Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang duurt een tikkie van 65 die gaat van ING naar ABN?

06-07-2019 18:34 67 berichten
Ik wil naar de stad nog vanavond maar, ik ben blut. Hoe laat komt mijn tikkie binnen?
Smurfie2308 schreef:
06-07-2019 19:19
Ik gebruik zelf nooit tikkie, was in de war met betaalverzoek wat ik zelf altijd gebruik (Rabobank en ING rekeningen)
Als ik to was zou ik het dus gewoon via de normale weg overmaken dan heb je het meteen.
Ja, nu kan je volgens mij best vaak ( zeker bij maar 1 betaalverzoek/persoon) direct betalen of vanuit bankapp een betaalverzoek doen. Qua snelheid. Sinds kort.

Maar tikkie is leuk.. en vooral heel handig bij meer dan 1 persoon en je hebt alleen iemands whatsapp nodig.
CommonSense schreef:
06-07-2019 19:28
Ik zie het probleem niet.
Dat zegt dan vooral iets over jou.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de website van Tikkie wordt het geld direct gestort als de ontvanger bij de ABN Amro zit. Zit de ontvanger bij een andere bank, dan komt het de eerst volgende werkdag binnen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Lucifer2018 schreef:
06-07-2019 19:17

Terwijl het direct van bank naar bank wel meteen gaat.
Niet waar. Van ING naar een andere bank en vice versa kan een dag duren.
Heldens schreef:
06-07-2019 20:54
Niet waar. Van ING naar een andere bank en vice versa kan een dag duren.

Wel waar. Ligt aan het bedrag. En TO's bedrag ligt onder de 1000 euro.

Hoe lang duurt een losse overboeking binnen Nederland?

Wanneer je geld (tot € 1.000) overmaakt binnen Nederland staat dit direct op de rekening van de ontvanger, ook tijdens weekenden en feestdagen. Dit noemen we Instant Payments, en geldt voor alle Eurobetalingen naar de volgende banken:

Rabobank
ING
ABN AMRO
Volksbank (SNS, Regio Bank en ASN)
Knab

Je kunt geen gebruikmaken van Instant Payments bij geplande of periodieke betalingen en betalingen van meer dan € 1.000.

In TO's geval en de meeste tikkie bedrag is het meteen direct zelf laten overmaken of betaalverzoek vanuit eigen bankapp dus meestal sneller.
Alle reacties Link kopieren
En ga je nog na de stad? Omdat het is gelukt met de 65€....
Zoetje2019 schreef:
06-07-2019 19:24
Je bent 27 jaar en hebt serieus geen €65 op je bank staan?! Mijn god..

Fijn hé, dat jij alles zo geweldig goed voor elkaar hebt!
Pipistrello schreef:
06-07-2019 21:23
Fijn hé, dat jij alles zo geweldig goed voor elkaar hebt!
Er zit nog een enorm gebied tussen alles geweldig goed voor elkaar hebben en geld moeten lenen om de stad in te kunnen gaan op je 27e.
klavertje-vier2019 schreef:
06-07-2019 21:32
Er zit nog een enorm gebied tussen alles geweldig goed voor elkaar hebben en geld moeten lenen om de stad in te kunnen gaan op je 27e.
Waar heeft TO het over lenen?

Hij zegt trouwens sowieso weinig dus zijn vraag was niet zo prangend.
06-07-2019 21:32

Staat nergens dat het lenen is hé.

Ik vind het zo achterlijk om maar 'Mijn God!!. blabla' te roepen (niet door jou) terwijl helemaal niet duidelijk is waarom iemand op dat geld zit te wachten.
Bah. Dom superieur gedrag.
Dat zou kunnen inderdaad, dat iemand hem dat geld nog verschuldigd was of iets dergelijks.
Maar dan nog zet ook ik vraagtekens bij de keuze om de stad in te willen gaan als je rekening blijkbaar verder helemaal leeg is. Dan lijkt een avondje stappen me toch weinig prioriteit hebben.
iloondb schreef:
06-07-2019 21:21
En ga je nog na de stad? Omdat het is gelukt met de 65€....
Wat moet je na een stad dan?
06-07-2019 21:43
Dat zou kunnen inderdaad, dat iemand hem dat geld nog verschuldigd was of iets dergelijks.
Maar dan nog zet ook ik vraagtekens bij de keuze om de stad in te willen gaan als je rekening blijkbaar verder helemaal leeg is. Dan lijkt een avondje stappen me toch weinig prioriteit hebben.

Ja dat zou jouw idee zijn. Maakt het wat uit?

Ik merk dat ik me bijzonder stoor aan alle oordelen en veroordelingen.
06-07-2019 21:43
Misschien heeft hij al zijn rekeningen al betaald en zijn voorraadkast vol met eten.
Lucifer2018 schreef:
06-07-2019 20:59
Wel waar. Ligt aan het bedrag. En TO's bedrag ligt onder de 1000 euro.

Hoe lang duurt een losse overboeking binnen Nederland?

Wanneer je geld (tot € 1.000) overmaakt binnen Nederland staat dit direct op de rekening van de ontvanger, ook tijdens weekenden en feestdagen. Dit noemen we Instant Payments, en geldt voor alle Eurobetalingen naar de volgende banken:

Rabobank
ING
ABN AMRO
Volksbank (SNS, Regio Bank en ASN)
Knab

Je kunt geen gebruikmaken van Instant Payments bij geplande of periodieke betalingen en betalingen van meer dan € 1.000.

In TO's geval en de meeste tikkie bedrag is het meteen direct zelf laten overmaken of betaalverzoek vanuit eigen bankapp dus meestal sneller.

Lees mijn link van de ING even. Het is er gewoon nog niet altijd direct, dat Instant Payments wordt beetje bij beetje ingevoerd.
Pipistrello schreef:
06-07-2019 21:45
Ja dat zou jouw idee zijn. Maakt het wat uit?

Ik merk dat ik me bijzonder stoor aan alle oordelen en veroordelingen.
Misschien is een forum dan niet de juiste plek voor je?
Het is namelijk vrij gebruikelijk dat mensen daar zeggen wat zij ergens van vinden. Als dat je alleen maar ergernis oplevert, dan wordt het tijd om iets anders te gaan doen op zaterdagavond.
06-07-2019 21:56
Misschien is een forum dan niet de juiste plek voor je?
Het is namelijk vrij gebruikelijk dat mensen daar zeggen wat zij ergens van vinden. Als dat je alleen maar ergernis oplevert, dan wordt het tijd om iets anders te gaan doen op zaterdagavond.

:rofl:

Oh is dat hoe een forum werkt. Nou goed dat je het zegt hoor. Dankjewel.
Ik dacht nl dat ik dat deed, zeggen wat ik van dom gewauwel en aannames vind.
Pipistrello schreef:
06-07-2019 21:59
:rofl:

Oh is dat hoe een forum werkt. Nou goed dat je het zegt hoor. Dankjewel.
Ik dacht nl dat ik dat deed, zeggen wat ik van dom gewauwel en aannames vind.
Klopt en is geen mens die zich er aan ergert dat je dat doet, dus blijkbaar ben jij de enige met dat probleem
Voor een team stuur ik regelmatig een tikkie maar ondanks dat ik een tikkie melding krijg staat het er niet altijd direct aan de afschriften te zien
06-07-2019 22:01
Klopt en is geen mens die zich er aan ergert dat je dat doet, dus blijkbaar ben jij de enige met dat probleem
Jawel hoor, best veel mensen zelfs.
Orișa schreef:
Jawel hoor, best veel mensen zelfs.
Ergens op reageren is iets anders dan je ergens aan irriteren.

Tuurlijk :proud:
06-07-2019 22:03
Dat staat nergens. Het is bijzonder ergerlijk dat mensen aannames doen en zelf van alles invullen en dààr hun reactie op baseren ipv op de werkelijkheid.
06-07-2019 22:03

Iets irriteert je of je ergert je aan iets. Wel graag goed Nederlands schrijven hé. Ik zou nooit zeggen dat ik me ergens aan irriteer. Zo dom ben ik niet.
Orișa schreef:
06-07-2019 22:04
Dat staat nergens. Het is bijzonder ergerlijk dat mensen aannames doen en zelf van alles invullen en dààr hun reactie op baseren ipv op de werkelijkheid.
Nee, jij VINDT dat bijzonder ergerlijk en daarmee projecteer je dus net zo hard jouw mening op anderen en reageer je daarnaar. Je doet zelf dus precies wat je die anderen verwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven