Geld & Recht alle pijlers

goede doel gone bad

10-06-2021 23:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

We doneren elke maand wat geld naar paar goede doelen. Het is eigenlijk zo begonnen. Als we reclame kregen voor een goede doel dan doneerde we 10 euro. Nu krijgen we vaker brieven van diezelfde goede doelen en bovendien krijgen we zelfs vragen van andere goede doelen om hun ook te steunen terwijl we aan de andere dit zelfs niet gevraagd hebben. Het blijft maar komen, bijna elke week. Is dit normaal? Wat kan ik nu doen?
Alle reacties Link kopieren
Kiva valt ook tegen; ook die gooit je dood met mail als ze eenmaal je e-mailadres weten.

nu kan je zeggen: dan lees je dat toch niet, maar de koppen van de mails schreeuwen je tegemoet:

"First in her family to graduate university!"
"Make a real difference for refugees!"

En natuurlijk kan je ze ongezien naar de trash sturen, maar dat is toch niet hetzelfde. Dat is gewoon hetzelfde als een watje in je oren. Watje zou niet nodig moeten zijn, als men zich normaal bescheiden gedroeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
de geïrriteerdheid wordt voornamelijk veroorzaakt door het subtiele gevoel dat ze je geven dat je een gierige egoist bent door niets te geven. Zelfs al zou je honderd euro per maand doneren, zelfs al zou je je halve salaris overmaken, dan gaat dat soort terreur toch door.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-06-2021 19:48
de geïrriteerdheid wordt voornamelijk veroorzaakt door het subtiele gevoel dat ze je geven dat je een gierige egoist bent door niets te geven. Zelfs al zou je honderd euro per maand doneren, zelfs al zou je je halve salaris overmaken, dan gaat dat soort terreur toch door.
En van die donateurwervers op straat “u bent toch ook tegen (of juist voor) X? Om je gelijk een schuldgevoel aan te praten als je nee zegt.

Ik ben steeds meer aan het overgaan naar wat kleinere doelen, die simpelweg geen geld hebben voor wervingscampagnes e.d. Stuk prettiger.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Of Greenpeace met zijn mega verdiende directeur die 6x per maand in een vliegtuig zit en waarbij de acties zelden een duidelijk doel heeft maar wel onschuldige mensen verwond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-06-2021 20:04
Of Greenpeace met zijn mega verdiende directeur die 6x per maand in een vliegtuig zit en waarbij de acties zelden een duidelijk doel heeft maar wel onschuldige mensen verwond.
Jaren gesteund en onlangs opgezegd. Maar als ik nog wel donateur zou zijn geweest, was die idiote actie tijdens de voetbalstrijd de druppel geweest. Erg :facepalm:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
16-06-2021 20:03
En van die donateurwervers op straat “u bent toch ook tegen (of juist voor) X? Om je gelijk een schuldgevoel aan te praten als je nee zegt.

Ik ben steeds meer aan het overgaan naar wat kleinere doelen, die simpelweg geen geld hebben voor wervingscampagnes e.d. Stuk prettiger.
ik heb weleens een goede doelengids doorgenomen, tenminste aan begonnen maar niet verder gekomen dan de eerste letters van het alfabet, en toen kon ik ook niet beslissen. ik raakte in stress en stopte toen maar.

Deze is wel heel erg lang:

https://goededoelen.nl/images/documente ... enGids.pdf
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om ook maar 1 euro te betalen aan goede doelen. Ze sturen brieven, dit zijn bedelbrieven met de vraag om geld te geven. Jij bepaalt of je geld wilt geven. Jij bepaalt welk doel je wil steunen en je ook financieel kunt steunen.
Wat je dan doet: Je belt alle goede doelen die je wilt opzeggen.
Je zet je donatie per direct stop.
En je mailt de afzender van de brief dat je uit hun bestand gehaald wilt worden.
De brief scheur je in tweeën. Je loopt naar de papierbak. Je gooit de brief weg. Klaar!
Volgende brief? Zelfde actie: mailen, verscheuren, klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven