Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang duurt een tikkie van 65 die gaat van ING naar ABN?

06-07-2019 18:34 67 berichten
Ik wil naar de stad nog vanavond maar, ik ben blut. Hoe laat komt mijn tikkie binnen?
:HA:
Pipistrello schreef:
06-07-2019 22:05
Iets irriteert je of je ergert je aan iets. Wel graag goed Nederlands schrijven hé. Ik zou nooit zeggen dat ik me ergens aan irriteer. Zo dom ben ik niet.
Ja, taalfoutje.. dat is natuurlijk het allerergste.
Maar prima hoor als je dat erbij moet halen om je gelijk te halen. Doe er een strikje om en ga er blij mee zitten zijn.
Alle reacties Link kopieren
iloondb schreef:
06-07-2019 18:37
Staat er binnen 10 minuten op
Echt niet
klavertje-vier2019 schreef:
06-07-2019 22:06
Nee, jij VINDT dat bijzonder ergerlijk en daarmee projecteer je dus net zo hard jouw mening op anderen en reageer je daarnaar. Je doet zelf dus precies wat je die anderen verwijt
Welke aanname doe ik dan?
06-07-2019 22:07
Ja, taalfoutje.. dat is natuurlijk het allerergste.
Maar prima hoor als je dat erbij moet halen om je gelijk te halen. Doe er een strikje om en ga er blij mee zitten zijn.

Dank! Ik vermaak me nu weer kostelijk.
girasole3 schreef:
06-07-2019 22:08
Echt niet
Wel als je ABN hebt, want Tikkie heeft zelf ook een ABN-rekening.
Drackie schreef:
06-07-2019 22:27
Er werd gesproken over 2 verschillende banken.
Als ik geld overmaak aan dochter staat het meteen op haar rekening; via een Tikkie duurt het minstens een werkdag.
Ik (ING) stuurde vanmiddag via Whatsapp een betaalverzoek (geen tikkie) naar een vriendin.
Zij heeft ABN AMRO.
Ze appte me een duimpje en het geld stond er ook al op bij mij.
06-07-2019 19:57
Dat zegt dan vooral iets over jou.
Nee, het feit dat jij de keuzes die TO maakt dom vindt en dat hier ongevraagd ventileert, zegt iets over jou.
Drackie schreef:
06-07-2019 22:27
Dan nog houd Tikkie het even vast op de tussenrekening. Je krijgt je geld wel dezelfde dag nog volgens Tikkie. Maar ook niet meteen. De rest de dag erna.
girasole3 schreef:
06-07-2019 22:32
Er werd gesproken over 2 verschillende banken.
Als ik geld overmaak aan dochter staat het meteen op haar rekening; via een Tikkie duurt het minstens een werkdag.
Het maakt niet uit welke bank de degene die het overmaakt heeft, het gaat namelijk via de tussenrekening van Tikkie, en zij hebben ABN. Als de ontvanger ook ABN heeft, heb je het heel snel (ok, misschien niet binnen 10 minuten, maar sowieso dezelfde dag).
Pipistrello schreef:
06-07-2019 22:38
Ik (ING) stuurde vanmiddag via Whatsapp een betaalverzoek (geen tikkie) naar een vriendin.
Zij heeft ABN AMRO.
Ze appte me een duimpje en het geld stond er ook al op bij mij.
Dat klopt ja. Als je een betaalverzoek via de app van je eigen bank doet, heb je het direct. Is bij mijn bank (de SNS) ook zo. Ik kwam daar laatst pas achter en moest altijd een werkdag wachten bij Tikkie. Nu gebruik ik Tikkie dus niet meer.
SjaanRoeispaan schreef:
06-07-2019 19:29
In het weekend is er sowieso geen betalingsverkeer tussen banken.... Dit wordt namelijk verzorgd door Equens en die zijn 's weekends dicht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Equens
Wel raar, want dit is een volledig geatomatiseerd berichtenverkeer waar geen mens tussen zit. Z'n IT-proces zou in principe binnen secondes kunnen.
Boarn schreef:
07-07-2019 06:26
Wel raar, want dit is een volledig geatomatiseerd berichtenverkeer waar geen mens tussen zit. Z'n IT-proces zou in principe binnen secondes kunnen.
De vreemde weŕeld van het bankwezen. Doe alles digitaal zodat we loketten kunnen sluiten en vervolgens geven ze hun software vrijaf in het weekend. :-D
Bij een betaalverzoek heb je het ook in het weekend direct. Althans, bij mijn bank. Maakt niet uit welke bank de ander heeft.

Hoe snel staat het geld op je rekening?
Is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening, ook in het weekend. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.

https://www.snsbank.nl/particulier/serv ... n-app.html
Orișa schreef:
06-07-2019 21:43
Wat moet je na een stad dan?
:HA: :cheer:
06-07-2019 18:42
Dus het lijkt je een goed idee om € 65 die je niet hebt vanavond in de stad uit te gaan geven aan drank en andere nutteloze dingen?
Dat klinkt niet echt als een slimme keuze.
Lekker belangrijk wat iemand met zijn/haar geld wil doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven