Geld & Recht alle pijlers

Help, gele bedrijvengids plaatst mijn emailadres!

24-01-2012 11:15 5 berichten
Gisteren googlede ik op mijn emailadres en vond een hit op de gele bedrijvengids site. Los van de vraag hoe ze aan dit adres komen, wil ik niet dat dit emailadres op het internet te zien is omdat het een privé adres is, dus ik wil dit graag veranderen. Nu weet ik dat deze club als niet zo heel betrouwbaar te boek staat, dus mijn vraag is of het zin heeft om contact met ze op te nemen. Dit kan namelijk online. Of zou ik dan zo'n nepnota van ze krijgen en speel ik ze alleen maar in de kaart? Iemand ervaring?
Oh wat irritant!!

Grote kans inderdaad dat ze je bestoken met nota's en dergelijke.

Kan je niet eens de KvK bellen voor advies?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je ze mailen dat ze het moeten verwijderen?

Ik heb dat een keer ergens bij gedaan...weet alleen niet meer welke site dat was..maar ze haalden het wel weg

Als ze al een nota sturen...niet betalen natuurlijk!! Je hebt hier nooit om gevraagd en dat kunnen ze ook niet aantonen met een contract.
Ik heb al eens van die nota's gehad, weet niet of het van hen was, maar natuurlijk rook ik al van verre dat dit niet OK was. Nooit op ingegaan natuurlijk. Alleen, ze hebben dus op de een of andere manier wel mijn emailadres en mijn verdere adresgegevens met elkaar gekoppeld en dat wil ik niet. Ik kan ze natuurlijk mailen, maar ik weet gewoon niet wat ik dan in gang zet...
Let even op, meestal sturen ze iets dat LIJKT op een factuur met acceptgiro eronder. Maar dat is dan géén factuur. Onderaan staat dan in kleine lettertjes dat het om een AANBIEDING gaat. En zodra je betaalt zit je aan een abonnement vast.

Ik krijg die dingen vaak ook voor de vermelding op één of andere flut website voor mijn bedrijf. En dan hebben ze ook nog het lef om daarover te bellen en proberen je onder druk te zetten. Gelukkig zijn de mensen van de financiële administratie daar niet gevoelig voor. Wij hebben er zelfs zo'n bedrijf bij gehad die door de KvK al waren uitgeschreven om hun oplichtingspraktijken maar desondanks gewoon doorgaan.

TO: Google die website eens met woorden als "oplichting", "onvindbaar" e.d. erbij. Vaak zie je dan snel genoeg met wat voor een bedrijf je te maken hebt. En misschien vind je dan ook tips over hoe je die vermelding weer kunt laten weghalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven