Geld & Recht alle pijlers

hoe lang wachten op reactie na acceptatie bod op marktplaats

26-09-2010 20:04 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort actief op marktplaats.

Maar ik erger me dood op mensen die bieden, en dan niet meer reageren als ik hun bod geaccepteerd hebt.

Hoe lang reserveren jullie een artikel /of helemaal niet als bieders niet meer reageren?

Is het onbeleefd om na 1-2 dagen geen reactie over te gaan op het 2e bod?
Waar ik ook slecht tegen kan, is als mensen in de adv. zetten: het heeft me zoveel euro gekost dus onzinbiedingen verwijder ik. Of dat het nauwelijks gedragen is en toch de hoofdprijs willen (zoiets kan bijna alleen als de kaartjes er nog aan hangen).

En dat iets in de winkel zoveel euro heeft gekost, daar heeft een bieder natuurlijk niks mee te maken. Vaak blijkt dat er ook niemand op zo'n advertentie biedt. Of dat ze gewoon uit hun nek kletsen (omdat je het zelf in de winkel hebt zien hangen, omdat andere verkopers een andere nieuwprijs noemen, omdat het gewoon uit een monsterverkoop komt, omdat dat ding voor veel minder weggaat op MP).

De hoofdprijs willen zie ik trouwens voornamelijk bij mensen die minder dan een jaar op MP zitten.
quote:ElleMichelle schreef op 27 september 2010 @ 14:08:

Je hebt zwart op wit bewijs dat het excl verzendkosten is als ze die dan niet betaald heeft ze pech en krijgt niks maar je mag je geld houden,afspraak is afspraak...Ja dat is wel zo, vreemd dat MP dat zelf niet zo heeft gezegd eigenlijk.
quote:ElleMichelle schreef op 27 september 2010 @ 14:08:

Je hebt zwart op wit bewijs dat het excl verzendkosten is als ze die dan niet betaald heeft ze pech en krijgt niks maar je mag je geld houden,afspraak is afspraak...Wettelijk?
quote:tiaraatje schreef op 27 september 2010 @ 14:07:

[...]

Heb MP gemaild wat ik kon doen en wat zij konden doen. Nou niet veel dus. Moest er zelf proberen uit te komen.

MP doet helemaal nooit iets, echt nooit.
quote:fleurtje schreef op 27 september 2010 @ 14:08:

Waar ik ook slecht tegen kan, is als mensen in de adv. zetten: het heeft me zoveel euro gekost dus onzinbiedingen verwijder ik. Of dat het nauwelijks gedragen is en toch de hoofdprijs willen (zoiets kan bijna alleen als de kaartjes er nog aan hangen).

En dat iets in de winkel zoveel euro heeft gekost, daar heeft een bieder natuurlijk niks mee te maken. Vaak blijkt dat er ook niemand op zo'n advertentie biedt. Of dat ze gewoon uit hun nek kletsen (omdat je het zelf in de winkel hebt zien hangen, omdat andere verkopers een andere nieuwprijs noemen, omdat het gewoon uit een monsterverkoop komt, omdat dat ding voor veel minder weggaat op MP).

De hoofdprijs willen zie ik trouwens voornamelijk bij mensen die minder dan een jaar op MP zitten.Ja en die hebben toch vaak ook een hoog startbod, dus daar bied ik dan weer niet op.
Onzinbiedingen worden gelijk verwijderd,schakel dan de biedfunctie in met je minimumprijs,wordt daar tenminste niet onder geboden.
quote:fleurtje schreef op 27 september 2010 @ 14:09:

[...]

MP doet helemaal nooit iets, echt nooit.O wist ik niet.Ik dacht ik kan het tenminste melden voor zij over mij begint te zeuren dat ik een lastige verkoper ben haha.
Er zijn zat bieders die op een hoop items tegelijk reageren.

Kans is ook vrij groot dat je als verkoper een bieder mailt dat je accoord bent en dat diegene dan niets laat horen, of zegt de rest nog af te wachten.

Ik vind het fijner om een mail te krijgen van iemand die interesse heeft dan een bieding. Bij dat laatste is het vaak de vraag of iemand serieus is....

@ Elninjoo..alleen advertenties die ik betaald heb wil ik nog wel eens omhoog bellen. Maar dan gaat het om items waar ik bv meerdere van heb
quote:fleurtje schreef op 27 september 2010 @ 14:09:

[...]

Wettelijk?

Als ze zich niet aan de afspraak houdt is ze haar deel kwijt

Wel mailen dat ze tot 1-12 bv de tijd heeft om de verzendkosten te voldoen anders vervalt de deal en is ze haar inleg kwijt
Laatst was er iemand die in de advertentie had staan dat ze mensen die hadden geboden en vervolgens niet meer reageerden, zou melden bij MP.

Vond dat erg grappig.
quote:ElleMichelle schreef op 27 september 2010 @ 14:13:

[...]

Als ze zich niet aan de afspraak houdt is ze haar deel kwijt

Wel mailen dat ze tot 1-12 bv de tijd heeft om de verzendkosten te voldoen anders vervalt de deal en is ze haar inleg kwijt Is dit ook wettelijk zo?
En if so: waar kan ik dat vinden?

(hoeft geen wetsartikel ofzo te zijn hoor. Link naar bv een oplichtingsite waar dat letterlijk staat is ook ok)
Ik 'zit' al jaaaaaaaaaren op marktplaats en heb echt geen enkel probleem.................ik verbaas me eigenlijk een beetje over alle 'problemen' die hier genoemd worden.

Ik denk dat je een beetje nuchter de zaken moet afhandelen, geen hoofdprijzen willen hebben en bij twijfel niet doen.

Ik bedoel: een blackberry (en jaja, splinternieuw) mogen overkopen voor 50 euro, is gewoon vraaaaaaaaaaagen om opgelicht worden (-:
quote:Schilderspalet schreef op 27 september 2010 @ 15:30:

Ik 'zit' al jaaaaaaaaaren op marktplaats en heb echt geen enkel probleem.................ik verbaas me eigenlijk een beetje over alle 'problemen' die hier genoemd worden.

Ik denk dat je een beetje nuchter de zaken moet afhandelen, geen hoofdprijzen willen hebben en bij twijfel niet doen.

Ik bedoel: een blackberry (en jaja, splinternieuw) mogen overkopen voor 50 euro, is gewoon vraaaaaaaaaaagen om opgelicht worden (-:

Eens. Kan daar ook geen medelijden mee hebben, dan ben je gewoon echt oprecht dom.

En wat verkopen betreft ben ik volgens mij nooit opgelicht, je moet ook redelijk naief zijn om als verkoper opgelicht te worden (bv pakje alvast opsturen omdat koper de jurk morgen aan wil ivm feestje).

Als ik de topics hierover lees, geloof ik dat ik vrij rigoreus te werk ga en idd: bij twijfel niet doen, niet achter een bieder aan lopen etc. Dan kun je nauwelijks opgelicht worden. Al valt me trouwens telkens weer tegen hoe weinig mensen op MP weten van rechten en plichten mbt (bv) verzenden. Zou een hoop gelazer voorkomen als men dat wel wist.

Als kóper is het weer een ander verhaal, als het over oplichting gaat.
Maar goed, dat ergeren snap ik zelf dus niet zo goed. Als je je ergert aan het niet intrekken van biedingen/niet reageren op mail etc., dan moet je naar Ebay gaan.
Ik doe al jaren zaken op M.P. Mijn ervaring is dat wanneer iemand belt . de koper serieus is.Heel vaak maken eventuele kopers afsprakken per mail die ze niet nakomen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Er zijn mensen die idd proberen om te kijken of je het artikel al opstuurt nog voor ze betaald hebben. Dan mailen ze dat ze het geld overgemaakt hebben, maar als je dan je bankrekening controleert dan komt er niets bij.
quote:chrisjoh schreef op 27 september 2010 @ 15:40:

Ik doe al jaren zaken op M.P. Mijn ervaring is dat wanneer iemand belt . de koper serieus is.Heel vaak maken eventuele kopers afsprakken per mail die ze niet nakomen.Je zet toch niet serieus je telefoonummer online?
quote:elninjoo schreef op 27 september 2010 @ 15:41:

[...]

Je zet toch niet serieus je telefoonummer online?Echt, dat doen zoveel mensen! Zou dat nevernooit doen. Wil die mensen niet aan de telefoon, wil ze zelfs/ook niet aan de deur hebben.
up
Ik heb laatst iets gekocht via MP maar omdat ik een andere bank had dan de verkoper heb ik een screenshot gemaakt en gevraagd of hij m al eerder op de bus kon doen. Dit omdat ik dan zeker wist dat er iemand was om het pakket aan te nemen. Gelukkig ging het allemaal in goed vertrouwen en de volgende dag had ik het al in huis! Hij bedankte me later zelfs nog voor de snelle afhandeling. Ja dat soort dingen houden het toch leuk :-)
quote:fleurtje schreef op 27 september 2010 @ 15:42:

[...]

Echt, dat doen zoveel mensen! Zou dat nevernooit doen. Wil die mensen niet aan de telefoon, wil ze zelfs/ook niet aan de deur hebben.Als je sommigen op z'n tokkies ziet schrijven dan wil ik die al niet eens mijn bankrekening geven, laat staan ze aan m'n deur hebben.
Ik koop nooit iets via MP, maar ik verkoop een heleboel :

Vraag altijd eerst adres gegevens van de koper voor dat ik mijn rekening nummer geef. Heb ook al gemerkt dat de niet serieuzen dan niets meer van zich laten horen.

Gereserveerd zetten pas doen als je het geld binnen hebt.

Advertenties omhoog laten zetten heb ik nog nooit gedaan. Ik verleng al mijn advertenties constant en als ze helemaal verlopen en verwijderd zijn zet ik ze er opnieuw op.

Vind het bloed irritant als mensen niet meer reageren, meestal geef ik ze een dag of 4, en als ze dan nog niet gereageerd hebben dan stuur ik ze opnieuw een email.

Maar volgens mij snappen sommige mensen ook nog steeds niet hoe MP werkt, of hoe verkopen uberhaupt werkt...

Hebben ooit een keer een mail gestuurd aan iemand in de buurt die een babyfoon te koop had staan. Gewoon hoeveel ze er voor wou hebben.

Nooit wat gehoord, nou ja dat is dan ook stom... ik zou nooit meer geneigd zijn om te bieden op iets wat diegene te koop heeft staan
quote:fanatic schreef op 29 september 2010 @ 09:16:

Maar volgens mij snappen sommige mensen ook nog steeds niet hoe MP werkt, of hoe verkopen uberhaupt werkt...

Hebben ooit een keer een mail gestuurd aan iemand in de buurt die een babyfoon te koop had staan. Gewoon hoeveel ze er voor wou hebben.

Nooit wat gehoord, nou ja dat is dan ook stom... ik zou nooit meer geneigd zijn om te bieden op iets wat diegene te koop heeft staanEr is/was een verkoopster die enorm veel kleding te koop heeft staan. Ik heb een paar keer gemaild met de vraag of ze iets voor me op wilde meten. Zou ze doen, nooit meer iets van gehoord. Dát, icm met een vaag hotmailadres, heb ik niet zo heel veel vertrouwen in die verkoper.
quote:Gereserveerd zetten pas doen als je het geld binnen hebt.Hoezo? Dan kan ie toch gewoon verwijderd als je 't geld binnen hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven