Geld & Recht alle pijlers

hema zorgverzekering

07-11-2013 09:34 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kwam toevallig net een advertentie tegen voor de hema zorgverzekering. Nu heb ik een berekening gemaakt online en per volwassenen scheelt ons dit ruim 52-, in de maand. Dan hebben we het meest uitgebreide pakket bij de hema verzekering. Nu hebben we een middelhoog en een uitstekend aanvullend pakket.

Alleen, sja het is de hema. Van takkie en jip & janneke, de lekkere rookworst en tompoucen. Zouden jullie het aandurven bij een dergelijke maatschappij ? Ga me e nog meer in verdiepen, maar misschien hebben jullie tips om op te letten ?
Goede vraag, ik lees mee
die ik wilde bestaat al...
De reisverzekering van de Hema vind ik in elk geval niet veel soeps
Ben ook benieuwd.... Wij hebben wel de aansprakkelijkheidsverzekering van de HEMA en die bevalt goed. Eigenlijk bevalt alles van de HEMA goed
Waarom niet debeertje?
Als je bij de HEMA een zorgverzekering sluit, ben je feitelijk verzekerd bij Menzis. Dat is een prima zorgverzekeraar, niets mis mee. Bron: NOS.
quote:cleopatra26 schreef op 07 november 2013 @ 09:44:

Als je bij de HEMA een zorgverzekering sluit, ben je feitelijk verzekerd bij Menzis. Dat is een prima zorgverzekeraar, niets mis mee. Bron: NOS.

Ah dankje ! Dan loont het zich misschien ook om eens te vergelijken bij menzis.

Had nog even gekeken op independer, en daar zag ik dat het eigen risico maar 10-, omhoog gaat komend jaar ?
Ik las ook dat je 10% korting op alle aankopen krijgt als je je zorgverzekering bij de HEMA afsluit.

Ik twijfel en zal mij eens verdiepen in de voorwaarden.
quote:Dahlia74 schreef op 07 november 2013 @ 09:57:

Ik las ook dat je 10% korting op alle aankopen krijgt als je je zorgverzekering bij de HEMA afsluit.

Ik twijfel en zal mij eens verdiepen in de voorwaarden.Ja dit vond ik dus ook een leuke bijkomstigheid, aangezien ik echt een hema shop a holic ben
Ik zou het niet doen. Als het te mooi lijkt om waar te zijn....

Ben benieuwd naar alle addertjes onder het gras.
Ik geloof dat die 10% korting alleen voor het eerste jaar geldt (helaas!).

Ga me hier zeker in verdiepen, heb altijd de goedkoopste basisverzekering en dat is volgens mij bij alle aanbieders dezelfde.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 november 2013 @ 10:07:

Ben benieuwd naar alle addertjes onder het gras.Ondertussen ben ik er achter dat er geen alternatieve geneeswijze in het pakket is opgenomen en maximaal 18 sessies fsiotherapie. Niet zo handig met 2 reflux kindjes en wss een 3e op weg, dan is een osteopaat wel heel fijn. Vriend heeft een vorm van reuma en heeft dus ook op regelmatige basis fysiotherapie nodig, we zijn er pas sinds kort achter gekomen dat hij dit heeft, dus vandaar dat we ons nu verdiepen in andere verzekeringen
De aanvullende pakketten zijn sowieso zeer karig en de basispremie is ¤ 89 lees ik op de site.

Zo heel aantrekkelijk / goedkoop is het dus niet.
Die zijn idd heel karig, ik zie helemaal niets over bril\ lenzen staan.
Let ook op vergoedingen voor kronen e.d.
Je moet goed kijken wat je vergoed krijgt en wat niet. De huisdierenverzekering is een prima verzekering bij de Hema. Voor iemand die idd de extra zorg nodig heeft mat fysio of andere dingen is het miss niet de handigste onderneming maar voor iemand die dat allemaal niet nodig heeft (in ieder geval op dit moment niet, je weet het nooit) is het prima en een leuk bedrag. Ik kijk er zeer zeker naar, maar ik maak ook alleen gebruik van de basis en geen aanvullende.
Je zou ook basis en aanvullend bij verschillende verzekeraars kunnen doen, iemand hier die dat al heeft?
Nee, ik niet.

Alleen loop je dan het risico dat je voor een aanvullende verzekering geweigerd wordt.
Ik heb al jaren mijn woonverzekeringen bij de HEMA. Super tevreden over.
Inderdaad, het is i.s.m. Menzis. Ik kwam het bericht vandaag ook op een site tegen.

Ik zou bij het vergoedingenoverzicht kijken. Het is sterk individueel afhankelijk of jij wat aan die zorgverzekering hebt of niet. De een zal fysio nodig hebben en een ander heeft wat aan anticonceptie.

Over het algemeen vond ik de vergoedingen best basic, als je naar het basispakket kijkt. Voor mijzelf is het aanvullende pakket niet interessant, maar bij mijn huidige verzekeraar ben ik voordeliger uit wat betreft de tandartskosten. Dus ikzelf denk niet dat ik zal overstappen. Als de tandartsverzekering goedkoper was geweest had ik zeker kunnen besparen.

Die 10% korting vond ik ook al interessant
No love without lost
Het basispakket is bij elke verzekeraar hetzelfde, alleen de prijs verschilt behoorlijk.

Ik heb mijn huidige zorgverzekering naast die van Hema gezet. Nu betaal ik 107 euro per maand voor basis+aanvullend+tandarts. Als ik over zou stappen naar Hema en ik wil enigszins op hetzelfde niveau vergoeding van aanvullend+tandarts, dan zou ik 112 euro kwijt zijn. Maar dan lever ik nog in op vergoedingen voor bijvoorbeeld brillen/lenzen (doet Hema niet aan) en vaccinaties voor op reis (max 100 euro bij Hema terwijl ik nu onbeperkt vergoed krijg).

Ik blijf dit jaar zitten dus waar ik zit.
Wat leuk om hier een topic over te lezen. Ik heb zelf ook al zitten rekenen.

Jaren geleden opende ik een zelfde soort topic over de Reisverzekering en daarna over de woonhuisverzekering.

Mijn duit in het zakje:

Reisverzekering van de Hema

Drie jaar geleden vloog ik naar Zuid Amerika met mijn partner en kind en 6 maanden zwanger. Op familiebezoek. Ons zoontje was toen een maand of 9. Hij is daar ziek geworden, artsen dachten heel ziek en ze hadden twijfels, afijn. We mochten niet terug naar huis, veel naar het ziekenhuis, langer moeten blijven, langer accommodatie moeten huren, vervoer ziekenhuis etc. etc..

Op dag 1 belde ik naar de Alarmcentrale via de Hema verzekering.

En daar gingen ze, echt knetterhard aan de slag voor ons. Ze hielpen met alles, adviseerde met alles, dachten mee, mailden ons steeds met opties en vragen. Uiteindelijk konden we 9 dagen later dan gepland terug naar NL. Ze hebben alles geregeld, alles werd betaald / vergoed, ook de extra verblijfskosten in hotel , taxi's naar ziekenhuis, luchthaven, in Amsterdam werden we opgehaald en thuis gebracht.... 100 euro eigen risico, dat was ik kwijt.

En al die mensen hier op het forum die maar schreven dat als je ziek wordt in het buitenland dat je dan pas echt een probleem hebt en dat je NOOIIT voor de Hema moest kiezen.

Tja.

Woonhuisverzekering van de Hema

Na een vervelende lekkage in huis mijn hele vloer naar de klote. (Massief eiken vloer). Afijn, de hele vloer van de benedenverdieping eruit, de wanden waar het water doorheen was gegaan eruit, alles gefixt. Ik mocht bij een bedrijf een nieuwe vloer uitzoeken, en die kwamen ze prachtig leggen.

(Voor mensen die mij kennen hier van het vloerhoerentopic, dit was niet de eerste lekkage waar ik maanden over schreef, dit was de tweede )

Kortom, alles gefixt, vernieuwd, opgeknapt, kosten. 0 euro. Het kost alleen wat geduld, maar daarin is de Hema niet anders dan andere verzekeraars....

Dus ik ben echt uitermate tevreden over de verzekeringen van de Hema. En ik kan toch stellen dat ik best grote schademeldingen heb gehad....

Dus, ik ga de zorgverzekering van de Hema ook eens uitpluizen en alle voorwaarden / vergoedingen bekijken.
DTEEZ!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 november 2013 @ 10:07:

Ben benieuwd naar alle addertjes onder het gras.Precies een reactie zoals mensen jaren terug schreven op mijn HEMA verzekeringstopic
DTEEZ!
quote:debeertje schreef op 07 november 2013 @ 09:42:

De reisverzekering van de Hema vind ik in elk geval niet veel soepsHier zou ik dus ook erg graag jouw ervaring willen lezen waarom je dat vindt. Wellicht was mijn ervaring een lucky shot en is het over het algemeen helemaal niets... maar lukraak zoiets roepen vraagt wel om onderbouwing..
DTEEZ!
Net als Djoels heb ik ook goede ervaringen met de andere verzekeringen van Hema.

Ik wil de zorgverzekering niet per definitie afraden, maar je moet wel goed op een rijtje zetten wat je wel en niet vergoed krijgt of wilt krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven