Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 18:17:

[...]

Ik ben maar alleen, maar zit toch wel aan ruim 70 euro per week. Snap niet dat je van 35 euro kan leven met 2 personen. Nu ja, misschien kun je je zelf voeden, maar genieten is er dan toch niet echt meer bij lijkt me zo...Ja maar ( weet niet of het in dit geval ook zo is maar in mijn geval in ieder geval wel ) als je niet meer te besteden hebt dan ben je al blij dat je eten op tafel hebt en dan geniet je des te meer. Met 35 euro kan jij misschien niet genieten maar mensen die misschien niet veel te besteden hebben juist wel.
Elninjoo, Dit is alleen supermarkt vergat ik te zeggen. Kaas melk eieren en yoghurt haal ik bij de zuivelboer op de markt, vis bij de visboer op de markt. Brood haal ik hier bij de warme bakker, fruit en groente bij de groentenwinkel, waar ik ook mijn fruitsapjes haal. Al bij al word het dus wat meer!
Hier zo'n 70 euro per week (2 personen, 2 katten) maar meestal minder. We halen onze boodschappen grotendeels bij Lidl, aangevuld met marokkaanse groenteman, Deen en soms AH of Jumbo of Vomar. Genieten doen we zeker, maar we houden vaak rekening met aanbiedingen en eten bijvoorbeeld vrijwel alleen 'seizoensgroente'. Nauwelijks chips/koek/snoep, frisdrank drinken we zelden. Sapjes maak ik liever zelf van vers fruit. Geen kant-en-klaar, ook geen kant-en-klare sausjes. Zelf pastasaus e.d. maken vind ik lekkerder en is vaak ook nog voordeliger. Voordat we onszelf een weekbudget gaven kochten we bijna dagelijks wel bij de AH en dan waren we snel 20, 30 euro per dag kwijt omdat we dan toch allerlei extraatjes meenamen.
Ligt er helemaal aan hoe je kookt.. mijn ouders konden een baksteen nog lekker maken met helemaal niks..

Ik geeft 20 tot 50 euro uit per winkel. Als ik bof hoef ik maar naar één winkel maar dat komt zelden voor.
Bij mij gaan er toch ook wel wat tientjes aan drank doorheen per week: paar flesjes prosecco, wat corona...

ik eet bovendien geen rijst en pasta, wat voor veel mensen toch 'n goedkope voedzame basis is
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 18:17:

[...]

Ik ben maar alleen, maar zit toch wel aan ruim 70 euro per week. Snap niet dat je van 35 euro kan leven met 2 personen. Nu ja, misschien kun je je zelf voeden, maar genieten is er dan toch niet echt meer bij lijkt me zo...70 euro per week in je eentje? Eet jij soms bonen met een gouden steeltje?
quote:sundream schreef op 23 juli 2011 @ 18:36:

[...]

70 euro per week in je eentje? Eet jij soms bonen met een gouden steeltje?

haha, nee, zelfs niet zonder gouden steeltje

de paar boodschapjes die ik vandaag heb gehaald waren rond de 15 euro en dan had ik nog niet eens vlees of vis en geen drank gekocht en ik haal toch wel ongeveer 4-5 keer per week boodschappen waarbij de bedragen varieren van 10 tot 30 euro per keer, dus ik vrees dat ik vaak zelfs ruim over die 70 euro zit
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 18:36:

Bij mij gaan er toch ook wel wat tientjes aan drank doorheen per week: paar flesjes prosecco, wat corona...

ik eet bovendien geen rijst en pasta, wat voor veel mensen toch 'n goedkope voedzame basis is

Drank is luxe en is dus niet nodig en valt bij mij dus al af.

Nogmaals als je niet veel te besteden hebt dan heb je geen keus en zijn dit soort dingen dus niet noodzakelijk
quote:superstar_2 schreef op 23 juli 2011 @ 17:26:

O leuk boodschappenlijstjes..

Wie is trouwens de winnaar?

Wie eet het gezondst van allemaal?

..

Ik doe er een gooi naar

Het bonnetje heb ik niet meer maar het was ergens rond de 50 euro

Voor 2 p voor een week:

Champignons

Kouseband

Tomaten 6

Vleestomaten 2

Groene paprika

Verse spinazie

Donker bruin brood

20+ kaas

Kip,vleeswaar

2x pond tartaar

6 dubbele kipfilets

6 eieren

Magere melk

Mag yoghurt

Sojamelk

Gemberpoeder

Blik boontjes

Tomatenblokjes blik

Ketjap

Crackers,volkoren

Diepvriegroente,gemengd

Tandpasta

Kellogs cornflakes

Drinken,light of water met een smaakje en spa
Voor het eerst van mijn leven speciaal voor dit topic het bonnetje mee naar huis genomen haha.

Dit is het voor vandaag:

AH Maaltijdsalade: E 2,99

Tomatensoep E 1,65

Veg. leverworst E 1,59

Bruin brood E 1,08+

Totaal E 7,31

De eerste 2 dingen zijn voor vanavond, de andere 2 waren op.

Dit is dus duur voor mijn doen, want ik ben vanwege de regen voor gemaksvoedsel van de AH gegaan, die aan de overkant van de straat zit.
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 18:41:

[...]

Drank is luxe en is dus niet nodig en valt bij mij dus al af.

Nogmaals als je niet veel te besteden hebt dan heb je geen keus en zijn dit soort dingen dus niet noodzakelijk

noodzakelijk zijn pakjes sap en yoghi ook niet natuurlijk...

als je drinkt voor de dorst kun je net zo goed kraanwater pakken en met 't geld wat je uitspaart kun je jezelf dan toch af en toe 'ns verwennen met 'n flesje wijn
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 18:58:

[...]

noodzakelijk zijn pakjes sap en yoghi ook niet natuurlijk...

als je drinkt voor de dorst kun je net zo goed kraanwater pakken en met 't geld wat je uitspaart kun je jezelf dan toch af en toe 'ns verwennen met 'n flesje wijn

Voor ons wel noodzakelijk, dit neemt de oudste mee te drinken naar zijn school.

En alcohol is hier toch niet belangrijk, slaan wij alleen in als we verjaardagen hebben.
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 19:58:

[...]

Voor ons wel noodzakelijk, dit neemt de oudste mee te drinken naar zijn school.

Da's nog steeds niet noodzakelijk. Zelf drink ik overdag ook gewoon kraanwater uit 'n zelf gevuld flesje. Water is beter voor de dorst dan allerlei fris, zuivel of sap.
Tja voor jou is het misschien niet noodzakelijk maar ik wil dat mijn kinderen gewoon wat lekkers te drinken hebben als ze op school zijn en als ik dan moet kiezen tussen een fles wijn of drinken voor mijn kinderen dan kies ik voor het tweede, voor ons is het gewoon noodzakelijk.
Het gaat er maar net om wat je zelf het belangrijkste vindt en waar je dus wel en niet op wilt bezuinigen. Ik kan best zonder alcohol, maar ik ben vaak erg gemakkelijk met duur gemaksvoedsel kopen en dan laat ik het gemak meer wegen dan de kosten.
quote:Madhe schreef op 23 juli 2011 @ 16:16:

[...]

Kun je anders een lijstje van de vorige weken neerzetten?

Wat halen jullie gemiddeld per week in huis (inclusief de voorraad die je verbruikt)?

Weet je wat ik zo jammer altijd vind, er wordt wat gevraagd over een boodschappen briefje en iedereen begint gelijk te zeuren over dat ze niet gezond eet!

Dat is de vraag toch niet, we weten nu wel dat iedereen hier heiliger is dan de paus en alles precies volgens het boekje doen.

Wat ik me afvraag is die moeders die hun kinderen 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag geven, wat doen jullie als je kinderen dat niet willen eten?

Prop je het naar binnen of hebben jullie perfecte kinderen die precies doen wat jullie zeggen?
\"Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.\"
Ik ben echt verbaasd over het gedoe over het boodschappenlijstje in de OP, want dat is gewoon de inhoud van de gemiddelde boodschappenkar van het gemiddelde Nederlandse gezin. Met gezonde en met ongezonde dingen erin.
quote:himalaya schreef op 23 juli 2011 @ 14:37:

[...]

Wat gedisciplineerd!

Dat is geen discipline, maar gemakzucht. Tenminste, dat is mijn motivatie. Ik moet er niet aan denken elke dag boodschappen te doen en elke dag weer iets bedenken wat we eten. Ik kies 7 lekkere maaltijden en haal daar de boodschappen voor. Per dag kies ik iets van het lijstje en aangezien ik lekkere maaltijden heb gekozen, heb ik er ook altijd wel trek ik

Gemak dient de mens dus
Iedere week 4 personen sowieso:

4 melk

3 soja melk

2 optimel

8 broden

groot pak perla koffie

2 koffiemelk

500 gram jonge kaas

200 gram oude kaas

filet american

salami

2 flessen limonadesiroop

1 cola light

1 zak chips

1 reep chocolade

2 kilo bananen

4 kilo appels

mandarijnen

aardbeien en/of kersen of anders lekker fruit

roomboter

biologische muesli

magere kwark 1 liter

magere yoghurt 1 liter

kattenvoer

kattengrit

toiletpapier

omo color

2 lenor, de rode of de goude

en dan nog dagelijks groenten en vlees voor de avond maaltijd
Meestal rond de 150,- pw kwijt voor d eboodschappen
quote:iris1969 schreef op 23 juli 2011 @ 20:53:

Ik ben echt verbaasd over het gedoe over het boodschappenlijstje in de OP, want dat is gewoon de inhoud van de gemiddelde boodschappenkar van het gemiddelde Nederlandse gezin. Met gezonde en met ongezonde dingen erin.

Ach ja, ik heb twee jaar op een stokkie moeten bijten en op iedere euro moeten letten die ik uitgaf en dat hoeft nu even niet dus geef ik lekker een weekje mijn centjes uit aan lekkere dingetjes voor ons..

Sommige mensen hier op het forum denken perfect te zijn maar dat zijn ze niet, dat is niemand, ook ik niet ..

Maar ik snap helemaal wat je bedoeld
quote:zusenzoo schreef op 23 juli 2011 @ 21:02:

Meestal rond de 150,- pw kwijt voor d eboodschappen

Zo das lekker :-D ... en voor hoeveel personen is dat ?

Wou dat ik dat had
Ik hoef niet echt op te letten maar doe het wel. Wasmiddel etc neem ik bij action mee en 1x per maand ga ik naar aldi.

De dagelijkse boodschappen dus voor de hele week in 1x bij c1000
Ik geef meestal rond de 100 euro per week uit, voor 2 volwassenen. Ik heb dingen als rijst, pasta e.d. vaak wel op voorraad. Ook wat diepvriesgroente en een paar potjes groente om keuze te hebben.

Wat ik verder vaak wekelijks koop is ongeveer als volgt:

- 6 pakken melk

- 3 pakken karnemelk

- 2 toetjes (pak vla en een pak yoghurt)

- 4 volkorenbroden

- wat ovenbrood (meestal croissants en een bruin stokbrood)

- 3 containers vers sinaasappelsap

- champignons

- circa 3/4 paprika's

- courgette

- lenteui

- gesneden ui

- winterpeen

- zak sla

- kiwi's

- bananen

- blok kaas voor brood

- 2 pakjes achterham

- kipfilet

- rundergehakt

- pastasaus

- zak chips

- fles rode wijn

- zakje aardappels

- runderlampjes

Ik probeer het boodschappen doen te beperken tot 1 of 2x per week en bedenk vaak op voorhand wat mogelijke menu's.
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 14:22:

Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.ha, ha weer een topic waar iedereen heerlijk kan bitchen. Ik vraag me toch af, stel je voor dat Chantalo haar kids niet genoeg groenten en fruit geeft, worden het dan delinquents? Vast en zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven