Geld & Recht alle pijlers

hoe uit elkaar, help?

02-07-2013 12:30 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken.

Situatie is als volgt:

Ik en mijn partner hebben een koophuis welke op beide namen staat. We hebben een kindje van 9 maanden.

Sinds het begin van mijn zwangerschap is onze relatie drastisch verslechterd. Hij was zelden tot nooit thuis.. En hoe meer ik zwanger werd hoe minder hij interesse had in mij. Ik heb ernstige bekken instabiliteit en kon en mocht bepaalde huishoudelijke taken niet meer doen. Hij weigerde het te doen, en werd boos als ik ze niet deed. Onze zoon is geboren en ook met de verzorging van hem helpt hij me nauwelijks.

Ik werk niet vanwege de bekken instabiliteit, en heb veel pijn als ik de hele dag voor de kleine heb gezorgd. Als hij Savonds thuis komt gaat hij zitten en taalt er niet naar om me te helpen met bijv het badje of tafel afruimen oid.

Verder hebben we inmiddels weinig raak vlakken meer en kunnen dus slecht over dingen praten omdat hij het toch nooit met me eens is. Zowel mijn als zijn inkomen komen binnen op onze en/of rekening. Echter heb ik daar geen zeggenschap over. Als ik dus iets wil kopen moet ik toestemming aan hem vragen. Iets waar ik al heel lang tegen probeer te vechten maar dat maakt de situatie hier alleen nog maar

Moeilijker dus ik probeer dat verder alleen aan te kaarten als het even wat beter gaat.. Helaas nog Altijd zonder succes. Ik heb nog geen rijbewijs, 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met aangeven dat ik die graag wil halen. Maar altijd zorgt hij wel voor redenen waarom ik m niet kan halen. Als er geld voor is, verzint hij iets anders waar het aan uitgegeven kan worden. Bijv de tuin of iets in het huis. De plaats waar ik vandaan kom is 100 km verderop. En lastig te bereiken met Ov. Zeker met een baby. Omdat hij mij niet de vrijheid geeft om af en toe uit te gaan of iets met vriendinnen bouw ik hier dus ook niks op qua contacten.. En zit daarom altijd alleen. Hij geeft mij desondanks wel de schuld van die eenzaamheid.. Want ik moet maar moeders aanspreken op straat.. Maar dat schiet toch niet op als ik niet eens een kopje thee mag gaan doen daar? Verder is hij de laatste maanden steeds bezig met mij uitleggen waarom een man vreemd zou mogen gaan als een vrouw bepaalde dingen doet.. Zoals te weinig sex geven, te lastig zijn etc. En neemt hij steeds contact op met oude liefdes. Zijn computer en telefoon zijn geblokkeerd met een code die ik niet mag weten. Ik ben dus bang dat er allang een ander is. Hij kan dit makkelijk doen omdat hij eigen onder nemer is en dus altijd kan zeggen dat hij een klus moet opnemen oid terwijl hij ondertussen ergens anders is.

Misschien zie ik spoken, en beren op

De weg die er niet zijn. Maar ik ben dood ongelukkig in deze relatie.

Ik voel me alleen zo schuldig naar mijn kindje toe als ik bij hem weg ga!

En ik kan ook niets want ik kan niet bij m'n eigen geld, heb geen rijbewijs.. En dus ook weinig vrienden hier in deze omgeving.

Ik wil denk ik het liefste bij hem weg..

Maar hoe dan? Zonder dat hij me kapot maakt? Iemand tips, ervaringen.. Help?
Ik kan me vergissen hoor, maar het klinkt niet alsof je man voordat jullie kind kwam wel een lot uit de loterij was?

Ik zou een es beginnen met een eigen bankrekening te openen en mijn salaris daarop te laten storten. Vervolgens pak je je baby op, bel je je ouders dat je eraan komt en voila.
Krijg ballen, verwittig familie en trek zo nodig bij ze in, snel weg daar, je laat je niet zo behandelen en nogmaals, krijg ballen.

Je vent is een zak, maar jij laat het gebeuren.
Sorry, dat ben ik vergeten te vermelden. Mijn ouders zijn gescheiden en met mijn vader heb ik heel slecht contact. Bij mijn moeder zou ik kunnen.. Maar dat is echt tijdelijk aangezien zij kanker heeft.. Wat ieder moment weer in kan slaan en dan kan het wel eens heel gauw over zijn. Dus dat risico durf ik niet echt te nemen..
waarom blijf je bij hem? Jij staat erbij en kijkt ernaar.

Ik hoop dat dit besef wat je hier typt je daadkracht geeft om te vertrekken. Wel eerst even je geld op je eigen rekening laten storten, waarom zou je dit in hemelsnaam niet kunnen regelen?

Zet m op, wegwezen!
Je hebt toch een en/of rekening? Simpel vraag een pas aan voor jezelf en je hebt toegang...
Als jullie een en/of rekening hebben dan heb je ook een pasje op je eigen naam dus hoezo moet je voor al je uitgaven toestemming vragen. Je kan toch ook gewoon pinnen.

Heb je je al wel ingeschreven bij een woningbouwvereniging.

Als je uit elkaar gaat heb je woonruimte nodig.
Lijkt mij 2 kanten dan om wel bij je moeder in te trekken, jij kan voor haar zorgen, je moeder heeft veel tijd met kleinzoon en je moeder helpt jou uit de brand.

Schrijf je nu al in als woningzoekende bij de wbv in de plaats van je moeder (of waar je dan ook wil wonen)
Waarom heb je in hemelsnaam een kind genomen met een man die je nieteens een rijbewijs gunt

Ga naar je moeder, zoek woonruimte, vraag een uitkering aan, doe er alles aan om je gezondheid te verbeteren en zoek een baan. Begin je eigen leven.
Op naar je moeder. Als het dan met haar slechter gaat kun je vanuit daar verder kijen naar iets anders of zelfs voor haar gaan zorgen. Maar dat zie je dan wel. NU moet je daar weg want die vent is een zakkenwasser.

- pinpas aanvragen

- geld pinnen

- naar je moeder
quote:mamamarinda schreef op 02 juli 2013 @ 12:30:

Misschien zie ik spoken, en beren op De weg die er niet zijn. Maar ik ben dood ongelukkig in deze relatie. Ik voel me alleen zo schuldig naar mijn kindje toe als ik bij hem weg ga!

Help?

Mamamarinda, wat een rotsiuatie. Kan me alleen aansluiten bij alle eerdere comments. En je verder zeggen dat ik vind dat je je schuldiger zou moeten voelen naar je kind als je bij hem blijft.... Ja tuurlijk is het rot als hij niet met zijn vader en moeder in 1 huis opgroeit, maar uit alle voorbeelden die jij geeft, hoe jullie verhouding nu is, denk ik dat hij nog veel meer verdriet zal krijgen als jullie 'happy family' bij elkaar blijft... Wat een voorbeeld, een vader die op alle vlakken over zijn moeder heen walst - en een moeder die het laat gebeuren! Pak jezelf beet en maak er wat mooiers van!!!

Veel sterkte
Mijn partner heeft alles al uitgezocht voor als

Ik zou gaan. Namelijk dat hij als ik meer als 30 km verderop ga wonen enorm dwars kan gaan liggen omtrent de baby. Ook wil hij dan de volledige zorg voor ons kind, ik mag hem dan in de weekenden. Omdat hij een betere leefomgeving kan bieden voor zoon. (Namelijk rijke ouders in groot huis) mijn moeder heeft bijstand en is dus ernstig ziek. Volgens hem

Heeft een advocaat bevestigd dat hij die kwestie zal winnen omdat er in t belang van het kind gedacht gaat worden. Zodra ik dit huis verlaat zal hij de sloten vervangen.. Zodat ik er niet meer in kan en dus ook niet bij de spullen. En hij zal er alles aan doen om het huis omverkoopbaar te maken. Ik sta al ingeschreven als

Woningzoekende.. Maar de wachtrij is ruim 2,5 jaar. Urgentie krijg ik niet zolang dit huis op mijn naam staat. Mijn moeder red 2,5 jaar zeker niet. En ik kan na overlijden van mijn moeder ook niet in haar huur huis blijven. De pasjes van de en of rekening liggen in de kluis. Daar kan ik niet in. En als ik mijn geld niet naar de en of

Rekening stort.. Dan word hij echt heel erg boos.

Dat durf ik dus pas te doen als ik echt weg ben bij m.
Begin nu!! meteen met het maken van kopieën (of foto's) van belangrijke polissen, verzekeringen, hypotheekakte, jaaropgaven, jaarverslagen, paspoort e.d. Echt doe het nu! Deze heb je straks echt heel hard nodig. Breng deze kopieën bij je moeder of vriendinnen.

Schakel maatschappelijk werk in. Zij kunnen je goed adviseren.

Zolang jij ook de eigenaar bent van de woning heb jij gewoon recht op toegang tot de woning. Je man manipuleert je en weet precies hoe hij jou bang kan maken. Maak jezelf sterker.
quote:mamamarinda schreef op 02 juli 2013 @ 12:41:

Sorry, dat ben ik vergeten te vermelden. Mijn ouders zijn gescheiden en met mijn vader heb ik heel slecht contact. Bij mijn moeder zou ik kunnen.. Maar dat is echt tijdelijk aangezien zij kanker heeft.. Wat ieder moment weer in kan slaan en dan kan het wel eens heel gauw over zijn. Dus dat risico durf ik niet echt te nemen..

Het risico dat de kanker terugkomt wordt echt niet groter als jij bij haar in huis woont. En stel de kanker komt wel terug, dan is het toch juist fijn als jij in de buurt bent om voor haar te zorgen?

Het komt een beetje op mij over alsof je excuses zoekt om niet weg te hoeven gaan.
Ok, je bent dus gewoon vreselijk bang voor hem. Slaat ie je ook of is de agressie alleen verbaal?

Ik zou bijna denken aan een blijf van mn lijf huis als ik je verhaal zo lees.
Hij bluft. Heel hard. Ga naar de huisarts, laat je doorverwijzen naar maatschappelijk werk en zorg dat je bij de ha ook alles verteld. Zodat het daar ook in je dossier opgenomen is.

Zoals gezegd maak ook van alles kopieën zodat je straks niet voor verrassingen staat. Hij mag volgens mij niet alle sloten vervangen omdat het huis ook op jouw naam staat.

Heb je broers of zussen? Neven nichten, ooms tantes? Schakel iedereen in om je maar te helpen.
Wat hij zegt is dreigen. Ze nemen jou zomaar je baby niet af hoor. Ook niet als je bij je moeder gaat wonen.

Wat hij doet is geestelijke mishandeling. Open inderdaad een eigen rekening en bel je werkgever/uitkeringsinstantie zodat het geld op die rekening gestort wordt.

En kopieën maken van alle papieren maken vind ik een goed idee. Als jij niet veel verdiend kun je bovendien een advocaat krijgen met enkel een eigen bijdrage. Een advocaat kan je daarover informeren.

Sterkte!
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Vind het ook klinken alsof hij je jarenlang succesvol heeft geintimideerd met allerlei dingen die helemaal niet waar (hoeven te) zijn. Zoek een advocaat of idd maatschappelijk werk om je te vertellen wat jouw rechten nu echt zijn! Ik heb er geen verstand van hoor, maar een kind wordt toch niet aan de vader toegewezen omdat de grootouders aan die kant rijker zijn?! Zou ik eerst maar eens goed uitzoeken allemaal!
Je zegt dat je salaris op de en/of rekening komt. Dit kun je zelf wijzigen door de salarisadministratie op je werk te bellen. Open een rekening (eventueel bij een andere bank, met postadres van je moeder) op je eigen naam en laat het daar op storten.

Het is niet normaal dat je geen beschikking hebt over jullie geld.

Heb je dat geregeld? Spullen pakken en vertrekken naar je moeder. Vanuit daar je inschrijven bij wbv, zoals al eerder genoemd. Maar dan komt het moeilijkste stuk, er voor zorgen dat je niet meer terug komt in een relatie met ongelijke rechten en plichten. Schrijf voor jezelf op wat je veranderd wil zien en leg dit voor aan je huidige partner. Eigenlijk moet dit eerst. Eerst duidelijk voor jezelf hebben wat je veranderd wilt zien, verandert dit niet...Dan vertrek je.

Of je relatie moet echt gewelddadig zijn of er moet opsluitingsgevaar oid voor je zijn. Dan zou ik alles in het geniep doen en zorgen dat ik daar weg kom.

Sterkte.
anoniem_132688 wijzigde dit bericht op 02-07-2013 13:04
Reden: mosterd
% gewijzigd
Kan jij weg gaan of niet? Met andere worden; durf jij weg te gaan?

Bij ja: gelijk naar jouw bank en een andere bankrekening openen, jouw werkgever op de hoogste stellen van jouw nieuwe bankrekening en daar jouw salaris laten storten (te zot voor worden dit!) En dan met jullie kind naar jouw moeder met fotokopieën van alles wat jij kan maken (en anders niks!) weg gaan!

Vervolgens gaat jij direct een afspraak maken met een advocaat.

Tis ook jouw kind dus hij kan je alles willen wijs te maken maar jij maakt zo veel kans op jullie kind als hij. Ik zou voor co-ouderschap gaan. Tis even netjes!

GA WEG VAN DIE VENT!
quote:Dahlia74 schreef op 02 juli 2013 @ 12:53:

Begin nu!! meteen met het maken van kopieën van belangrijke polissen, verzekeringen, hypotheekakte, jaaropgaven, jaarverslagen, paspoort e.d. Echt doe het nu! Deze heb je straks echt heel hard nodig. Breng deze kopieën bij je moeder of vriendinnen.

Schakel maatschappelijk werk in. Zij kunnen je goed adviseren.

Zolang jij ook de eigenaar bent van de woning heb jij gewoon recht op toegang tot de woning. Je man manipuleert je en weet precies hoe hij jou bang kan maken. Maak jezelf sterker.Dit, en als het erop aan komt, neem een eigen advocaat die jóuw belangen behartigt.
Omdat hij de administratie beheert kan ik dus niet bij mijn polissen etc.

De koop akte ed van het huis liggen in de kluis en kan ik dus niet bij.

Hij heeft alles zo goed als dicht getimmerd.

Ik zoek absoluut geen excuses om niet weg te gaan. Ik sta gewoon zo machteloos. Hij heeft alle administratie in beheer, heeft het geld om naar een advocaat te gaan (via z'n zaak) en weet dat ik nergens echt terecht kan.

Hij heeft me wel eens geslagen maar hij is verder niet onwijs agressief. Na die klap ben ik overigens bij hem weg gegaan. Maar daarna gebeurde het dus dat hij alle sloten had vervangen. Op 1 na.. De achterdeur. Welke altijd met knippen op slot zit. Wettelijk gezien kan hij dat maken. Ik ben destijds terug gegaan omdat ik me te schuldig voelde naar de baby. En hij zoveel beterschap beloofde.. Misschien wel de domste zet ooit geweest. Ik loop al bij een psycholoog welke me ook zo goed als adviseerde niet bij hem te blijven.. Ik ben misschien zwak.. Maar ik ben zo bang dat ik straks niet eens meer fatsoenlijk onderdak heb voor mij en m'n kind..
Is dit werkelijk?

WAAROM in hemelsnaam ben je zwanger geworden van zo'n creep?

Het lijkt wel of je verslaafd bent aan deze gekkigheid wat je zoekt nu alleen maar excuses waarom je niet weg kunt.

Je gaat ons toch niet wijsmaken dat deze man zich wel normaal gedroeg voordat je zwanger werd? Kan me er echt niets bij voorstellen. Wat moet jij in een nachtmerrie leven zeg..

Waarom heb je niet de ballen en 'vlucht je'?

Zorg dat je alles goed voorbereid (financieel e.d., zoals hierboven al werd toegelicht) en scheer je weg!!

Ik snap het echt niet.. Waar is je eigenwaarde? Je laat je toch niet zo behandelen? Je woont toch niet in Saoedi-Arabië?

En dan nog zeg.. Mijn ##** G...
Dan geen kopieën maken, maar wel die rekening openen en zorgen dat jouw geld daarop terecht komt.

Ga daar weg, je bent meer waard dan dit.
quote:mamamarinda schreef op 02 juli 2013 @ 13:02:

Ik ben misschien zwak.. Maar ik ben zo bang dat ik straks niet eens meer fatsoenlijk onderdak heb voor mij en m'n kind..Heb je al gekeken voor onderdak? Wat waren de opties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven