Geld & Recht alle pijlers

Hoe gaan jullie om met boetes? Ik kan het niet verwerken...

17-08-2019 00:05 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

ik weet dat ik mijn eigen boetes moet betalen (inmiddels ook betaald) maar ik kan het maar niet verwerken, ik vind het zo erg!
Ik werk via een uitzendbureau en heb 14 diensten geaccepteerd nog 2 dagen te gaan. Maar 3x op dezelfde tijd en plek heb ik boetes gekregen toen ik naar werk reed. Omdat ik 5 km te hard reed; 43 euro, 57 euro en nog eens 57 euro. dat is 14 uur werken dus heb gewoon 2 dagen voor niets gewerkt. Ik vind het zo dom van mezelf, had totaal niet door dat ik harder reed dan 50 had ook niet aan flits app gedacht.

Maar mijn vraag is, hoe verwerken jullie dit want het zit de hele dag in mijn hoofd heb t eten verbrand en kom er maar niet af
Had laatst ook twee boetes achter elkaar, de eerste voor fout parkeren. Had mijn auto buiten de bebouwde kom geparkeerd op een plaats waar ik en vele anderen al jarenlang zonder problemen parkeren.
Blijkbaar mag het niet (meer). Ruim 100 euro :cry:
Toen in de tweede boete kreeg was ik haast opgelucht dat het slechts 43 euro was voor te snel rijden.
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
18-08-2019 09:30
Een kind nog wel. Nooit gehoord van dronken automobilisten? De schade kan nogal schelen als je ietsjes langzamer rijdt weet je wel. En het is natuurlijk wél zo dat er ook dan geflitst kan worden en als je je 'snachts niet aan de snelheid houdt, ben je geneigd om dat overdag ook niet te doen. Net als richting aangeven en gordel dragen. Doe je dat 'soms' niet, kan het zomaar een gewoonte worden.
Maar van mij mag je bijdragen aan de schatkist :yes:
Tuurlijk. Het is algemeen bekend dat de snelwegen in de nacht vol zitten met dronken automobilisten.
Je kunt ook gewoon overal 100 blijven rijden, of 85 tussen de vrachtwagens.
Is nog veiliger.

De schade scheelt ook als je een fatsoenlijke auto hebt in plaats van zo’n ienimienie-doosje.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel TO. Je gaf aan dat je vakantiewerk doet, dus ik neem aan dat je student/scholier bent? Je doet het vakantiewerk om een leuk extra zakcentje te verdienen. Dan is het gewoon echt heel erg balen dat je die boetes hebt gekregen. Vooral omdat je ze op de weg naar werk had gekregen, dus als je niet daar was gaan werken had je die boete niet gekregen.

Even door de zure appel heen bijten, en in het vervolg goed op je snelheid letten.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 00:08
Oh dat is kut.

Snel betalen en vergeten doe ik. Als de accept betaald en verscheurd is kan ik door.
Dit.
Betalen, accept verscheuren en de volgende keer beter uitkijken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-08-2019 09:39
Ik doe ook mijn best. Maar op sommige doorgaande wegen in de stad is 50 echt vreselijk langzaam. Als ik dat ga rijden, vormt zich een file achter me en voel ik me een blok op de weg.
Op zo'n weg heb ik afgelopen week op 1 dag twee boetes gehad, van 43 en 47 euro. Ik reed dus nog niet eens 60.
Ik vind het misselijk om op zo'n weg te gaan staan flitsen en zo'n kleine marge aan te houden. Dat heeft niks met verkeersveiligheid te maken maar alles met makkelijk cashen.
Maar je doet er niks aan. Zo snel mogelijk betalen en vergeten. Ik heb wel even de foto bekeken, dat kan tegenwoordig bij het cjib, om te kijken op welke plek ze precies stonden.
Zo ken ik een autoweg met 2 en soms 3 rijstroken in elke richting met een max snelheid van 70. Vroeger waren er veel gelijkvloerse kruisingen met verkeerslichten, dan snap ik die snelheid wel. Vrijwel al die kruispunten zijn intussen vervangen door ongelijkvloerse exemplaren. Je kan dus lekker doorrijden, maar die 70 is er nog steeds. Dat is (op enkele drukke plekken na) ook niet te doen en daar wordt dus ook vaak harder gereden.

Het aantal bekeuringen die ik in de loop van 18 jaar autorijden heb verzameld is nog makkelijk op 1 hand te tellen (ik zie het meestal op tijd..). Degene die ik heb gescoord waren bij mobiele controles op die weg terwijl ik daar maar een paar keer per jaar rij...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Een navigatiesysteem in de auto nemen? Die van mij gaat piepen als ik harder rijd dan de toegestane maximumsnelheid.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
18-08-2019 10:01
Ik snap het wel TO. Je gaf aan dat je vakantiewerk doet, dus ik neem aan dat je student/scholier bent? Je doet het vakantiewerk om een leuk extra zakcentje te verdienen. Dan is het gewoon echt heel erg balen dat je die boetes hebt gekregen. Vooral omdat je ze op de weg naar werk had gekregen, dus als je niet daar was gaan werken had je die boete niet gekregen.

Even door de zure appel heen bijten, en in het vervolg goed op je snelheid letten.
Ja precies dit dus, dit is ook de eerste keer dat ik lang rij voor werk en 40u per week werk en eerste keer dat ik boete(s) krijg. Gelukkig is het bij 157 euro gebleven. Ik heb mijn les hieruit gehaald en ik blijf met plezier naar mijn werk gaan (hoop dat ik bij het bedrijf zelf mag blijven werken buiten uitzendbureau om, maar dat is weer een ander verhaal). Als ik het werk niet leuk vond had ik het wel erger gevonden, maar nu denk ik ah je hebt 14u gratis voor ze gewerkt maar de tijd gaat toch snel om :)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-08-2019 10:37
Een navigatiesysteem in de auto nemen? Die van mij gaat piepen als ik harder rijd dan de toegestane maximumsnelheid.
ja dom, ik heb een tomtom maar ik gebruik het niet omdat ik dan bang ben dat het gestolen word wanneer ik het aan het raam laat staan
Misschien kun je wat opgebouwd verlof uit laten betalen via het UZB om het leed te verzachten ?
Alle reacties Link kopieren
Auditor schreef:
18-08-2019 09:42
of 85 tussen de vrachtwagens.
Is nog veiliger.

Nooit een kettingbotsing waarbij vrachtwagens betrokken waren gezien? De auto die daar tussen rijdt, maakt echt geen kans.

Ik ga nooit tussen de vrachtwagens 'hangen'. Je ziet niets wat er voor je gebeurt en je bent zo plat als een dubbeltje als die vrachtwagen achter jou vergeet te remmen.
hauhauhau schreef:
18-08-2019 16:19
ja dom, ik heb een tomtom maar ik gebruik het niet omdat ik dan bang ben dat het gestolen word wanneer ik het aan het raam laat staan

Dan haal je 'm toch eraf als je de auto verlaat?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is een stageloper met een bedrijfswagen tien keer op dezelfde plek geflitst. Vijf keer heen, vijf keer terug... Elke keer een beetje te hard.

Ik weet niet of hij het zelf moest betalen. Sneu geld, hij wist echt niet dat die kast daar hing op een geniepig plekje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ceylon schreef:
17-08-2019 12:43
Mwah, soms ontgaat mij de logica wel hoor. Op een weg waar je voorheen altijd 80 mocht, nu ineens nog maar 60. Terwijl het ziekenhuis is afgebroken. Je zou dan toch eerder denken dat het andersom is.
Of, ook zo'n leuke: een tweebaans snelweg waar je 130 mag, maar als de spitsstrook geopend is, is de maximum snelheid ineens 100.
Nog een grappige is een tunnel waar ik elke dag doorheen rijd. Op de heenweg mag ik er 100 in rijden, op de terugweg 80. Wat overigens niet wegneemt dat bijna iedereen in de 100-tunnel vaak afzakt naar 80-85.

Laatst langs wegwerkzaamheden gereden. Mannen hadden er borden neergezet, maximum snelheid 50 km/h. Terwijl je daar in het hele dorp maar 30 mag.

Maar TO, je hebt ruim 2 maanden voor dit soort boetes. Je had er ook eentje kunnen bewaren. En ja, het is zuur, je werkt twee dagen voor nop. Aan de andere kant is dit een luxe probleem. Wees blij dat je een auto hebt. Die kost soms geld. Wees blij dat je alleen maar boetes hebt en geen kapotte distributieriem ofzo.
Voor wie die spitsstrooksnelheid niet snapt:
https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/we ... index.aspx

Verder doen ze die spitsstrook open als het druk is. Doorstroming gaat beter bij een hoge verkeersvraag als de snelheidsverschillen kleiner zijn en dat is bij een lagere snelheid het geval. Net zoals rijst door een trechter, als je langzaam giet gaat dat sneller door dan als je het snel erdoorheen probeert te jassen, dan blokkeert het.
Alle reacties Link kopieren
Sunnie1968 schreef:
18-08-2019 16:25
Misschien kun je wat opgebouwd verlof uit laten betalen via het UZB om het leed te verzachten ?
nee ben echt nog maar pas begonnen in totaal 3 weken gewerkt
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
18-08-2019 16:19
ja dom, ik heb een tomtom maar ik gebruik het niet omdat ik dan bang ben dat het gestolen word wanneer ik het aan het raam laat staan

Dan gebruik je je telefoon, ik neem aan dat je deze niet vergeet wanneer je de auto verlaat.

Er zijn genoeg gratis navigatie apps (google maps, Waze) of gebruik Flitsmeister. Dan word je niet allen gewaarschuwd bij te hard rijden, maar ook bij flitsers, traject controle, files, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Per jaar een X bedrag (fictief) reserveren voor onvoorziene en vervelende kosten als deze.
Het ging zo goed, ik had al zeker 1,5 jaar geen bekeuring meer, en nu toch weer :-( Het stomme is dat ik voor vier uur betaald had voor parkeren, dus best ruim, en daarna helemaal vergeten ben de tijd in de gaten te houden. 65 euro boete, voor een half uurtje overschrijding. Het ergste is dat ik met de auto van mijn vriend was, die het natuurlijk ook erg stom vond, omdat hij al drie jaar loopt te zeuren dat ik ook een app moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-08-2019 16:24
Het ging zo goed, ik had al zeker 1,5 jaar geen bekeuring meer, en nu toch weer :-( Het stomme is dat ik voor vier uur betaald had voor parkeren, dus best ruim, en daarna helemaal vergeten ben de tijd in de gaten te houden. 65 euro boete, voor een half uurtje overschrijding. Het ergste is dat ik met de auto van mijn vriend was, die het natuurlijk ook erg stom vond, omdat hij al drie jaar loopt te zeuren dat ik ook een app moet nemen.
Ja heel kut, parkmobile vind ik trouwens heel fijn
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar reserveer ik 200 euro, de boetes gaan eraf en wat over is doneer ik op 1 januari aan de Cliniclowns.

Verder stuur ik na iedere boete een foto van een kankerpatientje naar het CJIB met het onderschrift: door jullie boete valt er voor mij niets te lachen.
Alle reacties Link kopieren
Shaweena schreef:
19-08-2019 17:47
Verder stuur ik na iedere boete een foto van een kankerpatientje naar het CJIB met het onderschrift: door jullie boete valt er voor mij niets te lachen.

Belachelijk. Die boetes heb je toch echt aan jezelf te wijten hoor, niet aan het CJIB.
39 jaar mijn rijbewijs, en wel een hele 4 boete's totaal (net iets te hard 2x , 1 keer door rood (moeder met hersenbloeding in de ambu en ze was 3 uur later dood)) en 1 keer door rood omdat ik zelf zat te suffen. Ik heb een retesnelle hele luxe (3-letterige) dikke bak en hoewel ik nou niet type slome rijder ben hou ik me wel altijd keurig aan de regels en rij in het algemeen zoals het CBR het graag ziet.
Ik vind het altijd grappig hoe iemand met een Panda mij zit op te duwen als ik 55 rij waar je 50 mag. Bij het eerste beste verkeerslicht ben ik al raak ik amper mijn gaspedaal aan al in een nanoseconde 100 meter verder dan die Panda :bye:
En opgefokte mannetjes met leasebakken (tesla's en zo) die bumperkleven omdat zij vinden dat max 80 140 moet zijn en vinden dat ik in de weg rij moeten heel vaak hun ruitenwissers vervangen want die krijgen mijn ruitensproeier over zich heen. En als ze dat niet snappen is de dashcam geduldig...
Trotter schreef:
19-08-2019 17:49
Belachelijk. Die boetes heb je toch echt aan jezelf te wijten hoor, niet aan het CJIB.
Inderdaad zeg, wat voor tokkie ben je als je dit ueberhaupt overweegt, wat een sneuneuzen ook tegenwoordig, écht :evil:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven