Geld & Recht alle pijlers

goede hypotheekadviseur?

13-05-2011 18:24 16 berichten
Hallo

Ik wil graag een goede hypotheekadviseur vinden om mij eens heel duidelijk te vertellen welke hypotheek voor mij geschikt is, hoeveel ik kan lenen etc.

Maar als ik op internet zoek zie ik door de bomen het bos niet meer.

wie heeft tips hoe ik een goede, betrouwbare adviseur vind.

Bedankt,

Judith
Alle reacties Link kopieren
Jazeker de Hypotheker
Eentje die met pensioen is.
Oei, sorry, die bestaan niet.

Zijn namelijk nooit 100% onafhankelijk.
Ik heb goede ervaringen met hypotheekvisie. Maar dat is dacht ik altijd franchise.
Er zijn wel onafhankelijke hypotheekadviseurs. Die betaal je echter per uur en niet via provisie.
quote:coravanmora schreef op 13 mei 2011 @ 18:42:

Er zijn wel onafhankelijke hypotheekadviseurs. Die betaal je echter per uur en niet via provisie.

Nee hoor die bestaan niet echt onafhankelijke adviseurs. Uurtje factuurtje heet dat wat jij bedoelt, maar ze koppelen je altijd aan een hypotheekverstrekker die in hun eigen portefeuille staat.

Een inactieve adviseur is de enige die er geen baat bij heeft je te adviseren.
Gewoon zelf op pad gaan en her en der wat offertes bij banken opvragen. Een onafhankelijk hypotheekadviseur heb je niet nodig. Kijken naar de actuele rente en looptijd van de lening en vooral naar je eigen budget. En laat je ook niet gek maken door allerlei mooie constructies die banken je voorspiegelen.
quote:evelynsalt schreef op 13 mei 2011 @ 19:17:

Gewoon zelf op pad gaan en her en der wat offertes bij banken opvragen. Een onafhankelijk hypotheekadviseur heb je niet nodig. Kijken naar de actuele rente en looptijd van de lening en vooral naar je eigen budget. En laat je ook niet gek maken door allerlei mooie constructies die banken je voorspiegelen.Precies dat!
Vereniging Eigen Huis heeft een hypotheekservice. De provisie die de bank betaalt krijg jij, onder aftrek van een vast bedrag aan kosten voor het advies. Die zijn dus wel onafhankelijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je kunt aangeven wat je precies wilt weten, naast wat je kan lenen. Dan wil ik je wel wat advies geven.

Dan kan je wellicht meteen wat opties schrappen.
Ik zweer bij de Hypotheekshop Den Haag Centrum...
quote:Belle73 schreef op 13 mei 2011 @ 20:22:

Vereniging Eigen Huis heeft een hypotheekservice. De provisie die de bank betaalt krijg jij, onder aftrek van een vast bedrag aan kosten voor het advies. Die zijn dus wel onafhankelijk.Precies, lid worden van Vereniging Eigen Huis en dan gebruik maken van hun hypotheekservice. Goede ervaringen mee!
De Hypotheker, Hypotheekshop maar gewoon verschillende binnenstappen.

Die ene op die hoek en dag later ga je naar de andere op de andere hoek.

Je bent geheel vrij daarin.

Maar misschien niet onverstandig iemand mee te nemen die ook wat verstand heeft van huizen kopen en hypotheken. Bv je vader, oom o.d.

Ik ben nl naar een hypotheekadviseur geweest 4jr geleden alleen , en daar werd t allemaal heel mooi voorgespiegeld en uitgelegd.

Hypotheek die ik maar moest nemen was een beleggingshypotheek, daarmee ging ik naar mijn vader. Die viel zowat van zijn stoel en wilde paar dagen later met mij erheen en ook info van desbetreffende adviseur.. Adviseur krabbelde toen terug met zijn beleggingshypotheek omdat mijn vader ernstig kritische vragen stelde over mijn financiele mogelijkheden/kwesties. Had dan wel een vaste baan , maar stel dat ik die 2 jr later niet meer zou hebben wat zou er dan gebeuren etc etc.

Was toen erg blij met mijn kritische vader die erg belangrijke vragen stelde die ik zelf niet had gesteld uit onwetendheid en die de adviseur mij niet vroeg uit eigen belang of ook uit onwetendheid.
Ik zweer bij Pieter van Acadium Bastion, zit bij A'dam WTC. Ik snap geen hol van hypotheken maar hij had engelengeduld met me. Daarnaast was ie een grote steun en toeverlaat tijdens de onderhandelingen toen we eenmaal een huis hadden gevonden.
quote:monalisalove schreef op 13 mei 2011 @ 18:31:

Eentje die met pensioen is.

Een dooie oeps...

Precies, dit is het enige juiste antwoord!!!

Een gepensioneerde en als hij zijn werk netjes heeft gedaan, woont hij is niet in een kasteel of villa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven