Geld & Recht alle pijlers

Hoe vind je een betrouwbare bewindvoerder?

12-07-2024 11:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Om herkenning te voorkomen heb ik een nieuw account aangemaakt.

Voor een dementerende ouder zoek ik een bewindvoerder. Het is helaas niet verstandig dat iemand van de familie dit gaat doen. Maar hoe vind je nu een betrouwbare bewindvoerder? Er zit veel kaf tussen het koren.

Ik heb veel reviews zitten lezen, maar word daar niet veel wijzer. Veel bewindvoerders hebben zowel hele positieve als hele negatieve reviews. Daarnaast loop ik er tegenaan dat betrouwbare, lokaal bekende, bewindvoerders een klantenstop hebben.

Ik zoek een bewindvoerder voor Midden-Nederland voor iemand met dementie met voldoende financiële middelen. Wie kan mij adviseren? Wellicht is er iemand met goede ervaringen in een zelfde situatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanuit mijn werk ervaring met 2 bureaus die prettig werken, maar ook daarin soms afhankelijk bent van de bewindvoerder die daar werkt.
Zo is bij de een de afspraak binnen de organisatie dat extra aangevraagd geld (naast zakgeld dus) alleen op dinsdag en donderdag wordt uitgekeerd, terwijl de eigen bewindvoerder daar vanaf wijkt en niet moeilijk doet. Terwijl als je een vervanger krijgt die zich wel aan de afspraak houdt. Voordeel is wel dat als de ene bewindvoerder afwezig is, je altijd een vervanger hebt.
Bij particuliere bewindvoering ben je echt afhankelijk van de persoon.

Ik stuur pb met de organisaties door.
Ervan uitgaande dat het om beschermingsbewind gaat, waarom doe je het zelf niet? Je kent zelf je ouder het best en er staat een kleine jaarlijkse vergoeding tegenover.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan je een naam geven midden nederland, alleen liever via dm. Als je interesse hebt stuur me even een dm.

Wij werken inmiddels 3 jaar samen in goede tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties.

Belangrijkste voor nu is dat er een huis verkocht moet worden op termijn maar ouder daarvoor niet meer handelingsbekwaam is. Dat ik, of een van de andere kinderen, het zelf niet doe heeft zijn redenen.

Ik zal jullie een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
12-07-2024 14:35
Ervan uitgaande dat het om beschermingsbewind gaat, waarom doe je het zelf niet? Je kent zelf je ouder het best en er staat een kleine jaarlijkse vergoeding tegenover.
Dat doet er toch niet toe, waarom ze dat niet wil? De OP is duidelijk: beter niet iemand van de familie.

Met het waarom daarvan hebben wij toch geen zaken...
Alle reacties Link kopieren Quote
NBBI
Horus

Dat zijn de 2 brancheverenigingen waarbij je alleen aangesloten kan zijn als je voldoet aan de kwaliteitseisen. De kans dat daar slechte bewindvoerders tussen zitten is klein. Wel heeft elk kantoor zijn goede en slechte kwaliteiten, dus ik zou echt inzetten op kennismakingsgesprekken en kijken met wie het goed klikt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Phopho schreef:
12-07-2024 15:43
Ik kan je een naam geven midden nederland, alleen liever via dm. Als je interesse hebt stuur me even een dm.

Wij werken inmiddels 3 jaar samen in goede tevredenheid.
Heb je een berichtje gestuurd. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia, bedankt voor je tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
In welke regio zoek je iemand?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken niet dat er veel kaf tussen het koren zit. Werk al >30 jaar in de zorg en regelmatig met bewindvoeringskantoren.

In mijn ogen zijn ze allemaal betrouwbaar geweest, in de zin van dat ze netjes met het geld van de ander omgaan en handelen in diens belang. Wel zijn ze niet allemaal even betrokken; soms moet je lang wachten op een reactie of op geld. Maar het komt altijd goed.
En; zij worden vaak ingezet als er gedoe is binnen de familie. Ze voeren bewind, maar zijn geen mediators en vanwege dat gedoe zijn er wel soms strenge regels over wie er met hun in contact kan treden.
Ik zou denken dat een gemiddeld kantoor in je regio prima is. Je kunt ook de zorgorganisatie vragen of ze goede ervaringen ergens hebben.

Sterkte met de zorg voor je familielid!
Alle reacties Link kopieren Quote
O en over de recensies; bewindvoering wordt soms ook door de rechter opgelegd aan mensen die het daar niet mee eens zijn en weliswaar niet in staat zijn hun financiën te behartigen maar wel om een recensie te schrijven. Daar zou ik daarom niet teveel waarde aan hechten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven