Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geef je op een feest?

30-05-2010 15:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een aantal feestjes, huwelijksjubileum van een collega, huwelijksjubileum van vrienden en een dagbruiloft.

Wat is tegenwoordig een beetje ''normaal''om te geven?

15 euro pp voor een jubileum? 100 euro voor een dag bruiloft per stel?

Graag jullie mening!
In het algemeen:

15 euro voor verjaardag, gewone feestjes hierbij maakt het niet uit als je alleen gaat of met zn 2'en

Huwelijksjublieum collega en vriend 15 euro als ik alleen zou gaan, 25/30 als partner ook meegaat.

Normale bruiloft van vrienden 25 euro p.p., dus ga je alleen dan 25 anders 50.
hoi hoi,

zelf geef ik 15 tot 20 euro voor een verjaardag.

Voor een bruiloft 50 euro per persoon voor bruiloft bij vrienden en familie, bij kennissen 35 euro per persoon.
ik denk dat dat ook afhankelijk is van hoeveel je te besteden hebt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja, dat laatste vind ik ook. Als het goeie vrienden zijn dan kun je dat ook eerlijk zeggen als je iets minder te besteden hebt. Dan kun je bv. zelf iets leuks erbij doen, wat echt persoonlijk is... een mooie foto of als je schildert een schilderijtje of of.... maar wil niet zeggen dat jij weinig te besteden hebt natuurlijk.

Ik doe zelf altijd rond de 25 euro voor een verjaardag, voor een bruiloft rond de 50
Compleet afhankelijk van je eigen financiële situatie en ook wel je band met het feestvarken.
quote:rosanna08 schreef op 30 mei 2010 @ 16:15:

ik denk dat dat ook afhankelijk is van hoeveel je te besteden hebt Dat weet ik wel zeker.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik geef 5 euro voor gewone kennissen/vrienden, ongeveer 10 euro voor betere vrienden, en 20-30 euro voor familie. Denk dat laatste bedrag ook voor een bruiloft, nog niet in directe kring meegemaakt.
Lastig is dat altijd he? Ik wil niet als krent overkomen maar ook weer niet teveel eraan uitgeven. Binnenkort heb ik een bruiloft in het buitenland, moet een auto huren waarschijnlijk, benzine, er is een kleurendresscode dus moet een nieuwe jurk. En dan willen ze ook nog graag geld.

Tsja.... duur grapje zo. Ik denk dat ik ze 20/ 25 e geef dan samen met en familielid. Dan krijgen ze 50e in een envelopje. Moet kunnen toch.
Ik geef nooit geld, ik haat geld geven.
Voor een bruiloft van een vriendin waar we alleen op het feest waren uitgenodigd hebben we 50 euro gegeven. Als ik zie wat de inhoud van de envelopjes op onze eigen bruiloft waren vond ik dat een heel mooi bedrag.

Voor een verjaardag geven we een cadeau van rond de 15-20 euro. Bij ouders, zussen of goede vrienden kan dat wel meer zijn, als ik een leuk cadeau vind wat ze graag willen hebben.. Als ze liever geld hebben geven we 20 euro.
quote:Pammie schreef op 30 mei 2010 @ 17:00:

Ik geef nooit geld, ik haat geld geven.

Maar als daar nou om gevraagd wordt? Het is bijzonder lastig om iets te vinden wat mensen écht leuk vinden en als er op de uitnodiging staat dat men graag geld ontvangt, wie ben ik dan om dat niet te doen.

Wij doen altijd 50e.

Edit: Oh, wacht, ik spits mijn antwoord geheel toe op bruiloften.

Is het een verjaardag, dan vraag ik meestal of er nog wensen zijn. Valt dat binnen mijn budget dan krijgen ze datgene of ik doe samen met anderen. Over het algemeen geef ik dan 7-10e uit. Binnen de familie geldt de afspraak dat we het gezellig vinden om elkaar te zien, maar dat er geen cadeau's gegeven worden. Broers en zussen en ouders natuurlijk wel, die krijgen iets van ongeveer 25e (wordt ook vaak samen gedaan, mijn deel is dan dus 25e).
Ik vind het sowieso stom om geld te geven. Iedereen gaat er maar vanuit omdat het normaal is, maar het is toch van de gekken als je erover nadenkt. Je krijgt het zelf toch weer terug in de vorm van prut als je zelf jarig bent. Wat is de meerwaarde van geld geven, behalve dat het van jouw rekening naar iemand anders rekening wordt gestort. Ik zeg: neem wat lekkers mee, een taart of een fles wijn, dat je er bent is toch genoeg.. Een envelop met daarin 50E vind ik echt belachelijk. Zo Hollands. Maargoed als je het niet doet ben je een krent.. Ik ben het het meeste eens met Pelikaan btw.
Ik geef rond de 20 a 30 euro uit bij een verjaardag.

Als mijn zoontje naar een kinderfeestje gaat (bijna elke week), dan probeer ik een cadeautje onder 10 euro te kopen.

Voor onze ouders geven we weer duurdere cadeau's. Tussen de 50 en 100 euro.

Bij een bruiloft, ligt aan de relatie die ik heb met het bruidspaar. Als ik naar een receptie van een collega ga geef ik veel minder uit dan als ik heel de dag ben uitgenodigd bij een goede vriendin.

Bij de collega koop ik een kleinigheidje tot 20 euro en de goede vriendin rond de 100 euro voor man en ik samen.
Heel erg afhankelijk wie er jarig is,wie er trouwt etc

Als er een vriendin/zus jarig is of een buuf vind ik nogal een verschil

Ook als bijv een collega trouwt,of je vriendin....

Maar vind zowiezo dat met de euro het eigenlijk belachelijk veel is wat je geeft..

Vroeger gaf ik 10 gulden voor een kennis,maar 5 euro(toch 11 gulden) zal ik niet geven...Geef liever een leuk kadootje van de Action ofzo wat er duurder uitziet...
quote:daffyduck schreef op 30 mei 2010 @ 18:52:

Geef liever een leuk kadootje van de Action ofzo wat er duurder uitziet... en stop het in een zakje van de Beijenkorf.
10 euro voor verjaardag, het gaat toch niet om de hoogte vh bedrag? Bruiloften hebben we al lang niet meer gehad.

Wij geven aan broers/zussen niets meer, gaan nu 1 x per jaar met z'n allen uit eten. Het was vaak geld heen en weer geven.
Moeilijk he? Als we met de collega's een feestje hebben dan wordt er altijd een bedrag afgesproken wat dan ingezameld wordt en gezamenlijk gegeven wordt in een envelop. Elke keer weer lastig om dan een bedrag af te spreken waar iedereen het mee eens is. Allemaal apart iets in een envelop geven willen ze ook niet, bang dat ze dan te weinig of te veel geven.....
Wij hebben binnenkort een bruiloft die alleen s`avonds is. Dus ceremonie en feest.

Hoeveel zouden jullie dan geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven