Geld & Recht alle pijlers

Help! Huis gekocht vol zilvervisjes blijkt nu!

18-09-2016 11:35 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zó klaar mee! Werd vannacht wakker van gekriebel op mijn been (er liep 1 zilvervisje in bed en 1 op mijn been) en was net de strijk aan het wegleggen en zag er 1 in de kast van de jongste... Bah bah bah!!

De makelaar was al ingeschakeld en de kosten voor de verdelger worden verhaald op de vorige bewoners. De verdelger is nu 2x geweest, maar het heeft nog weinig resultaat. We hebben het huis nu 5 maanden. De verdelger zei dat hij 2x langs moest komen. Hij gebruikt valletjes met een soort plakspul waar ze in blijven plakken en een soort gel waar ze van eten en aan doodgaan.

Echter, snachts kan ik nergens lopen zonder overal zilvervisjes weg te zien schieten (van hele grote tot ienimini varianten), als ik smorgens vroeg de trap afloop zitten er sowieso 6 op de muur..

We wonen in een 2 onder 1 kap. De vorige bewoner zegt dat de buren er een zooitje van hebben en dat ze daar vandaan komen. Wij hebben alles al in plastic bakken (zaten zelfs al in de bloem!), stofzuigen 2x per dag en ik ga elke nacht om 2 uur met een zaklantaarn over de vloer om zilvervisjes dood te drukken. Mijn man verklaart me voor gek, maar ik vind het zoooo vies!!

Het huis en de wijk is geweldig, maar de zilvervisjes verpesten ons woongenot! Komen we er ooit vanaf? Of hebben we een kat in de zak gekocht? Het huis was erg duur..

Kunnen we geld terug krijgen van de vorige bewoners omdat ze dit niet gemeld hebben? Verhuizen heeft weinig zin hoorde ik als de zilvervisjes niet weggaan, je neemt ze zo weer mee...

De buren worden ook meebehandeld door de verdelger. Dat betalen ze zelf. Ik ben alleen bang dat ze niet op nog meer onkosten zitten te wachten (ze hebben al 300 euro betaald). Onze kosten zijn vor de vorige bewoner omdat hij het niet gemeld heeft en het wel bij hem bekend was.

Ik ben ten einde raad! :(
quote:-Kia-Ora- schreef op 18 september 2016 @ 12:35:

[...]

Ik ze ... rennen .

Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen.

Maar daar zou ik ook niet blij van worden als ze met zoveel tegelijkertijd ineens te voorschijn komen.
quote:-Kia-Ora- schreef op 18 september 2016 @ 12:27:

Zeg dat nou niet! Wedden, deze week kom je er eentje tegen .Als dat zo is zal ik het hier melden.
Oh de horror Kia-Ora!
Omg Kia!
Prrrr, mauw miawwwww.
Leesvoer: http://www.nev.nl/pages/p ... mmers/2002/62-2/34-42.pdf

In onze huidige nieuwbouwwoning daalt de temperatuur nooit onder de 19 graden, dus ze kunnen zich het hele jaar door voortplanten. En het is een benedenwoning, dus de ramen kunnen alleen open als we thuis en wakker zijn.

In ons volgende nieuwbouwhuis ga ik het hele jaar door de ramen overdag en 's nachts open zetten, hopelijk helpt dat.
quote:-Kia-Ora- schreef op 18 september 2016 @ 12:35:

[...]

Ik zeg toch niet dat je niet moet afkitten. Ik zeg dat ze van kit houden. Dus ze eten er zo doorheen als je pech hebt. Ik had ook alles gekit maar daar vraten ze gewoon een gat in, helaas. Ik vond na een paar maanden alweer kleine gaatjes in de kit waar ze doorheen konden. Dus ondanks het kitten kwamen ze er gewoon doorheen. Toen ik de bron nog niet gevonden had.

Maar ik had een enorme invasie van die beesten. Had lekkage onder het bad wat jaren ongemerkt is gebleven. Toen de tegels van het bad los gingen kwamen ze er met tienduizenden uit rennen . Volgens mij heb ik nog nooit zo hard gegild en ik vind insecten helemaal niet vervelend maar fascinerend. Maar het waren er zo veel.Oh gatver Kia
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 18 september 2016 @ 12:44:

Leesvoer: http://www.nev.nl/pages/p ... mmers/2002/62-2/34-42.pdf

In onze huidige nieuwbouwwoning daalt de temperatuur nooit onder de 19 graden, dus ze kunnen zich het hele jaar door voortplanten. En het is een benedenwoning, dus de ramen kunnen alleen open als we thuis en wakker zijn.

In ons volgende nieuwbouwhuis ga ik het hele jaar door de ramen overdag en 's nachts open zetten, hopelijk helpt dat.Zitten er dan geen ventilatieroostertjes in je ramen?
Wil je niet ongerust maken TO, maar waarschijnlijk kom je er nooit meer helemaal vanaf. Ook al ga je verhuizen, ze verhuizen gezellig mee met je spullen.

Ik leef al vele jaren in een huis met deze beestjes. Je krijgt er gelukkig niks van. Bedwansen is veel erger.

Wat ik lees heb jij echt een plaag. Dan kan teruggedrongen worden. Een tijdje terug was hier ook een topic over en deze TO heeft het aardig onder controle gekregen met een bepaald merk ongediertespray.
quote:mary57 schreef op 18 september 2016 @ 12:47:

[...]

Zitten er dan geen ventilatieroostertjes in je ramen?Nee. De ventilatie is centraal geregeld in het gebouw, met warmteterugwinning. Scheelt een hoop kosten, maar je krijgt er wel wat extra huisgenoten bij
Ik heb gewoon roosters Roosjediedeldoosje en ventileer voldoende. De hele wijk heeft ze hier.
Echt vieze smerige beesten zijn het. Wij hadden het ook best erg toen we hier kwamen wonen. jaren 60 woning. Nu het minder vochtig is zie ik er minder en....wij laten alle spinnen die we zien lekker zitten. Zij vreten per dag 1 zilvervisje op.
Volgens dat wetenschappelijke artikel is wegvangen de beste optie, maar bij een plaag zou ik spuiten en vallen combineren.
Nou. Hier lopen ze ook. Weinig aan te doen. Behalve alle tips die al gegeven zijn. Ik maak.mij er niet zo druk om. De katten eten ze op.
Wist je, dat zilvervisjes 14 jaar oud kunnen worden? Dat las ik laatst. En ze hebben geen vocht nodig om te drinken, ze kunnen vocht uit de lucht halen, serieus. Google maar. Ik zou een andere verdelger inschakelen. Wie de kosten ook betaalt, je vindt het nogal een nachtmerrie, dus dat lijkt me van later zorg.
quote:tatlitatli schreef op 18 september 2016 @ 11:39:

De aanwezigheid van zilvervisjes lijkt me niet echt een verborgen gebrek.

Ons nieuwe huis (per 1 juni ingetrokken) heeft ze ook en het is geen moment in me opgekomen om de vorige bewoner daar op aan te spreken. Vooral niet als het geen vrijstaande woning betreft. Die beestjes komen gewoon via de buren, leidingen etc. binnen.Je moet toch melden als je last hebt van ongedierte? In de papieren die ik als verkoper in vulde stond dat als optie: heeft u last/ weleens last gehad van ongedierte? Ja of nee? Zoiets.
quote:winkelfanaat schreef op 18 september 2016 @ 12:53:

Ik heb gewoon roosters Roosjediedeldoosje en ventileer voldoende. De hele wijk heeft ze hier.Ik weet dat het niet te voorkomen is, maar als je de binnentemperatuur wat lager kunt houden hoop ik dat het vermenigvuldigen wat langzamer gaat.
quote:hollandstheemutsje schreef op 18 september 2016 @ 12:53:

Echt vieze smerige beesten zijn het. Wij hadden het ook best erg toen we hier kwamen wonen. jaren 60 woning. Nu het minder vochtig is zie ik er minder en....wij laten alle spinnen die we zien lekker zitten. Zij vreten per dag 1 zilvervisje op.Ja dat deed ik ook . Gelukkig na 3x die verdelger spuiten zag ik ze bijna niet meer. Ze verhuizen alleen wel mee. Dat is wel jammer. Dus ik kom er nooit meer helemaal vanaf. Maar het wordt met de verhuizing wel minder.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik lees mee. We hebben ze ook. Dn ook in extreme mate gehad. Nu gelukkig wat minder. Maar zie ze dagelijks kruipen bah bah. Hebben een huurwoning en ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning had gehoopt dat ik er dan vanaf zou zijn. Maar ze verhuizen dus mee.

Een tip die ik heb gekregen was om mottenballen te gebruiken ze schijnen niet tegen de geur te kunnen. Het heeft wel geholpen, we hadden er minder last van. Maar ik kon zelf niet zo goed tegen de geur. Gebruikte de mottenballen met kampfer. Dus niet die geurloze die helpen minder.
Even off topic zilverenvisjes getuigen van een goed milieu in huis ;) Geen gifstoffen!
quote:betalenofkrijgen schreef op 18 september 2016 @ 13:04:

Even off topic zilverenvisjes getuigen van een goed milieu in huis ;) Geen gifstoffen!Hoera.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2016 @ 12:29:

[...]

Nee hoor,mzilvervisjes zitten op droge plekken. Onder de plinten, in gaatjes waar je leidingen door lopen, in je krantenbak, onder je laminaat, achter het behang., dat soort plekken. Je hebt nog twee soorten en die zitten wel op vochtige plekkrn.Volgens mij bedoel jij papiervisjes BGB? Bij TO was het al vastgesteld dat het om zilvervisjes gaat en die houden echt wel van vocht.

Zilvervisjes plaag

Vandaar mijn tip om de luchtvochtigheid terug te brengen naar 50%, dat overleven ze niet.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ik zou sowieso geen vochtvreters kopen!

Meet eerst in elke ruimte het vochtigheidspercentage om te kijken of dat uberhaupt het probleem wel is en dan eventueel een luchtontvochtiger kopen, veel efficiënter.

Wij hadden een extreem vochtig huis en hebben de muren laten impregneren. Dat helpt enorm.
Las net dat ze wel acht jaar (!!!) oud kunnen worden.

En een jaar zonder voedsel kunnen overleven.

Boosdoener is waarschijnlijk toch ergens een voortdurend vochtige plek in de kruipruimte of een spouw.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Je kunt ook een grote ontvochtiger huren, en dan daarna de vochtvreters gaan gebruiken. Lijkt me effectiever.

In mijn vorige huis had ik er ook last van, maar volgens mij zijn ze daar gebleven :-)

Hier heb ik er ooit eentje gezien geloof ik.
quote:Calamitycat schreef op 18 september 2016 @ 13:12:

[...]

Volgens mij bedoel jij papiervisjes BGB? Bij TO was het al vastgesteld dat het om zilvervisjes gaat en die houden echt wel van vocht.

Zilvervisjes plaag

Vandaar mijn tip om de l

uchtvochtigheid terug te brengen naar 50%, dat overleven ze niet.Je hebt gelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven