Geld & Recht alle pijlers

GKB en geld lenen

04-02-2011 16:03 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele korte vraag:

Als je in een schuldhulpverleningstraject zit bij de GKB, hoe reageren zij er dan op als je geld gaat lenen om hen in 1 x het totale bedrag over te kunnen maken, zodat jij van je schulden af bent en van het traject bij hen? Is dit mogelijk?
quote:sweetfirefly schreef op 04 februari 2011 @ 17:43:

Omdat door ook bij eerdere topics van jou te kijken, het beeld van jou voor mij completer word. Ik merk zelf een patroon in je posts in topics op, wellicht ben ik de enige, misschien echter ook niet.Je bent niet de enige....
Ik mis dat patroon geloof ik een beetje.... Misschien ben ik nu de enige?
quote:Anniekje schreef op 04 februari 2011 @ 17:20:

Even een voorbeeld: jij tekent een contract waarin beloftes worden gedaan, jij voldoet aan de voorwaarden, maar krijgt naar 1,5 jaar te horen dat een aantal beloftes door een misverstand niet tot stand kunnen komen... Klinkt frustrerend toch?En dan ben je oud en wijs genoeg om te zeggen, luister, we hebben een contract, zorg maar voor een passende oplossing.
Anniekje, als je vriend in een begeleid wonen situatie zit, is er dan ook iemand die hem daarbij begeleidt? (Zou je bijna denken, gezien, de term 'begeleid wonen'). En zo ja: kan deze persoon dan niet beter dit soort zaken voor je vriend uitzoeken.

Elkaar af en toe een helpende hand toesteken vind ik heel logisch in een relatie, maar het lijkt me niet de bedoeling dat jij de hulpverlening voor je vriend op je schoudertjes neemt. Bovendien denk ik dat een profi hulpverlener beter de weg naar instanties weet en bovendien vaker met dit bijltje heeft gehakt.
Wat eten we vanavond?
De vraag is natuurlijk of die zogenaamde afspraken daadwerkelijk expliciet in het contract staan, of dat het jullie interpretatie was....
Oke stel dat jullie de schuld afkopen. En dan...

Dan stapt hij uit het begeleid wonen project, en gaan jullie samenwonen in een huurhuis?

Gaat hij dan zomaar een baan zoeken, geen schulden meer maken, op het rechte pad blijven? Zonder begeleiding???

-Je vriend woont nu niet zelfstandig,

-Kan dit soort dingen niet zelf uitzoeken,

-Heeft moeite met informatie verwerken,

-Zit niet voor niets in een traject begeleid wonen.

Hoe hard je het ook ontkent jij lost nu wel zijn zaakjes op!

Maar ik geef t op geloof ik.
quote:Anniekje schreef op 04 februari 2011 @ 17:41:

Hij heeft dit traject (uitgezet vanuit het leger des heils) nodig om weer een eigen leven op te bouwen, omdat hij het niet alleen kan. Dit is een project wat een maatschappelijke stichting speciaal heeft opgezet voor jongeren en waarvoor je niet direct een indicatie nodig hebt. Er is hier niet echt een woning tekort.

Ik ben bijna 2 jaar bij deze jongen.

En dit is het traject waarin hij zo teleurgesteld is dat hij het stop wil zetten?

Inmiddels kan hij het wel weer alleen, of is hij de begeleiding gewoon zat?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik denk dat ze met smurfje moeten praten....,

Begeleid wonen en dan toch weer stomme beslissingen willen nemen, lijkt mij niet heel handig.

Laat hem eerst z'n rommel opruimen en z'n leven/ werk op orde krijgen voordat jullie verder gaan.
TO, ik vind het ontzettend lief van je dat je bezig bent jouw vriend te helpen. Ook heel erg moedig dat je op bijna alle vragen in gaat.

Ik ben het met je eens dat je (zeker een geliefde) moet helpen, daar waar je kan.

Maar.....

Spiegeltje heeft wel een heel erg goed punt. Jij hebt zelf dat punt op dit forum neergezet. Ik denk dat jij zelf al weet dat dit niet helemaal klopt.

Verder zou ik ook niet zo blij zijn met een man die wel genoten heeft van zijn "jeugd" en geen problemen heeft met alle bedrijven, vrienden, mensen, die hij voor zijn genot gedupeerd heeft. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen en 3 banen pakken om mijn schulden af te betalen, krom liggen bij GKB en alles voor zoete koek slikken en niet zo voor mijn denkbeeldige rechten opkomen.

Maar dat gezegd hebbende, ik hoop dat je je niet laat verblinden door je verliefdheid en dat je je door niemand laat vervreemden van je familie. (Zeer zorgelijk).

Maar de basis attitude van jou vind ik wel heel mooi en ik haat het om te zien dat goedwillende mensen die klaar staan voor een ander bedonderd worden, daarna opeens heel bitter worden als blijkt dat ze bedonderd zijn. Zo jammer!

Maar die beoordeling ligt natuurlijk bij jou en naar ik lees ben je niet geheel bij machte daar een goede beoordeling over te hebben. Zou zo zonde zijn van zo'n mooie eigenschap!

Geven is een mooie eigenschap, maar bedenk wel dat je niet kan geven wat je niet hebt. ALS het inderdaad zo is als ik denk, dan gaat ook dat je later opbreken. Naast alle financiële ellende, een slechte relatie en het gemis van je familie. Je gaat datgene missen wat jou Anniekje maakt, want dat is er dan niet meer, je hebt het dan namelijk niet meer.

Veel wijsheid gewenst!

Liefs,

Demi
Je vriend lijkt de gemakkelijke oplossing te willen zonder verder in de toekomst te kijken. Als het al zou lukken, wat me op de reguliere wijze onmogelijk lijkt, dan is hij nú van de controle af, maar moet dan voor een lange tijd een hoger bedrag aflossen. Hij heeft dan nog niet geleerd van zijn verleden met de financiële problemen, drie jaar sanering is óók een leerschool. En die wil hij overslaan. Sterker nog, hij geeft nog steeds blijk van korte termijn denken.
Mooie post Demi!
lenen met een negatieve bkr gaat je echt niet lukken bij een normale bank, helemaal niet als er sprake is van een code Saneringskrediet, dus GKB. Hoe wou je dat dan in gaan lossen? Ik denk dat als je vervroegt inlost je ook een soort boete rente betaalt net als bij een aflopend krediet.
Anniekje, snap ik het goed dat jij je in de schulden wilt steken om zijn schuld 'af te kopen'?

Een schuld jeukt, héél erg zelfs en hoe denk je dat dit zal verhouden in jullie relatie als hij jou niet aflost en jij ondertussen op de blaren zit?

Of heb ik dit verhaal verkeerd geinterpreteerd?
Super goede post Demi! Anniek, lees ajb goed, daar heb je wat aan!
Heeft je vriend al eens besproken dat hij in de wsnp kan komen.

= wet sanering natuurlijke personen.

Dit is een traject van 3jaar waarbij je een vrij te laten voet hebt (niet perce minimaal inkomen)

Dit wordt door een rechter bekrachtingt en krijg je hulp van gkb bij de begeleiding van leren met geld en betalingen om te gaan.

Vaak is het zo dat je stukje bij beefje weer zelf rek. gaat betalen tot dit goed gaat en er is altijd nazorg als je weer op 'eigen benen'staat tot ze zien dat alles goed gaat.

En na die 3 jaar krijg je als aan de voorwaarden is gedaan een schone lei en ben je van je schukden af.

Natuurlijk niet leuk voor de schuldeisers want die krijgen maar een klein gedeelte van hun geld,maar altijd beter dan (weer ) een grote lening aan te gaan die mss niet betaald kan worden.

Dan zit je in nog grotere problemen omdat je dan idd niet snel meer toegelaten wordt bij gkb.
TO, ik hoop dat je een juist besluit gaat maken, of de consequenties van een fout/ goed besluit hier ook post. Leerstof voor anderen is het dan :-)

Liefs,

Demi
quote:Anniekje schreef op 04 februari 2011 @ 17:27:

Helaas zegt de woning stichting: de vrouw die het contract met de woonbegeleidingsinstantie heeft gemaakt en ondertekend, werkt hier niet meer, dat is juridisch onzin. Als die vrouw bevoegd was de organisatie te binden, dan is de organisatie ook gebonden als ze daar niet meer werkt.
Eens met Rider.

Anniekje, heb je wat aan de antwoorden hier? Er staan nl hele nuttige bij.

En ik ben het eens met Rider, maar dat maakt me enigszins bezorgd. Vertelt jouw vriend je dit ? Want het klopt echt niet hoor!

Als ik jou was zou ik die organisatie bellen. Het lijkt me zo stug dat de woningstichting zich daarachter verschuilt.

Sterkte meid, dit gaat mi helemaal niet goed. En jij weet of dit aan jouw vriend ligt of aan de wereld die tegen hem is.

Ik kan je alleen maar toewensen dat jij voor jou bent.

Liefs,

Demi
wow, Demi, na alle posts gelezen te hebben wilde ik ook even antwoord geven. Hoeft niet meer, jij hebt alles wat ik wilde zeggen prachtig uiteengezet.

TO, neem alle tips hier ter harte en ik wens je heel veel succes!
life ain't a perfect story, write it while you live it
[

@lolapop:

Ik los zijn problemen niet op, ik zoek informatie voor hem![/quote]

Tuurlijk probeer jij zijn problemen voor hem op te lossen. Hij kan toch ook zelf op pad gaan en die informatie vergaren? Hij is door zijn eigen schuld in deze situatie beland en heeft er nog geen spijt van ook, omdat hij er wel van genoten heeft. En met zo iemand wil jij een toekomst gaan opbouwen?

Mijn man is ook dyslectisch en mist daardoor ook weleens een stukje overizcht, maar dat is voor mij geen excuus: als hij een probleem heeft veroorzaakt mag hij het toch echt zelf oplossen. Dan doet hij er maar 10 x zo lang over, als je jezelf bewust in de shit werkt mag je er zelf ook weer uit klimmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven