Hoeveel bieden voor auto?
zondag 12 december 2010 om 22:23
Wij hebben een prachtige auto gezien (Volvo V50 uit 2007). We hebben gisteren een proefrit gehad een goed gesprek gehad bij de dealer en aangegeven dat we er over nadenken.
Eigenlijk willen we ervoor gaan, maar nu twijfelen we over de prijs. Prijs van de auto is: 17.950 euro. Inruil voor onze auto is 1500 euro (is een oudje). Dan blijft er nog 16.450,- over. Nu komt natuurlijk het onderhandel moment. De auto is superscherp geprijsd ten opzichte van andere auto's...
Mijn man zit aan 16.000 te denken. Ik aan 15.750. Wat is realistisch?
Eigenlijk willen we ervoor gaan, maar nu twijfelen we over de prijs. Prijs van de auto is: 17.950 euro. Inruil voor onze auto is 1500 euro (is een oudje). Dan blijft er nog 16.450,- over. Nu komt natuurlijk het onderhandel moment. De auto is superscherp geprijsd ten opzichte van andere auto's...
zondag 12 december 2010 om 22:43
Ford Focus, benzine, bijna 280000 op de teller. Flinke deuk in de voorzijde. KM-teller die af en toe uitvalt en flink verroeste deur. Denk niet dat we daar veel meer van kunnen maken... (Overigens rijdt ie verder nog prima).
De auto wordt afgeleverd met alleen APK. Voor 3 maanden garantie en grote beurt moet 875 euro extra gedokt worden. Dat vind ik teveel (de auto is ook nog heel jong en is lease geweest (dus goed onderhouden).
*Overigens wel banden van een half jaar op onze huidige auto en nieuwe accu*
De auto wordt afgeleverd met alleen APK. Voor 3 maanden garantie en grote beurt moet 875 euro extra gedokt worden. Dat vind ik teveel (de auto is ook nog heel jong en is lease geweest (dus goed onderhouden).
*Overigens wel banden van een half jaar op onze huidige auto en nieuwe accu*
zondag 12 december 2010 om 23:34
Waarom probeer je niet je eigen auto particulier of via MP te verkopen? Waarschijnlijk krijg je er meer voor als bij de dealer (of hetzelfde) en kun je wat meer korting bedingen bij de dealer.
Ik denk dat er zonder inruil wat meer speelruimte overblijft, met jullie auto kan de dealer ws ook niks, die stoot hem direct door naar een handelaar en daar verdient hij dus ook niks aan.
Ik denk dat er zonder inruil wat meer speelruimte overblijft, met jullie auto kan de dealer ws ook niks, die stoot hem direct door naar een handelaar en daar verdient hij dus ook niks aan.

zondag 12 december 2010 om 23:47
het ligt er toch helemaal aan in wat voor staat jullie nieuwe auto is? hoeveel km, welke extra's enzo... toevallig ken ik iemand die ook pas een v50 heeft gekocht, ook uit 2007 met 170.000 op de teller,die kostte rond de 10.000 euro, voor echt een best luxe uitgave..dus ik denk dat je nog best veel betaald, tenzij het aantal kilometers een stuk minder is..

maandag 13 december 2010 om 00:00
Het is een voormalige leaseauto met een flinke deuk aan de voorkant? Dat geeft mij het idee dat hij helemaal niet goed onderhouden is geweest. Veel leaserijders springen niet zachtzinnig met hun auto om (is toch niet de hunne) en rapporteren schades niet of te laat. Het feit dat er een deuk voorin zit, geeft mij niet het idee dat er heel zorgvuldig mee is omgegaan.
En dan vind ik de prijs dus wel heel hoog.
En dan vind ik de prijs dus wel heel hoog.
maandag 13 december 2010 om 00:14
maandag 13 december 2010 om 00:15
Flink wat aanbod, en met wat meer kilometers gelopen ook voor fors lagere prijzen:
http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V50/?bmin=2007&bmax=2007
(Ik zou 15 duizend bieden).
http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V50/?bmin=2007&bmax=2007
(Ik zou 15 duizend bieden).
maandag 13 december 2010 om 08:10
quote:abcdefg2009 schreef op 12 december 2010 @ 22:23:
Dat schelet dus maar 450,-/700,- ten opzichte van de prijs die jullie zouden moeten betalen als jullie niet onderhandelen.
Je kunt echt veel scherper inzetten. 700,- is werkelijk niks op zo`n bedrag. Ik zou gaan zitten op 14.500 én 3 maanden garantie en beurt en rijklaar maken gratis.
Kijk ook eens goed om je heen naar de inruilprijs voor je oude oude. Toevallig was afgelopen week daar een item over op TV, de prijzen schelen onderling gigantisch.
Dat schelet dus maar 450,-/700,- ten opzichte van de prijs die jullie zouden moeten betalen als jullie niet onderhandelen.
Je kunt echt veel scherper inzetten. 700,- is werkelijk niks op zo`n bedrag. Ik zou gaan zitten op 14.500 én 3 maanden garantie en beurt en rijklaar maken gratis.
Kijk ook eens goed om je heen naar de inruilprijs voor je oude oude. Toevallig was afgelopen week daar een item over op TV, de prijzen schelen onderling gigantisch.
maandag 13 december 2010 om 08:39
quote:mormeltje08 schreef op 13 december 2010 @ 06:26:
Ik zou ook veel en veel lager inzetten. Zou zelf 14.000m bieden. Stijgen kan altijd nog. En als je geen inruilt doet krijg je veel meer korting. Vraag maar eens wat hij moet kosten zonder inruil.Ja mee eens... en vergeet niet dat ze allemaal willen verkopen. Je kan dus makkelijk zeggen (als je er niet uitkomt) "Dan gaan we verder kijken". Moet je zien hoe hard ze bij je terugkomen. Ik heb het gezien met mijn vader die een auto ging kopen en er niet uitkwam met de verkoper. De verkoper zwichtte voor mijn vader en die rijd nu vrolijk rond....
Ik zou ook veel en veel lager inzetten. Zou zelf 14.000m bieden. Stijgen kan altijd nog. En als je geen inruilt doet krijg je veel meer korting. Vraag maar eens wat hij moet kosten zonder inruil.Ja mee eens... en vergeet niet dat ze allemaal willen verkopen. Je kan dus makkelijk zeggen (als je er niet uitkomt) "Dan gaan we verder kijken". Moet je zien hoe hard ze bij je terugkomen. Ik heb het gezien met mijn vader die een auto ging kopen en er niet uitkwam met de verkoper. De verkoper zwichtte voor mijn vader en die rijd nu vrolijk rond....

maandag 13 december 2010 om 08:49
Heb je een volledige onderhoudshistorie? Heb je op al gegoogled of er een club is van autobezitters van deze Volvo? Daar kun je vaak lezen waar je op moeten letten bij de aankoop.
Koop je bij een Bovag garage, dan heb je volgens mij recht op 6 maanden garantie. Je kan ook zonder garantie kopen, maar als jezelf te weing verstand hebt van auto's zou ik da niet doen. Ook de 1e maanden kan e.e.a. kapot gaan. E.e.a hangt ook af van de onderhoudshistorie.
Ik zou de inruil van de eigen auto achterwege laten, je hebt dan veel meer speelruimte op de prijs. Ik snap wel dat je je eigen auto in wilt ruilen, in jouw geval zul je er waarschijnlijk privé niet (veel) meer voor krijgen.
Koop je bij een Bovag garage, dan heb je volgens mij recht op 6 maanden garantie. Je kan ook zonder garantie kopen, maar als jezelf te weing verstand hebt van auto's zou ik da niet doen. Ook de 1e maanden kan e.e.a. kapot gaan. E.e.a hangt ook af van de onderhoudshistorie.
Ik zou de inruil van de eigen auto achterwege laten, je hebt dan veel meer speelruimte op de prijs. Ik snap wel dat je je eigen auto in wilt ruilen, in jouw geval zul je er waarschijnlijk privé niet (veel) meer voor krijgen.

maandag 13 december 2010 om 10:12
Officieel kan je helemaal niet kopen zonder garantie.
Je hebt altijd je consumentenrecht en daar hoef je echt niet extra voor te betalen(levert alleen wel heel veel meer strijd op dan wanneer je gewoon bovag garantie hebt).
Maar voor het bedrag wat jullie gaan uitgeven zou ik toch wel garantie willen.
Is het geen bovaggarage, anders is garantie toch standaard boven de EUR 4500?
Je hebt altijd je consumentenrecht en daar hoef je echt niet extra voor te betalen(levert alleen wel heel veel meer strijd op dan wanneer je gewoon bovag garantie hebt).
Maar voor het bedrag wat jullie gaan uitgeven zou ik toch wel garantie willen.
Is het geen bovaggarage, anders is garantie toch standaard boven de EUR 4500?
maandag 13 december 2010 om 10:22
Ik zou ook lager inzetten. 14.000 euro, plus grote beurt en drie maanden garantie. Nee heb je, ja kun je krijgen. Is het eind van het jaar, zo'n verkoper heeft vast een target wat hij moet halen en wil je die auto graag nu verkopen.
Beetje het spel spelen hoor. Niet te graag willen! Want zo'n goede deal is het nu ook (nog) niet en dan zijn er echt wel meer auto's te vinden. Je hebt toch geen haast?
Beetje het spel spelen hoor. Niet te graag willen! Want zo'n goede deal is het nu ook (nog) niet en dan zijn er echt wel meer auto's te vinden. Je hebt toch geen haast?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused