Hoe werkt een Visa kaart
dinsdag 23 augustus 2011 om 18:41
Hallo meiden,
Ik wil graag een Visa kaart aanschaffen maar heb geen idee wat daar allemaal bij komt kijken. Heb net even gegoogled maar eea is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat er geld op je kaart komt te staan? Wat voor een extra kosten zijn er aan het gebruik van zo'n kaart verbonden? En wat zijn de addertjes onder het gras?
Ik wil graag een Visa kaart aanschaffen maar heb geen idee wat daar allemaal bij komt kijken. Heb net even gegoogled maar eea is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat er geld op je kaart komt te staan? Wat voor een extra kosten zijn er aan het gebruik van zo'n kaart verbonden? En wat zijn de addertjes onder het gras?
dinsdag 23 augustus 2011 om 18:51
Hoi!
kijk even op www.icscards.nl, hierop staat het allemaal uitgelegd. Als je geld op je visa-kaart rekening zet kost het opnemen van geld in het buitenland niet al te veel extra. Hoe het verder in NL werkt weet ik niet, ik gebruik mijn visa alleen op reis
Succes!
kijk even op www.icscards.nl, hierop staat het allemaal uitgelegd. Als je geld op je visa-kaart rekening zet kost het opnemen van geld in het buitenland niet al te veel extra. Hoe het verder in NL werkt weet ik niet, ik gebruik mijn visa alleen op reis

Succes!
dinsdag 23 augustus 2011 om 18:55
Een Visa-card is een creditcard waarmee je 'op krediet' kunt kopen. Hier vind je meer info: info Visa-card. Vind je ook informatie over tarieven en rente die je moet betalen wanneer je het bedrag niet gelijk weer aflost. En dat is ook gelijk een addertje onder het gras.
Waar wil je hem trouwens voor gebruiken?
Waar wil je hem trouwens voor gebruiken?
dinsdag 23 augustus 2011 om 19:19
Ik heb geen creditcard maar heb er binnenkort eentje nodig ivm auto huren op vakantie. Wie heeft tips? Ik ga dat ding dus nooit gebruiken om iets te betalen of iets te kopen op internet dus het liefst eentje wat me totaal geen geld kost. Ik dacht paar jaar geleden van iemand gehoord te hebben dat ze een kaart van de bijenkort had. Kost niets en werd overal wel geaccepteerd.

dinsdag 23 augustus 2011 om 19:21
Heb ik. 6 euro per jaar (verlies- en diefstalverzekering), en je kunt hem overal gebruiken (is gewoon Mastercard). Wanneer je alles gewoon elke keer maand betaalt kost het niets extra. Pas wanneer je in gedeelten gaat betalen wordt het prijzig.
En het is enorm handig om te betalen in het buitenland, en op internet. Voor elke betaalde euro krijg je een punt, waarmee je bij de Bijenkorf gewoon iets kunt kopen.
En het is enorm handig om te betalen in het buitenland, en op internet. Voor elke betaalde euro krijg je een punt, waarmee je bij de Bijenkorf gewoon iets kunt kopen.
dinsdag 23 augustus 2011 om 19:28
dinsdag 23 augustus 2011 om 19:39
Ik zie het staan ja. Wel een optie. De vakantie is pas eind oktober dus ik heb nog wel even. Ben ondertussen ook even aan het kijken naar de abn amro. Daar kan ik inderdaad een gratis creditcard krijgen. Kan ook een kaart nemen waar ik 25 euro voor moet betalen maar dan is mijn eigen risico bij schade aan de auto gedekt tot 500,00 euro. Dat klinkt ook goed.
dinsdag 23 augustus 2011 om 20:17
Al je aankopen zijn een half jaar voor van alles en nog wat verzekerd als je met Visa betaalt alleen geld opnemen is geen aanrader, je betaalt heel wat provisie. Je kunt makkelijk en snel door tolpoortjes, tanken, in ouderwetse telefooncellen (als die nog bestaan) kun je ermee bellen, makkelijk een auto huren, hij is nagenoeg overal te gebruiken. Ik gebruik hem voor alles, behalve in de supermarkt. 't Gaat gewoon via je bankrekening. Geen idee wat ik per jaar betaal, daar let ik eerlijk gezegd nooit op.
verba volant, scripta manent.

dinsdag 23 augustus 2011 om 20:29
quote:Melpomene schreef op 23 augustus 2011 @ 19:21:
Heb ik. 6 euro per jaar (verlies- en diefstalverzekering), en je kunt hem overal gebruiken (is gewoon Mastercard). Wanneer je alles gewoon elke keer maand betaalt kost het niets extra. Pas wanneer je in gedeelten gaat betalen wordt het prijzig.
Ik neem aan dat je de Bijcard bedoelt. Ik heb die ook en heb er veel gemak van. Kopen op internet met paypal, kopen bij de Bijenkorf en in het buitenland. En je spaart punten waarmee je bij de Bijenkorf iets kunt kopen. Het is inderdaad een gewone Mastercard.
Je moet wel braaf elke maand betalen wat je die maand hebt uit gegeven anders is de rente erg hoog. Ik geloof zelfs meer dan 15%. Ik betaal gelijk als ik via mail het rekeningoverzicht krijg zodat ik het niet vergeet.
Ik neem aan dat je de Bijcard bedoelt. Ik heb die ook en heb er veel gemak van. Kopen op internet met paypal, kopen bij de Bijenkorf en in het buitenland. En je spaart punten waarmee je bij de Bijenkorf iets kunt kopen. Het is inderdaad een gewone Mastercard.
Je moet wel braaf elke maand betalen wat je die maand hebt uit gegeven anders is de rente erg hoog. Ik geloof zelfs meer dan 15%. Ik betaal gelijk als ik via mail het rekeningoverzicht krijg zodat ik het niet vergeet.
woensdag 24 augustus 2011 om 17:42
quote:marianko schreef op 23 augustus 2011 @ 20:29:
[...]
Ja, handig hè? Ik gebruik hem ook via Paypal. Ideaal. Laatst nog eens met 200 piek aan punten gratis kleding voor mijn man gekocht. Toch meegenomen!
Ik betaal ook altijd gelijk.
[...]
Ja, handig hè? Ik gebruik hem ook via Paypal. Ideaal. Laatst nog eens met 200 piek aan punten gratis kleding voor mijn man gekocht. Toch meegenomen!
Ik betaal ook altijd gelijk.
woensdag 24 augustus 2011 om 17:52
woensdag 24 augustus 2011 om 21:07
Omdat ik moeite heb met het concept van een creditcard. Dat je achteraf dus een rekening krijgt. Soms kunnen mensen die rekening dan niet betalen (zelf geen last van hoor), omdat ze een tegenvaller hebben gehad en dan krijg je een hoge rente. Daarom ben ik dus tegen die dingen en heb ik het tot mijn 31ste volgehouden om er geen te nemen, maarja nu wil ik een auto huren en krijg ik die niet mee zonder creditcard.