Heffingkorting
zondag 13 februari 2011 om 11:59
Hallo,
Ik ben ploen. Heb mij net geregistreerd
Ik lees al jaren mee op het forum. Dus ik weet dat ik waarschijnlijk
aangevallen wordt op schrijffouten.
Doe dit niet uit slordigheid, maar weinig scholing en dyslectisch.
Gelukkig zit er een controle op voor schrijffouten, maar of dat perfect is weet ik ook niet.
Ik ben te zenuwachtig om te wachtten tot morgen, want dan kan ik pas met de belasting bellen.
Ik heb een kind, die een uitkering heeft.
Sinds vorig jaar heeft mijn kind een baan voor 16 uren per week.
En als aanvulling natuurlijk de uitkering.
Nu zijn de jaaropgave binnen gekomen.
Ik zie dat bij alle twee er heffingskorting is toegepast.
Ik meen op het forum gelezen te hebben dat je slechts van een werkgever/uitkering instantie, heffingskorting kan toepassen.
Geldt dit ook voor deze situatie?
Daar dit ook nieuw is voor mij, stel ik deze vraag.Totaal geen verstand dit.
Wie heeft een antwoord op deze vraag?
Ik ben ploen. Heb mij net geregistreerd
Ik lees al jaren mee op het forum. Dus ik weet dat ik waarschijnlijk
aangevallen wordt op schrijffouten.
Doe dit niet uit slordigheid, maar weinig scholing en dyslectisch.
Gelukkig zit er een controle op voor schrijffouten, maar of dat perfect is weet ik ook niet.
Ik ben te zenuwachtig om te wachtten tot morgen, want dan kan ik pas met de belasting bellen.
Ik heb een kind, die een uitkering heeft.
Sinds vorig jaar heeft mijn kind een baan voor 16 uren per week.
En als aanvulling natuurlijk de uitkering.
Nu zijn de jaaropgave binnen gekomen.
Ik zie dat bij alle twee er heffingskorting is toegepast.
Ik meen op het forum gelezen te hebben dat je slechts van een werkgever/uitkering instantie, heffingskorting kan toepassen.
Geldt dit ook voor deze situatie?
Daar dit ook nieuw is voor mij, stel ik deze vraag.Totaal geen verstand dit.
Wie heeft een antwoord op deze vraag?
woensdag 16 februari 2011 om 12:21
Sorry, maar ik begrijp even iets niet.
Wat is er mis met 'kind' dat jij dit allemaal voor hem regelt en dat hij zelfs niet eens weet dat dit probleem er (eventueel) is? (Of althans, niet toen je voor het eerst postte, ik begrijp dat je het hem later toen hij terugkwam wel hebt verteld.) Als hij al een aantal jaren een uitkering heeft, moet hij toch al ruim 20 zijn? En hij woont op zichzelf? (Je schrijft dat hij depri naar huis is gegaan.)
Waarom moet jij dan zijn jaaropgaven nakijken en een belastingformulier invulllen? Tenzij hij echt minderbegaafd is of zo, maar hij moet dat belastingformulier wel zelf tekenen, dus blijkbaar staat hij niet onder curatele oid.
Wat is er mis met 'kind' dat jij dit allemaal voor hem regelt en dat hij zelfs niet eens weet dat dit probleem er (eventueel) is? (Of althans, niet toen je voor het eerst postte, ik begrijp dat je het hem later toen hij terugkwam wel hebt verteld.) Als hij al een aantal jaren een uitkering heeft, moet hij toch al ruim 20 zijn? En hij woont op zichzelf? (Je schrijft dat hij depri naar huis is gegaan.)
Waarom moet jij dan zijn jaaropgaven nakijken en een belastingformulier invulllen? Tenzij hij echt minderbegaafd is of zo, maar hij moet dat belastingformulier wel zelf tekenen, dus blijkbaar staat hij niet onder curatele oid.