Geld & Recht alle pijlers

#HELP HELP HELP!

02-12-2013 12:54 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een studente van 20 en zit met een probleem. Ik moet tot de 25ste van de maand rondkomen met 10 euro. (Alleen eten en drinken)

Kan van niemand wat lenen. Wat raden jullie me aan om te kopen dat lang meegaat en goed vult?
Ik zit bij Den Haag, en je kunt bij mij komen mee-eten, en ik heb nog vier kilo basmatai- rijst staan die mijn man niet lekker vindt...
Ik miste de rode kool (of sowieso seizoensgroenten!) trouwens in tips. Wij hebben voor 1 euro op de markt een giga rode kool gekocht waar je gemakkelijk een week van kan eten. Beetje kruiden, azijn, ui en appeltjes en je kan ze koken. Of roerbakken, of rauw eten.
Er is een paar keer de tip voor hutspot of stamppot gegeven. Aardappels, uien en wortels zijn momenteel heel goedkoop. Maar TO reageert daar niet op.
quote:banaanaap schreef op 05 december 2013 @ 15:31:

Die formulieren zijn voor mij in elk geval drempel genoeg om af te zien van een aanvraag. Dan maar droog brood en einde-van-de-markt-groenten.

Alleen als uitkeringsgerechtigde "lijkt" het gemakkelijk invulbaar te zijn.Yep, hier idem. Zat een periode zo krap dat ik volgens de regels in aanmerking zou kunnen komen. Ben begonnen met invullen maar heb het opgegeven. Bedelen om een klusje voor goederen of geld gaat echt makkelijker. (hier in de buurt toendertijd tenminste)
quote:Ikhierhuh schreef op 05 december 2013 @ 15:41:

Iedereen help een ander zoals hem zelf uitmaakt. Of niet?

TO had al lang geleden aangegeven waarom zij niet wil ingaan, zij wil namelijk niet bedelen. Haar goede recht!Geen liefdadigheid kiezen is idd haar goed recht. Maar ook op klus aanbiedingen reageert ze niet en dat is vreemd. Als je echt zo krap zit en iemand bied aan dat je voor een paar uurtjes 50 euro kunt verdienen had ik iig geïnformeerd. TO gaat echter nergens op in en reageert nergens op. Dat vind ik een teken dat het toch een bedeltopic was.