Geld & Recht alle pijlers

hoe nu verder?

28-04-2011 13:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag allemaal,

ik zal het proberen kort te houden.

ik heb vorig jaar 2 maanden voor een bedrijf gewerkt die mij niet uitbetaalde. na vele brieven e.d nog steeds geen resultaat. op aanraden van een dame bij het juridische loket heb ik een advocaat genomen.

uiteindelijk is er een rechtszitting van gekomen en die heb ik gewonnen, ik moet de twee maand loon krijgen inclusief rente en boetegeld. maar ik hoor daar nu niets meer van, dat is inmiddels ook alweer een aantal weken terug en als ik vraag krijg ik te horen dat de deurwaarder dat regelt. maar hoelang mag en kan zoiets duren?

alles bij elkaar is het al weer een jaar geleden en ik kan het geld echt wel gebruiken.

weet iemand hoe je dit nu verder kunt of moet aanpakken of moet ik gewoon afwachten?

alvast bedankt voor jullie hulp!
Je schrijft 'als ik vraag'. Aan wie vraag je dat dan, aan je advocaat? Als het bedrijf niet veel te makken heeft en het nu met een deurwaarder wordt geind, kan het zijn dat er nu een betalingsregeling is afgesproken in termijnen. Je kunt je advocaat echt wel vragen naar verdere details, want als ze die betalingsregeling niet nakomen kan de deurwaarder volgens mij overgaan tot beslag. Er is immers al een vonnis. Snap dat je onderhand je geld eens wil. Denk dat je nog een keer je advocaat moet bevragen.
hoi meg,

bedankt voor je antwoord.

ik vraag het dan inderdaad aan mijn advocaat, hij geeft steeds aan dat zodra hij iets hoort van de deurwaarder hij het mij laat weten. vervolgens hoor ik niets (lange tijd) en vraag ik weer. hij geeft dan aan nog niets gehoord te hebben en zegt dus ook niet te weten of er een regeling of iets is getroffen. ik bedoel als de deurwaarder eenmaal is ingeschakeld dan zit daar toch wel een uiterste termijn aan lijkt mij? van de advocaat wordt ik niet veel wijs helaas.
Een deurwaarder moet je zelf inschakelen. Weet je of je advocaat dat gedaan heeft? Zo ja, dan kun je eens met de deurwaarder contact opnemen. Zo nee, dan kun je je advocaat vragen dit te doen.
Ga in therapie!
Die advocaat moet even een schopje krijgen. Als deze werkgever niet vrijwillig betaald kan er (obv het vonnis) beslag worden gelegd. Dat kan de advocaat voor je doen, de deurwaarder assisteert hem daar bij. Bel je advocaat en eis dat hij het regelt, tenzij er binnen bv 1 week wordt betaald. En vraag ook kopieen van de correspondentie tussen deurwaarder/advocaat en deurwaarder/werkgever, daar heb je als client recht op.
Aanvulling: mijn antwoord gaat er vanuit dat je advocaat nog steeds je belangen behartigt. Als dat niet zo is, dan zelf contact opnemen met deurwaarder zoals Dubiootje zegt
mijn advocaat heeft een deurwaarder ingeschakeld, wie dat is weet ik niet heeft hij mij ook niet verteld.

ik heb er dus recht op te weten wie deze deurwaarder is, en contact op te nemen?

bedankt voor jullie hulp voor zover trouwens!
Ik weet niet waarom je dat niet zou mogen weten. Iemand doet mogelijk zijn werk niet goed: de advocaat, of de deurwaarder of allebei. Je hebt recht om te weten hoe de zaak er voor staat, wanneer de deurwaarder overgaat tot actie en welke acties er mogelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven