn cadeau aan haar rond de 37,50 hoeft te liggen qua prijs. Vind ze een vaas van 20 euro mooi dan koop ik misschien die wel of ook een boek van 15 euro als ik weet dat ze die graag wil lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, gierig in gierige verhalen zijn we (oké, jullie!) in ieder geval niet.
Ik lees weer mee, een van mijn favoriete topics hier!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-01-2022 21:57
Nog nooit stilgestaan bij de eerlijkheid van hetgeen er uit gaat aan cadeau’s in relatie tot hetgeen er binnen komt aan cadeau’s.
Oh ik wel, niet vaak maar ik had ooit een vriendin die bleek bepaalde verwachtingen te hebben en toen ben ik er over na gaan denken. Ze vond dat een cadeau voor een kind bij vriendinnen tussen de 10 en 15 euro hoorde te zijn ongeveer, maar zij had maar een kind en wij 2 dus dan was het al weer 20 tot 30 euro. En zij zat in de bijstand en wij hadden een koopwoning dus voor haar was eigenlijk iets tot 5 euro ook prima en wij kregen een wensenlijstje met cadeaus vanaf 30 euro. Nou dat is dus geen vriendin meer. Ik geef soms wel iets meer als ik weet dat de ouders het krap hebben, maar zulke berekende verwachtingen vond ik totaal niet stroken met hoe ik cadeaus en vriendschappen zag. Cadeaus geef je omdat je iets leuk vind om te geven en niet om minimaal x terug te krijgen. Ze kwam ook pas voor het eerst op de verjaardagen van onze kinderen na ze zelf een kind had gekregen dus zo voelde het echt na dat ik haar beredenatie hoorde. Ik geef a zodat ik minstens 2×a erg krijg...

Dus ik snap opzich wel dat er situaties zijn die je toch eens aan het denken zetten over de wederkerigheid in bepaalde relaties en dat dat dan ook bij materialistische dingen als cadeautjes of wie altijd de reiskosten heeft oid.
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
05-01-2022 22:54
Oh ik wel, niet vaak maar ik had ooit een vriendin die bleek bepaalde verwachtingen te hebben en toen ben ik er over na gaan denken. Ze vond dat een cadeau voor een kind bij vriendinnen tussen de 10 en 15 euro hoorde te zijn ongeveer, maar zij had maar een kind en wij 2 dus dan was het al weer 20 tot 30 euro. En zij zat in de bijstand en wij hadden een koopwoning dus voor haar was eigenlijk iets tot 5 euro ook prima en wij kregen een wensenlijstje met cadeaus vanaf 30 euro. Nou dat is dus geen vriendin meer. Ik geef soms wel iets meer als ik weet dat de ouders het krap hebben, maar zulke berekende verwachtingen vond ik totaal niet stroken met hoe ik cadeaus en vriendschappen zag. Cadeaus geef je omdat je iets leuk vind om te geven en niet om minimaal x terug te krijgen. Ze kwam ook pas voor het eerst op de verjaardagen van onze kinderen na ze zelf een kind had gekregen dus zo voelde het echt na dat ik haar beredenatie hoorde. Ik geef a zodat ik minstens 2×a erg krijg...

Dus ik snap opzich wel dat er situaties zijn die je toch eens aan het denken zetten over de wederkerigheid in bepaalde relaties en dat dat dan ook bij materialistische dingen als cadeautjes of wie altijd de reiskosten heeft oid.
Ik vind het sowieso raar om hele dure cadeaus te vragen tenzij het de bedoeling is dat het gezamenlijk gegeven werd.
Wissewis schreef:
05-01-2022 21:57

Het is met liefde gegeven, hoor.
Maar er is totaal geen wederkerigheid.

Ja wat is het nou?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Schiet me een verhaal te binnen dat niet per se gierig is maar ik wel apart vond toen der tijd.
Pre student. Vriendgroep met stuk of 15 man. Een stel had net een baby gekregen, krap bij kas maar die vader wou wel een nieuwe fiets voor moeder kopen want dat was handig voor boodschappen etc. Precieze reden weet ik niet meer, hoe dan ook, haar oude fiets kon niet meer dus moest een gloednieuwe komen. Ik was niet zo goed met ze bevriend eerlijk gezegd.
Vader vroeg of mensen wat bij wouden dragen, zonder te zeggen hoeveel het zou worden. Ik zei prima, ik kan wel 10 euro bijleggen, meer red ik niet. Toen zei hij, haha nee, iedereen doet 15 want anders betaal ik te veel. Ik ben toen niet de discussie aangegaan want ik vond dat hij een erg dominante persoonlijkheid had en ik zou het verbaal niet van hem kunnen winnen.
Andere vertelde ik van het voorval en ze waren het met hem eens, ik kon het niet maken om hem op te zalden met die extra kosten en hij had het oh zo moeilijk financieel.
Dat ik op dat moment geen extra geld bij kon verdienen en alles van mijn spaarrekeningen afging vergeten ze voor het gemak.
Uiteindelijk die 5 euro extra gegeven om de lieve vrede te bewaren.
Ze was wel heel blij met die fiets!

Edit: Deel van haar en zijn familie heeft ook nog meebetaald en mensen buiten de vriendengroep die ik niet kende ook. Het is nu dat ik terug zit te rekenen en me afvraag hoeveel die fiets gekost heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mensen gezien afgelopen tijd dat ik helaas niks kan bijdragen.

Ben zelf wel erg gierig geweest met mijn tijd naar anderen maar dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
05-01-2022 23:12
Schiet me een verhaal te binnen dat niet per se gierig is maar ik wel apart vond toen der tijd.
Pre student. Vriendgroep met stuk of 15 man. Een stel had net een baby gekregen, krap bij kas maar die vader wou wel een nieuwe fiets voor moeder kopen want dat was handig voor boodschappen etc. Precieze reden weet ik niet meer, hoe dan ook, haar oude fiets kon niet meer dus moest een gloednieuwe komen. Ik was niet zo goed met ze bevriend eerlijk gezegd.
Vader vroeg of mensen wat bij wouden dragen, zonder te zeggen hoeveel het zou worden. Ik zei prima, ik kan wel 10 euro bijleggen, meer red ik niet. Toen zei hij, haha nee, iedereen doet 15 want anders betaal ik te veel. Ik ben toen niet de discussie aangegaan want ik vond dat hij een erg dominante persoonlijkheid had en ik zou het verbaal niet van hem kunnen winnen.
Andere vertelde ik van het voorval en ze waren het met hem eens, ik kon het niet maken om hem op te zalden met die extra kosten en hij had het oh zo moeilijk financieel.
Dat ik op dat moment geen extra geld bij kon verdienen en alles van mijn spaarrekeningen afging vergeten ze voor het gemak.
Uiteindelijk die 5 euro extra gegeven om de lieve vrede te bewaren.
Ze was wel heel blij met die fiets!

Edit: Deel van haar en zijn familie heeft ook nog meebetaald en mensen buiten de vriendengroep die ik niet kende ook. Het is nu dat ik terug zit te rekenen en me afvraag hoeveel die fiets gekost heeft.
Wat een raar verhaal joh! Ik zou voet bij stuk gehouden hebben Evt met een grapje erin, €10 echt geld en €5 geprint geld met de boodschap dat ze die nog krijgen, want anders eet ik de rest van de maand soep met brood ;-D
Alle reacties Link kopieren
Tvp
...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en schrijf, het laatste wel in veel mindere mate, al jaren mee op het forum, maar dit topic is toch wel mijn all time favorite... Ik hang nog geregeld met mijn onderkaak zwaar onder de fysiek wenselijke laagte, dus... keep it coming ladies.
(Zo, nu heb ik mijn skiere tvp wel netjes aangekleed.) :biggrin:
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
05-01-2022 23:29
Wat een raar verhaal joh! Ik zou voet bij stuk gehouden hebben Evt met een grapje erin, €10 echt geld en €5 geprint geld met de boodschap dat ze die nog krijgen, want anders eet ik de rest van de maand soep met brood ;-D
Die grap zou ik niet maken. Ik ben ervan overtuigd dat dit zo’n type is dat net zo lang erop terugkomt tot hij het geld heeft!
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete topic! :cheer:
Heb momenteel niks bij te dragen maar ga binnenkort weer het eea met vrienden ondernemen, dus wie weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven