Goud verkopen
donderdag 12 augustus 2010 om 17:56
Dag dames,
Ik zie steeds die (verschrikkelijke) reclame voorbij komen van Postal Gold. Nu heb ik hier nu goud liggen en ik was al heel lang van plan (en daar blijft het ook steeds bij) om eens te kijken of ik het ergens kan verkopen. Nu lijken die zaakjes waar "wij kopen goud" buiten staat me niet zo betrouwbaar.
Ik heb dus wel wat goud waar ik vanaf wil, maar wat is de beste methode. Zou een bedrijf dat reclame maakt op tv betrouwbaarder zijn dan de goudhandelaars op de hoek? Of is er nog een mogelijkheid om je goud ergens aan te bieden.
Het is natuurlijk ook mogelijk om iedereen af te gaan en te kijken waar je het meeste voor krijgt, maar dat vind ik nogal een gedoe
Ik zie steeds die (verschrikkelijke) reclame voorbij komen van Postal Gold. Nu heb ik hier nu goud liggen en ik was al heel lang van plan (en daar blijft het ook steeds bij) om eens te kijken of ik het ergens kan verkopen. Nu lijken die zaakjes waar "wij kopen goud" buiten staat me niet zo betrouwbaar.
Ik heb dus wel wat goud waar ik vanaf wil, maar wat is de beste methode. Zou een bedrijf dat reclame maakt op tv betrouwbaarder zijn dan de goudhandelaars op de hoek? Of is er nog een mogelijkheid om je goud ergens aan te bieden.
Het is natuurlijk ook mogelijk om iedereen af te gaan en te kijken waar je het meeste voor krijgt, maar dat vind ik nogal een gedoe
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
vrijdag 13 augustus 2010 om 12:19
vrijdag 13 augustus 2010 om 12:33
Ik heb ook een witgouden ring die ik echt nooit draag (ooit cadeau gekregen van mijn ex-schoonloeder) met daarin een gele diamant en daaromheen kleine witte diamantjes. De ring is door een edelsmid gemaakt van een antieke broche. Op zich weegt de ring niet echt veel, maar de gele diamant en de kleine diamantjes zouden nog wel wat waard kunnen zijn. Ik ben er wel eens naar een turkse juwelier geweest en die zei dat hij wel rond de 500 euro waard zou kunnen zijn maar kocht zelf niet in (en ik wilde er niets anders voor in de plaats kopen).
Ik heb een mail gestuurd naar www.goudperpost.nl, als ik iets hoor zal ik het wel laten weten.
Ik heb een mail gestuurd naar www.goudperpost.nl, als ik iets hoor zal ik het wel laten weten.
vrijdag 13 augustus 2010 om 16:01
Nou, ik denk dat ik in ieder geval maar niks op ging sturen. Je bent ook de controle kwijt he. Komt het wel aan, weegt het inderdaad zoveel als zij zeggen. Raken ze niks kwijt.
Dan vrees ik dat ik toch een rondje zal moeten maken langs een aantal winkel. Bah
Dan vrees ik dat ik toch een rondje zal moeten maken langs een aantal winkel. Bah
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
vrijdag 13 augustus 2010 om 16:54
quote:missrabbit schreef op 13 augustus 2010 @ 11:53:
Ik zit er ook over na te denken wat oud goud in te leveren, maar wilde gewoon naar een goede juwelier gaan. Ik vraag me alleen af hoe het zit met sieraden waar stenen inzitten. Weet iemand dat? Krijg je daar ook geld voor, of is het dan beter het sieraad op een andere manier in zijn geheel te verkopen?Als het diamentan zijn krijg je daar natuurlijk geld voor! Die zou ik nooit verkopen. Kun je altijd laten verwerken in een ander sierraad.
Ik zit er ook over na te denken wat oud goud in te leveren, maar wilde gewoon naar een goede juwelier gaan. Ik vraag me alleen af hoe het zit met sieraden waar stenen inzitten. Weet iemand dat? Krijg je daar ook geld voor, of is het dan beter het sieraad op een andere manier in zijn geheel te verkopen?Als het diamentan zijn krijg je daar natuurlijk geld voor! Die zou ik nooit verkopen. Kun je altijd laten verwerken in een ander sierraad.
vrijdag 13 augustus 2010 om 19:23
Ik heb het ook wel eens aangetekend opgestuurd. Kreeg netjes een mail met daar in het bedrag wat ik ervoor zou krijgen. Als ik niet akkoord ging zouden ze alles netjes terug sturen. Ik vond het best veel (de goudprijs was toen best hoorg) voor wat oud goud (sieraden van ex, stukjes los goud van ketting kleiner maken enzo). Ik kreeg het geld keurig op mijn rekening gestort. Prijs maakt niet zoveel uit volgens mij want iedereen heeft de goudprijs in grammen op zijn site staan en die zijn landelijk.
zaterdag 14 augustus 2010 om 22:41
Dat is geen proleem, dan lever je de hele handel in, en vraag je of je de stenen terug krijgt. Je krijgt dan de prijs van het goud in contanten waar je dan iets anders voor terug kan kopen, of kan laten maken.
Ps: Als je 25 per gram krijgt gaat het meestal om het puur goud gedeelte, dus in 14 krts zit 58 % puur goud, als je dan een ketting van bijvoorbeeld 10 gram hebt krijg je dus: 5,8 x 25 = 145 euro. Bij bedrijven waar je 15 per gram krijgt rekenen ze met het hele gewicht dus 10x15 =150. Het maakt per saldo dus niks uit.
Ps: Als je 25 per gram krijgt gaat het meestal om het puur goud gedeelte, dus in 14 krts zit 58 % puur goud, als je dan een ketting van bijvoorbeeld 10 gram hebt krijg je dus: 5,8 x 25 = 145 euro. Bij bedrijven waar je 15 per gram krijgt rekenen ze met het hele gewicht dus 10x15 =150. Het maakt per saldo dus niks uit.
woensdag 18 augustus 2010 om 10:49
Wilde deze toch even met jullie delen, vond 'm op een de site van het roze olifantje:
Naast ongewenste intimiteiten, ongewenste haargroei, ongewenste zwangerschappen en ongewenste kinderen, heb je nu ook ongewenst goud.
Je zal het maar hebben. Je hebt een leuk gezin met 2 fantastische kinderen en een trouwe viervoeter. Maar bovenin het nachtkastje naast je bed ligt 20 kilogram aan ongewenst goud. Een nachtmerrie.
Ik lag blauw!
Naast ongewenste intimiteiten, ongewenste haargroei, ongewenste zwangerschappen en ongewenste kinderen, heb je nu ook ongewenst goud.
Je zal het maar hebben. Je hebt een leuk gezin met 2 fantastische kinderen en een trouwe viervoeter. Maar bovenin het nachtkastje naast je bed ligt 20 kilogram aan ongewenst goud. Een nachtmerrie.
Ik lag blauw!
woensdag 18 augustus 2010 om 10:51
quote:Francisca_ schreef op 12 augustus 2010 @ 18:27:
Hebt u ook goud dat u niet meer nodig hebt?
Ik vind alleen die zin al tenenkrommend. Het zal wel correct Nederlands zijn, maar ik neig meer naar Heeft ipv Hebt.
En die vent heeft gewoon een kop om op te slaan.Hier wordt ik inderdaad ook erg agressief van. Bij mijn weten is het 'Heeft'....
Hebt u ook goud dat u niet meer nodig hebt?
Ik vind alleen die zin al tenenkrommend. Het zal wel correct Nederlands zijn, maar ik neig meer naar Heeft ipv Hebt.
En die vent heeft gewoon een kop om op te slaan.Hier wordt ik inderdaad ook erg agressief van. Bij mijn weten is het 'Heeft'....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
woensdag 18 augustus 2010 om 10:54
zondag 29 augustus 2010 om 14:50
er zijn in nederland een aantal bedrijven die goud zilver en andere edelmetalen in en verkopen zij geven je de beste prijs als je iets hebt waar je vanaf wilt.
uiteraard kan je het ook naar deze bedrijven sturen maar doe dit dan altijd wel met waarde aangifte en verzekerd vervoer, kost uiteraard iets meer maar je loopt dan geen risico.
uiteraard nemen de meeste juweliers het ook in maar die geven er een stuk minder voor of willen dat je bij hun iets anders koopt.
postalgold zal ook niet de beste prijs betalen zij maken veel reclame en dat geld moet ergens vandaan komen.
de prijs van goud is op dit moment zo'n 30 a 31 euro per gram het gaat hier dan wel om fijngoud dus zuiver goud 999,9 / 1000 (24 karaat).
sieraden zijn meestal 14 karaat en soms 18 karaat, sieraden uit het buitenland kunnen soms wel meer karaat zijn.
uiteraard kan je het ook naar deze bedrijven sturen maar doe dit dan altijd wel met waarde aangifte en verzekerd vervoer, kost uiteraard iets meer maar je loopt dan geen risico.
uiteraard nemen de meeste juweliers het ook in maar die geven er een stuk minder voor of willen dat je bij hun iets anders koopt.
postalgold zal ook niet de beste prijs betalen zij maken veel reclame en dat geld moet ergens vandaan komen.
de prijs van goud is op dit moment zo'n 30 a 31 euro per gram het gaat hier dan wel om fijngoud dus zuiver goud 999,9 / 1000 (24 karaat).
sieraden zijn meestal 14 karaat en soms 18 karaat, sieraden uit het buitenland kunnen soms wel meer karaat zijn.
zondag 29 augustus 2010 om 14:55
quote:lively schreef op 12 augustus 2010 @ 20:23:
[...]
van een recessie wordt je wellicht behoorlijk depressief ja!
je bedoelt eigenlijk dat je niet weet wat een depressie is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Depressie_(economie)
[...]
van een recessie wordt je wellicht behoorlijk depressief ja!
je bedoelt eigenlijk dat je niet weet wat een depressie is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Depressie_(economie)
zondag 29 augustus 2010 om 14:56
quote:PlayingTheAngel schreef op 13 augustus 2010 @ 12:19:
Bij Siebel (waar ik was voor trouwringen) krijg je 25 euro per gram in cadeaubonnen (dus voor de aankoop van iets nieuws). Ik heb rondgevraagd en gekeken en begrijp dat je er minder voor krijgt als je alleen contacten wilt (wat me ook wel logisch lijkt).
Ik deze week nav deze tip naar Siebel. Mag je slechts de helft van je aankoop met bonnen betalen... Zucht...
En een zeer ondoorzichtig systeem want opsturen naar de taxateur enzo.
En verder hebben ze trouwens helemaal niks leuks bij Siebel. Sinds wanneer is dat zo'n merken net niet tent? Was voorheen toch gewoon een goede juwelier?
Bij Siebel (waar ik was voor trouwringen) krijg je 25 euro per gram in cadeaubonnen (dus voor de aankoop van iets nieuws). Ik heb rondgevraagd en gekeken en begrijp dat je er minder voor krijgt als je alleen contacten wilt (wat me ook wel logisch lijkt).
Ik deze week nav deze tip naar Siebel. Mag je slechts de helft van je aankoop met bonnen betalen... Zucht...
En een zeer ondoorzichtig systeem want opsturen naar de taxateur enzo.
En verder hebben ze trouwens helemaal niks leuks bij Siebel. Sinds wanneer is dat zo'n merken net niet tent? Was voorheen toch gewoon een goede juwelier?
zondag 29 augustus 2010 om 14:57
quote:iloveviva schreef op 18 augustus 2010 @ 14:13:
Wij hebben goede ervaring in amsterdam, hebben dat toevallig gekoppeld aan een bezoekje die kant op.
Kreeg meer dan verwacht.
Je moet je legitimeren en krijgt direct je geld mee.
Zou even moeten kijken welke zaak het precies wasDoe eens als je wil?
Wij hebben goede ervaring in amsterdam, hebben dat toevallig gekoppeld aan een bezoekje die kant op.
Kreeg meer dan verwacht.
Je moet je legitimeren en krijgt direct je geld mee.
Zou even moeten kijken welke zaak het precies wasDoe eens als je wil?
vrijdag 5 november 2010 om 20:52