Geld & Recht alle pijlers

Help!! Dwangbevel Belastingdienst

03-10-2013 16:41 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit echt even met mijn handen in het haar. Bij voorbaat excuses, het wordt een lang verhaal!

Door omstandigheden ben ik bewindvoerder over de gelden en goederen van mijn vader (is officieel, dus ook uitgesproken door rechtbank). Ik ontvang dus ook alle rekeningen en draag zorg voor de betaling daarvan. Nu kreeg mijn vader deze zomer wel érg veel terugvorderingen van de Belastingdienst. Op 1 na allemaal zorg- en huurtoeslag. N.a.v. telefoontje naar BD eerst een brief gestuurd of ik een afspraak met iemand kon maken om de schulden te bespreken, of in ieder geval in één overzicht kon krijgen welke schulden hij open had staan en waarvoor. Het werd gewoon onoverzichtelijk en torenhoog. Geen reactie hierop gekregen.

Reactie bleef uit, dus ik heb vervolgens (ook weer op advies) één aanvraag voor betaling in termijnen ingediend, dus voor alle aanslagen bij elkaar. Want de vorderingen waren zo hoog en veel, dat zelfs de maandbedragen niet op te hoesten waren. Ook hier dus geen reactie op gehad tot nu toe, de reactie die ik kreeg was vandaag dus twee dwangebevelen. Ben je dus mooi klaar mee. 1 ervan heb ik gelijk betaald, maar de ander niet, omdat mijn vader daar gewoon het geld niet voor heeft.

En wat nu? Ik heb gelijk gebeld, BD zegt mij maandag terug te bellen. Dat zou ik fantastisch vinden, ware het niet dat ik dan aan de andere kant van de wereld zit met het tijdsverschil en belkostenplaatje van dien. Ik heb de belafspraak wel gemaakt, maar ik twijfel of die door gaat, omdat ik niet eens weet of ik wel bereik zal hebben of wat dan ook. Kon ook niet anders afgesproken worden, dat ik zou bellen of op een ander moment (als ik wel weer in NL ben). Gedoe gedoe dus!

Wat is nu het slimst om te doen? Ik wilde een aangetekende brief schrijven, maar naar een postbusnummer gaat dat niet. Is het een idee dat ik een aangetekende brief stuur naar het BD-kantoor dat op de aanslagen staat? En daarin uitleg dat ik uitstel heb gevraagd, geen gehoor daarop heb gekregen, nu naar het buitenland ga en graag contact met ze opneem om een bevredigende situatie voor alle partijen te creëren? Of doen ze daar toch niets mee?

Het andere lullige is dat ik 1 van de 2 dwangbevelen betaald heb, maar ik heb het bedrag betaald van het dwangebevel. In alle stress dus meteen betaald en daarna pas gelezen. Blijkt dat in dit bedrag de invorderingsrente nog niet zit. Klopt dit? Ik probeerde alweer terug te bellen naar de BD met de vraag hoeveel rente ik dan nog even over moet boeken, maar "al onze medewerkers zijn in gesprek, probeert u het later nog eens. de verbinding wordt nu verbroken." (Gestoord ) Kan ik er op een of andere manier achterkomen hoeveel rente ik hierop moet betalen? 1 dwangbevel minder scheelt toch al wel weer.

Pff, en dat voor mijn vakantie, en terwijl ik zelf ook nog superveel werkstress heb! Ik kan wel huilen

Sorry voor het misschien warrige verhaal, ik schrijf dit helemaal gestressed en in paniek op! Ik hoop dat iemand weet wat ik nu het beste kan doen!
Top! Je vader kan trots zijn op zijn doortastende dochter als bewindvoerder! Fijne vakantie, succes met afronden en dergelijke vanavond en morgen en we houden elkaar op de hoogte! Welterusten!

Doreia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven