Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang geef je webwinkel om te versturen/reageren

02-06-2025 17:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is dus nu bijna week geleden .. hoe lang zou jij webwinkel kans geven om te versturen/ reageren?
kiddootje wijzigde dit bericht op 03-06-2025 15:08
Reden: Opgelost!
75.31% gewijzigd
Vlak voor het Hemelvaart weekend en nu al 3 (Drie) mails verstuurd?
Ik zou jou nog even een weekje op het geduld bankje zetten als ik de webwinkel was.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Ik principe wat er op de website staat, en dan zou ik als ik dan nog niks gehoord had na werkdag of 2,3 eens vragen hoe en wat. Let ook even op levertijd die bij het artikel staat, soms hebben ze natuurlijk nabestellingen/pre-order.
Voor ik echt ‘verdere stappen’ zou gaan nemen zouden er echt wel een maand of zo overheen gaan denk ik. Misschien is er bij een klein bedrijf gewoon iets persoonlijks aan de hand waardoor ze niet binnen een paar dagen reageren.
Doreia* schreef:
02-06-2025 17:45
Ik zou jou nog even een weekje op het geduld bankje zetten als ik de webwinkel was.
Kleine moeite om je site even te updaten als je niet verstuurd vanwege vakantie/afwezigheid.

TO, heb je een webformulier ingevuld of zelf gemaild? Anders even via Insta DM sturen als ze daar wel actief zijn.
Kan het zijn dat het een pre-order is?
Hangt erg van het type bedrijf af. Bij kleinere webshops heb ik een andere verwachting dan bij grote.
Doreia* schreef:
Ik heb geen drie mailtjes gestuurd met de vraag waar het blijft.
Maar twee met andere vragen en eentje met de vraag of de bestelling goed doorgekomen is.
Beautyblender schreef:
02-06-2025 17:51
Kan het zijn dat het een pre-order is?
Nee, staat bij hoeveel er nog op voorraad is, en dat zijn er niet een paar
pina schreef:
02-06-2025 17:53
Hangt erg van het type bedrijf af. Bij kleinere webshops heb ik een andere verwachting dan bij grote.

Er wordt helaas geen telefoonnummer vermeld.
Ik weet ook dat Postnl grote vertraging heeft, en begrijp dit natuurlijk.
Maar er is ook niets aangemeld nog( of bij andere vervoersbedrijven)
kiddootje wijzigde dit bericht op 03-06-2025 15:09
14.42% gewijzigd
Als het artikel er morgen nog niet is, zou ik bellen. Ze hebben het vorige week dinsdag verstuurd als ze zich houden aan de belofte op de website. Dan zou het er woensdag moeten zijn. Of anders vrijdag, zaterdag, of vandaag.

Het is niet netjes dat ze niks van zich laten horen. Als het pakje morgen nog niet is gearriveerd, zou mijn toon nog steeds vriendelijk zijn, maar wel heel duidelijk.
Ik hoop dat je de naam van dat bedrijf al zelf door Google hebt gedraaid?

Geen telefoonnummer, alleen een vaag mail-adres waar ze niet op reageren, ...
Dan kunnen ze nog 20 keurmerken hebben, maar ik zou mijn vragen hebben.

Al kan het natuurlijk aan het verlengde weekend liggen.
Maar dan hadden ze alsnog vandaag kunnen reageren op je mailtjes.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Doreia* schreef:

Nou zeg. Als je op je website vermeldt dat je dezelfde dag nog verstuurt, en je hoort helemaal niks, geen link, geen trackandtracecode, niks, dan ligt het niet aan de klant hoor.
En je mag dus niet assertief zijn, want dan word je op een wachtbankje gezet? Jeetje......
Ik zou ook nog even wachten omdat er Hemelvaart tussen zit. Daarnaast is een webwinkel ook afhankelijk van PostNL, DHL, DPD en kunnen ze bezorging de volgende dag nooit garanderen tenzij ze dat expliciet zo afgesproken hebben met de bezorgdienst maar ook dan gaat het wel eens mis.

Neem aan dat het gewoon een bekend legitiem bedrijf is en geen dropshipper die van Ali dingen duurder verkoopt.
Graze schreef:
02-06-2025 18:25
Ik zou ook nog even wachten omdat er Hemelvaart tussen zit. Daarnaast is een webwinkel ook afhankelijk van PostNL, DHL, DPD en kunnen ze bezorging de volgende dag nooit garanderen tenzij ze dat expliciet zo afgesproken hebben met de bezorgdienst maar ook dan gaat het wel eens mis.
Uiteraard, maar dan zou je wel gewoon verzendgegevens hebben gekregen en dat is hier ook niet aan de orde.
Star⁴ schreef:
02-06-2025 18:26
Uiteraard, maar dan zou je wel gewoon verzendgegevens hebben gekregen en dat is hier ook niet aan de orde.
Dat hoeft niet perse heb ik gemerkt maar dan nog zou het wel netjes zijn geweest als de webwinkel had laten weten dat het i.v.m. hemelvaart wat langer kan duren.
Graze schreef:
02-06-2025 18:29
Dat hoeft niet perse heb ik gemerkt maar dan nog zou het wel netjes zijn geweest als de webwinkel had laten weten dat het i.v.m. hemelvaart wat langer kan duren.

Klopt, is ook mijn ervaring.
Maar als je als webwinkel wilt blijven overleven, is het wel zo netjes ( en inmiddels ook vrij normaal) om wel verzendgegevens te versturen naar klanten.
Oh, ik geef eerlijk toe dat ik weinig geduld heb met trage service, laat verzenden, slecht reageren op mail. Ik vind een week zonder respons en zonder product dus ook ergerlijk lang. Maar goed, voordeel van de twijfel vanwege Hemelvaart dan maar.
Desondanks had het er al kunnen zijn.
Heb je trustpilot al geraadpleegd? Positieve revieuws op hun site en een keurmerk zegt niet zoveel.
Dat er geen telefoonnummer bekend is en ze maar 1 product verkopen, is wel reden verder onderzoek te doen. Wellicht heb je met een dropshipper te maken.
kiddootje schreef:
02-06-2025 18:20
Het is een eigen bedrijf wat één bepaald product verkoopt. Dus ik verwacht niet dat ze tientallen orders per dag hebben.
Er wordt helaas geen telefoonnummer vermeld.
Ik weet ook dat Postnl grote vertraging heeft, en begrijp dit natuurlijk.
Maar er is ook niets aangemeld nog( of bij andere vervoersbedrijven)
Nee, maar juist dan is het vaak een side hussle/wat meer amateuristisch.

Maar goed, ik ben heel makkelijk met dit soort dingen (vergeet vaak half wat ik allemaal besteld heb), dus ik wacht dan gewoon nog even af.
Wissewis schreef:
02-06-2025 18:24
Ik hoop dat je de naam van dat bedrijf al zelf door Google hebt gedraaid?

Geen telefoonnummer, alleen een vaag mail-adres waar ze niet op reageren, ...
Dan kunnen ze nog 20 keurmerken hebben, maar ik zou mijn vragen hebben.

Al kan het natuurlijk aan het verlengde weekend liggen.
Maar dan hadden ze alsnog vandaag kunnen reageren op je mailtjes.
Ja, uiteraard. Het is een bedrijf dat op Winkelkeurmerk ook veel recensies heeft, alleen wel wat oudere.( Maar is ook echt zomerproduct) Op Vinted wordt het ook wel aangeboden( tweedehands) dus het bestaat ook echt wel.
En ook blogs over dit product. Alleen ook wat ouder. Een zelfstandige ondernemer, die ook op beurzen enzo staat.
Ik heb zelf geen instagram, en bellen gaat dus niet.
pina schreef:
02-06-2025 18:41
Nee, maar juist dan is het vaak een side hussle/wat meer amateuristisch.

Maar goed, ik ben heel makkelijk met dit soort dingen (vergeet vaak half wat ik allemaal besteld heb), dus ik wacht dan gewoon nog even af.

Maar ook dan wil je toch als website-eigenaar blijven verkopen?

Ik heb een keer een blouse gekocht via een website waarvan overduidelijk was dat het een dropshipper was. Desondanks nam ik de gok, omdat ik heel graag die kleur wilde en zij de enige was/ waren die het verkocht.

Gelukkig kreeg ik het artikel binnen. Maar dus geen verzendgegevens, geen berichtje 'we hebben je bestelling ontvangen' van de webshop, geen pakbon, geen bedankkaartje, niks. Helemaal niks. :-D Alleen het artikel. Ik vond het zo amateuristisch. Het is dat ik die blouse in die kleur wilde, dus daarom heb ik er besteld.

Maar zo zorg je er toch voor dat niemand meer iets bij je bestelt?
Nanouk schreef:
02-06-2025 18:41
Heb je trustpilot al geraadpleegd? Positieve revieuws op hun site en een keurmerk zegt niet zoveel.
Dat er geen telefoonnummer bekend is en ze maar 1 product verkopen, is wel reden verder onderzoek te doen. Wellicht heb je met een dropshipper te maken.
Nee, geen dropshipper. Het wordt in eigen beheer gemaakt. Ik zou jullie graag willen laten meekijken op Instagram en website, maar vind dat niet netjes.
Het is echt wel een webshop met een bestaand merk. Als ik google kom ik ook andere kleine zelfstandigen tegen die dit verkocht hebben. Kamer van Koophandel ook gecontroleerd .
Ik baal er een beetje van, want ik had er rekening mee gehouden.
Strikje schreef:
02-06-2025 18:49
Maar ook dan wil je toch als website-eigenaar blijven verkopen?

Ik heb een keer een blouse gekocht via een website waarvan overduidelijk was dat het een dropshipper was. Desondanks nam ik de gok, omdat ik heel graag die kleur wilde en zij de enige was/ waren die het verkocht.

Gelukkig kreeg ik het artikel binnen. Maar dus geen verzendgegevens, geen berichtje 'we hebben je bestelling ontvangen' van de webshop, geen pakbon, geen bedankkaartje, niks. Helemaal niks. :-D Alleen het artikel. Ik vond het zo amateuristisch. Het is dat ik die blouse in die kleur wilde, dus daarom heb ik er besteld.

Maar zo zorg je er toch voor dat niemand meer iets bij je bestelt?
Zeker, maar ik constateer gewoon dat dat bij sommige shops zo gaat. Heb ook weleens zelfgebreide handschoenen bij een webshop gekocht, was gewoon een mevrouwtje die dat deed. Ging ik nog een keer bestellen, als cadeau. Was ze op een bepaald moment opeens gewoon op vakantie! Gewoon compleet offlinio, haha! Website was niet aangepast ook. Maar ja. Duidelijk dat de hypotheek er niet van werd betaald.
pina schreef:
02-06-2025 19:03
Zeker, maar ik constateer gewoon dat dat bij sommige shops zo gaat. Heb ook weleens zelfgebreide handschoenen bij een webshop gekocht, was gewoon een mevrouwtje die dat deed. Ging ik nog een keer bestellen, als cadeau. Was ze op een bepaald moment opeens gewoon op vakantie! Gewoon compleet offlinio, haha! Website was niet aangepast ook. Maar ja. Duidelijk dat de hypotheek er niet van werd betaald.

Wat grappig. :-D Als ik een webshop zou hebben, zou ik zeker heel duidelijk communiceren naar de klanten en vooral heel vriendelijk zijn. Een bedankkaartje of zoiets meesturen.

Maar helemaal niks is wel zo.......nou ja ik weet niet, ik vond het gewoon grappig. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Niet eens een bestelbon, afzender. Niks. Gewoon alleen het artikel in een plastic zakje. Dat was het. Maar ik was al lang blij dat ik het artikel kreeg.

Ik vind dat er ook erg kortaf wordt gereageerd op bijvoorbeeld marktplaats. Dan doe je een bod en dan antwoord iemand alleen maar met 'oke'.
Dan moet je er dus zelf verder op ingaan als je het artikel graag wilt en dat doe ik dan ook wel. Maar ik denk dan.....jij wilt het toch graag verkopen?
Wat zegt trustpilot?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven