Geld & Recht alle pijlers

#HELP HELP HELP!

02-12-2013 12:54 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een studente van 20 en zit met een probleem. Ik moet tot de 25ste van de maand rondkomen met 10 euro. (Alleen eten en drinken)

Kan van niemand wat lenen. Wat raden jullie me aan om te kopen dat lang meegaat en goed vult?
hier regio Achterhoek
Bijverdienen als babysit? Of als huisdierenoppas? Hondenuitlater? Boodschappenhulp? Klusjesvrouw? Hang een briefje op bij supermarkten en op het brievenbussenblok bij flats in de buurt.
Natuurlijk is dit een bedeltopic. Als TS oprecht op zoek zou zijn naar recepten voor goedkope maaltijden, dan zou ze de 100 andere topics met dezelfde strekking kunnen checken.

TS hoopt op die ene gek die zijn of haar chequeboek tevoorschijn tovert.
quote:oscarzetaacosta schreef op 02 december 2013 @ 14:46:

Natuurlijk is dit een bedeltopic. Als TS oprecht op zoek zou zijn naar recepten voor goedkope maaltijden, dan zou ze de 100 andere topics met dezelfde strekking kunnen checken.

TS hoopt op die ene gek die zijn of haar chequeboek tevoorschijn tovert.Dit dus.
En dan speciaal aanmelden op het vivaforum. TO is helemaal nieuw hier.
quote:zomerfreak schreef op 02 december 2013 @ 14:51:

[...]

Dit dus.Ja haaaaaloo, er staat ons ook een dure december maand te wachten, dus alle beetjes helpen!
.
Mij kost minder moeite goed over mensen denken dan slecht. In iedere geval ga ik iedere avond met een zalig gevoel naar mijn bed.
Normaliter zou ik dit nooit voorstellen maar kun je niet rood staan? Studenten kunnen volgens mij binnen 10 minuten 1000 euro rood staan. Niet de beste oplossing maar zo heb je meer ruimte.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 december 2013 @ 13:13:

Als je in de buurt woont van Amsterdam kan je wel.Lees ik het nu goed dat jijzelf de voedselbank nodig hebt en dan evengoed nog aan een ander aanbied?
Mylene_valerie?
ff uppen.
quote:dropneusje77, 3 uur geleden

Ga bij de jumbo op zoek naar producten die dezelfde dag op moeten of over de datum zijn. In het eerste geval mag je ze gratis mee nemen, in het tweede geval krijg je een nieuw product gratis mee. Succes!

Dat is een goed idee.

Kan je trouwens als student ook niet je lening bij DUO even opschroeven?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hutspot. Maar zelfs als dat het enige is dat je gaat eten haal je dat niet denk ik.
Met het risico dat je afgeschoten wordt als je ja reageert (doe daarom maar een prive bericht:) ) mag je van mij wel 10 eu hebben / lenen. Bedeltopic (wat ik niet denk) of niet.. Tis hoe dan ook erg zat. Plus ik heb iets liefs gekregen via het vivaforum, diegene wilde er niks voor terug dus kan ik zo mijn ding doen:)
ik wil je ook best wel iets lenen/geven. Gewoon omdat ik echt niet weet hoe je bijna 3 weken moet eten met zo weinig geld. Ik hoor het wel.
not all who wander are lost
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 december 2013 @ 13:13:

Als je in de buurt woont van Amsterdam kan je wel een mini voedselpakket van mij krijgen van de voedselbank. Pasta, rijst, groente achter glas en wat je nog meer nodig hebt. Heb zelf ook nog wel wat nodig maar dat kan ik uiteraard wel delen. Als je op vrijdag zou komen dan heb ik ook nog wel vers gebakken brood. Heb nog wat nieuwe potten jam die ik niet eet. Thee end mag je ook van mij hebben, ik heb ook nog limonade.

Zeg het maar als ik je kan helpen.

Luxe en lekkere producten heb ik zelf al niet dus kan je daarmee niet helpen.Je bent een bijzonder mens. Als je wil kan ik je iets sturen voor de feestdagen. Afhalen mag ook want woon ook in Amsterdam. Geldt ook voor to
Bedankt voor alle tips. Ik ga niet in op mensenn, want ik heb deze topic niet aangemaakt om te bedelen voor voedsel/geld. Dankjewel voor alle handige tips van iedereen en MV je bent een schat. Ik heb net euroshopper pasta gekocht en brood gekregen van de Turkse bakker. Morgen ga ik even langs de markt rond sluitingstijd. Moet wel lukken tot de 20ste. Dankjewel allemaal !
Aardig van de bakker!
Goed zo pareltje. En maak een grote Pan pasta, dat kan je met gemak invriezen. Doe ik ook regelmatig want ik heb altijd over omdat ik altijd alleen eet. En erg lief van de Turkse bakker.
.
Oh en voor 70 cent heb je pasta saus een hele grote pot. Misschien niet super veel smaak aan maar het is iets. Pasta is ook lekker met alleen een beetje pesto
.
Lidl heeft vaak 1 soort groenten heel goedkoop trouwens. Prei voor 20 cent bijvoorbeeld.
volgens de site van DUO staat de 20e je stufi erop

scheelt al weer 5 dagen
Jup ivm feestdagen. Grote maaltijden scheelt ook veel geld, deed ik toen ik op kamers woonde. Of gezamenlijk eten, wat lenen van een huisgenoot.
quote:nina1966 schreef op 02 december 2013 @ 15:20:

[...]

Lees ik het nu goed dat jijzelf de voedselbank nodig hebt en dan evengoed nog aan een ander aanbied?Wat een aannames weer, ook al zou MV gebruik maken van deVB, mag ze dan een ander niet iets aanbieden/iets niet lekker vinden? Moet ze jou verantwoording daarvoor afleggen. Bovendien zijn de 1 pers. pakketten erg ruim. En ach zo zie je maar weer, zij die het minst hebben, delen graag.
quote:thee schreef op maandag 02 december 2013 18:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nina1966 in "#HELP HELP HELP!"" class="messagelink">nina1966 schreef op 02 december 2013 @ 15:20</a>:</b>

[...]

Lees ik het nu goed dat jijzelf de voedselbank nodig hebt en dan evengoed nog aan een ander aanbied?</div></blockquote>Wat een aannames weer, ook al zou MV gebruik maken van deVB, mag ze dan een ander niet iets aanbieden/iets niet lekker vinden? Moet ze jou verantwoording daarvoor afleggen. Bovendien zijn de 1 pers. pakketten erg ruim. En ach zo zie je maar weer, zij die het minst hebben, delen graag.

Ik denk dat Nina bedoelt dat ze het erg lief vind van mv. althans zo vat ik het op maar kan het mis hebben.

Ik vind het wel heel lief van mv
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven