Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel schuld heb je?

14-08-2010 08:03 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
..........
Ik geloof niet dat jij er iets aan hebt om te weten hoeveel schulden ik heb.
............
0 euro. Of nee, hypotheek van 450.000 pleuro dus daar de helft van.

Ik vermoed dat het over een jaar of 25 afgelost is.
Buiten de hypotheek geen.
Hier 0,0 schulden (behalve hypotheek ), omdat ik van huis uit heb meegekregen NOOIT iets aan te schaffen als ik er het geld niet voor heb!
..........
Geen schulden, behalve de hypotheek dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Agneta, 6200 euro schuld, dat moet goed te doen zijn om in 2011 af te betalen. Een jaar de broekriem aantrekken en je bent er vanaf. Misschien heb je wel wat aan tips op het forum over hoe goedkoop boodschappen doen en te koken.

En wat ook wel een goede is; om je verzekeringen tegen het licht te houden, daar is vaak ook wel winst te behalen.

Succes hoor!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:loisnvt schreef op 14 augustus 2010 @ 08:14:

Hier 0,0 schulden (behalve hypotheek ), omdat ik van huis uit heb meegekregen NOOIT iets aan te schaffen als ik er het geld niet voor heb!Fijn voor jou maar dit is natuurlijk wel veel te kort door de bocht.
Dat ga k hier niet neerzetten, dat gaat je niks aan...

Ik wil met allie liefde wel ruilen met je hoor
Ik heb geen schulden, maar wel wat tips. Goed dat je zo snel mogelijk van je schulden af wilt zijn. Nu zijn ze nog overzienbaar. Zorg dat je je financiën heel nauwkeurig bijhoudt in een spreadsheetprogramma, waarin je alle inkomsten en uitgaven per jaar opneemt, zowel jaarlijks als gedeeld door 12 (per maand). Kijk waar je kosten kunt besparen. Maak geen nieuwe schulden en zorg dat je niet teveel rente hoeft te betalen. Ga waar mogelijk mee uren werken of neem een extra bijbaantje. En ga heel sober leven. Succes.
quote:Maleficent schreef op 14 augustus 2010 @ 08:19:

Agneta, 6200 euro schuld, dat moet goed te doen zijn om in 2011 af te betalen. Een jaar de broekriem aantrekken en je bent er vanaf. Misschien heb je wel wat aan tips op het forum over hoe goedkoop boodschappen doen en te koken.

En wat ook wel een goede is; om je verzekeringen tegen het licht te houden, daar is vaak ook wel winst te behalen.

Succes hoor!

En bekijk die studieschuld nog even! Begin iig met dat dure geld (rood staan) want misschien betaal je voor studieschuld veel minder rente.

En abonnementen, tv gids, telefonie etc. Misschien is daar nog winst te halen?
Ik heb een hypotheek en een studieschuld.
............
Hoe kan het dat je "opeens" een rekening van 2700 euro voor een studie moest betalen?
...........
Hier ook alleen de hypotheek.

Het enige wat je kunt doeen is idd zorgen dat je er zsm weer vanaf komt.
Ja, inderdaad, eerst uit het rood, dan de studieschuld. Het is normaal dat je dat eng vindt, (studie)schuld. Maar als je eenmaal gaat werken met (hopelijk) goed startsalaris, dan gaat het best snel hoor!

Kleding vroeg ik altijd voor Kerst en verjaardag, toen ik idd ook mijn studieschuld in rap tempo aan het aflossen was. Kijk uit met horeca, dat is duur! Beter om gewoon te blijven leven als student, dus gezellig eten met vriendinnen thuis!
Ik heb geen schulden, ook geen hypotheek.

Ik denk dat een schuld onder de 10.000 euro te overzien is. Ja, de broekriem moet aangetrokken worden en je moet eerst 10 keer nadenken voordat je een euro uitgeeft - maar daar word je geen slecht mens van. Een beetje bescheidenheid op financieel gebied zou veel mensen sieren. Het gaat je lukken, Agneta. En wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, dan kun je vast via de gemeente van je woonplaats hulp krijgen, of via de huisarts naar maatschappelijk werk of iets dergelijks.
Ik zou eerst uitzoeken op welke schuld de hoogste rente rust. Die studieschuld hoeft namelijk niet de 'goedkoopste' schuld te zijn.

Hier verder een omvangrijke schuld en we noemen het de hypotheek.
...........
@Paloma

Of een schuld van 10.000 euro te overzien is, hangt natuurlijk geheel af van je inkomsten. Voor tweeverdieners in een normale woning, zonder kinderen en met beiden een modaal inkomen, valt daar redelijk snel op af te lossen. Maar voor een bijstandmoeder met 3 kinderen op het voortgezet onderwijs ligt dat natuurlijk weer heel anders.
Suze02, 42 minuten geleden

quote:

loisnvt schreef op 14 augustus 2010 @ 08:14:

Hier 0,0 schulden (behalve hypotheek ), omdat ik van huis uit heb meegekregen NOOIT iets aan te schaffen als ik er het geld niet voor heb!

Fijn voor jou maar dit is natuurlijk wel veel te kort door de bocht.

Dit is helemaal niet kort door de bicht. Ook ik heb dit van huis uit meegekregen en tot op de dag van vandaag heb il geen schulden. Wij thuis allemaal niet. T is maar hoe je met je centen omgaat.
Tegen de 8000 euro studieschuld. Dat is nog te overzien en ik maak me dan ook geen zorgen om het aflossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven