Geld & Recht alle pijlers

#HELP HELP HELP!

02-12-2013 12:54 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een studente van 20 en zit met een probleem. Ik moet tot de 25ste van de maand rondkomen met 10 euro. (Alleen eten en drinken)

Kan van niemand wat lenen. Wat raden jullie me aan om te kopen dat lang meegaat en goed vult?
Ik zit bij Den Haag, en je kunt bij mij komen mee-eten, en ik heb nog vier kilo basmatai- rijst staan die mijn man niet lekker vindt...
Ik miste de rode kool (of sowieso seizoensgroenten!) trouwens in tips. Wij hebben voor 1 euro op de markt een giga rode kool gekocht waar je gemakkelijk een week van kan eten. Beetje kruiden, azijn, ui en appeltjes en je kan ze koken. Of roerbakken, of rauw eten.
Er is een paar keer de tip voor hutspot of stamppot gegeven. Aardappels, uien en wortels zijn momenteel heel goedkoop. Maar TO reageert daar niet op.
quote:banaanaap schreef op 05 december 2013 @ 15:31:

Die formulieren zijn voor mij in elk geval drempel genoeg om af te zien van een aanvraag. Dan maar droog brood en einde-van-de-markt-groenten.

Alleen als uitkeringsgerechtigde "lijkt" het gemakkelijk invulbaar te zijn.Yep, hier idem. Zat een periode zo krap dat ik volgens de regels in aanmerking zou kunnen komen. Ben begonnen met invullen maar heb het opgegeven. Bedelen om een klusje voor goederen of geld gaat echt makkelijker. (hier in de buurt toendertijd tenminste)
quote:Ikhierhuh schreef op 05 december 2013 @ 15:41:

Iedereen help een ander zoals hem zelf uitmaakt. Of niet?

TO had al lang geleden aangegeven waarom zij niet wil ingaan, zij wil namelijk niet bedelen. Haar goede recht!Geen liefdadigheid kiezen is idd haar goed recht. Maar ook op klus aanbiedingen reageert ze niet en dat is vreemd. Als je echt zo krap zit en iemand bied aan dat je voor een paar uurtjes 50 euro kunt verdienen had ik iig geïnformeerd. TO gaat echter nergens op in en reageert nergens op. Dat vind ik een teken dat het toch een bedeltopic was.
quote:nina1966 schreef op 05 december 2013 @ 17:21:

[...]

Geen liefdadigheid kiezen is idd haar goed recht. Maar ook op klus aanbiedingen reageert ze niet en dat is vreemd. Als je echt zo krap zit en iemand bied aan dat je voor een paar uurtjes 50 euro kunt verdienen had ik iig geïnformeerd. TO gaat echter nergens op in en reageert nergens op. Dat vind ik een teken dat het toch een bedeltopic was.Deed zij wel nina, aantal pagina's geleden. Iedereen netjes bedankt voor de moeite en uitgelegd dat zij alleen op zoek naar tips was.
quote:lizzy75 schreef op 05 december 2013 @ 16:55:

Er is een paar keer de tip voor hutspot of stamppot gegeven. Aardappels, uien en wortels zijn momenteel heel goedkoop. Maar TO reageert daar niet op.TO heeft toch gereageerd?

Bedankt voor alle tips. Ik ga niet in op mensenn, want ik heb deze topic niet aangemaakt om te bedelen voor voedsel/geld. Dankjewel voor alle handige tips van iedereen en MV je bent een schat. Ik heb net euroshopper pasta gekocht en brood gekregen van de Turkse bakker. Morgen ga ik even langs de markt rond sluitingstijd. Moet wel lukken tot de 20ste. Dankjewel allemaal !

of had ze hier moeten komen vertellen wat ze gekookt heeft deze dagen?

ik vind het aanbod heel lief, van de personen hier en van de voedselbank

maar ik kan me voorstellen dat TO er niet op in gaat

soms menen mensen na een gift / bijdrage ook bemoeienis te kunnen inbrengen (ik zeg niet dat dat het plan van de aanbieders is!), dan kan je terughoudend zijn

in zo'n geval is de VB (zonder "verplichting") een betere optie

maar TO heeft ook al aangegeven geen voedsel of geld te willen, alleen tips

dus snap ik niet dat mensen erover vallen dat er niet op het aanbod wordt ingegaan
Als je alleen tips zoekt dan kun je het topic ook anders starten dan met hoofdletters HELPHELPHELP te roepen.

Ik denk dat TO geschrokken is toen bleek dat ze aan het dubbelnicken (zie 3 december 20:38) was in een ander draadje. Ze heeft ook een vriendje. Dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen, als je niet eens een karweitje aanneemt waar je 50 euro mee kunt verdienen.
quote:nina1966 schreef op 05 december 2013 @ 17:21:

[...]

Maar ook op klus aanbiedingen reageert ze niet en dat is vreemd. Als je echt zo krap zit en iemand bied aan dat je voor een paar uurtjes 50 euro kunt verdienen had ik iig geïnformeerd. TO gaat echter nergens op in en reageert nergens op. Dat vind ik een teken dat het toch een bedeltopic was.

ze heeft bedankt voor de tips en ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om bij iemand aan de deur te gaan om klusjes te komen doen voor 50,-

ze vroeg niet om geld, ze vroeg niet om betaalde klusjes maar om tips
Moet ze zelf weten Lady, ik ga haar niet voor leugenaar maken om een nick, en als ik met de wetenschap dat ik 3 weken moet leven van 10 euro zou ik ook keihard roepen HELP!
quote:Ikhierhuh schreef op 05 december 2013 @ 17:45:

Moet ze zelf weten Lady, ik ga haar niet voor leugenaar maken om een nick, en als ik met de wetenschap dat ik 3 weken moet leven van 10 euro zou ik ook keihard roepen HELP!Leg me geen woorden in de mond die ik niet gebruik. Ik schrijf dat TO een vriendje heeft en dat het dus zo'n vaart niet zal lopen met krap zitten.
quote:

oscarzetaacosta schreef op 02 december 2013 @ 14:46:

Natuurlijk is dit een bedeltopic. Als TS oprecht op zoek zou zijn naar recepten voor goedkope maaltijden, dan zou ze de 100 andere topics met dezelfde strekking kunnen checken.

TS hoopt op die ene gek die zijn of haar chequeboek tevoorschijn tovert.

single-lady

Precies. Het is al de derde keer dat zoiets voorbij komt. Het is opvallend dat de topic starters nooit reageren op alle tips. Ze hopen dat iemand via een PB een banknummer vraagt en dan geld stort.

We zitten allemaal wel eens krap. Een kwestie van goed leren plannen. En als het misgaat niet te bang zijn een beroep te doen op vrienden en familie, je kunt het altijd weer terug doen als je zelf weer wat meer hebt.

Bovendien zijn er in alle draadjes tot nu toe nog genoeg mensen die een doos met eten , een karweitje of een maaltijd aanbieden maar daar gaat het blijkbaar niet om, het gaat om geld!

Ik sta iedere keer weer versteld van alle aardige goedbedoelende mensen hier op het forum die willen helpen en de stilte die er dan op volgt van de topic starter....

Sorry hoor maar...
quote:noa schreef op 05 december 2013 @ 15:58:

Nou wordt er net gedaan of Saffietje aan verduistering doet. Kom op, ze werkt daar vrijwillig, dan ben je sowieso al barmhartig vind ik.

Ik werk er idd vrijwillig, en ja als mensen de eerste keer komen,mag ik ze een eenmalig noodpakket meegeven, daarna gaan mensen op een wachtlijst en worden gebeld om te komen voor een intake gesprek.

Verder lieve reactie noa.
quote:Star schreef op 05 december 2013 @ 15:34:

[...]

Maar Saffietje werkt toch bij de Voedselbank? Er zullen heus regels zijn waar werknemers/vrijwilligers zich aan moeten houden. En regels dat ze bij nood een pakket mogen uitreiken.Idd
quote:Ikhierhuh schreef op 05 december 2013 @ 18:02:

Sorry hoor maar...Het is niet de eerste keer dat mensen over elkaar heen vallen met lieve aanbiedingen en goedbedoelde tips en karweitjes en dat de topic starter niet meer reageert.
quote:single-lady schreef op 05 december 2013 @ 18:18:

[...]

Het is niet de eerste keer dat mensen over elkaar heen vallen met lieve aanbiedingen en goedbedoelde tips en karweitjes en dat de topic starter niet meer reageert.Maar wat als zij dus juist wel de waarheid verteld? Moet zij ook voor boeten? Ik denk niet zo en ga altijd van uit dat dingen zijn zoals verteld worden tot... maar is hier niet van toepassing.
quote:single-lady schreef op 05 december 2013 @ 18:18:

[...]

Het is niet de eerste keer dat mensen over elkaar heen vallen met lieve aanbiedingen en goedbedoelde tips en karweitjes en dat de topic starter niet meer reageert.

ze heeft gereageerd en ze heeft bedankt voor de tips (zie hierboven ergens)

wat had je gehoopt dat ze nog meer zou komen posten? ieder persoonlijk bedanken? vertellen wat ze heef gegeten en hoeveel ze nog over heeft, dagelijks?

nee toch.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven