Geld & Recht alle pijlers

Goede doelen

04-03-2011 20:29 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,

Welke goede doelen steun jij en waarom?

Zelf geef ik maandelijks geld aan:

KWF, WSPA, Dierenlot en IFAW.

Zoals je ziet betreft het hoofdzakelijk dieren. Ik ben zelf gek op beesten, vandaar. KWF omdat ik denk dat er met meer research meer gedaan kan worden om deze ziekte beter te behandelen.

Ik ben benieuwd!

Groetjes
quote:Haley schreef op 04 maart 2011 @ 21:04:

Ik ben onlangs bloeddonor geworden. En dat vind ik nog veel mooier dan geld.(Vast een beetje offtopic, maar ach, donatie is donatie) Hoe word je dat? Wat zijn de eisen? Dit vind ik namelijk echt wel een goed idee.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Haley schreef op 04 maart 2011 @ 21:04:

Ik ben onlangs bloeddonor geworden. En dat vind ik nog veel mooier dan geld.

hm ja, dat heb ik ook gedaan...1 keer maar liefst en toen werden de regels veranderd en mocht ik niet meer geven omdat ik zelf eens een bloedtransfusie heb gehad.

Behalve dat dat jammer is, vond ik het nog jammerder dat ze me bleven bestoken met blaadjes om toch vooral bloed te komen geven omdat ik een erg gewilde bloedgroep heb.
Ik zou ook graag bloeddonor zijn, maar ik durf het niet. Ben bang voor bloed en naalden. Meuh,

Haha, Akakia, even uit je hoofd leren ´occasioneel´ :-)
Zo lang de directeur van het rode kruis bakken met geld verdient, geeft ik helemaal niks. Ik geef liever voedsel aan de voedsel bank. Of misschien in de toekomst pleegmoeder dan heb ik het idee dat je meer voor de mede mens kan betekenen..
Ik betaal belasting dus ik steun alle door de overheid gesubsidieerde goede doelen.

daarnaast geef ik extra aan KWF Kankerbestrijding, omdat er meerdere naasten van me zijn die ziek zijn, of zijn geweest. Hier geef ik 12,50 p maand aan.

Greenpeace zou ik dus echt nooit steunen omdat ik een beetje vind dat ze vaak van die nutteloze acties hebben, zoals laatst, een kraan in de Eemshaven bezetten. Nou wow. Ze waren er binnen 2 dagen weer uit. Met een rubberbootje protesteren tegen een enorme olietanker, wat helpt dat nou? Als ze eens komen met echt goede acties ben ik misschien ook eens bereid om geld te doneren.
Stichting groninger Landschap, de Waddenvereniging, Stichting oude groninger kerken (goh, waar zouden mijn roots ergens liggen??) en Brooke.
owja en serious request natuurlijk, Rode Kruis. 1x50 euro per jaar.
Aan Ronald McDonald Huizen.
Wij doneren ook bloed. Kijk maar even op de website www.sanquin.nl

Verder zijn we lid van WSPA en doe ik vrijwilligerswerk.
quote:germanwings schreef op 04 maart 2011 @ 21:10:

Stichting groninger Landschap, de Waddenvereniging, Stichting oude groninger kerken (goh, waar zouden mijn roots ergens liggen??) en Brooke.Stichting grunnegertaol nait? Dat valt me teg'n
quote:87_slagroomsnoes schreef op 04 maart 2011 @ 21:11:

[...]

Stichting grunnegertaol nait? Dat valt me teg'nOh heb je die ook? Dan moet ik man dit maar niet laten lezen want dan zijn we daar ook meteen donateur van denk ik
Ik ben plasmadonor (zoiets als bloeddonor, maar dan anders ) en ik werk vrijwillig en betaald met gehandicapten. Daarnaast gaat alles wat ik niet meer nodig heb naar de kringloopwinkel en alle kleding die niet naar de kringloopwinkel gaat, gaat naar een kennis die dat regelmatig naar arme landen gaat brengen.

