Geld & Recht alle pijlers

huis verkopen zonder makelaar

11-09-2011 17:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben een beetje blij en een beetje nerveus

mijn ex en ik moeten ons huis verkopen doordat de relatie uit is. we hebben samen gesprekken met makelaars gehad en er 1 uitgekozen waar we mee in zee willen (deze is nog niet ingelicht)

nu hebben we 3 stellen die ons al gebeld hebben voor een bezichtiging! (kennissen en via via) dus we gaan dit es proberen zonder makelaar. scheelt ons al die 2500 euro en als ons huis zo al belangstelling heeft voordat het officieel te koop staat... wauw.

Met prijzen die makelaars voorstelden van ons huis zijn we we eruit wat we gaan vragen. maargoed wat als er een bod/tegenbod gedaan wordt en we zijn eruit, dan is de hut verkocht (JIPPIE)

en dan.... waar haal ik een voorlopig koopcontract vandaan, moet ik een afspraak maken voor de overdracht bij de notaris, wheeeelp wat komt er dan allemaal op me af wat normaliter door een makelaar gedaan wordt na verkoop?
quote:flukehydra schreef op 21 november 2011 @ 19:57:

[...]

Twee slechte ervaringen, inderdaad.ok duidelijk
quote:missmiller schreef op 20 november 2011 @ 22:00:

Hoe is het verder gegaan?

huis is verkocht )onder voorbehoud) met makelaar.

4 stellen hebben een bezichtiging gehad. De eerste begin september.

Dus nu eind november verkocht joehoe!!

We hadden dit echt niet zonder makelaar kunnen doen dus ik ben blij dat we deze toch ingeschakeld hebben. Vooral omdat mijn ex eigenlijk het huis niet uitwilde en de boel zo lang mogelijk wilde rekken. De eerste 2 stellen heeft hij al "weggejaagd" door niet-zo'n-slimme opmerkingen tijdens de bezichtiging....

tis een lang verhaal maar het komt erop neer dat hij mij de schuld geeft van dit alles. Ik heb de relatie verbroken dus het is mijn schuld dat hij daar niet kan blijven wonen. Dus hij doet alles om te te stangen, en het lukt hem aardig. Maargoed daar ben ik bijna vanaf.

allemaal bedankt voor jullie adviezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven