Hoe lang duurt een tikkie van 65 die gaat van ING naar ABN?

zaterdag 6 juli 2019 om 22:07
Ja, taalfoutje.. dat is natuurlijk het allerergste.Pipistrello schreef: ↑06-07-2019 22:05Iets irriteert je of je ergert je aan iets. Wel graag goed Nederlands schrijven hé. Ik zou nooit zeggen dat ik me ergens aan irriteer. Zo dom ben ik niet.
Maar prima hoor als je dat erbij moet halen om je gelijk te halen. Doe er een strikje om en ga er blij mee zitten zijn.

zaterdag 6 juli 2019 om 22:08
Welke aanname doe ik dan?klavertje-vier2019 schreef: ↑06-07-2019 22:06Nee, jij VINDT dat bijzonder ergerlijk en daarmee projecteer je dus net zo hard jouw mening op anderen en reageer je daarnaar. Je doet zelf dus precies wat je die anderen verwijt

zaterdag 6 juli 2019 om 22:09
klavertje-vier2019 schreef: ↑06-07-2019 22:07Ja, taalfoutje.. dat is natuurlijk het allerergste.
Maar prima hoor als je dat erbij moet halen om je gelijk te halen. Doe er een strikje om en ga er blij mee zitten zijn.
Dank! Ik vermaak me nu weer kostelijk.
zaterdag 6 juli 2019 om 22:32

zaterdag 6 juli 2019 om 22:45
Nee, het feit dat jij de keuzes die TO maakt dom vindt en dat hier ongevraagd ventileert, zegt iets over jou.

zondag 7 juli 2019 om 01:14
Het maakt niet uit welke bank de degene die het overmaakt heeft, het gaat namelijk via de tussenrekening van Tikkie, en zij hebben ABN. Als de ontvanger ook ABN heeft, heb je het heel snel (ok, misschien niet binnen 10 minuten, maar sowieso dezelfde dag).
zondag 7 juli 2019 om 01:17
Dat klopt ja. Als je een betaalverzoek via de app van je eigen bank doet, heb je het direct. Is bij mijn bank (de SNS) ook zo. Ik kwam daar laatst pas achter en moest altijd een werkdag wachten bij Tikkie. Nu gebruik ik Tikkie dus niet meer.Pipistrello schreef: ↑06-07-2019 22:38Ik (ING) stuurde vanmiddag via Whatsapp een betaalverzoek (geen tikkie) naar een vriendin.
Zij heeft ABN AMRO.
Ze appte me een duimpje en het geld stond er ook al op bij mij.
zondag 7 juli 2019 om 06:26
Wel raar, want dit is een volledig geatomatiseerd berichtenverkeer waar geen mens tussen zit. Z'n IT-proces zou in principe binnen secondes kunnen.SjaanRoeispaan schreef: ↑06-07-2019 19:29In het weekend is er sowieso geen betalingsverkeer tussen banken.... Dit wordt namelijk verzorgd door Equens en die zijn 's weekends dicht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Equens

zondag 7 juli 2019 om 06:40
De vreemde weŕeld van het bankwezen. Doe alles digitaal zodat we loketten kunnen sluiten en vervolgens geven ze hun software vrijaf in het weekend.

zondag 7 juli 2019 om 08:45
Bij een betaalverzoek heb je het ook in het weekend direct. Althans, bij mijn bank. Maakt niet uit welke bank de ander heeft.
Hoe snel staat het geld op je rekening?
Is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening, ook in het weekend. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.
https://www.snsbank.nl/particulier/serv ... n-app.html
Hoe snel staat het geld op je rekening?
Is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening, ook in het weekend. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.
https://www.snsbank.nl/particulier/serv ... n-app.html

zondag 7 juli 2019 om 22:15
Lekker belangrijk wat iemand met zijn/haar geld wil doen.klavertje-vier2019 schreef: ↑06-07-2019 18:42Dus het lijkt je een goed idee om € 65 die je niet hebt vanavond in de stad uit te gaan geven aan drank en andere nutteloze dingen?
Dat klinkt niet echt als een slimme keuze.