Ik geef dus vooral tijd, lichaamssappen en spullen
*
SG; ik ben verkouden. Ik denk dat ik het wel overleef, maar je weet het niet hè.

Graspop is wel op.... Gras. Zeg maar.
668, the neighbour of the Beast
quote:germanwings schreef op 04 maart 2011 @ 21:13:

[...]

Oh heb je die ook? Dan moet ik man dit maar niet laten lezen want dan zijn we daar ook meteen donateur van denk ik owja zekers is die er. Voor het behouden van de grunngertoal. Ik zie het altijd staan bij dat stukje op rtvnoord, met olaf mol weet je wel? bij de aftiteling.
quote:meesje2010 schreef op 04 maart 2011 @ 21:09:

Zo lang de directeur van het rode kruis bakken met geld verdient, geeft ik helemaal niks. Ik geef liever voedsel aan de voedsel bank. Of misschien in de toekomst pleegmoeder dan heb ik het idee dat je meer voor de mede mens kan betekenen..

Ik ben het met je eens dat de directeur van het rode kruis wel erg veel verdient. Toch moet je ook niet vergeten dat zo'n grote organisatie ook wel een topbestuurder nodig heeft. Een jan doedel kan je er niet neer zetten. En topbestuurders verdienen nou eenmaal veel geld.

Maar, ik vind absoluut dat ze wel iets van hun salaris zouden mogen inleveren. Maar wie weet, doen ze dat dus ook wel.
Ik heb hier helaas geen tvnoord, is al een heeeeeeeele tijd geleden dat ik dat gekeken heb.

Maar ik heb meer met natuur/landschap dus wat mij betreft doen we het niet (als man het niet "ontdekt")
quote:nike schreef op 04 maart 2011 @ 21:10:

Wij doneren ook bloed. Kijk maar even op de website www.sanquin.nl

Verder zijn we lid van WSPA en doe ik vrijwilligerswerk.

Heb meteen even gekeken en overweeg nu serieus af en toe eens bloed te geven. Ik heb namelijk recent ontdekt dat ik een niet-veel-voorkomende bloedgroep heb.

*gaat nu weer ontopic*
Ik ben trouwens donateur van de dierenbescherming, rode kruis, aids fonds, kika, amnesty international en volgens mij nog wel 1 of 2. Verder geef ik aan collectes.

Ik heb het goed en gun anderen dat ook. En omdat ik niet zo goed weet hoe ik anderen meer zou kunnen helpen doneer ik dus geld. Doe ik iig iets.

Oh, en ik ben lid van de postcode loterij. U en kans, zij een kans!
Origineel, dat bloed doneren. De volgende keer dat er iemand aan de voordeur staat te rammelen met een collectebus: zeggen dat je bloed doneert, of ie even een kwartiertje de tijd heeft en dat je zo terug bent....
dat is wat ik je zeg,

nait soez'n ja, moar deur broez'n ja

de grunneger toal, sprek wie al'moal

ja mien jong, doe ook.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 maart 2011 @ 21:24:

Origineel, dat bloed doneren. De volgende keer dat er iemand aan de voordeur staat te rammelen met een collectebus: zeggen dat je bloed doneert, of ie even een kwartiertje de tijd heeft en dat je zo terug bent....
quote:Akakia schreef op 04 maart 2011 @ 21:25:

[...]

En dan halverwege roepen: 'kunt u even komen helpen, ik krijg geen goede ader gevonden!'
quote:Akakia schreef op 04 maart 2011 @ 21:05:

[...]

(Vast een beetje offtopic, maar ach, donatie is donatie) Hoe word je dat? Wat zijn de eisen? Dit vind ik namelijk echt wel een goed idee.Ik ben gewoon naar hun website gegaan (Sanquin), informatie opgevraagd, daarna intakegesprek gehad en nu dus donor!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 maart 2011 @ 21:28:

[...]

En dan halverwege roepen: 'kunt u even komen helpen, ik krijg geen goede ader gevonden!'En op het moment dat je het bloed in de collectebus plonst: "Zo, dit is mijn occasionele donatie! Veel succes verder!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven