Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang geef je webwinkel om te versturen/reageren

02-06-2025 17:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is dus nu bijna week geleden .. hoe lang zou jij webwinkel kans geven om te versturen/ reageren?
kiddootje wijzigde dit bericht op 03-06-2025 15:08
Reden: Opgelost!
75.31% gewijzigd
Ik zou het voordeel van de twijfel geven. Over een week zie je wel weer.
Doreia* schreef:
02-06-2025 17:45
Vlak voor het Hemelvaart weekend en nu al 3 (Drie) mails verstuurd?
Ik zou jou nog even een weekje op het geduld bankje zetten als ik de webwinkel was.
En ik zou vooral geen webwinkel beginnen, als je zo onprofessioneel met klanten omgaat.
Bontebok schreef:
02-06-2025 19:40
Wat zegt trustpilot?
Daar staan geen reviews op.
Winkelwebkeur bijna 300, daar staat ook dat se aangesloten zijn bij geschillencommissie, dat staat ook in hun algemene voorwaarden.
Er staat daar ook nog een ander e-mailadres ( gmail)
Als het een kleine webshop is kan het natuurlijk ook best zo zijn dat ze een lang weekend weg waren, zoals half Nederland.
kiddootje schreef:
02-06-2025 20:11
Winkelwebkeur bijna 300, daar staat ook dat se aangesloten zijn bij geschillencommissie, dat staat ook in hun algemene voorwaarden.
Dat vind ik een slecht teken.
kiddootje schreef:
02-06-2025 20:11
Heb je wel een bezoekadres gevonden en hebben ze wel een gewoon telefoonnummer?
Ik heb nu via Webwinkelkeur een ander emailadres gevonden, dus daar nog een berichtje heen gestuurd.( met alleen bestelnummer want je weet het nooit)
Daar staat ook nog 06 nummer, dus morgen maar eens bellen.
Ik ben helemaal geen zeikerd, of boos typje, maar dit vind ik wel jammer. Ik heb gekozen voor achteraf bij Klarna( juist hierom) maar gelukkig nog geen betaaldatum.
kiddootje schreef:
02-06-2025 20:33
Ik heb nu via Webwinkelkeur een ander emailadres gevonden, dus daar nog een berichtje heen gestuurd.( met alleen bestelnummer want je weet het nooit)
Ik ben helemaal geen zeikerd, of boos typje, maar dit vind ik wel jammer. Ik heb gekozen voor achteraf bij Klarna( juist hierom) maar gelukkig nog geen betaaldatum.

Ik snap het helemaal en ik vind je geen zeikerd. Ik zou het precies zo voelen.
kiddootje schreef:
02-06-2025 20:33
Dit is inderdaad slim. Als voor mij de website nieuw is betaal ik ook graag met Klarna. Indien er nog geen betaal datum is hebben ze het dus nog niet aangemeld. Meestal krijg je namelijk een periode om na ontvangst te betalen, maar wel altijd een mail van bedankt dat je voor Klarna kiest.

Zelf heb ik eens een servies stuk bij een winkel besteld (die ook 2 fysieke winkels heeft in NL, maar ver weg) en dit product stond als 'op voorraad'. Helaas was het uiteindelijk toch niet op voorraad. Netjes bericht gehad, maar helaas na 4 maanden nog geen product (was cadeau). Dus de boel geannuleerd en geld terug.

Ik zou nog even wachten en anders proberen te bellen.
Ik ben benieuw! Ik zou zelf nooit bestellen bij een webwinkel waar geen contactadres vermeld staat, geen reviews zijn op Trustpilot en alleen een 06 nummer en verschillende e-mailadressen zijn.
Het klinkt voor mij dus echt als een dropshipper? (Geen contactgegevens enz) En dan kan er staan, zelfde dag nog verzonden, kan, maar vanuit China (ik noem maar wat..) duurt dat wat langer. Want als ik jou goed begrijp, staat er dezelfde dag nog verzonden, maar staat er niet volgende werkdag in huis!?

Wat staat er in de retourvoorwaarden? Want daaruit kun je vaak ook al opmaken met wat voor verkoper je te maken hebt. En wat staat er bijv over de levertijd?
Strikje schreef:
02-06-2025 19:11
Wat grappig. :-D Als ik een webshop zou hebben, zou ik zeker heel duidelijk communiceren naar de klanten en vooral heel vriendelijk zijn. Een bedankkaartje of zoiets meesturen.

Maar helemaal niks is wel zo.......nou ja ik weet niet, ik vond het gewoon grappig. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Niet eens een bestelbon, afzender. Niks. Gewoon alleen het artikel in een plastic zakje. Dat was het. Maar ik was al lang blij dat ik het artikel kreeg.

Ik vind dat er ook erg kortaf wordt gereageerd op bijvoorbeeld marktplaats. Dan doe je een bod en dan antwoord iemand alleen maar met 'oke'.
Dan moet je er dus zelf verder op ingaan als je het artikel graag wilt en dat doe ik dan ook wel. Maar ik denk dan.....jij wilt het toch graag verkopen?
In mijn geval denk ik gewoon dat het mensje graag breit en het niet allemaal in huis kwijt kan. Dan maar verkopen. Maar ook lekker met de camper weg natuurlijk.
Een webshop is transparant in verzendingstermijn, vermeld NAW gegevens en BTW nummer, waneer ze dit niet doen moet en lichtje gaan branden bij je.

NAW
BTW nummer
Telefonnummer,

Wanneer deze ontbreken, vooral nooit bestellen!
BTW nummer staat vermeld, kvk nummer ook.
Deze heb ik gecontroleerd op de site.
Telefoonnummer wordt niet vermeld, adres ook niet. ( Op webwinkelsite)
Wel algemene voorwaarden, ook wat betreft verzending en retourneren.
Ook gegevens van als je een klacht wil indienen..
Ik denk dat het wel een echte webshop is, want hun product wordt/ werd ook op andere sites aangeboden ( denk aan andere zelfstandige die mode verkopen en op Vinted vind je het ook nog wel)
Webshop is ook hun naam plus - com- erachter, dus geen rare url. Emailadres ook.
En insta ook aktief( beperkt, maar afgelopen zondag nog bericht geplaatst)
Heb zelf geen Insta, dochter wel, dus misschien via haar nog een berichtje sturen.
Kijk, ik heb er alle begrip voor als het later komt, maar niet reageren, vind ik raar. Helemaal omdat ze nog wel
gepost hebben op Insta.
Dropshipping geloof ik niet, het is hun eigen merk en ontwerp.
Ik had hun voor bestelling ook gemaild, zodat ik kon zien of ze nog actief waren en of ze zouden reageren ( ik dacht, dan kan ik gelijk zienof ze een goede klantenservice hebben)
Toen wel reactie.
Maar nu na week is het compleet stil.

Dat er geen reviews staan op Trustpilot kan toch komen omdat deze winkel daar niet voor gekozen heeft? Ik heb begrepen dat een winkel
zelf kan kiezen voor welke review site ze kiezen
Op Webwinkelkeur staan ze wel.
Nou, ja, afwachten maar even, en anders maar herroepingsformulier invullen.
Zo jammer dit..
Het probleem is opgelost, het is nu onderweg.
Mail was in verkeerde box beland.
Ben nu toch wel heel blij!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven