Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?
zaterdag 23 juli 2011 om 14:22
Hoi,
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.

zaterdag 23 juli 2011 om 14:28
Ik heb nooit zo'n lange boodschappenlijst en koop gewoon waar ik zin in heb.
Wat regelmatig aangevuld wordt zijn bij mij de volgende zaken:
brood
prosecco
bar le duc citroen
eieren
kaas (plakjes en geraspt)
sla (veldsla of ijsbergsla)
iets van fruit: mango, ananas, bessen, aardbeien, wat er lekker en rijp uit ziet
vlees: kip, bief, net waar ik trek in heb
vis: gerookte zalm/paling, een witvisje, gamba's, ook net waar ik trek in heb
sausjes: als 'n potje of flesje van t een of ander (bijna) leeg is haal ik vervanging
diepvries spul: junkfood voor in de frituur, spinazie ala creme, bladerdeeg etc.
iets te snacken zoals chips/chocola
Wat regelmatig aangevuld wordt zijn bij mij de volgende zaken:
brood
prosecco
bar le duc citroen
eieren
kaas (plakjes en geraspt)
sla (veldsla of ijsbergsla)
iets van fruit: mango, ananas, bessen, aardbeien, wat er lekker en rijp uit ziet
vlees: kip, bief, net waar ik trek in heb
vis: gerookte zalm/paling, een witvisje, gamba's, ook net waar ik trek in heb
sausjes: als 'n potje of flesje van t een of ander (bijna) leeg is haal ik vervanging
diepvries spul: junkfood voor in de frituur, spinazie ala creme, bladerdeeg etc.
iets te snacken zoals chips/chocola
zaterdag 23 juli 2011 om 14:32
zaterdag 23 juli 2011 om 14:32
zaterdag 23 juli 2011 om 14:33
Alleen groenten en fruit, basisingredienten zoals eieren, bloem, melk, kwark, roomboter, azijn, olie, zout, kruiden etc.
Vlees koop ik bij de biologische slager. Vis bij de visboer, brood bak ik zelf en het meel/gist/zout koop ik bij de molen. Aanvullend koop ik nog bij de natuurwinkel groenten en fruit (wat ze bij de AH niet bio hebben), bouillonpoeder, muesli, cranberry's, noten, tomatenpuree etc.
Verder koop ik geen kant en klaar producten omdat ik vrijwel alles zelf maak.
Vlees koop ik bij de biologische slager. Vis bij de visboer, brood bak ik zelf en het meel/gist/zout koop ik bij de molen. Aanvullend koop ik nog bij de natuurwinkel groenten en fruit (wat ze bij de AH niet bio hebben), bouillonpoeder, muesli, cranberry's, noten, tomatenpuree etc.
Verder koop ik geen kant en klaar producten omdat ik vrijwel alles zelf maak.
zaterdag 23 juli 2011 om 14:34
quote:himalaya schreef op 23 juli 2011 @ 14:32:
Als ik al een boodschappenlijstje maak, blijkt het vaak op het aanrecht te liggen terwijl ik in de winkel sta. Dus ik kan je niet verder helpen met je knagende vraag.
Oh, en van prijzen heb ik werkelijk geen enkel idee.Haha ik ook niet, mijn moeder vraagt wel eens, hoeveel kost dat bij jou? en dan zeg ik uuhhhh
Als ik al een boodschappenlijstje maak, blijkt het vaak op het aanrecht te liggen terwijl ik in de winkel sta. Dus ik kan je niet verder helpen met je knagende vraag.
Oh, en van prijzen heb ik werkelijk geen enkel idee.Haha ik ook niet, mijn moeder vraagt wel eens, hoeveel kost dat bij jou? en dan zeg ik uuhhhh
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zaterdag 23 juli 2011 om 14:36
quote:himalaya schreef op 23 juli 2011 @ 14:32:
Oh, en van prijzen heb ik werkelijk geen enkel idee.
Ha herkenbaar
Ik maak ook zelden lijstjes,loop als een kip zonder kop door de winkel en bedenk ter plekke wat we gaan eten.
Oh, en van prijzen heb ik werkelijk geen enkel idee.
Ha herkenbaar
Ik maak ook zelden lijstjes,loop als een kip zonder kop door de winkel en bedenk ter plekke wat we gaan eten.

zaterdag 23 juli 2011 om 14:36
quote:norma_jeane schreef op 23 juli 2011 @ 14:34:
[...]
Haha ik ook niet, mijn moeder vraagt wel eens, hoeveel kost dat bij jou? en dan zeg ik uuhhhh
Hahaha, herkenbaar!
Ik heb ook nooit 'n idee hoe duur iets is. Ik heb er trek in dus ik neem 't mee. En ik ga ook niet 3 verpakkingen van iets kopen omdat je dan korting krijgt. Ik wil helemaal niet 3 zakken chips halen en 2 betalen, want dan eet ik er dus 3 op ipv die ene die ik van plan was.
[...]
Haha ik ook niet, mijn moeder vraagt wel eens, hoeveel kost dat bij jou? en dan zeg ik uuhhhh
Hahaha, herkenbaar!
Ik heb ook nooit 'n idee hoe duur iets is. Ik heb er trek in dus ik neem 't mee. En ik ga ook niet 3 verpakkingen van iets kopen omdat je dan korting krijgt. Ik wil helemaal niet 3 zakken chips halen en 2 betalen, want dan eet ik er dus 3 op ipv die ene die ik van plan was.

zaterdag 23 juli 2011 om 14:37
Wij doen ook met ongeveer 70 euro per week, wij leven van 1 salaris met 3 personen. Zondags maken we een "weekmenu"en kopen dan maandags alles wat we voor die week nodig hebben, behalve de echt verse producten. En waar: als je wil besparen moet je besparen op de lekkere dingen. Een zak chips is al gauw 1 euro, en als je dat een paar keer per week doet........
zaterdag 23 juli 2011 om 14:37

zaterdag 23 juli 2011 om 14:38
Op het lijstje van mijn man, die altijd de boodschappen voor ons doet, stond vandaag o.a.:
- taart (ivm verjaardag)
- brood
- cola
- redbull
- vleeswaren
- rode uien
- kipfilet
- ossenhaas
- nasigroenten
- koekjes
- chocotofs
- keukenrol
- pleisters
- sterilon
- koffie
Wij hebben een behoorlijke voorraad van basisingredienten (rijstm kruiden, etc) en verse dingen (groenten, vlees en brood) worden op dagelijkse basis gehaald.
- taart (ivm verjaardag)
- brood
- cola
- redbull
- vleeswaren
- rode uien
- kipfilet
- ossenhaas
- nasigroenten
- koekjes
- chocotofs
- keukenrol
- pleisters
- sterilon
- koffie
Wij hebben een behoorlijke voorraad van basisingredienten (rijstm kruiden, etc) en verse dingen (groenten, vlees en brood) worden op dagelijkse basis gehaald.

zaterdag 23 juli 2011 om 14:41
En ik heb ook geen idee van de prijzen Haal gewoon wat ik lekker vind en het liefst de verse dingen zo vers mogelijk, ook al kost dat wat meer bij de locale groenteboer en slager dan in de supermarkt. Wij bestellen trouwens ook veel via internet, zoals bijv het voer voor de dieren. Groot inkopen met aanbiedingen doen wij eigenlijk alleen voor verzorgingsartikelen (scheermesjes, douchegel, tandpasta, etc).
zaterdag 23 juli 2011 om 14:51
Chantalo.... ik ga zoooo van jou leren
Toen ik nog studeerde was ik veel zuiniger, maar zelfs toen had ik er best moeite mee om max ¤50 per week te spenderen aan boodschappen voor mezelf.
Ik besteed nu soms al ¤50 per dag uit en dat dan meerdere dagen per week. Aan wat? Aan allerlei zooi die ik denk nodig te hebben of die ik per ongeluk dubbel koop of omdat ik teveel koop en dat vervolgens kan weggooien omdat het te lang blijft liggen. Zonde!
Verder lukt het me gewoon niet om een lijstje te maken voor een hele week. Ik weet bijvoorbeeld nu al niet waar ik vanavond trek in zou hebben. En zo gaat het bijna dagelijks - dan spring ik rond 4 uur op de fiets en ga boodschappen doen voor die avond.
Maar even voor de duidelijkheid... Met de producten op deze lijst maak je dus eten voor 4 personen, voor een week?
Zou je misschien ook nog een voorbeeld kunnen geven van wat je dan zoal per week maakt?
Toen ik nog studeerde was ik veel zuiniger, maar zelfs toen had ik er best moeite mee om max ¤50 per week te spenderen aan boodschappen voor mezelf.
Ik besteed nu soms al ¤50 per dag uit en dat dan meerdere dagen per week. Aan wat? Aan allerlei zooi die ik denk nodig te hebben of die ik per ongeluk dubbel koop of omdat ik teveel koop en dat vervolgens kan weggooien omdat het te lang blijft liggen. Zonde!
Verder lukt het me gewoon niet om een lijstje te maken voor een hele week. Ik weet bijvoorbeeld nu al niet waar ik vanavond trek in zou hebben. En zo gaat het bijna dagelijks - dan spring ik rond 4 uur op de fiets en ga boodschappen doen voor die avond.
Maar even voor de duidelijkheid... Met de producten op deze lijst maak je dus eten voor 4 personen, voor een week?
Zou je misschien ook nog een voorbeeld kunnen geven van wat je dan zoal per week maakt?
zaterdag 23 juli 2011 om 14:52
Eten jullie dan niet te weinig fruit?
4 bananen en twee meloenen voor 4 personen?
Tja ik moet ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen dus dit is lekker confronterend voor me (ik doe boodschappen in de maand voor 300 euro en woon alleen.
Pfff een goed voornemen voor augustus.
Ik wil wel biologisch vlees eten daar wil ik niet op bezuinigen en ook niet minder fruit.
4 bananen en twee meloenen voor 4 personen?
Tja ik moet ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen dus dit is lekker confronterend voor me (ik doe boodschappen in de maand voor 300 euro en woon alleen.
Pfff een goed voornemen voor augustus.
Ik wil wel biologisch vlees eten daar wil ik niet op bezuinigen en ook niet minder fruit.
zaterdag 23 juli 2011 om 14:57
Knap hoor, ik doe altijd maar wat en vergeet de helft van de tijd vanalles, zit ook regelmatig 's avonds aan de cup a soup met een geroosterde boterham omdat er niets meer is en ik ben bovendien errug lui dus dan ook geen zin meer om boodschappen te doen (ik woon alleen dus er komt verder niemand iets tekort )
zaterdag 23 juli 2011 om 14:58
quote:Lizzl schreef op 23 juli 2011 @ 14:51:
Hahaha, herkenbaar! En ik haal ook vaak 2 x een mogelijk avondmaaltje omdat ik nog niet precies weet waar ik zin in heb. Maak er vervolgens eentje. En dan heb ik volgende dag toch weer zin in iets anders (of meerdere dingen) waardoor avondmaal 2 weer concurrentie krijgt van wederom nieuwe mogelijkheden. Gooi veel te veel weg
Enige wat ik echt bewust koop (en gebruik) is scharrelvlees. En omdat het nogal prijzig is zorg ik dat dat in elk geval op gaat.
Hahaha, herkenbaar! En ik haal ook vaak 2 x een mogelijk avondmaaltje omdat ik nog niet precies weet waar ik zin in heb. Maak er vervolgens eentje. En dan heb ik volgende dag toch weer zin in iets anders (of meerdere dingen) waardoor avondmaal 2 weer concurrentie krijgt van wederom nieuwe mogelijkheden. Gooi veel te veel weg

Enige wat ik echt bewust koop (en gebruik) is scharrelvlees. En omdat het nogal prijzig is zorg ik dat dat in elk geval op gaat.
zaterdag 23 juli 2011 om 15:01
Ik vind het juist minder efficient om maar 1x per week boodschappen te doen. Als ik dingen van te voren haal eet ik ze vaak niet op. Omdat ik er geen trek in heb, of bv opeens uit eten ga. Of geen tijd heb om te koken en een boterham smeer.
Ik doe bijna elke dag boodschappen en haal dan wat ik nodig heb. Soms haal ik wat extra's als iets in de aanbieding is en probeer ik daar de dag erop wat mee te maken. Als er restjes zijn, verwerk ik die meestal de dag erop ook ergens in.
Ik doe bijna elke dag boodschappen en haal dan wat ik nodig heb. Soms haal ik wat extra's als iets in de aanbieding is en probeer ik daar de dag erop wat mee te maken. Als er restjes zijn, verwerk ik die meestal de dag erop ook ergens in.
.