Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
-
quote:Merelin schreef op 18 juli 2012 @ 22:29:

[...]

Had je dan liever gehad dat het werd weggegooid in plaats van dat zei het opat? Het was toch nog goed eten? Ik zou er geen probleem van maken als iemand wilde eten wat ik niet meer wilde. Graag zelfs, zonde om weg te gooien. Als iemand het nog wil, prima.

Echt waar Merelin? Zou jij dat liever willen. Zou jij liever willen dat iemand iedere avond eigenlijk niets besteld en net zo lang wacht totdat jij iets over hield van je bord.

Weet je, dat geloof ik niet eerlijk gezegd, want geloof me, het gaat je behoorlijk irriteren. Sterker nog, het wordt nog gekker. je gaat dingen bestellen en je wilt ze niet meer laten staan. Je wordt zo kinderachtig. Al zit je vol, die fucking souvlaki gaat naar binnen. En die pizza is zoooo groot, maar laten staan? Nee, dat wil je niet meer. Ik deelde het met de poesjes. Ik deelde het met mijn andere virendin (jij nog een hapje van mij, ik een hapje van jou) je wordt gek, paranoia bijna omdat iemand iedere avond keer op keer het zelfde trucje uithaalt.

'Zeg gierige vriendin, zullen wij vanavond een pizza delen, ik heb niet zoveel trek en aangezien jij ook niet zo heel veel eet.'

'Nee dank je, ik neem een komkommersalade.'

'Okee, wil iemand anders nog een pizza delen? Niet. Okee, dan bestel ik een hele.'

een uur later.

'Hey Djoels, ik pak jouw laatste pizzapunten hoor, als je ze toch laat liggen.' en hatseflats daar gingen die punten zo dat zunige mondje in.

Merelin, echt geloof me, wat jij zegt gaat niet op, DAT GAAT NIET OP. GELOOF ME!
DTEEZ!
Een vermeende vriend van ons nodigde zich graag voor een dag lang bij ons thuis uit als hij weer even in Nederland was. Had het na zijn studeren op de heupen en reisde naar het buitenland om daar verder te studeren etc.

Maar goed, elke keer meteen voor een hele dag. At, dronk, at, dron, at, dronk etc de hele dag door bij ons. 's Avonds moesten we met hints aangeven dat we toch wel graag naar bed wilden. Er kon bij hem nog geen bedankje voor het eten van af. Enerzijds denk je misscien: moet dat nou echt elke keer, bedanken? Maar ik vind heteigenlijk niet meer dan normaal dat je gewoon even 'bedankt voor het eten!' zegt bij het weggaan. Kleine moeite toch?

Mijn man vond dit niet zo'n probleem totdat diezelfde vriend steeds vaker begin te vragen of wij zijn reizen en studies wilden sponsoren. Nou dat vonden we wel erg ver gaan. Zijn keuze toch? En ondertussen maar afgeven op anderen die hem ook niet wilden sponsoren.pppfffttt...

Toen hij het presteerde een halve zak kibbeling op te eten die ik voor de kids had gekocht (kids waren nog niet uitgegeten en teleurgesteld toen het 'ineens' op bleek te zijn) wist ik het zeker: afstand nemen want deze jongen is een regelrechte schooier...
quote:truffelmaffia schreef op woensdag 18 juli 2012 22:39 Dit topic heet (hilarische) gierige acties. Dus ik vertel er eentje (met uitleg) over vriendin. Zij weet dondersgoed dat wij het niet breed hebben en dat zij veel verdient. Daarnaast is ze altijd zo gierig. Ze klaagt heel snel over geld en dingen betalen, ik heb haar vaker over benzinekosten gehoord.

Kom op zeg, 1 dag per jaar kun je toch wel een entree cadeau doen? (Wat ze dus altijd deed!!)

Doe ff normaal..

Hebbert.
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 22:39:

Dit topic heet (hilarische) gierige acties. Dus ik vertel er eentje (met uitleg) over vriendin. Zij weet dondersgoed dat wij het niet breed hebben en dat zij veel verdient. Daarnaast is ze altijd zo gierig. Ze klaagt heel snel over geld en dingen betalen, ik heb haar vaker over benzinekosten gehoord.

Kom op zeg, 1 dag per jaar kun je toch wel een entree cadeau doen? (Wat ze dus altijd deed!!)Nou je versterkt mijn beeld alleen maar. Maar dan niet van je vriendin, maar wel van jouw persoon. zo moet je niet in het leven staan Truffelmania, daar word je niet leuker van.
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 18 juli 2012 @ 22:39:

[...]

Echt waar Merelin? Zou jij dat liever willen. Zou jij liever willen dat iemand iedere avond eigenlijk niets besteld en net zo lang wacht totdat jij iets over hield van je bord.

Weet je, dat geloof ik niet eerlijk gezegd, want geloof me, het gaat je behoorlijk irriteren. Sterker nog, het wordt nog gekker. je gaat dingen bestellen en je wilt ze niet meer laten staan. Je wordt zo kinderachtig. Al zit je vol, die fucking souvlaki gaat naar binnen. En die pizza is zoooo groot, maar laten staan? Nee, dat wil je niet meer. Ik deelde het met de poesjes. Ik deelde het met mijn andere virendin (jij nog een hapje van mij, ik een hapje van jou) je wordt gek, paranoia bijna omdat iemand iedere avond keer op keer het zelfde trucje uithaalt.

'Zeg gierige vriendin, zullen wij vanavond een pizza delen, ik heb niet zoveel trek en aangezien jij ook niet zo heel veel eet.'

'Okee, wil iemand anders nog een pizza delen? Niet. Okee, dan bestel ik een hele.'

een uur later.

'Hey Djoels, ik pak jouw laatste pizzapunten hoor, als je ze toch laat liggen.' en hatseflats daar gingen die punten zo dat zunige mondje in.

Merelin, echt geloof me, wat jij zegt gaat niet op, DAT GAAT NIET OP. GELOOF ME!

Echt.

Ik zit hier met plaatsvervangende schaamte.

Is ze wel rijk getrouwd?
quote:bijenrompje schreef op 18 juli 2012 @ 22:37:

[...]

Nou hèhè, iemand die het snapt! Het ging idd hierom en de manier waarop ze het deed. Ach misschien had je erbij moeten zijn ;)Ik snap het wel. Iemand die 44 cent wil voor een postzegel vind ik nog erger dan de ergste krent.
Ik zie dat mijn bb en paasbrunch verhaal reacties krijgen

Beide waren bij de personen thuis.

En werden we allen echt uitgenodigt met ; kom lekker eten leuk ! Je kent het wel. Gewoon echt een uitnodiging dat je geen transactiemoment verwacht.

We deden ook vaak dingen afspreken als iemand mee moest nemen ofzo die drinken die eten. Dat was in deze 2 gevallen niet. Dus vond ik de verrassing erg raar achteraf.

Sterker nog! De bbq was eerst en was de vriendin van de brunch boos op de bbq vriendin! Later deed brunch vriendin dus precies hetzelfde en moest ik eerst lachen tot dat ze verbaast zat te kijken. Oh... Ik ehhhh O!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Truffelmafia er is niks hilarisch aan wat jij vertelt. Het is triest dat jij denkt te kunnen bepalen dat jouw vriendin jou cadeautjes moet geven. Nogmaals, jij bepaalt niet waar zij haar geld aan uit moet geven. Daarbij, 1400 netto per maand zorgt echt niet voor een ruim luxe leven.
Nope Charlottecharles, ik jok niet. Ik was flabbergasted.

Ze hebben meer vreemde acties. Ze hebben eerst samengewoond maar dat ging niet. De goudvis bleef bij hem achter. Maar er word serieus om en om vissenvoer ed gekocht. Want tjah, gezamelijke vis....
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Nou Truffelmania, waarom? Waarom moet ze jou de hele entree kado doen?

En over die postzegels, serieus Bagheera? Als mijn baas, of onze financiële afdeling gaat zitten mekkeren om die postzegel dan zouden ze het kunnen krijgen! Dan declareer ik voortaan ook de 200 meter die ik om moet rijden als ik de post in de brievenbus doe, schrijf ik overuren voor elke minuut die ik langer werk en ga ik even in discussie over de schoenen en kleding die ik verslijt terwijl ik aan het werk ben.

Als mijn baas over 1 postzegel zou gaan mieren, dan zou ik heel graag een andere baan gaan zoeken.
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 22:39:

Dit topic heet (hilarische) gierige acties. Dus ik vertel er eentje (met uitleg) over vriendin. Zij weet dondersgoed dat wij het niet breed hebben en dat zij veel verdient. Daarnaast is ze altijd zo gierig. Ze klaagt heel snel over geld en dingen betalen, ik heb haar vaker over benzinekosten gehoord.

Kom op zeg, 1 dag per jaar kun je toch wel een entree cadeau doen? (Wat ze dus altijd deed!!)Je maakt het er niet bepaald beter op zo
-
Met een kennisX zou ik ergens naartoe en een vage kennisY die het hoorde wilde mee en bracht het zo dat wij met goed fatsoen niet "nee" konden zeggen. Het zou heen en terug zo'n vier uur rijden zijn. Vage kennisY haalde ik voor de deur op, andere kennisX zou vanaf een andere plaats mee carpoolen.

Voor onderweg en gedurende de dag had ik uit mezelf allerlei lekkers voor 3 personen mee genomen, evenals kennisX dat ook had gedaan.

Halverwege op de bestemming wilden "we" wel iets eten. KennisX bestelde eten, vage kennisY bestelde alleen drinken ?? en ik bestelde ook iets te eten (er was helaas niet iets echt vega en ze hadden ondanks vragen toch vlees op het bord gedaan) Na zelf al wat gegeten te hebben, vroeg ik vage kennisY of zij het vlees wilde en op haar "ja" schoof ik haar het bord en bestek toe. Ze begon aan het vlees en hoppa de rest ging er ook zo achteraan, dat kennisX en ik wisselde verbaasde blikken uit. Het was toch echt wel duidelijk dat ik nog niet uitgegeten was.

Later aan het einde van die dag gaan we nog ergens naartoe.

Terwijl we zitten te kijken, haal ik een fles drinken te voorschijn en vraag of er iemand een slok wil. KennisX neemt eerst een slok, waarna ik hem aan vage kennisY geef en die heeft blijkbaar dorst. Ze geeft hem uiteindelijk op mijn vragen weer terug, waarna ik een slok wil nemen, nou een slok kon ik het niet noemen, het waren meer enkele druppels die over waren, madam had dus zo even de hele fles leeg gedronken.

Laat op de avond heb ik vage kennisY bij huis afgezet. Dat ze niet zelf over benzine kosten begon (was van te voren al afgesproken) verbaasde mij niets. Ze wist niet hoe snel ze zo uit de auto moest komen.

Toen ik haar twee weken later toevallig tegen kwam, ben ik wel over die benzine kosten begonnen. Ik was haar ongemanierheid zat en wilde de benzine niet voor haar betalen.

[...]

een uur later.

Merelin, echt geloof me, wat jij zegt gaat niet op, DAT GAAT NIET OP. GELOOF ME! Ik geloof je. Dt klinkt wel heel gierig!

[...]

een uur later.

quote:Djin schreef op 18 juli 2012 @ 22:43:

Ze hebben meer vreemde acties. Ze hebben eerst samengewoond maar dat ging niet. De goudvis bleef bij hem achter. Maar er word serieus om en om vissenvoer ed gekocht. Want tjah, gezamelijke vis....

Ja maar, en dan? Snap je?

Stel dat je inderdaad die euro binnenharkt voor de film die je hebt gehuurd. En de keer daarop (''yess, kassa!!'') een meevaller hebt van 1,68 euro omdat er nog een restje cola stond. Daar gaat toch ZO veel tijd en energie in zitten, in dat uitvlooien van centen, daar wordt je toch gewoon naar van? En daar wordt je toch zeker niet geil van? Kom op zeg. Betaald hij wel mee aan haar pil? Ik bedoel, daar hebben ze samen plezier van hè. Ik zou echt buikpijn krijgen van zulke vrienden.

En die stomme vis had ik allang door de plee gespoeld.
quote:bijenrompje schreef op 18 juli 2012 @ 22:35:

"quote:

Maar het is dus geen jatten van bedrijf verhaal.

Die verwarring ontstond omdat de schrijfster van dit verhaal in eerste instantie haar kaart door frankeermachine wilde halen wat niet mocht van die collega en terecht."

De grap is zelfs dat ik zelf al aangaf aan m'n collega dit juist niet te willen doen, omdat het me niet netjes leek (anderen deden dit wel b ik moest voor leidinggvende regelmatig privé post frankeren met de machine), zij geeft mij een postzegel en ik zeg netjes: bedankt wat vriendelijk van je! "Ja nou is toch prima". Een half uur later wordt me gevraagd waar de 44ct blijft.

Zo. Duidelijk nu?Duidelijk ik begreep dat het om een bedrijfszegel ging en ik schiet daarvan in mijn boekhouderstand.
Truffelmafia jij begrijpt het écht niet. Dat je een afslag gemist hebt geeft niet, maar lees en leer. Jouw 'voorbeeld' hoort hier echt niet thuis.
Vind je het gek dat de vriendin van truffelmafia klaagt, met zulke hebberige vrienden in je leven... Misschien probeerde ze wel een hint te geven!
Wat doet het er toe dat ze nog thuis woont Truffelmafia??
quote:charlottecharles schreef op 18 juli 2012 @ 22:41:

[...]

Echt.

Ik zit hier met plaatsvervangende schaamte.

Is ze wel rijk getrouwd?

Ze is zelf behoorlijk vermogend. Dat werd mede mogelijk gemaakt door onze vakantie.

Ach het is echt helemaal geen onaardige meid. Ik zie haar nog maar regelmatig, eens hier, eens daar. We kletsen dan wat, maar we zijn geen vriendinnen meer. Ik vond dat de pluspunten van haar altijd meer aanwezig waren dan het zuinige gedrag. Dat ze een affaire begon met mijn vriend werd de echte breuk in onze vriendschap, dat viel niet meer te lijmen (geen geld voor lijm vermoed ik )
DTEEZ!
quote:Merelin schreef op 18 juli 2012 @ 22:45:

[...]

Ik geloof je. Dt klinkt wel heel gierig!Want zij geloooooft in mij...
DTEEZ!
quote:Djin schreef op 18 juli 2012 @ 22:43:

Ze hebben meer vreemde acties. Ze hebben eerst samengewoond maar dat ging niet. De goudvis bleef bij hem achter. Maar er word serieus om en om vissenvoer ed gekocht. Want tjah, gezamelijke vis....hahahahahaha
Ik ga heel regelmatig bij een vriendin eten en dan splitten we wel het eten. We eten nl altijd bij haar en zijn maar arme studenten. Maar dat vind ik niet erg, we leggen gewoon gezamenlijk in.

Met de meeste andere vrienden doe ik dat niet omdat dat veel meer om-en-om gaat.

Met grote feesten neemt bij ons meestal gewoon iedereen wat mee (eten, drinken, net wat je kunt missen) en dan hebben we altijd zat.

Het toppunt van gierigheid? Ik was met een vriendin mee op vakantie en hoefde niets te betalen van de ouders. 2x op eten getrakteerd en toen we thuis kwamen kregen ze van mijn moeder een grote bos bloemen en een goede fles wijn + een taart van een dure bakker als bedankje.

2 weken later krijgen we een mail thuis gestuurd, of we toch nog 450 euro bij willen dragen aan de vakantie omdat deze 'wat duurder is uitgevallen.'

We moesten nl. extra overnachten omdat de vader verkeerd getankt had en de auto dus moest worden gerepareerd.

M'n moeder denkt: nou ik doe niet moeilijk maar 450 voor die ene nacht lijkt me wat veel.

2 weken later een mailtje of er nog 200 bij kon want de reparatie van de auto viel wat duurder uit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven