Geld & Recht alle pijlers

Glazenwasser heeft de ramen gewassen terwijl ik heb opgezegd

19-05-2018 11:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vond ik een kaartje in de bus dat mijn oude glazenwasser is geweest. Ik heb 2 maanden geleden gebeld om op te zeggen. Ze zouden me van de lijst halen.

Nu zijn ze dus onverwacht toch weer geweest. De nieuwe glazenwasser begint volgende week. Lekker dan!

Ik ben ooit aan deze glazenwasser gekomen doordat ze aan de deur belden. Er is geen contract, er staat niks op papier. Ze zijn na mondelinge afspraak destijds begonnen.

De reden dat ik heb opgezegd is dat ze hun werk steeds slechter zijn gaan doen en ik een aanbod kreeg aan de deur van een nieuwe glazenwasser. Ik ben toen 2 maanden geleden maar overgestapt. Ten minste, dat was mijn bedoeling!

Nu zullen ze vanavond wel aan de deur komen om geld. Ben ik verplicht te betalen terwijl ik heb opgezegd? Ik heb hiervan geen bewijs omdat ik heb afgebeld. Maar ja, het is hun fout.

Wat is hierin mijn recht?
Goed dat je niet betaald hebt en verder niet bang zijn. Laat ze maar een incassobedrijf op je afsturen ;-) (kan niet want er is geen contract).

Ik heb het ook aan de hand nu met zwemles; mijn ervaring was tijdens de vorige strippenkaart zo slecht dat ik heb aangegeven dat ik nu echt een gesprek wilde over de beroerde communicatie. Kreeg een sneer terug (via de mail) dat het me vrij stond om naar een andere zwemschool te gaan als de communicatie me niet aanstond. Dat hadden ze al een keer eerder gemaild, en nu was de maat wel vol. Dus ik mailde terug dat ik die mail een nieuw dieptepunt vond, dat ik het betreurde dat ze mij niet als klant wilden, en dat mijn zoon het volgende blok zou stoppen.

Bij een andere zwemschool begonnen, en daarna werd ik nog bestookt met mails dat ik de nieuwe strippenkaart van mijn zoon nog niet betaald had. Hij was dus ook niet meer op de les gekomen, EN ik had in die mail gezegd dat we gingen stoppen. Dus hoewel mijn vingers jeukten om het "misverstand" meteen recht te zetten met kopieën van de opzegmail etc. ga ik nu op mijn handen zitten.

Wat me bij hen het meest ergerde, wat de willekeur waarmee ze heel vaak gewoon niet reageerden op hele normale mails van mij met hele logische vragen. Dus nu kunnen ze dat lekker terug ervaren; ik reageer nergens op :bye: :puh:
Ik weet dat ik de mail nog heb met de opzegging, MOCHTEN ze er meer werk van maken, maar dat verwacht ik eigenlijk sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Joni_de_tweede schreef:
19-05-2018 19:50
Goed van jou TO. Ik denk dat het nu wel met een sisser af zal lopen. Maar ik kan me voorstellen dat het je geen goed gevoel geeft.
Dank je voor je vriendelijke woorden. Niet betalen is normaal gesproken niets voor mij. Ik betaal altijd alles. Maar ik vind het nu gewoon onterecht. Het is hun fout.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen met die glazenwassers. Die zwemschool is anders ook een vervelende. Gelukkig had je het op de mail.
Knap gedaan!
Jemig met twee breed naast elkaar? Ze probeerde je te intimiderend. Goed vol gehouden!
Alle reacties Link kopieren
Het zijn echt rare lui die glazenwassers. Wij gingen in een nieuwbouwhuis wonen in het Westen. Glazenwasser aan de deur, prima wel zo fijn als de ramen worden gewassen. Nog geen week later een andere glazenwasser aan de deur, uitgelegd dat we er al in hadden. Nou dat kon helemaal niet want dit was zijn wijk. Nog geen dag later beide glazenwassers aan de deur, waarvan de eerste dus aan gaf onder protest dat hij onze ramen niet ging wassen. Ik krijg de rillingen van die lui.
Alle reacties Link kopieren
Bizar verhaal weer!

Nou die man heeft dus helemaal nooit meer gebeld. Ik ga er ook niet meer achteraan bellen.
madeliefje333 schreef:
20-05-2018 00:39
Bizar verhaal weer!

Nou die man heeft dus helemaal nooit meer gebeld. Ik ga er ook niet meer achteraan bellen.
Denk dat je er ook niks meer van hoort. Ze hebben het gewoon geprobeerd, je hield je rug recht en ze zijn afgedropen.
Als je wel had betaald waren ze tevreden weggelopen en hadden het mss over een paar weken nóg een keer geprobeerd.

Raar volk vaak, klopt. Vaak gehoord en ook zelf meegemaakt dat ze teveel rekenen, niet alle ramen wassen en nóóit een contractje.. altijd contant betalen (of er moeten uitzonderingen zijn, nog nooit van gehoord).
Heb al een paar keer meegemaakt dat 'the boss' in mijn wijk straat te weinig klanten had en er dan geen glazenwasser kwam terwijl je er zelf echt niet bij kon. 4 Hoog bv mogen ze niet met een ladder doen maar wel met een hoogwerker. Dan wordt het zo duur dat veel mensen zeggen laat maar, die vogelpoep regent er wel weer af.

Een andere kon je niet krijgen, die zeiden meteen neenee, dan moet je bij die en die zijn. De glazenwasser die het niet de moeite vond voor die paar huizen in mijn straatje dus. Die onderlinge afspraken nemen ze zelf iig bloedserieus :D

Maar maak je geen zorgen, ik heb heel veel van dit soort gedoe gehoord echter nog nooit dat ze hun klanten, mensen zoals jij, werkelijk iets aandoen of een ruit kapot maken o.i.d.
Was leuk geweest als je toch nog 2 tientjes of zo had gegeven maar helaas, je was niet onder de indruk en bent ook 'lastig' geweest.

In hun ogen dan, je hebt gelijk hoor maar steeds bellen en erop blijven hameren dat je opgezegd hebt en nu nog eens dat je niet ging betalen zelfs niet als ze je in je ogen kijken en hun schouders wat breder maken: daar kunnen ze niet tegenop :D
Best stoer van je al zullen ze niets doen, dan zijn ze hun vergunning kwijt.
Ze weten toch ook dat je geen contract hebt getekend? Goed gedaan, als ze nu nog contact opnemen boos zeggen dat je nou klaar bent zo langzamerhand met dat gezwam, opzouten!

O ja je mag gesprekken die je zelf voert(!) wel opnemen hoor, al is het wel zo netjes om vantevoren te zeggen dat een gesprek wordt opgenomen: het HOEFT niet.
Zelf heb ik al 2x een probleem met een bedrijf geregeld door na 1x afgepoeierd te worden terug te bellen en te zeggen: ik hoef het eigenlijk niet te zeggen maar uit beleefdheid wil ik meteen even zeggen dat dit gesprek wordt opgenomen door mij. Kon helemaal niet met de telefoon die ik toen had maar de attitude veranderde enorm ;) Aanrader bij problemen waarbij je al snel verzandt in 'jij zei toen' en 'nee, dat heb ik niet gezegd'.
Goed gedaan TO! Fijn dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Het is over het algemeen (hier in het westen) schandalig en intimiderend volk. Dat laat het programma van Rambam heel goed zien. De reden dat ik geen glazenwasser heb.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-05-2018 02:10

Als je wel had betaald waren ze tevreden weggelopen en hadden het mss over een paar weken nóg een keer geprobeerd.
Dit is inderdaad wat er ook door mijn hoofd is gegaan. De kans dat ze weer komen bij iemand die niet meer betaalt lijkt me kleiner.
madeliefje333 schreef:
20-05-2018 23:10
Dit is inderdaad wat er ook door mijn hoofd is gegaan. De kans dat ze weer komen bij iemand die niet meer betaalt lijkt me kleiner.
Ja precies, als het alleen maar tijd en moeite kost maar niets oplevert zijn het té kleine bedragen om over aan de gang te blijven tenzij je toch maar betaald.

Wat ik me ook wel weer kan voorstellen als ze echt intimiderend doen trouwens...

Leuk dat je onverstoorbaar weigerde te betalen en ook niet hebt laten blijken dat het je helemaal niet lekker zat, bravo!
Moet je toch ook wel een goed gevoel geven en ik hoop ook rust, die zie je niet meer terug ;)
Als er toch niets te halen valt.. :thumbsup:
Joni_de_tweede schreef:
19-05-2018 18:55
Het valt me wel op dat er altijd hele gemakkelijke reacties komen, van gewoon betalen enz. Maar ik kan me niet voorstellen dat die mensen zomaar de portemonnee trekken als er een dienst verleend is waar niet om gevraagd is.


Ja, precies. Ik heb ook wel eens een glazenwasser opgezegd en daarna een briefje gevonden dat de ramen gewassen waren en ze binnenkort langs zouden komen voor het geld. Het kwam niet eens in me op om ‘gewoon’ te betalen. Ik heb ze gebeld om ze te bedanken voor het wassen van de ramen, maar dat ik opgezegd had en er dus vanuit ging dat ik hiervoor niet hoefde te betalen. Ik kreeg een soort van oh ja, sorry en heb daarna nooit meer wat gehoord. Foutje kan gebeuren, maar het was niet mijn foutje, dus ik hoef dan ook niet te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven