Geld & Recht alle pijlers

Hoe ga ik iets opbouwen?

12-03-2012 13:24 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil even jullie mening weten:

Momenteel heb ik een baan voor 36 uur per week, waar ik 900e p.m. voor krijg.

Ik woon nog thuis, maar heb wel een eigen autootje. Mijn ouders willen dat ik kostgeld ga betalen, ¤200,- in de maand.

Máár: mijn ouders hebben schulden, dat weet ik. Nu doen ze nog steeds boodschappen (A-merk) en wilt mijn moeder iedere maand iets nieuws kopen.

Zelf heb ik een studieschuld die ik zal moeten terug gaan betalen. Spaargeld heb ik niet, dit omdat ik altijd zelf heb moeten betalen (studie + boeken) en ik laatst een nieuwe auto heb gekocht. (lees, tweedehands 500e)

Ik wil graag gaan sparen, maar doordat ik ook dingen aan het afbetalen ben, gaat het niet zo hard. Ik kon 200e p.m. overmaken naar m'n spaarrekening, maar momenteel ben ik ook schulden van m'n ouders aan het afbetalen, omdat m'n pa het allemaal niet meer kon bolwerken.

Wie heeft er tips om toch een gaatje te zien? Zodat ik iets kan gaan sparen..
quote:angel__ schreef op 12 maart 2012 @ 14:26:

Ik heb naast Maatschappelijk werk Beeldend Therapie. Als ik zou gaan praten, gooi ik er niet alles uit, dat blijft binnen. Dit soort topics of uberhaupt hier advies over durven vragen heb ik nooit gedaan (angst). Door beeldend therapie komt het er allemaal uit en ook de wil om voor mezelf sterker te zijn.

Checklist:

* op zoek naar een kamer

* auto terug op vaders naam zetten

* loskomen van die financiele sores die ze mij hebben opgezadeld.

Een heel goed lijstje. Neem het mee naar je volgende afspraak met maatschappelijk werk en praat erover. Zij zijn er om je te helpen, echt!

Dit is een heel goede stap, je bent goed bezig. Probeer nu door te pakken!
Tnx allemaal, ik zal morgen nog wat vragen beantwoorden.

Nu m'n bedje in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven