Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie om met boetes? Ik kan het niet verwerken...

17-08-2019 00:05 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

ik weet dat ik mijn eigen boetes moet betalen (inmiddels ook betaald) maar ik kan het maar niet verwerken, ik vind het zo erg!
Ik werk via een uitzendbureau en heb 14 diensten geaccepteerd nog 2 dagen te gaan. Maar 3x op dezelfde tijd en plek heb ik boetes gekregen toen ik naar werk reed. Omdat ik 5 km te hard reed; 43 euro, 57 euro en nog eens 57 euro. dat is 14 uur werken dus heb gewoon 2 dagen voor niets gewerkt. Ik vind het zo dom van mezelf, had totaal niet door dat ik harder reed dan 50 had ook niet aan flits app gedacht.

Maar mijn vraag is, hoe verwerken jullie dit want het zit de hele dag in mijn hoofd heb t eten verbrand en kom er maar niet af
kindrebel schreef:
17-08-2019 13:01
Ik reed op een trajectcontrole-weg waar ik altijd netjes 100 reed. Bleek dat die controle jaren had uitgestaan, weer was aangezet en dat je op dat stuk altijd maar 80 mocht. Nooit geweten.

Ik was gewoon een brave burger, maar helaas een verkeerd geïnformeerde brave burger. :biggrin:
En nu heb je ook een trauma? :lol:

Ik heb ooit de vergissing gemaakt te denken dat ik 70 mocht (buiten de bebouwde kom) op een plek waar maar 50 gold. Kreeg een dikke prent waarop stond dat ik 67 (na correctie) had gereden. Toch netjes van me :rofl:
Ceylon schreef:
17-08-2019 12:43
Mwah, soms ontgaat mij de logica wel hoor. Op een weg waar je voorheen altijd 80 mocht, nu ineens nog maar 60. Terwijl het ziekenhuis is afgebroken.
Dat snap ik wel. Als het ziekenhuis is afgebroken is er ook geen SEH meer in de buurt en dan kan men maar beter wat voorzichtiger aan doen op de weg :D
Alle reacties Link kopieren
Nou als dit je al dwarszit dan hoop ik voor je dat je nooit écht erge dingen meemaakt. Stel je niet aan; ja zonde van het geld. Hup, betalen en gauw vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-08-2019 13:34
Dat snap ik wel. Als het ziekenhuis is afgebroken is er ook geen SEH meer in de buurt en dan kan men maar beter wat voorzichtiger aan doen op de weg :D

;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Waarom een op papier en de andere online? Of heb je die beschikkingen ook nog op papier gehad?
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
17-08-2019 00:10
Tsja, vervelend. Wonden likken en weer door.
43 euro voor 5 km te hard lijkt me trouwens niet kloppen
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nede ... oetes-2019
Klopt toch precies volgens jouw overzichtje, 34 euro bij 5 km te hard plus 9 euro administratiekosten is boete van 43 euro.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:31
Ja dit is inderdaad mijn eerste boete (serie). Ik rij al 3 jaar en hield me gewoon altijd netjes aan de regels behalve in de nacht dan. Als het een vaste baan was had ik het minder erg gevonden, maar dit is puur vakantie werk en paar diensten bij een locatie. Hierdoor vind ik het extra erg dat ik steeds op dezelfde weg boetes maak naar werk toe... Lastig uit te leggen, maar voelt gewoon alsof ik werk om de boete die ik daar net heb gemaakt te betalen haha.
Huh? Want in de nacht hoef je je niet aan de regels te houden ofzo?

Dan werken de flitspalen ook hoor..
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-08-2019 01:54
Ik zou vanaf nu gaan fietsen.

Meer tijd om over je zonden na te denken én je krijgt er geen boetes van.


Wel zorgen dat je met een eventuele speed-bike geen 45 rijdt waar je 30 mag.
Speedbike als in elektrische fiets? Daar haal je toch nooit 45 mee? 30 op de fiets is al idioot hard (mijn fiets ondersteunt tot 25, dat is al te hard in de stad eigenlijk)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
17-08-2019 14:41
Speedbike als in elektrische fiets? Daar haal je toch nooit 45 mee? 30 op de fiets is al idioot hard (mijn fiets ondersteunt tot 25, dat is al te hard in de stad eigenlijk)
Nee dat denk ik niet. Speed bike als in speed pedelec.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
17-08-2019 14:41
Speedbike als in elektrische fiets? Daar haal je toch nooit 45 mee? 30 op de fiets is al idioot hard (mijn fiets ondersteunt tot 25, dat is al te hard in de stad eigenlijk)
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een keer een boete voor fietsen op de stoep. De politie stond zo opgesteld dat je recht in hun val fietste. Jammer van het geld.

Ik fiets overigens nog steeds wel eens op de stoep. :lol:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
17-08-2019 12:57
Er zijn regels en er zijn regels :P

Op veel plekken, vooral in de bebouwde kom, hou ik me wel aan de snelheid. Niet omdat er een 50 km bord staat en omdat het in de regels staat, maar omdat ik het daar, in die situatie, een logische snelheid vind.

In andere gevallen vind ik het totaal onlogisch. Dan hou ik me er minder vaak aan. Dan loop ik inderdaad het risico op een bekeuring. Ingecalculeerd risico.

Net als 's nachts als voetganger of fietser op een totaal verlaten kruising met verkeerslichten.
In alle richtingen heb je goed zicht en er komt geen verkeer aan. Blijf jij dan netjes wachten tot het rode licht op groen springt? Ik niet.
In een drukke binnenstad wacht ik wel, risico-inschatting.

Ik wil niet zeggen dat ik het ook soms compleet onzinnig vind, maar 50 is 50... ik heb geen zin in een onnodige boete omdat IK 50 onzin vind. Dus hou ik me er braaf aan. Het is echt zo zonde van je geld
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
17-08-2019 14:56
Nee dat denk ik niet. Speed bike als in speed pedelec.
Ah die kende ik nog niet! Dank je!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
De boetes die ik in de afgelopen 14 jaar heb gehad zijn ook maar op 2 plekken geweest. Ik wéét dat ze er staan maar het gaat dan toch mis (omdat het vlak voor of na een plek is waar je 80 mag en omdat je druk bent met al het verkeer eromheen, gaat het mis). De ene plek was als ik de kinderen naar zwemles bracht en de andere naar mijn werk destijds.

Werk je toevallig in het ziekenhuis Delft? Daar had ik het heel veel jaar geleden.
De enige boete die ik ooit heb gehad was 20 jaar geleden, rijden zonder rijbewijs. Wel op een verlaten weggetje met mijn vader naast me en eigenlijk was ik de berm nog niet uitgerold. 395 gulden moest ik betalen. Was dat zuur, zeker.

Verder snap ik niet zo goed waarom je na de eerste bekeuring er toch voor gekozen hebt alsnog te hard te rijden daar. Dan doe je het jezelf toch ook aan?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je aan de snelheidslimieten houden. Dat lukte je ook toen je rij examen deed. Als je steeds onbewust te hard rijdt dan ben je ongeschikt om een voertuig te besturen. Je wordt geacht je voertuig 100% onder controle te hebben gedurende de hele rit.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-08-2019 19:45
Als je steeds onbewust te hard rijdt dan ben je ongeschikt om een voertuig te besturen. Je wordt geacht je voertuig 100% onder controle te hebben gedurende de hele rit.

Precies.
En als je dit al niet 'kunt verwerken' vraag ik me af hoe erg je doordraait als er een keer iets ergs gebeurt in je leven. Je stelt je of vreselijk aan, of het is de hoogste tijd voor een bezoekje aan een psycholoog.
-jolijn- schreef:
17-08-2019 18:09
De boetes die ik in de afgelopen 14 jaar heb gehad zijn ook maar op 2 plekken geweest. Ik wéét dat ze er staan maar het gaat dan toch mis (omdat het vlak voor of na een plek is waar je 80 mag en omdat je druk bent met al het verkeer eromheen, gaat het mis). De ene plek was als ik de kinderen naar zwemles bracht en de andere naar mijn werk destijds.

Werk je toevallig in het ziekenhuis Delft? Daar had ik het heel veel jaar geleden.
Daar heb ik heel wat jaren geleden ook een boete gehad. Net zoals nog een andere in Delft. Ik bleek toen ergens ingereden te zijn wat niet mocht, maar slecht stond aangegeven. Die boete was iets van 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-08-2019 14:05
Waarom een op papier en de andere online? Of heb je die beschikkingen ook nog op papier gehad?
Nee kreeg gister een op de mat vn anderhalve week terug en de twee volgende krijg ik pas later op de mat omdat ik recent ben geflitst, maar die kan je dan wel alvast online bekijken. Dan staat er de datum op wanneer de brief thuis aankomt
Alle reacties Link kopieren
Had je de flitspaal maar in brand moeten steken TO had je een hoop zorgen gescheeld...

Wel zorgen je niet gepakt wordt hè 😝
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
17-08-2019 00:31
Ja dit is inderdaad mijn eerste boete (serie). Ik rij al 3 jaar en hield me gewoon altijd netjes aan de regels behalve in de nacht dan. Als het een vaste baan was had ik het minder erg gevonden, maar dit is puur vakantie werk en paar diensten bij een locatie. Hierdoor vind ik het extra erg dat ik steeds op dezelfde weg boetes maak naar werk toe... Lastig uit te leggen, maar voelt gewoon alsof ik werk om de boete die ik daar net heb gemaakt te betalen haha.
O, en waarom houd jij je s'nachts niet aan de voorgeschreven snelheden? Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat is gewoon asociaal.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
18-08-2019 08:20
O, en waarom houd jij je s'nachts niet aan de voorgeschreven snelheden? Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat is gewoon asociaal.
Ja, vreselijk!
Je zult maar 140 rijden in plaats van 130 op een lege snelweg!
En kan wel een kind oversteken....
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Met zo’n 50.000km per jaar loop ik ook wel eens tegen een boete aan.
Niet veel, keer of 3 per jaar en dan even niet opletten.

Dat noem ik dan gewoon stom van mezelf, zeker bij een vaste paal die ik zou moeten kennen, en ik betaal gewoon. Het is meestal onder de €100, dus ik lig er niet wakker van.

Te hard op de snelweg en geflitst: vermakelijkheidsbelasting.

Doorgaans hou ik me netjes aan de snelheden, cruise control is de meest gebruikte voorziening in mijn auto, maar soms ook niet.
Op de Afsluitdijk bijvoorbeeld blijft het nooit bij 130.
When in doubt, the auditor is always right!
Auditor schreef:
18-08-2019 09:21
Ja, vreselijk!
Je zult maar 140 rijden in plaats van 130 op een lege snelweg!
En kan wel een kind oversteken....
Een kind nog wel. Nooit gehoord van dronken automobilisten? De schade kan nogal schelen als je ietsjes langzamer rijdt weet je wel. En het is natuurlijk wél zo dat er ook dan geflitst kan worden en als je je 'snachts niet aan de snelheid houdt, ben je geneigd om dat overdag ook niet te doen. Net als richting aangeven en gordel dragen. Doe je dat 'soms' niet, kan het zomaar een gewoonte worden.
Maar van mij mag je bijdragen aan de schatkist :yes:
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-08-2019 16:33
Ik wil niet zeggen dat ik het ook soms compleet onzinnig vind, maar 50 is 50... ik heb geen zin in een onnodige boete omdat IK 50 onzin vind. Dus hou ik me er braaf aan. Het is echt zo zonde van je geld
Ik doe ook mijn best. Maar op sommige doorgaande wegen in de stad is 50 echt vreselijk langzaam. Als ik dat ga rijden, vormt zich een file achter me en voel ik me een blok op de weg.
Op zo'n weg heb ik afgelopen week op 1 dag twee boetes gehad, van 43 en 47 euro. Ik reed dus nog niet eens 60.
Ik vind het misselijk om op zo'n weg te gaan staan flitsen en zo'n kleine marge aan te houden. Dat heeft niks met verkeersveiligheid te maken maar alles met makkelijk cashen.
Maar je doet er niks aan. Zo snel mogelijk betalen en vergeten. Ik heb wel even de foto bekeken, dat kan tegenwoordig bij het cjib, om te kijken op welke plek ze precies stonden.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven