Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Afbeelding

Linkjes naar de vorige delen:

Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Zijdehoentje schreef:
02-05-2018 10:05
Haha, ja, het thema van de bijeenkomst had wel te maken met teambuilding, maar om nou ook nog eens een manager en leidinggevenden om die reden in een hostel te laten slapen, nee... Collega deed het overigens uit 'kostenbesparing' (oftewel gierigheid).

De manager heeft er een stokje voor gestoken door het idee van hostel uit haar hoofd te praten. Had dit zelf ook al bij collega aangekaart, maar collega hield vast aan haar idee. Maar goed, collega was al een beetje een vreemde vogel, had wel meer van dit soort acties.
Nee. Met werk ga ik absoluut niet in een gedeelde kamer op een hotel of hostel zitten. Ik heb echt veel gereisd voor werktripjes en heb echt geen hoogstaande functie, maar ik heb nog nooit een kamer hoeven delen. Belachelijk, het idee!
Troeteltje schreef:
02-05-2018 11:55
Gierige en ongastvrije actie van een broodjeszaak-eigenaar.

Ik kom er eens per aantal weken een broodje eten en een drankje doen met kind. Soms wat vaker, soms wat minder vaak. Ligt eraan hoe het uitkomt qua planning en reisroute. Eigenaar heeft me dus vaker gezien en gesproken.
Vandaag geen lunch, wel de vraag of ik kort gebruik mocht maken van toilet. Ja hoor, tegen betaling van 0,50 cent.

Vind ik echt raar. Voor gasten die je kent doe je dat toch niet? Of ben ik nou de gek?
Eerlijk gezegd zie ik het zo dat je pas gast bent op het moment dat je ook wat besteedt. Niet omdat dat je dat vorige week deed. Ik denk dat die scheidslijn voor een ondernemer dan wel heel wazig wordt. En zoals je het beschreef zie ik dat niet eens als een echte vaste klant, zo vaak kom je er nou ook weer niet.

Dat gezegd hebbende, ik heb in het algemeen een hekel aan moeten betalen voor wc-gebruik.
LizBakker schreef:
02-05-2018 21:10
Nee. Met werk ga ik absoluut niet in een gedeelde kamer op een hotel of hostel zitten. Ik heb echt veel gereisd voor werktripjes en heb echt geen hoogstaande functie, maar ik heb nog nooit een kamer hoeven delen. Belachelijk, het idee!
Mijn moeder heeft in het kader van teambuilding eens een heel weekend in een legertent moeten slapen met een stuk ok 20 van haar collega's. Die vind het heel jammer dat ze na de crisis dit soort gezellige uitjes hebben afgeschaft... :nope:
Ik heb ook wel eens nachtjes geslapen met 1 of meer collega’s in 1 kamer. Toen was ik nog heel jong, ontstuimig, feesterig en alcoholproblemen. Inmiddels heb ik daar geen interesse meer in.
LizBakker schreef:
02-05-2018 21:19
Eerlijk gezegd zie ik het zo dat je pas gast bent op het moment dat je ook wat besteedt. Niet omdat dat je dat vorige week deed. Ik denk dat die scheidslijn voor een ondernemer dan wel heel wazig wordt. En zoals je het beschreef zie ik dat niet eens als een echte vaste klant, zo vaak kom je er nou ook weer niet.

Dat gezegd hebbende, ik heb in het algemeen een hekel aan moeten betalen voor wc-gebruik.
Got the point. En zie het inmiddels ook soepeler dan in eerste instantie. ;-))
the-dowager schreef:
03-05-2018 06:56
Mijn moeder heeft in het kader van teambuilding eens een heel weekend in een legertent moeten slapen met een stuk ok 20 van haar collega's. Die vind het heel jammer dat ze na de crisis dit soort gezellige uitjes hebben afgeschaft... :nope:
Niet dat ik daar nu veel zin in zou hebben, maar in een legertent met 20 collega’s zou ik bijna nog eerder doen dan een gedeelde kamer voor twee personen. Dat is wat anoniemer denk ik.
Bij toiletten in winkelcentra moet je vaak 70 ct betalen en krijg je dan een tegoedbonnetje van 50 ct om te besteden in het winkelcentrum.
Goed idee, al doe ik nooit iets met die bonnetjes, maar daar gaat het nu niet om.
In winkelcentrum Zuidplein vorige week was de automaat waar je je geld in moet doen en waar zo'n tegoedbonnetje uitfloept kapot. De toiletjuffrouw inde de 70 ct. toegang. Een mevrouw voor me wilde niet meer dan 20 ct. betalen want ze kreeg geen tegoedbonnetje. Eigenlijk wel terecht, vind ik. Maar de toiletjuffrouw versperde haar de toegang. Ze mocht alleen naar het toilet als ze 70ct betaalde.
Vreemd vind ik. Pure winst voor het bedrijf dat die toiletten exploiteert.

Nog zo'n verhaal. Een paar weken geleden stond het verkeer in en rond Rotterdam muurvast. Een verkeersinfarct. Man en ik waren naar een afspraak in het Erasmus MC geweest en onze auto stond in de Museumparkgarage (van de gemeente Rotterdam). Vóór het betreden van de garage om naar huis te gaan de 6 euro parkeergeld betaald. Vervolgens hebben we maar liefst 5 kwartier in de rij gestaan om de parkeergarage te verlaten, want het verkeer om de parkeergarage stond muurvast. Toen we eindelijk aan de beurt waren om weg te rijden, moesten we 2 euro bijbetalen bij de automaat bij de slagboom, anders ging de slagboom niet open. De stoom kwam uit mijn oren. Niet om die 2 euro maar om het principe. De beheerder had de slagboom nl. gewoon omhoog kunnen doen. De gemeente inde nu van iedereen die de parkeergarage niet uit kon rijden extra parkeergeld.
Ik heb een klacht ingediend bij de gemeente Rotterdam en die gaf me gelijk. Ik heb die 2 euro keurig teruggekregen!
I
Amarna,

eerste voorbeeld is volgens mij geen winst voor exploiteur toiletten. Volgens mij is dat een gunst die de winkeliers winkelcentrum verlenen? Weet het niet zeker, echter meen ooit zoiets te hebben vernomen.

Tweede voorbeeld is uiteraard van de zotte en vind dat je goed hebt gehandeld om die klacht in te dienen.
Zoon heeft rijbewijs en mag van ons altijd een van de auto’s gebruiken zodat hij ervaring op doet .
Een goede vriend van hem rijdt elk weekend mee op en neer naar een nabij gelegen stad prima.
Zijn ouders hebben ook twee auto’s voor de deur maar hij mag er nooit een gebruiken , kan hij niks aan doen ook prima.
Nu stelde vriend pas voor ergens naar toe te gaan wat een aardig stukje weg was , toen heb ik gezegd dat het prima was maar dan wel een vergoeding voor de benzine . Toen wilde hij toch liever ineens met de trein (ov)
Ben ik nu gierig ?
Vroeg het ook aan mijn eigen zoon hoor en heb rustig uitgelegd waarom .
amarna schreef:
03-05-2018 11:04
Bij toiletten in winkelcentra moet je vaak 70 ct betalen en krijg je dan een tegoedbonnetje van 50 ct om te besteden in het winkelcentrum.
Goed idee, al doe ik nooit iets met die bonnetjes, maar daar gaat het nu niet om.
In winkelcentrum Zuidplein vorige week was de automaat waar je je geld in moet doen en waar zo'n tegoedbonnetje uitfloept kapot. De toiletjuffrouw inde de 70 ct. toegang. Een mevrouw voor me wilde niet meer dan 20 ct. betalen want ze kreeg geen tegoedbonnetje. Eigenlijk wel terecht, vind ik. Maar de toiletjuffrouw versperde haar de toegang. Ze mocht alleen naar het toilet als ze 70ct betaalde.
Vreemd vind ik. Pure winst voor het bedrijf dat die toiletten exploiteert.

I
Die dame betaald pacht om het te mogen exploiteren en wat ze vangt is dus voor haar. Die bonnetjes krijgt zij waarschijnlijk zonder dat zij er wat voor hoeft af te staan, coulance van de winkeliers. Ik vind 70 c wel aan de dure kant. 50 had ze gewoon kunnen krijgen. Schoonmaakmiddel, toiletpapier, het poetsen op zich....
Simitçi schreef:
03-05-2018 12:38
Zoon heeft rijbewijs en mag van ons altijd een van de auto’s gebruiken zodat hij ervaring op doet .
Een goede vriend van hem rijdt elk weekend mee op en neer naar een nabij gelegen stad prima.
Zijn ouders hebben ook twee auto’s voor de deur maar hij mag er nooit een gebruiken , kan hij niks aan doen ook prima.
Nu stelde vriend pas voor ergens naar toe te gaan wat een aardig stukje weg was , toen heb ik gezegd dat het prima was maar dan wel een vergoeding voor de benzine . Toen wilde hij toch liever ineens met de trein (ov)
Ben ik nu gierig ?
Nee niet gierig, niet meer dan normaal. Btw laat jouw zoon die vriend ook in jullie auto rijden? Misschien toch ff aangeven dat je dat niet zou willen.
nina1966 schreef:
03-05-2018 12:41
Nee niet gierig, niet meer dan normaal. Btw laat jouw zoon die vriend ook in jullie auto rijden? Misschien toch ff aangeven dat je dat niet zou willen.
Nee zoon rijdt altijd die drinkt ook niet , het zijn ook allebei eigen auto’s dus we zijn er zuinig op ;)
Simitçi schreef:
Ben ik nu gierig ?

Hier twee kinderen met rijbewijs en die betalen 19 cent per kilometer. Ze houden op een formulier bij, wie wanneer rijdt, want een eventuele bekeuring is ook voor henzelf uiteraard. Eind van de maand stuur ik ze een betaalverzoek. Hoe ze dat regelen met meerijdende vrienden is hun eigen keuze.

Niks gierigs aan vind ik. Ik kan toch moeilijk mijn ene kind gratis met de auto laten gaan en dan de ander met het OV sturen en zelf laten betalen. (beide kinderen geen studenten-OV) Echt verre ritten mogen ze soms de lease-auto van man, en dan betalen ze meestal niks omdat ze dan bijvoorbeeld rijden voor de sportclub, en wij die rit hadden moeten rijden als ze zelf geen rijbewijs hadden.
Andersom schreef:
03-05-2018 16:02
Hier twee kinderen met rijbewijs en die betalen 19 cent per kilometer. Ze houden op een formulier bij, wie wanneer rijdt, want een eventuele bekeuring is ook voor henzelf uiteraard. Eind van de maand stuur ik ze een betaalverzoek. Hoe ze dat regelen met meerijdende vrienden is hun eigen keuze.

Niks gierigs aan vind ik. Ik kan toch moeilijk mijn ene kind gratis met de auto laten gaan en dan de ander met het OV sturen en zelf laten betalen. (beide kinderen geen studenten-OV) Echt verre ritten mogen ze soms de lease-auto van man, en dan betalen ze meestal niks omdat ze dan bijvoorbeeld rijden voor de sportclub, en wij die rit hadden moeten rijden als ze zelf geen rijbewijs hadden.
Waarom moeten ze dat zelf betalen?

Ik vind het niet raar dat je de kinderen dingen zelf laten betalen, hoor maar vind die specieke redenatie een beetje gek.
Lucifermiauww schreef:
03-05-2018 16:06
Waarom moeten ze dat zelf betalen?

Ik vind het niet raar dat je de kinderen dingen zelf laten betalen, hoor maar vind die specieke redenatie een beetje gek.

Nou, omdat ze zelf weg willen. Is niet om naar school te gaan, maar uitgaan. Uitgaan is hier voor eigen rekening. Zakgeld/salaris is toereikend hoor.

Juist de specifieke redenatie is om het eerlijk te houden. De ene wil gaan stappen 10 km naar bv west en de ander naar oost. Wie mag dan de auto? Doordat de een nu de auto betaalt en de ander zelf het OV, trek ik niemand voor.
Simitçi schreef:
Ben ik nu gierig ?
Ik vind het niet gierig van jou, maar juist een teken dat je je zoon opvoedt en dingen bijbrengt. Kan vriend van zoon nog wat van leren!
Troeteltje schreef:
03-05-2018 12:24
Amarna,

eerste voorbeeld is volgens mij geen winst voor exploiteur toiletten. Volgens mij is dat een gunst die de winkeliers winkelcentrum verlenen? Weet het niet zeker, echter meen ooit zoiets te hebben vernomen.
€ 0,70 vind ik geen gunst. Ik vind gratis gebruik van de toilet in een winkelcentrum veel klantvriendelijker.
nina1966 schreef:
03-05-2018 12:39
Die dame betaald pacht om het te mogen exploiteren en wat ze vangt is dus voor haar.
Hoe weet jij dat?! Ik heb bij verschillende restaurants gewerkt tijdens mijn studie, (o.a. bij McDonalds en nog een paar grote ketens) daar werkten altijd toiletdames, die waren gewoon in loondienst. Er hing wel keurig een briefje waarop stond hoeveel je de klant moest betalen voor de toilet, maar als klanten niet wilden betalen, mochten ze echt niet worden geweigerd.
Gisselle schreef:
03-05-2018 23:03
Hoe weet jij dat?! Ik heb bij verschillende restaurants gewerkt tijdens mijn studie, (o.a. bij McDonalds en nog een paar grote ketens) daar werkten altijd toiletdames, die waren gewoon in loondienst. Er hing wel keurig een briefje waarop stond hoeveel je de klant moest betalen voor de toilet, maar als klanten niet wilden betalen, mochten ze echt niet worden geweigerd.
Nee, dit zijn van die betaalde toiletten die je ook bij grote stations en winkelcentra ziet, die zijn niet van een specifieke winkel of restaurant. Dus die mogen je wel weigeren als je niet betaalt. Het is namelijk de enige dienst die ze leveren.

Dit wordt door gemeentes of de NS openbaar aanbesteed, en ja, daar betalen die bedrijven voor om daar te mogen zitten. Ja, de mensen die er werken zijn in loondienst, maar die worden ook betaald om zorg te dragen dat er betaald wordt.

Dat is niet hetzelfde als het toilet in de Bijenkorf.
Troeteltje schreef:
02-05-2018 09:55
Bij ons zijn vele overleggen. Opvallend is dat LG bij elk overleg worden voorzien van gebak en lunch van broodjes, fruit en drankjes. Het gepeupel (wij dus) nooit.

Niet dat ik dat wil. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Echter waarom LG wel? Wat maakt dat die een ei meer in hun kont hebben?
Als je dat zelf niet wilt? Waarom kan het jou dan schelen dat iemand anders dat krijgt? Laat gaahaaan :hug:
Gisselle schreef:
03-05-2018 22:59
€ 0,70 vind ik geen gunst. Ik vind gratis gebruik van de toilet in een winkelcentrum veel klantvriendelijker.
Die 0,50 cent om te besteden in winkelcentrum is een gunst die de winkeliers verlenen.....dat bedoel ik.
pokkewijf schreef:
04-05-2018 05:05
Als je dat zelf niet wilt? Waarom kan het jou dan schelen dat iemand anders dat krijgt? Laat gaahaaan :hug:
Ik laat het gaahaaan. :-)

Ik dacht er aan nav een bericht van iemand hier over die gedeelde slaapruimte. Elders tegelijkertijd een topic over lunches besteld en te veel eten over.....boze LG en de vraag wat ermee te doen.

Dit forum maakt ongekende zaken wakker in dit beest. Hahaha.
Ik snap je wel hoor Troeteltje. Ik vind het niet nodig om met enige regelmaat gebak te eten tijdens een overleg. Het is wat anders als er iets te vieren valt (een bepaald resultaat behaald of iets van gelijke strekking), maar laat dan iedereen mee genieten en niet alleen de leidinggevende en degenen die bij hetzelfde overleg zitten. Dat leidinggevende en co dit wel doen, schept in mijn ogen een afstand tussen leidinggevende en co en 'de rest' (sorry, weet het even niet anders of handiger te omschrijven).

Het is niet zo dat ik dan zou gaan staan schuimbekken van woede hierover, maar heb daar wel mijn bedenkingen bij.
In this mad house we must all survive
Heb een nieuw topic aangemaakt (geld-recht/gierige-acties-deel-viii/lis ... ges/409629).
In this mad house we must all survive
Simitçi schreef:
Ben ik nu gierig ?
Ik zou hem in het weekend de ritjes naar de andere stad ook laten betalen denk ik :) ze rijden nu eenmaal niet op water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven