Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geef je uit aan je kinderen? Kosten van je kinderen.

20-04-2021 20:08 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praten over geld is steeds minder taboe, ik volg steeds meer blogs over geld maar daar wordt weinig gesproken over de kosten van kinderen. Soms over studies of opvang maar daar blijft het wel blij. Kinderen zijn duur hoor ik altijd en kinderen zijn onbetaalbaar. Het is een beetje taboe denk ik omdat kinderen natuurlijk ieders kostbaarste bezit zijn.

Zelf heb ik 3 kinderen van bijna 2, bijna 4 en 6 jaar. Soms heb ik het idee dat het geld eruit vliegt zonder dat ik een keuze heb. Nou was ik benieuwd hoeveel anderen uitgeven aan hun kinderen en of ze dat veel of weinig vinden. Kosten voor opvang even daargelaten want dat hangt zo af van inkomen en uren die je werkt, daar heb je weinig invloed op verder.

Zwemles, oppas als je even weg wilt, een huis met een kamer voor iedereen, sport, kleding, dingen die stuk gaan, fietsen.....Ik vind het best duur allemaal maar ik denk dat ik ook wel vrij zuinig ben.

Ik probeer per maand 150 uit te geven aan alles voor de kinderen inclusief luiers, ik merk dat dit niet meer lukt dus het moet op de schop. We krijgen wel veel gratis kleding door mijn man z'n werk dus dat scheelt enorm. Het gaat dus echt om heel veel dingen;

- Dingen voor hun kamers
- Luiers en verzorging
- Sport en kleding
-Speelgoed voor verjaardagen en dergelijke
- Etcetera

Ik ben heel benieuwd wat jullie uitgeven aan de kinderen maandelijks en hoe oud de kinderen zijn, zonder oordelen :)
Alle reacties Link kopieren
Mikmakmadame schreef:
21-04-2021 07:58
Ik geef ook veel meer uit aan mijn kind (kleuter). Ik houd het niet bij maar hij heeft een goede en helaas ook dure smaak van boodschappen, kleding en mooie dingetjes en gezellige uitjes. Daarentegen hebben wij weer geen kosten aan kinderopvang.
Heeft een kleuter oprecht al een ontwikkelde smaak mbt eten kleding en " mooie dingetjes" dan ? :-o
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
21-04-2021 15:53
Heeft een kleuter oprecht al een ontwikkelde smaak mbt eten kleding en " mooie dingetjes" dan ? :-o
Och, ik las hier een keertje iemand die bij haar peuter een zorgvuldig gecoiffeerde just out of bed look had gewaxt en vond dat de leidsters zijn haar niet leuk hadden gedaan voor de fotograaf. Ik kijk nergens meer van op. @(
Mijn puberella is groot fan van shein en action. Ik heb daar echt verschrikkelijke moeite mee, want als iets zo goedkoop is, is iemand de sjaak. Maar die gedachtegang vind nog geen gehoor in haar brein.
Ondergoed en sokken haal ik gewoon bij de Hema, maar dat gaat dan in het groot, samen met nieuwe slips voor mezelf, sokken voor manlief en handdoeken en kaarsen. Dat ga je toch niet terugrekenen naar de kindkosten?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
21-04-2021 15:52
Ik dacht meteen wat een horrorvakantie :facepalm:
Hahaha, smaken verschillen :D
Alle reacties Link kopieren
Hier 4 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 15 jaar.

De grootste kostenpost is hier eten, maar ook groot huis, grote auto's en als we al een dagje pretpark doen zoek ik naar kortingskaartjes. :-D

Kleding maak ik zelf en gelukkig is hier niemand die 'iets' heeft met merken.

Maar kan lang verhaal heel kort maken, een huishouden met z'n zessen is duurder dan alleen zijn, maar ik zou het voor niets willen ruilen.
Jezus de decadentie spat van het scherm
sprokkelientje schreef:
21-04-2021 15:53
Heeft een kleuter oprecht al een ontwikkelde smaak mbt eten kleding en " mooie dingetjes" dan ? :-o
Mijn oudste was 3 of 4 en was toen al aan het sparen voor een roze Ferrari. Ook als ze jong zijn hebben ze hun voorkeuren.

Nu heeft ze overigens een hekel aan roze.
Ik heb nog niks gelezen, maar was het er net in een ander topic over aan het hebben. In dit geval de kosten die je hebt als alleenstaande ouder en wat je een andere ouder zou mogen doorrekenen als je écht eerlijk bent en de kosten écht zou doorberekenen als je heel zwart wit zou kijken. Want er zijn enorm veel ‘extra’ kosten die ik maak en die ik nooit zou maken als er geen kinderen zouden zijn.
Als dar is wat je bedoelt met de openingspost , zet je dan maar schrap.

De voor de hand liggende kosten van eten, kleding en kinderopvangkosten niet meegerekend. Want de een koopt op Mp een 2ehands broek en de ander betaalt €150 per broek.
Maar wat denk je van vakantie in hoog seizoen? Drie keer zo duur dan buiten de schoolvakanties. De grotere auto of überhaupt een auto, busabo’s voor schoolgaande kinderen of die goeie fiets die om de zoveel jaar vervangen moet worden, onderhoud vd fiets -Mijn jingste kwam me vandaag melden dat ze twee keer een nieuwe buitenband moet hebben- spaarrekening voor de kinderen, niet alleen boeken, maar ook nieuwe schriften, agenda, dure rekenmachine, mobieltjes en het abo, het feit dat je kind in de jonge puberteit fouten maakt die geld kosten (dingen bestellen die geld kosten en oh oh, niet stilstaan dat dat wel eens meer is dan gedacht, online spellen en daar dingen kopen of 06 lijnen bellen, ik noem maar eens wat. Heeft bij ons toch meer dan duizend euro gekost, waarbij mijn kinderen zelf met “terugbetalen” 100 hebben bijgedragen), kinderen die veel te lang en veel te heet douchen, waardoor je gasrekening verviervoudigd, schoolbijdrages, een tientje hier of daar om een sportdag te overbruggen, een keertje naar de bios, ijsje eten, een dagje Efteling voor 4 personen wel eens afgetikt? Of uit eten met het hele gezin? Die keer dat ik mijn laptop weg kon gooien toen er hete thee van mijn oudste overheen ging, de kapper, of die keer dat ik binnen twee jaar voor beide kinderen voor school een nieuwe eigen laptop moest kopen, het broodje bij bakker Bart als je met je kind snel van a naar b moet en je hebt geen tijd gehad om vanuit huis een lunchpakketje mee te nemen en je kind klaagt dattie zo’n honger heeft, omdat hij vergeten is zijn appel mee naar school te nemen, het afscheidskadootje voor juf en de symbolische eigen bijdrage voor de verbeurt van het clubhuis, de net nieuwe schoenen die jongste van haar spaargeld gekocht had en bij een vriendin door hun robotgrasmaaier als ontbijt gegeten waren. Een intens verdrietig kind heb ik toch gesponsord in nieuwe schoenen en ga zo nog maar uren door.

Kinderen moet je vooral niet in geld willen uitdrukken ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
21-04-2021 16:01
Hahaha, smaken verschillen :D
Haha idd. Snap niet wat er horror aan zou zijn, maar is net wat je wilt. Ligt overal prachtig in de natuur. Zeehuis in Bergen zelfs op 3 minuten lopen van het strand. (moet je wel vroeg boeken want populair) Mooie speeltuinen voor het huis, in vakanties heel veel kinderen in huis dus erg leuk voor de kinderen, vriendjes zijn zo gemaakt, overal speelhoekjes, spelletjes, legpuzzels, boekjes die je kunt gebruiken. Meerdere 'woonkamers' zodat je de rust op kunt zoeken of juist voor bedrijvigheid kunt gaan, vaak ook 2 keukens voor dezelfde keuze. Vaak een gezellig praatje tijdens het koken of in de woonkamer, maar alleen als je dat zelf opzoekt. Ik vind het een ideale combi van de gezelligheid/sfeer van een camping maar de luxe van een huisje.

Maar goed idd wel wat off topic inmiddels.
sprokkelientje schreef:
21-04-2021 15:53
Heeft een kleuter oprecht al een ontwikkelde smaak mbt eten kleding en " mooie dingetjes" dan ? :-o
Natuurlijk. Mijn 2 jarige ooit was zeer duidelijk in wat hij welingelichte niet wilde dragen, hoe hij zijn haar wilde, wat hij wel lekker vond en wat niet etc.
Wanneer dacht jij dan dat het kwam?
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
21-04-2021 16:10
Jezus de decadentie spat van het scherm
Bij wie? 👀
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
21-04-2021 16:10
Jezus de decadentie spat van het scherm
Vind je? Ik vind het wel erg reeel allemaal.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
overigens pre kinder tijd perk, Djoser reizen...maar de behoefte van zo'n jong kind ligt daar helemaal niet dus we kamperen lekker (ben ik ook mee opgegroeid) en daardoor veel van europa gezien en Europa is ook super mooi. Die verre reizen kan later wel als dochter oud genoeg.(en met 1 kind is het nog wel te betalen)

Toen kind nog in de luiers zat en melk(opvolg) dronk beide kruidvat merk. Al het babyspul van marktplaats (kinderwagen, complete slaapkamer, box, wipstoel en vervolgens voor dezelfde prijs weer verkocht). 1 autostoel (mans auto wel nieuw) in de mijne een 2de handse

Met dagjes uit(pre corona tijdperk altijd via vakantie veilingen oid) waarom de volle mep betalen als het ook met korting kan.

zwemles +/ 75 in maand (16.50 per les) ene maand 4 lessen andere 5.
Ponyles +/_ 70 euro per maand
Dansen per maand: 17 euro
Eten tel ik niet mee ze eet met ons mee van boerenkool tot zalm en andijvie tot zuurkool. Iig zorg ik voor voedzaam en gezond eten. Vlees is het duurste (maar dat halen we op de verse zalm na niet bij die Aldi). Kipfilet bij de turkse? toko rest andere supermarkt.

Kleding inclusief alles (dus sport, schoenen pak hem beet 1000-1500 per jaar). Kleding koop ik nooit 2de hands. Verkoop wel haar kleding (jurkjes)als ze eruit gegroeid is)

sinterklaas, verjaardags cadeautjes geen budget voor. Maar ik verzamel wel het hele jaar door dingen. bv een mooie aanbieding van lego en playmobil.(ook handig met verjaardagen van andere kinderen binnen de familie).
Vorig jaar van ons een paardrij cap en een horloge gekregen (110 euro samen) maar het nuttige en noodzakelijke gecombineerd. Ze heeft al genoeg speelgoed en genoeg is genoeg. Ook aan familie vragen we nuttige dingen, bv een borstel set, paardrij laarsjes, paarden snoepjes, handschoenen( alles decathlon) en ze is er zelf ook super blij mee

fiets 2de hands 40 euro (heb nog een maat groter op voorraad staan)

Dus je kunt echt wel veel besparen door "slim" te doen en gewoon eens een beetje te letten wat je uitgeeft (overigens roken we niet en geen huisdieren)
Alle reacties Link kopieren
Ilselotte schreef:
21-04-2021 16:17
Haha idd. Snap niet wat er horror aan zou zijn, maar is net wat je wilt. Ligt overal prachtig in de natuur. Zeehuis in Bergen zelfs op 3 minuten lopen van het strand. (moet je wel vroeg boeken want populair) Mooie speeltuinen voor het huis, in vakanties heel veel kinderen in huis dus erg leuk voor de kinderen, vriendjes zijn zo gemaakt, overal speelhoekjes, spelletjes, legpuzzels, boekjes die je kunt gebruiken. Meerdere 'woonkamers' zodat je de rust op kunt zoeken of juist voor bedrijvigheid kunt gaan, vaak ook 2 keukens voor dezelfde keuze. Vaak een gezellig praatje tijdens het koken of in de woonkamer, maar alleen als je dat zelf opzoekt. Ik vind het een ideale combi van de gezelligheid/sfeer van een camping maar de luxe van een huisje.

Maar goed idd wel wat off topic inmiddels.
Ik vind een keuken of badkamer delen echt de horror. Maar goed dat is wat ik vind :)
Alle reacties Link kopieren
Die van mij had een bril... toen werden haar ogen beter maar kreeg haar broer een bril...En nu in de puberteit lenzen

Nieuwe fietsen.... nieuwe schoenen.... nieuwe sportkleding... nieuw tennisracket... nieuwe schooltas... excursies school op VO(!! Wow wat doen ze veel)

Zoon bleek hoogbegaafd en school had geen plus klas. Externe dagdeel school... kassa.

Dochter bleek goed te zijn in ballet... gaat nu alweer 2 jaar naar een aparte school met hbo collegegeld tarief 🤪 naast school kosten. Bovenop komt verplichte kleding en spitzen...en vanaf volgend schooljaar een enorm reiskosten abonnement (want 12 jr en geen OV ondanks HBO collegegeld)

Bodemloze put... zeker. 😅🤷🏼‍♀️🙈😬🤪
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
21-04-2021 16:33
overigens pre kinder tijd perk, Djoser reizen...maar de behoefte van zo'n jong kind ligt daar helemaal niet dus we kamperen lekker (ben ik ook mee opgegroeid) en daardoor veel van europa gezien en Europa is ook super mooi. Die verre reizen kan later wel als dochter oud genoeg.(en met 1 kind is het nog wel te betalen)

Toen kind nog in de luiers zat en melk(opvolg) dronk beide kruidvat merk. Al het babyspul van marktplaats (kinderwagen, complete slaapkamer, box, wipstoel en vervolgens voor dezelfde prijs weer verkocht). 1 autostoel (mans auto wel nieuw) in de mijne een 2de handse

Met dagjes uit(pre corona tijdperk altijd via vakantie veilingen oid) waarom de volle mep betalen als het ook met korting kan.

zwemles +/ 75 in maand (16.50 per les) ene maand 4 lessen andere 5.
Ponyles +/_ 70 euro per maand
Dansen per maand: 17 euro
Eten tel ik niet mee ze eet met ons mee van boerenkool tot zalm en andijvie tot zuurkool. Iig zorg ik voor voedzaam en gezond eten. Vlees is het duurste (maar dat halen we op de verse zalm na niet bij die Aldi). Kipfilet bij de turkse? toko rest andere supermarkt.

Kleding inclusief alles (dus sport, schoenen pak hem beet 1000-1500 per jaar). Kleding koop ik nooit 2de hands. Verkoop wel haar kleding (jurkjes)als ze eruit gegroeid is)

sinterklaas, verjaardags cadeautjes geen budget voor. Maar ik verzamel wel het hele jaar door dingen. bv een mooie aanbieding van lego en playmobil.(ook handig met verjaardagen van andere kinderen binnen de familie).
Vorig jaar van ons een paardrij cap en een horloge gekregen (110 euro samen) maar het nuttige en noodzakelijke gecombineerd. Ze heeft al genoeg speelgoed en genoeg is genoeg. Ook aan familie vragen we nuttige dingen, bv een borstel set, paardrij laarsjes, paarden snoepjes, handschoenen( alles decathlon) en ze is er zelf ook super blij mee

fiets 2de hands 40 euro (heb nog een maat groter op voorraad staan)

Dus je kunt echt wel veel besparen door "slim" te doen en gewoon eens een beetje te letten wat je uitgeeft (overigens roken we niet en geen huisdieren)
Ja, beetje slim inkomen en op aanbiedingen letten helpt maar zoals jij hierboven ook schrijft blijft het best veel geld.

Ze zijn het waard hoor en ik zou elke dag opnieuw voor ze kiezen :-D
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
21-04-2021 16:30
Natuurlijk. Mijn 2 jarige ooit was zeer duidelijk in wat hij welingelichte niet wilde dragen, hoe hij zijn haar wilde, wat hij wel lekker vond en wat niet etc.
Wanneer dacht jij dan dat het kwam?
Nou ik denk dat het vooral de ouders zijn die aan dit soort dingen wel/geen gehoor geven.

Bij de post waar ik op reageerde zie ik dan vooral een been there done that 4 jarige die met een vingerknip gebaar de gehaktbal van zijn moeder terug de keuken instuurt omdat die niet de juiste structuur heeft maar hee...wie ben ik...ikben tenslotte geen kinderen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
21-04-2021 15:53
Heeft een kleuter oprecht al een ontwikkelde smaak mbt eten kleding en " mooie dingetjes" dan ? :-o
Mijn kleuter heeft wel een hele specifieke smaak...
Maar hij krijgt niet alles wat hij wil want want die specifieke smaak is paars met glitter ;-D
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
21-04-2021 22:11
Mijn kleuter heeft wel een hele specifieke smaak...
Maar hij krijgt niet alles wat hij wil want want die specifieke smaak is paars met glitter ;-D
:-)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Eens Sprokkelientje. Ik lees ook dingen waar mijn mond van openvalt. Maar ik ben ook gepokt en gemazeld qua mening en dat dit soms extreme vormen kan aannemen en dat het dan echt een kwestie van pick your battles is.

Beide kinderen hebben kleding gehad die ze weigerden te dragen, hoe jong ze ook waren. Echt, die strijd win je pertinent niet. Wil niet zeggen dat daarom de maatpakken en prinsessenjurken werden ingevlogen. Maar die mooie dure (goede!) Laarzen gekregen van opa en oma zijn maar 1x keer uit de kast gekomen. Idem hier voor bepaald eten. Mijn oudste heeft geweigerd brood te eten (en doet dat nog steeds niet). Dus is brinta zijn eten. Die strijd heb ik opgegeven hoor, toen hij dreigde te gaan overgeven en iedere keer kokkend aan tafel zat. Kinderen kunnen van dingen een machtstrijd maken, daar zul je verbaasd van staan te kijken. Het is dan de kunst als ouder die strijd zelf niet aan te gaan (want die win je niet). Maar om daartussen te leveren en dan alternatieven te kiezen die ook goed zijn. Dat zijn dan geen dure boodschappen omdat het prins(es)je dat wenst, maar wel gezonde alternatieven dat je kind eet zonder driftbuien of overgeven.
Vergeet ook niet (in mijn geval) dat je een opvoeding doorgaans met twee ouders doet. En dat het lang niet altijd zo us dat die ouders op 1 lijn staan. Waar ik consequent wilde zijn, vond papa het al snel zielig. Het laat niet veel verbeelding over hoe effectief mijn consequentie dan was.
Dus jij kan iets heel logisch vinden. Maar als jouw partner dan denkt, ah joh, Sprokkelien, wat doe je nu moeilijk, dan ben je nergens meer. Soms wilde ik dat mijn ex wat meer mijn kant uitboog en heb hem in het verleden ook wel eens gebrek aan ruggengraat verweten (aaah joh, da's zielig, ah joh, ze zijn nog zo klein, ah joh, dat doe ik wel, laat ze maar, ah joh dit en ah joh dat). Sorry, gevoelig puntje van mij ; )
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
21-04-2021 22:11
Mijn kleuter heeft wel een hele specifieke smaak...
Maar hij krijgt niet alles wat hij wil want want die specifieke smaak is paars met glitter ;-D
:-D Herkenbaar
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 studeren kinderen die samen 450 p.m. euro aan toelage van ons krijgen voor studiegeld en boeken. Daarnaast betalen ze eigenlijk alles zelf. Incidenteel draag ik nog wel eens wat bij.
Dan nog een kind op de middelbare met een dure hobby/sport. Per maand schat zo'n 350 (zakgeld, sport, stalling, kleding).
Dus alles bij elkaar al zeker 800 pm.

Ik ga me toch een geld overhouden later :-D
Alle reacties Link kopieren
vakantieistop schreef:
22-04-2021 09:03
Hier 2 studeren kinderen die samen 450 p.m. euro aan toelage van ons krijgen voor studiegeld en boeken. Daarnaast betalen ze eigenlijk alles zelf. Incidenteel draag ik nog wel eens wat bij.
Dan nog een kind op de middelbare met een dure hobby/sport. Per maand schat zo'n 350 (zakgeld, sport, stalling, kleding).
Dus alles bij elkaar al zeker 800 pm.

Ik ga me toch een geld overhouden later :-D
Ik denk het ook, en aan de andere kant denk ik.. ach wat moet ik met het geld als je alles al hebt.
Vind fijn dat ik het nu kan uitgeven aan de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
21-04-2021 22:29
Eens Sprokkelientje. Ik lees ook dingen waar mijn mond van openvalt. Maar ik ben ook gepokt en gemazeld qua mening en dat dit soms extreme vormen kan aannemen en dat het dan echt een kwestie van pick your battles is.

Beide kinderen hebben kleding gehad die ze weigerden te dragen, hoe jong ze ook waren. Echt, die strijd win je pertinent niet. Wil niet zeggen dat daarom de maatpakken en prinsessenjurken werden ingevlogen. Maar die mooie dure (goede!) Laarzen gekregen van opa en oma zijn maar 1x keer uit de kast gekomen. Idem hier voor bepaald eten. Mijn oudste heeft geweigerd brood te eten (en doet dat nog steeds niet). Dus is brinta zijn eten. Die strijd heb ik opgegeven hoor, toen hij dreigde te gaan overgeven en iedere keer kokkend aan tafel zat. Kinderen kunnen van dingen een machtstrijd maken, daar zul je verbaasd van staan te kijken. Het is dan de kunst als ouder die strijd zelf niet aan te gaan (want die win je niet). Maar om daartussen te leveren en dan alternatieven te kiezen die ook goed zijn. Dat zijn dan geen dure boodschappen omdat het prins(es)je dat wenst, maar wel gezonde alternatieven dat je kind eet zonder driftbuien of overgeven.
Vergeet ook niet (in mijn geval) dat je een opvoeding doorgaans met twee ouders doet. En dat het lang niet altijd zo us dat die ouders op 1 lijn staan. Waar ik consequent wilde zijn, vond papa het al snel zielig. Het laat niet veel verbeelding over hoe effectief mijn consequentie dan was.
Dus jij kan iets heel logisch vinden. Maar als jouw partner dan denkt, ah joh, Sprokkelien, wat doe je nu moeilijk, dan ben je nergens meer. Soms wilde ik dat mijn ex wat meer mijn kant uitboog en heb hem in het verleden ook wel eens gebrek aan ruggengraat verweten (aaah joh, da's zielig, ah joh, ze zijn nog zo klein, ah joh, dat doe ik wel, laat ze maar, ah joh dit en ah joh dat). Sorry, gevoelig puntje van mij ; )
Ik snap de nuance wel, ook dat het geschreven woord anders overkomt, maar ik viel een beetje over de "ontwikkelde smaak van een 4 jarige" wiens hersens en alles wat daarbij hoort nog lang niet zijn uitgerijpt.

Ik kan alleen uit mijn eigen opvoeding en kindertijd putten en herken bepaalde dingen wel, bv weigeren bepaalde kleding te dragen. Mijn moeder kon op haar kop gaan staan maar ik wilde mijn broekrok (nu hip culotte maar in mijn uitgerijpte brein nog steeds spuuglelijk :biggrin: ) anno 1979 eeeeeeeeecht niet aan. Uiteindelijk werden er compromissen gesloten maar ik voelde en wist altijd wel dondersgoed dat mijn ouders de "baas" waren. Zij trokken altijd 1 lijn, in elk geval waar ik bij was, want ik was toen al een gehaaid kind wat charmeerde en probeerde uit te spelen (enig kind ook ) Ik denk dat 1 lijn trekken erg belangrijk is, zielig zijn was/is er niet bij al snap ik dat de opvoeding in de jaren 70 heeeel anders was dan die van nu. ... gelukkig maar, echter op deelgebied mijns inziens ook wel eens jammer genoeg als ik om mij heen kijk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
lemoos2 schreef:
22-04-2021 01:27
:-D Herkenbaar
Hij heeft wel wat paars met glitter, maar niet voldoende om de hele week in rond te lopen.
En als ie aan het mekkeren is dat hij die aan wil, dan zeg ik dat hij dat zelf moet wassen en drogen en dan trekt ie meestal wat anders aan ;-D

En papa en mama hebben vetorecht voor feestjes en fotoshoots. En onesies zijn niet voor school. Verder mogen ze het zelf weten wat ze aantrekken en soms mogen ze zelf iets uitzoeken.
Ik ben iemand die vaak denk ach dat kan wel. Dat is wel leuk. Dus voor koningsdag/spelen heeft ze een oranje rokje, sminkstift, een oranje bril en een kroontje. Dat is samen zeker wel €20,00. Achteraf denk ik dan ach alleen die vlaggetjes op haar wangen en het rokje was ook genoeg geweest. En dan gisteren twee paar schoenen en een nieuwe rugzak. Met pasen wat paas knutselspullen en dan nog een flink aantal zwemlessen a 9.00 per stuk. Nou dan zit ik in april echt makkelijk aan de € 150,00. Waarschijnlijk meer richting de € 200,00 En ik heb dus maar 1 kind.

Ze wil ook graag op ponyrijden. Haar andere sport is gratis (vader is trainer dus ze mag er gratis op) dus dan denk ik nou dan mag dat andere wel wat duurder. Maar mijn vriend heeft zijn hand voorlopig nog even op de knip en zwemles moet sowieso eerst klaar zijn. Dus de onderhandelingen worden dan pas verder gevoerd hier in huis.

Kleding valt hier eigenlijk wel redelijk mee. Ik heb een vriendin met een tweeling die twee jaar ouders is dus ik krijg veel van haar. Dat vindt dochter momenteel ook nog geen enkel probleem en ik hoop dat dit blijft. Verder heeft ze nog nooit een nieuwe fiets gehad, maar alleen tweedehands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven